تاثیر سوشال مدیا در سئو

تاثیر سوشال مدیا در سئو ، رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم تبلیغات آنلاین برای برندها به رشد خود ادامه می دهند، اما آیا رسانه های اجتماعی بر سئو تاثیر می گذارند؟ بحث طولانی مدتی در مورد موضوع سئو و رسانه های اجتماعی وجود داشته است.

حتما بخوانید : پروفایل بک لینک

سوشال مدیا و سئو

معرفی بزرگترین شرکت تبلیغات سوشال مدیا در ایران

تاثیر رسانه های اجتمایی در سئو ، مدیارست بزرگترین شرکت تبلیغاتی و تاثیر سوشال مدیا در سئو ، طراحی سایت در ایران میباشد که با بیشتر از 35 نیروی متخصص در زمینه اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتمایی در ایران فعالیت میکند . ما در مدیارست میتوانیم شمارو از 0 به جایی برسانیم که درامد بالای 10 میلیون ماهانه داشته باشید .

حتما بخوانید : بازاریابی اینستاگرامی

معرفی مدیارست در قالب ویدئو

ما در مدیارست پشتیبانی و مشاوره کسب و کار رایگان داریم فقط کافیست با شماره شرکت 46114826 – 021 تماس حاصل بفرمایید . ما تا آخرش کنارتان هستیم .

تاثیر سوشال مدیا در سئو چیست ؟

اجازه دهید صادقانه باشد؛ تاثیر رسانه های اجتمایی در سئو  روش به طور مداوم در مورد تجزیه و تحلیل در رسانه های اجتماعی در حال تغییر است. شما می توانید هزاران فالوور داشته باشید، اما دیده شدن پست های شما ممکن است ناچیز باشد، مگر اینکه برای تقویت پست های خود پول پرداخت کنید یا برای تبلیغات هزینه کنید. ممکن است طاقت فرسا و وقت گیر باشد و شما را به این فکر کند که آیا اصلاً نیاز به انجام آن دارید یا خیر.

اگر به دنبال پاسخی سریع برای این سوال هستید که تاثیر سوشال مدیا در سئو ، پاسخ مثبت است. رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند، اما تاثیر مستقیمی ندارند. رسانه های اجتماعی می توانند به بهبود عملکرد سئو کمک کنند، اما تنها در صورتی که آن را به درستی انجام دهید.

media affect seo

محتوای خوب منتشر شده به طور مداوم پایه و اساس هر استراتژی سئو است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که پست می کنید اطلاعات باکیفیتی است که مشتری یا مشتری احتمالی شما مفید باشد. انتشار ویدیوهای زیبا از گربه ها شما را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی نمی کند.

آیا سوشال مدیا می توانند بر سئوی شما تأثیر بگذارند؟

ارتباط غیرقابل انکاری بین رسانه های اجتماعی و سئو وجود دارد، اما نحوه تأثیرگذاری آنها بر یکدیگر مدتی است که مورد بحث بوده است. بیایید به برداشت گوگل و همچنین مطالعات مستقل در مورد این موضوع نگاه کنیم.

پاسخ گوگل در این مورد

حتی اگر گوگل اعلام کرده است که رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیستند ، مطالعات نشان داده است که بین تعداد اشتراک گذاری هایی که یک پست دریافت می کند و رتبه بندی لینک به اشتراک گذاشته شده در نتایج جستجو رابطه وجود دارد.

در سال 2010، هم گوگل و هم بینگ در مورد (مانند لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها) برای کمک به رتبه‌بندی صفحات در نتایج خاص خود کاملاً مشخص شدند. وقتی توییتر به طور موقت دسترسی گوگل به این پلتفرم را مسدود کرد، اوضاع در سال 2014 تغییر کرد. پاسخ گوگل به این حرکت این بود که آنها نمی توانند به سیگنال هایی اعتماد کنند که ممکن است فردا وجود نداشته باشند.

به سرعت به سال 2018 برسید و پلتفرم های رسانه های اجتماعی در مقیاس بسیار بزرگتری در موتورهای جستجو ظاهر می شوند. از این نقطه شاهد افزایش محتوای فیس بوک و توییتر هستید.

گوگل و سایر موتورهای جستجو وزن محتوای ویدیویی را در رتبه بندی خود افزایش داده اند. این تاکید بر ویدئو به این معنی است که وقتی استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را برنامه‌ریزی می‌کنید تاثیر سوشال مدیا در سئو ، می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای ویدئویی را در برنامه‌ریزی و بودجه گنجانده‌اید تا SEO خود را در جایی که می‌خواهید حفظ کنید.

Hootsuite کیست و چه شرکتی هست ؟

Hootsuite شرکتی است که پلتفرمی را برای زمان بندی پست ها در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. در سال 2018 آنها مطالعه ای انجام دادند تا ببینند آیا ارتباطی بین فعالیت اجتماعی و رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد یا خیر.

برای این آزمایش، محققان از مقالات وبلاگ استفاده کردند. در کل 90 مقاله در وبلاگ وجود داشت. محققان پست ها را به سه گروه تقسیم کردند: گروه کنترل، که هیچ گونه انتشار ارگانیک یا تبلیغ پولی در رسانه های اجتماعی دریافت نکردند. گروه A پست های ارگانیک از طریق توییتر بود. و گروه B که از تبلیغات پولی استفاده می کردند. این 30 مقاله به صورت ارگانیک در توییتر منتشر شد و سپس به مدت دو روز با بودجه 100 دلار برای هر کدام تقویت شد.

hootsuite در مورد تاثیر سوشال مدیا در سئو چی گفته ؟

یافته های Hootsuite پس از اجرای این آزمایش تعجب آور نیست اگر کارهای زیادی در بازاریابی رسانه های اجتماعی انجام داده باشید. هر دو گروه A و B عملکرد بهتری نسبت به گروه کنترل داشتند، از آنجایی که گروه های A و B پست های خود را با مخاطبان بالقوه گسترده تری نسبت به گروه کنترل به اشتراک گذاشته بودند منطقی است.

وقتی به داده‌های آزمایش نگاه می‌کنید، یک خط روند مثبت را می‌بینید که نشان‌دهنده رابطه مثبت بین تعداد مشارکت‌های اجتماعی و تغییر در رتبه‌بندی است. همچنین هیچ تغییری در نمایان بودن جستجوی 30 پست در گروه کنترل مشاهده نمی کنید.

تاثیر سوشال مدیا در سئو ، وقتی به نتایج مقالات به اشتراک گذاشته شده به صورت ارگانیک و مقالات تقویت شده نگاه می کنید، می بینید که در نمایان بودن جستجوی مقالات تفاوت ایجاد کرده است.

نمایان بودن جستجو در شروع آزمایش برای مقالاتی که به صورت ارگانیک در توییتر به اشتراک گذاشته شده بودند 0.20934 بود. تاثیر رسانه های اجتمایی در سئو ، در پایان آزمایش، دید جستجو 0.23503 بود که 12 درصد افزایش داشت. مقالات تقویت شده در ابتدا دارای قابلیت مشاهده 0.24393 بودند و پس از اتمام آزمایش، دید جستجو 0.29823 بود که افزایش 22 درصدی را نشان می داد.

نتیجه تحقیقات Hootsuite در تاثیر رسانه های اجتمایی در سئو

آزمایش Hootsuite ارتباط مثبتی بین دامنه‌های ارجاع‌دهنده نشان می‌دهد که به بخشی از محتوای تبلیغ‌شده در مقابل تعداد مشارکت‌های اجتماعی اشاره می‌کنند. هنگام ارسال پست در رسانه های اجتماعی، می خواهید پیوندی را به اشتراک بگذارید که خواننده را به وب سایت شما هدایت کند.

هدایت دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی به یک وب سایت یا صفحه وب که قبلاً بهینه شده است، تنها یکی از راه هایی است که رسانه های اجتماعی می توانند تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشند.

social media affect

واضح است که بین استفاده از رسانه های اجتماعی و عملکرد سئو ارتباط وجود دارد. رسانه های اجتماعی می توانند سئوی وب سایت شما را بهبود بخشند، تا حدی با هدایت ترافیک بیشتر به سایت شما. بیایید ببینیم که رسانه های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر می گذارند:

ترافیک را هدایت می کند 

رسانه های اجتماعی امکان اشتراک گذاری محتوای وب سایت شما را در پلتفرم هایی غیر از نتایج موتورهای جستجو و خود وب سایت شما فراهم می کند. تاثیر سوشال مدیا در سئو ، این فرصت شما را برای توزیع محتوا گسترش می دهد، بنابراین افراد بیشتری می توانند محتوای وب سایت شما را پیدا کرده و روی آن کلیک کنند.

فرض کنید یک پست وبلاگ می نویسید و آن را در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین یا اینستاگرام به اشتراک می گذارید. چه پست شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشد یا نه، همچنان می توانید از کاربران رسانه های اجتماعی برای خواندن پست وبلاگ در وب سایت شما کلیک کنند و ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

ترافیک یک عامل رتبه بندی است، بنابراین افزایش ترافیک از رسانه های اجتماعی همچنان می تواند به بهبود عملکرد سئو شما کمک کند.

در حالی که اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی ممکن است تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سئو نداشته باشند، هر چه افراد بیشتری محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند، کلیک‌های بیشتری روی وب‌سایت شما خواهد بود.

شناخت برند را بهبود می بخشد 

رسانه‌های اجتماعی همچنین به‌شدت شناخت برند را بهبود می‌بخشند و به تقویت شهرت آنلاین شما کمک می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌عنوان یک مدرک اجتماعی عمل می‌کنند – شرکتی با حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی، قانونی تر و قابل اعتمادتر به نظر می‌رسد.

تاثیر سوشال مدیا در سئو علاوه بر این، پروفایل های اجتماعی اغلب در رتبه بندی موتورهای جستجو نشان داده می شوند. گوگل پروفایل های اجتماعی را می خزند و رتبه بندی می کند. اگر کسب‌وکاری را جستجو می‌کنید، چند رتبه اول در جستجوی Google ممکن است وب‌سایت آن‌ها باشد و سپس نمایه‌های اجتماعی مانند آنچه در زیر مشاهده می‌کنید.

این به این معنی است که کسب و کار شما دارای املاک بیشتری در SERP های گوگل می شود، و سئوی کلی را بهبود می بخشد.

داشتن رسانه های اجتماعی همچنین به این معنی است که می توانید نظرات خود را در آن سایت ها جمع آوری کنید، که می تواند به کسب و کار و رتبه بندی شما کمک بیشتری کند. Google My Business حتی نظراتی را از فیس بوک می گیرد و ارتباط مستقیم بین جستجوی Google و رسانه های اجتماعی را نشان می دهد.

سئوی محلی

رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند سئوی محلی شما را بهبود بخشند، که به‌ویژه برای کسب‌وکارهای محلی در مقایسه با مشاغل کاملاً آنلاین مهم است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، رسانه های اجتماعی می توانند به جمع آوری نظرات آنلاین بیشتری کمک کنند، که می تواند به تلاش های سئوی محلی شما کمک کند تاثیر سوشال مدیا در سئو .

راه دیگری که رسانه‌های اجتماعی سئوی محلی را بهبود می‌بخشد، فراهم کردن بستری برای نقل قول‌های عمومی است که شامل نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار شما می‌شود.

نقل‌قول‌ها یکی از اجزای اصلی سئوی محلی هستند، زیرا به Google کمک می‌کنند کسب و کار شما واقعی و در کجا واقع شده است. شما می توانید از پروفایل های اجتماعی برای به اشتراک گذاری دقیق این اطلاعات استفاده کنید و حتی می توانید توضیحات غنی از کلمات کلیدی را برای بهینه سازی بیشتر پروفایل های اجتماعی اضافه کنید.

نتیجه گیری مقاله تاثیر رسانه های اجتمایی در سئو

این مقاله را با طرح این سوال آغاز کردیم که آیا رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند؟ نتیجه این است که سئو و رسانه های اجتماعی، اگر به درستی انجام شوند، تاثیر سوشال مدیا در سئو ، می توانند تأثیر مثبتی بر سود کسب و کار شما داشته باشند. تاثیر رسانه های اجتماعی بر سئو پیچیده است، زیرا به چیزی بیش از داشتن یک حساب فیس بوک یا توییتر نیاز دارد. برای استفاده از رابطه بین رسانه های اجتماعی و سئو، باید به طور مداوم محتوای با کیفیت ایجاد کنید.

در حالی که برخی ممکن است بگویند که محتوای با کیفیت نسبی است، ما در مورد محتوایی صحبت می کنیم که مخاطب شما آن را ارزشمند می داند. اگر محتوایی را به اشتراک می‌گذارید که مخاطبان شما آن را مفید نمی‌دانند، خواننده آن را دوست نخواهد داشت یا با کسی به اشتراک نمی‌گذارد، مگر اینکه مادر شما باشد، و او این کار را به این دلیل انجام می‌دهد که شما را دوست دارد.

اگر مطمئن نیستید که مخاطب شما به چه چیزی علاقه دارد، از آنها بپرسید!

نظرسنجی ها روشی عالی برای فهمیدن اینکه فالوورهای شما به چه نوع اطلاعاتی علاقه مند هستند. اگر می خواهید تعداد افرادی که نظرسنجی شما را تکمیل می کنند افزایش دهید، انگیزه ای ایجاد کنید که به کسانی که نظرسنجی را کامل می کنند یا تکمیل نظرسنجی را به عنوان یک کار انجام می دهند، ارائه دهید. ورود برای یک نوع مسابقه هنگامی که علایق مخاطبان خود را شناختید، می توانید پست ها و مقالات وبلاگ خود را سفارشی کنید.

از آنجایی که نمی‌توانیم به دوستان و خانواده خود برای حمایت از فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی خود تکیه کنیم، می‌خواهید مطمئن شوید که محتوایی را منتشر می‌کنید که مخاطبان شما را درگیر کند. وقتی بتوانید این کار را به طور منظم انجام دهید، مزایای کار خود را در سئوی خود خواهید دید.

تاثیر سوشال مدیا در سئو ، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت سئو چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. قبل از دیدن هر نتیجه ای، تاثیر رسانه های اجتمایی در سئو ، انجام کار به یک استراتژی و زمان سنجیده نیاز دارد. استفاده از رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر سئو یک فعالیت یکباره نیست. اگر می‌خواهید نتایج پایداری داشته باشید، رسانه‌های اجتماعی و سئو باید بخشی از فعالیت‌های تجاری روزانه شما باشند.

لینک خارجی semrush

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *