سوشال لیسنینگ

سوشال لیسنینگ


سوشال لیسنینگ چیست ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برند شما در رسانه های اجتماعی به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد؟ سوشال لیسنینگ خوب ممکن است. شما فقط ممکن است از آن آگاه نباشید. گوش دادن اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا از ذکر نام تجاری و سایر موضوعات مرتبط در رسانه های اجتماعی مطلع باشید.

حتما بخوانید : تاثیر سوشال مدیا در سئو

رسانه های اجتماعی یک منبع گسترده است که چندین پلتفرم را در بر می گیرد. سوشال لیسنینگ چیست ، ردیابی همه صحبت ها تقریباً غیرممکن است. 

با این حال، سوشال لیسنینگ همین پچ پچ می تواند برای تجزیه و تحلیل بازاریابی عالی باشد. مردم معمولاً مستقیماً در مورد شرکت ها یا برندها صحبت نمی کنند. برای هرکسی که شما را با علامت «@» تگ می‌کند، احتمالاً پنج نفر یا بیشتر وجود دارند که بدون ذکر نام درباره برند شما صحبت کرده‌اند. 

سوشال لیسنینگ چیست

از طریق گوش دادن اجتماعی، می توانید به این پچ پچ ضربه بزنید. شما می توانید بفهمید که مردم در مورد برند شما چه می گویند، سوشال لیسنینگ ، آیا آن را دوست دارند یا خیر، و چه نوع فردی در مورد شما صحبت می کند. این یک ابزار ارزشمند برای شرکت‌ها و حتی در این دوره اطلاعاتی مرتبط‌تر است. 

حتما بخوانید : بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

سوشال لیسنینگ چیست؟

تجزیه و تحلیل شنیداری اجتماعی به برند شما اجازه می دهد تا مکالمات مربوط به آن را در رسانه های اجتماعی نظارت، تجزیه و تحلیل و حتی پاسخ دهد. هر زمان که نام تجاری شما ذکر می شود (حتی به طور غیر مستقیم)، شما می دانید و می توانید از آن اطلاعات برای اهداف بازاریابی استفاده کنید. 

تصور کنید صاحب یک کیوسک در یک مرکز خرید هستید. گوش دادن اجتماعی معادل این است که فردی در فودکورت مرکز خرید بنشیند و هر بار که می شنود کسی از کسب و کار شما نام می برد به شما گزارش می دهد. ابزارهای رسانه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که گوش دادن اجتماعی را ارائه می دهند.

لزومی ندارد که با برند شما نیز متوقف شود. همچنین می‌توانید رقبا، محصولات و کلمات کلیدی را که مستقیماً به بازار شما مرتبط هستند، سوشال لیسنینگ ، ردیابی کنید. هنگامی که افراد دیگر برندها را ذکر می کنند، می توانید نظرات/انتقادات آنها را دنبال کنید و آنها را در مورد محصول یا خدمات خود اعمال کنید. 

سوشال لیسنینگ چرا مهم است؟

گوش دادن اجتماعی را با نظارت بر رسانه های اجتماعی اشتباه نگیرید. نظارت بر رسانه های اجتماعی بسیار بیشتر بر اعداد و آمار متمرکز است. بازدیدها و لایک‌های صفحه شما را ردیابی می‌کند، اما مکالمات واقعی مردم را ردیابی می‌کند. 

در حالی که این اطلاعات ارزشمند است، تماشای مکالمات طبیعی افراد بسیار واقعی تر است. 

نظارت نیز منحصر به مشاهده است. گوش دادن اجتماعی شامل اعمال تحقیقات شما در کسب و کار شما برای بهتر شدن است. این دو مرحله دارد: اطلاعات جمع آوری کنید، از آن برای بهبود کسب و کار استفاده کنید .

what-is-social-listening

گوش دادن اجتماعی چگونه سنجیده می شود؟

اگر همه چیز در مورد سنجش احساس کلی در رسانه های اجتماعی است، گوش دادن اجتماعی چگونه اندازه گیری می شود؟ گوش دادن اجتماعی از طریق “حالت آنلاین” یا احساسات رسانه های اجتماعی اندازه گیری می شود. این معیار داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنید تجزیه و تحلیل می‌کند تا مثبت یا منفی بودن آن‌ها را مشخص کند. 

این چیزی نیست که بتوانید عدد دقیقی روی آن قرار دهید. سوشال لیسنینگ چیست با نظارت بر رسانه های اجتماعی، مجموع عددی دقیقی برای لایک ها، اشتراک گذاری ها، هشتگ ها و غیره خواهید داشت. با گوش دادن اجتماعی، شما فقط یک جو کلی از فضای رسانه اجتماعی کسب و کار خود خواهید داشت. 

بنابراین، در عوض، احتمالاً به مقیاسی از خیلی منفی تا خیلی مثبت با چند مرحله میانی در میان نگاه خواهید کرد. با این حال، فقط به این دلیل که یک مقدار عددی دقیق وجود ندارد به این معنی نیست که داده ها ارزشمند نیستند.

what-is-social-listening

سوشال لیسنینگ را شروع کنید

شما می خواهید که کسب و کار شما در یک تصویر عمومی مثبت باقی بماند، بنابراین باید بازخورد منفی دریافتی خود را کنترل کنید. سوشال لیسنینگ اگر هر سومین نظری که پیدا می‌کنید یک انتقاد باشد، ممکن است دچار مشکل شوید. این به اندازه کسب و کار شما نیز بستگی دارد.

بهترین راه برای تعیین تعادل صحیح بازخورد مثبت و منفی این است که به رقبای برتر خود نگاه کنید . چقدر از آنها انتقاد می شود؟ آیا از شرکت شما بیشتر است یا کمتر؟ به چه دلیل از آنها انتقاد می شود؟ آیا شرکت شما مشکلات مشابهی دارد؟ 

سوشال لیسنینگ چیست با پرسیدن این سوالات از خود، می توانید ایده ای از حال و هوای آنلاین ایده آل خود داشته باشید. گام بعدی بهبود کسب و کار شما برای تحقق آن هدف خواهد بود. 

ابزارهای سوشال لیسنینگ

اگر یک مدیر رسانه های اجتماعی یا بازاریابی دیجیتال دارید، آنها باید این موضوع را مدیریت کنند. آنها باید به طور فعال صفحات رسانه های اجتماعی شرکت را اداره کنند و چشم و گوش خود را برای ذکر نام شرکت نگه دارند. 

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، تهیه لیستی از کلمات کلیدی است. شما می توانید از ابزارهای سئو یا تحقیقات بازار برای یافتن مرتبط ترین موضوعات گفتگو و پرس و جوهای مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید. سپس مدیر بازاریابی دیجیتال شما می تواند به طور مرتب آن کلمات را جستجو کند تا شرکت را در جریان قرار دهد. 

آن‌ها همچنین می‌توانند نظراتی را که مستقیماً درباره شرکت ارسال می‌شوند، بررسی کنند. می تواند با علامت های چک و شبکه های مثبت و منفی ساده باشد. یا می توانند با ثبت نظرات دقیق و انتقادات رایج رویکردی پیچیده در پیش گیرند

هشتگ ها همچنین یک مکانیسم عالی برای گوش دادن اجتماعی هستند. اگر صاحب یک فروشگاه کفش طراح هستید، سوشال لیسنینگ دنبال کردن #نیوشوها شما را در جریان محبوب ترین برندهای موجود در بازار قرار می دهد. 

همچنین می‌خواهید هر کسی که مسئولیت گوش دادن اجتماعی شما را برعهده دارد، در زمینه تأثیرگذاران متخصص باشد. اینفلوئنسرها نمادهای رسانه های اجتماعی هستند که به اندازه کافی دنبال کنندگان زیادی دارند تا خریدها و سبک زندگی افراد را راهنمایی کنند. برند یا صنعت شما آنها را دارد و دانستن همه نام ها و حساب های آنها یک مزیت بزرگ است.

social-listening

نتیجه گیری مقاله سوشال لیستنینگ چیست ؟

سوشال لیسنینگ چیست ، گوش دادن اجتماعی تنها یکی از جنبه های دنیای همیشه در حال رشد رسانه های اجتماعی است. سوشال لیسنینگ حضور آنلاین شرکت شما با گذشت زمان حیاتی تر می شود. تنها سوال این است که آیا می خواهید بخشی از گفتگو شوید یا دست دوم در مورد آن بشنوید؟ 

منبع خارجی : techtarget

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *