بازاریابی اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرامی ، بازاریابی اینستاگرامی چیست ، اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایران است که ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. سفارش تلیغات تلویزیونی ،  در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است و جای خود را به اینستاگرام داده است.

بازاریابی اینستاگرامی ، از دیگر مزیت‌های اینستاگرام این است که شما می‌توانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید که این برای کسب‌ وکارهای محلی یک مزیت و استرابورد ،دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.
روشن است که اینستاگرام فقط برای استفاده شخصی نیست. اکنون این بستر جهانی است که به برند ها امکان می دهد تا محتوای خود را انسانی تر کنند، بازاریابی اینستاگرامی چیست ، استعدادهای جدیدی را جذب کنند، محصولات خود را به نمایش بگذارند و مخاطبان خود را القا کنند.

کاربران اینستاگرام از کجا هستند

بیش از نیمی از کاربران فعال سیستم عامل روزانه از سایت بازدید می کنند و 35٪ می گویند که چندین بار در روز آن را بررسی می کنند. طراحی سایت معماری ،  اینستاگرام همچنین می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات جدید کمک کند. 70٪ از کاربران اینستاگرام وقت خود را صرف جستجوی یک برند در این سیستم کرده اند. اینستاگرام به شما امکان می دهد تا برند و محصول خود را به روشی دوستانه و معتبر و بدون شرایط سخت به مشتریان خود تبلیغ کنید.

حتما بخوانید : طراحی سایت نیازمندی ها ، کسب و کار خانگی برای کودکان

بازاریابی اینستاگرامی چیست ، قبل از شروع توجه داشته باشید که اینستاگرام برای مطالب لحظه ای برای ارتباط با مخاطب در نظر گرفته شده است و بهترین راه تبلیغات سوشال مدیا برای نگه داشتن طرفداران خود این است که پروفایل اینستاگرام خود را به روز کنید.

بازاریابی اینستاگرامی

هدف از کسب و کار اینستاگرام:

۱- برخی کسب ‌و کارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شود تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌ و کار خود را به مشتریان نشان دهند و به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار کنند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز داشته باشند.

حتما این صفحات را ببینید :

طراحی سامانه 

طراحی سایت عکاسی

طراحی سایت هتل

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی مارکت پلیس

طراحی سایت اقساطی

۲- برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می‌بینند، مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به بازاریابی اینستاگرام ندارد، بازاریابی اینستاگرامی ، ولی مایل است که از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر کند تا خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان ها و کره زمین معرفی کند، در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

۳- برخی از کسب‌ وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام استفاده می‌کنند و در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای بازاریابی اینستاگرام چیست ، افزایش فروش می‌دانند، مثلا یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید می‌کند.

بازاریابی اینستاگرامی

همانطور که متوجه شدید، اهداف می‌توانند بسیار متنوع باشند، بهتر است اهداف اصلی و فرعی خود را از حضور در اینستاگرام و انجام بازاریابی اینستاگرام تعریف کنید.

مزیت بازاریابی اینستاگرامی:

1.بازاریابی بصری

اینستاگرام و دیگر سایت های محتوای تصویری مانند پینترست به دلایلی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. از زمان کودکی جمله بی شماری را شنیده ایم: “یک عکس ارزش هزار کلمه دارد”. به عنوان بازاریابان و سازندگان محتوا، چرا نمی خواهید از تصاویر به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ اینستاگرام دقیقاً همینطور است. این یک خوراک کامل از تحریک بینایی است که باعث تشویق همکاری در بالاترین سطح آن می شود.

2. سطح بالای اعتبار

نسبت تعداد لایک و نظر در پست های اینستاگرام به طور قابل توجهی از نسبت تعداد لایک و نظر در هر سایت رسانه اجتماعی دیگر پیشی می گیرد.

3. بازدید زیاد از پست ها

بازاریابی اینستاگرامی چیست ، یکی از دلایلی که بازدید پست های اینستاگرام زیاد است این است که ارسال ها بسیار قابل مشاهده است. هیچ الگوریتمی دیگر وجود ندارد که به صورت انتخابی پست های شما را نشان دهد. تک تک پست های شما در فید هر یک از دنبال کنندگان شما ظاهر می شود!

استفاده استراتژیک از هشتگ(#) همچنین می تواند باعث افزایش بازدید شما برای کاربران جدیدی شود که پست های شما را دوست دارند و نظر می دهند و حتی ممکن است در نتیجه شما را دنبال کنند.

4. ارتباط هدفمند با مخاطب

قول می دهم مخاطبان شما از اینستاگرام استفاده می کنند. با 1 میلیارد کاربر و در حال رشد ، مشتریان شما در آنجا حضور دارند. ممکن است تعداد مشتریان کمتری برای شما وجود داشته باشد و ممکن است مدتی طول بکشد تا جامعه شما به سطح قابل توجهی برسد.  بازاریابی اینستاگرامی اما از جامعه کوچکتر اکنون برای پرورش طرفداران واقعی برند و مشتریان وفادار استفاده کنید. کاربران اینستاگرام پرشور و فعال هستند – آنها می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند و شما را بشناسند.

پست های شما برای همیشه زنده است آنها ناپدید نمی شوند یا مانند توییت های قدیمی بایگانی می شوند و یا گم شوند. با بالا و پایین شدن در پروفایل خود، هر پستی را که تاکنون به اشتراک گذاشته اید، نشان می دهد. این یک راه عالی برای ارتباط طرفداران جدید با برند شماست!

5. ارتباط عاطفی

عکس ها بلافاصله پاسخ های احساسی را منتقل می کنند. شما به راحتی می توانید از پست های خود برای بیرون کشیدن احساسات قدرتمند در مخاطبان خود استفاده کنید تا بتوانید واکنش های مورد نظر خود را تولید کنید.. اگر می خواهید با مخاطبان خود یک نقطه عطف یا موفقیت را جشن بگیرید، از پست هایی استفاده کنید که آن احساسات را تحریک می کند.

استفاده از ارتباط عاطفی مناسب از طریق پست های شما باعث افزایش چشمگیر درگیری شما می شود و به شما در رسیدن به اهداف خود کمک می کند.

6. ترافیک را به سایت خود هدایت کنید

یکی از مهمترین مواردی که همه ما می خواهیم ترافیک بیشتر به وب سایت های ما است. بله، می توانید از طریق اینستاگرام ترافیک را هدایت کنید! اطمینان حاصل کنید که پیوندی را به سایت خود در بیوگرافی خود ارسال کنید. این تنها مکانی است که می توانید یک لینک مستقیم در اینستاگرام قرار دهید.

7. سرگرم کننده است!

بازاریابی اینستاگرامی ، یکی از بهترین موارد اینستاگرام این است که بسادگی سرگرم کننده است! این پست ها شما را می خنداند، شما به صحنه های بسیار جذاب عکس می روید و زیبایی را در ساده ترین چیزها مشاهده می کنید. اینستاگرام روشی را که وقتی شما در مورد بازاریابی محتوا فکر می کنید با دیگر روش های متفاوت است و وقتی شما در ایجاد محتوای خود لذت می برید، فقط کار نمی کنید بلکه لذت هم می برید!

8.هزینه بازاریابی را کاهش می دهد

بر اساس آمار Hubspot 86% بازاریاب‌ ها ۶ ساعت در هفته را زمانی کافی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی دانسته‌اند. ۶ ساعت در هفته سرمایه‌گذاری چشمگیری برای شبکه‌های اجتماعی نیست. اگر روزانه ۱ ساعت زمان خود را به تولید محتوا و مدیریت حساب کاربریتان اختصاص دهید، نتیجه تلاش‌هایتان را خواهید دید. حتی تبلیغات پولی اینستاگرام هم نسبتا مقرون ‌به ‌صرفه هستند.

می‌توانید در ابتدای کار با بودجه کمتری کار را آغاز کنید وقتی تاثیر مثبت آن را بر حرفه‌ی خود دیدید میزان هزینه را می‌توانید افزایش دهید. مطمئن باشید با افزایش بودجه، رشد کسب ‌و کار شما نیز افزایش خواهد یافت.

9. به شما یک ROI شفاف می‌دهد

احتمالا از این ویژگی اینستاگرام مطلع هستید اما جالب است بدانید بسیاری از برندها بدون ارزیابی کارآمدی پلتفرم‌ های اجتماعی از آن استفاده می‌کنند. بازاریابی اینستاگرامی ، از آن جایی که سیستم مدیریت تبلیغات اینستاگرام مشابه با فیسبوک است تمام قابلیت‌های آن را دارد. از طریق لینک کلیک نرخ تبدیل به راحتی قابل پیگیری است.

با توجه به هدفی که برای بازاریابی خود تعریف کرده‌اید میزان دستیابی به آن، نتیجه و سودآوری کمپین‌های تبلیغاتی به راحتی قابل محاسبه است. بازاریابی اینستاگرامی چیست ،  همچنین اینستاگرام اطلاعات آماری درباره فالوئرها در اختیار اکانت‌های بیزینس قرار می‌دهد مانند جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی و … . این اطلاعات کمک می‌کند تا بودجه خود را درست سرمایه‌گذاری کنید.

رشد و توسعه ای که در اینستاگرام می بینیم فقط سرآغاز این سایت قدرتمند است. اینستاگرام جدیدترین سایتی است که به یک موقعیت دائمی در غول های بزرگ رسانه های اجتماعی تبدیل شده است. هرچه این سایت قدرت بیشتری را به خود جلب کند و کاربران بیشتری را کسب کند، قدرت آن برای کسب و کارها و بازاریابان بیشتر خواهد شد. راه حل ها و مزایای بلند مدت استفاده از اینستاگرام برای تجارت، غیرقابل اجتناب است. آماده باشید اگر اکنون در اینستاگرام نیستید، در آینده نزدیک خواهید بود.

بازاریابی اینستاگرامی چیست و چگونه میتوانیم به درامد برسیم ؟

اینستاگرام مارکتینگ چیست

بازاریابی اینستاگرامی چیست ، راهی است که برندها از اینستاگرام برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و بازاریابی پیشنهادات خود استفاده می کنند. اخیراً، این روش به عنوان روشی هیجان انگیز برای برندها برای نشان دادن فرهنگ خود، استخدام کارمندان جدید، تعامل با مشتریان و نمایش محصولات در نوری جدید، محبوبیت پیدا کرده است.

بازاریابی اینستاگرامی ، مشابه فیس بوک و توییتر ، هرکسی که یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد می کند، یک پروفایل و یک فید خبری دارد. کاربران می توانند با دنبال کردن، فالو شدن، ارسال پیام خصوصی و نظر دادن یا لایک کردن عکس ها یا ویدیوها با یکدیگر تعامل داشته باشند. فیلترهای درون برنامه ای و گزینه های ویرایشی که اینستاگرام ارائه می دهد این برنامه را منحصر به فرد می کند زیرا این اولین برنامه ای بود که ویرایش درون برنامه ای را تا این حد ارائه کرد.

بازاریابی اینستاگرامی مشابه فیس بوک و توییتر ، هرکسی که یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد می کند، یک پروفایل و یک فید خبری دارد. کاربران می توانند با دنبال کردن، فالو شدن، ارسال پیام خصوصی و نظر دادن یا لایک کردن عکس ها یا ویدیوها با یکدیگر تعامل داشته باشند. فیلترهای درون برنامه ای و گزینه های ویرایشی که اینستاگرام ارائه می دهد این برنامه را منحصر به فرد می کند زیرا این اولین برنامه ای بود که ویرایش درون برنامه ای را تا این حد ارائه کرد.

کسب درامد از طریق بازاریابی اینستاگرامی

اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها و فیلم ها را در پروفایل خود آپلود کرده و با گزینه های مختلف آنها را ویرایش کنند. اینستاگرام میزبان ده ها فیلتر اصلی است که کاربران می توانند به عکس های خود اضافه کنند. این فیلترهای از پیش تعیین شده تغییرات مختلفی را در عکس ها ایجاد می کنند، از جمله اضافه کردن نور، دادن رنگ گرم یا سرد به تصویر، افزایش یا کاهش اشباع و موارد دیگر. 

علاوه بر این، کاربران می توانند تصاویر را مستقیماً در پلتفرم ویرایش کنند، برخلاف استفاده از ویرایشگر عکس شخص ثالث. اگر یک فیلتر خاص را دوست ندارند، می‌توانند از ویژگی ویرایش اینستاگرام برای تغییر کنتراست، روشنایی، ساختار، گرما، اشباع، وضوح و موارد دیگر استفاده کنند.

تاریخچه اینستاگرام چیست

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر تاسیس شد. این دو فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد به دلیل شباهت آن به برنامه Foursquare، از برنامه بررسی مکان اصلی خود، Burbn، دور می‌زدند. آنها تصمیم گرفتند به جای آن بر روی اشتراک گذاری عکس تمرکز کنند و نام اینستاگرام را به عنوان ابزاری از “دوربین فوری” و “تلگرام” توسعه دادند.

بازاریابی اینستاگرامی چیست ، بازاریابی اینستاگرامی ، اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 برای iOS راه اندازی شد. پس از تقریباً دو سال موفقیت مداوم، این برنامه در 3 آوریل 3012 برای گوشی های اندرویدی راه اندازی شد و در کمتر از یک روز بیش از 1 میلیون بار دانلود شد.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی امروزی در جهان است. تقریباً همه از آنها استفاده کرده اند یا حداقل نام آنها را شنیده اند. به لطف پایگاه کاربری گسترده‌اش، همچنین به عنوان یک پلتفرم عالی برای تبلیغ‌کنندگان برای نشان دادن محصول خود به مخاطبان گسترده‌ای عمل می‌کند.

قبل از اینکه به نکات ضروری بازاریابی اینستاگرام بپردازیم، بیایید به مزایای بازاریابی در اینستاگرام نگاه کنیم

نکات مهمی که باید در اینستاگرام رعایت کنیم

اکنون که برخی از استراتژی‌ها و نکات مهم بازاریابی اینستاگرام را پوشش داده‌ایم، گام بعدی فوق‌العاده این است که برنامه کارشناسی ارشد Simplilearn’s Digital Marketing’s Associate را انتخاب کنید و در راه ایجاد سر و صدا در بازاریابی دیجیتال باشید .

نکته 1: بیو خود را بهینه کنید

بیوگرافی اینستاگرام شما اولین نگاه به برند شما را به بینندگان شما ارائه می دهد. و دقیقاً به همین دلیل است که بیوگرافی شما باید جذاب، آموزنده و جذاب باشد. 

بیوگرافی شما می تواند برای توضیح اولیه محصول شما، نوع محتوایی که قصد ارسال آن را دارید، هشتگ های برند، بازاریابی اینستاگرامی چیست ، پیوندهایی به دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده شود. همچنین باید یک URL قابل پیگیری که می‌خواهید ترافیک را به آن هدایت کنید، پیوندی به وب‌سایت برند یا صفحه محصول خود اضافه کنید. مطمئن شوید که این پیوند را دنبال کرده اید تا ببینید چقدر ترافیک به همراه دارد. 

نکته 2: یک تقویم محتوایی ایجاد کنید

داشتن یک تقویم محتوایی برای برند شما یکی از مهمترین چیزهایی است که برای نشان دادن در هر پلتفرم رسانه اجتماعی به آن نیاز دارید. با یک تقویم محتوا، می‌توانید پست‌هایی را که ایجاد کرده‌اید یا می‌خواهید ارسال کنید، پیگیری کنید. 

می‌توانید برنامه‌ریزی کنید و حتی زمانی که پست‌هایتان منتشر می‌شوند بر اساس زمانی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند برنامه‌ریزی کنید. شما می توانید تصمیم بگیرید که چه محتوا، عنوان، تصویر یا هشتگ چه زمانی منتشر شود. همچنین زمانی که قصد دارید محتوای قدیمی خود را مجدداً ارسال کنید، بسیار مفید است. 

چرا باید به بازاریابی اینستاگرامی انجام دهیم

بازاریابی اینستاگرامی چیست ، در اینجا مثالی از نحوه استفاده The Body Shop از یک تبلیغ تصویری با یک نسخه تبلیغاتی جذاب (که فروش را ارائه می دهد) و خلاقیت ارائه می دهد. این باعث می شود که مشتری با پست ارتباط برقرار کند و روی پیوند کلیک کند

منبع خارجی این مقاله سایت learn.g2

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *