تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش


تکنیک های افزایش فروش ، شما می توانید بهترین محصول را بسازید، یک سرویس درجه یک بسازید و خلاقانه ترین ایده را داشته باشید، اما برای موفقیت و کسب مشتری، باید آن محصول، خدمات یا ایده را بفروشید. فروش برای رشد هر کسب و کاری ضروری است زیرا منبع اصلی درآمدی است که برای رونق کسب و کار مورد نیاز است.

افزایش فروش یک کسب و کار به یکباره اتفاق نمی افتد. این نتیجه استراتژی های به خوبی ترسیم شده است. بسته به جهت و نیاز شرکت، تاکتیک های فروش ممکن است متفاوت باشد، تکنیک های افزایش فروش ، اما روش های کلی وجود دارد که می تواند برای هر کسب و کاری اعمال شود.

بنابراین، از کجا شروع کنیم؟ در این راهنما، ما شما را از طریق چند نکته کاربردی راهنمایی می‌کنیم تا به شما در سفر افزایش فروش و به حداکثر رساندن سود کمک کند.

حتما بخوانید : طراحی سایت اقساطی

چرا افزایش فروش مهم است؟

فروش سنگ بنای هر کسب و کار موفقی است زیرا منبع اصلی درآمدزایی است که به شرکت اجازه می دهد به رشد خود ادامه دهد، به بازارهای جدید دست یابد و درآمد بیشتری کسب کند. 

نقش مهم فروش این است که خواسته‌ها و نیازهای مشتری را بهتر بسنجید، خواسته‌های جدید را به دست آورید و فروش خود را افزایش دهید تا سودهای بهتری را در کسب و کار خود مشاهده کنید تکنیک های افزایش فروش .

4 استراتژی فروش چیست؟

برای اینکه کسب و کار خود را در محیط کسب و کار در حال تغییر امروز موفق نگه دارید، باید یک استراتژی فروش برنده برای غلبه بر رقابت شدید و افزایش فروش ایجاد کنید. 

چهار عنصر ضروری برای برنامه ریزی استراتژی فروش وجود دارد: محصول، قیمت گذاری، قرار دادن و تبلیغ. چهار P در مورد ایجاد یک محصول منحصر به فرد، قرار دادن آن در قیمت مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب است.

تولید – محصول

محصول کالا یا خدمتی است که باید خواسته ها و نیازهای مصرف کنندگان شما را برآورده کند. چه کالایی فیزیکی و چه دیجیتالی باشد، مهم است که شرایط فعلی بازار را در نظر بگیرید و تعیین کنید که چگونه محصول شما با بازاری که می‌خواهید به آن خدمات ارائه دهید، مطابقت دارد. 

یافتن تناسب مناسب محصول با بازار شما را قادر می سازد تا فروش و سودآوری شرکت خود را افزایش دهید. در این مرحله، مطمئن شوید که تمام جنبه های محصول خود را ارزیابی کرده، نقاط قوت محصول خود را شناسایی کرده و زمینه هایی را که می توانید بهبود بخشید، مشخص کنید.

قیمت

قیمت محصول به ارزشی اشاره دارد که مشتریان در ازای محصول یا خدمات شما می پردازند. این یک عنصر حیاتی در تعیین موفقیت یک شرکت است زیرا سود یک شرکت را دیکته می کند. 

حتما بخوانید : طراحی سایت عکاسی

فرآیند تعیین قیمت محصولات یا خدمات شما مستلزم تحقیقات، برنامه ریزی و در نظر گرفتن فاکتورهایی از جمله قیمت رقیب، هزینه های عرضه، تخفیف های فصلی، شرایط فروش، انواع پرداختی است که دریافت خواهید کرد و نحوه مقایسه آنها با شما. رقبا

محل

تکنیک های افزایش فروش ، جایی که شما محصولات یا خدمات خود را توزیع می کنید برای بهینه سازی فروش مهم است زیرا هدف شما این است که در مقابل مشتریانی قرار بگیرید که به احتمال زیاد آنها را خریداری می کنند. 

بهترین مکانی را که محصولات شما در آن فروخته می شود، از جمله مناطقی که خریداران به دنبال محصول/خدمت شما می گردند، تعیین کنید و کانال های توزیع مناسبی را که به راحتی برای مشتریان بالقوه شما قابل دسترسی است، بیابید.

ترویج

داشتن یک محصول درجه یک عالی است. اینکه چقدر این محصول را برای دستیابی به خریداران بالقوه خود تبلیغ خواهید کرد به همان اندازه مهم است. به این ترتیب ارزش محصول و ویژگی های آن را به مخاطبان هدف خود منتقل می کنید تا نشان دهید که چگونه نیازهای آنها را برآورده می کند و چرا آنها به آن نیاز دارند. 

ترفیع جزء ضروری یک استراتژی فروش است و شامل استراتژی‌های تبلیغاتی مختلف، تبلیغات، روابط عمومی، رسانه‌ها و داستان‌ها برای ایجاد پاسخ مثبت مشتری و افزایش فروش است.

استراتژی فروش آنلاین

طبق گزارش Future of Digital Shelf، فروش آنلاین در سراسر جهان طی سال‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و انتظار می‌رود تا سال 2026 به 2.4 تریلیون دلار برسد. 

چنین رشد پویایی باعث افزایش رقابت در بازارهای خرده‌فروشی آنلاین می‌شود و شکوفایی کسب‌وکارها و جذب مشتریان جدید را دشوارتر می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، کسب و کارها باید یک استراتژی فروش آنلاین قوی بسازند تا توسط مشتریان جدید در اقیانوس تجارت دیجیتال پیدا شوند. در اینجا چند نکته مفید برای شروع آورده شده است.

شخصیت کاربر خود را تعریف کنید

اگر می خواهید به طور موثر بفروشید، باید محصول خود را برای مخاطبان مناسب تبلیغ کنید. بنابراین ابتدا باید پرسونای خریدار ایجاد کنید که نماینده مرتبط ترین مشتریان برای کسب و کار شما باشد. 

حتما بخوانید : طراحی سایت رایگان

ایجاد شخصیت خریدار یک گام اساسی در توسعه استراتژی فروش شماست، زیرا به مخاطب ایده آل شما کمک می کند تا با محتوای جذاب تری که به علایق آنها صحبت می کند و مشکلات آنها را حل می کند، دست پیدا کنید. 

مهمتر از همه، سعی کنید بفهمید مشتری شما کیست، شرکت شما چگونه می تواند به آنها کمک کند، چرا آنها علاقه مند هستند و چگونه می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید.

داستان سرایی را در آغوش بگیرید

این روزها فقط داشتن یک محصول عالی با ویژگی ها و مزایای برجسته برای ایجاد علاقه کافی نیست. مصرف کنندگان بیشتر از آنچه که یک شرکت می فروشد اطلاعات بیشتری می خواهند. آنها می خواهند داستان پشت سر خود را بدانند. 

فروش با داستان یک رویکرد بازاریابی منحصر به فرد و فریبنده برای ایجاد ارتباط شخصی با مشتریان، افزایش تعامل و جذب آنها با داستان برند شما است.

حتما بخوانید : طراحی سامانه

یک بازار خاص را هدف قرار دهید

بازاریابی هدف نقشی حیاتی در افزایش فروش دارد زیرا تلاش‌ها را برای رسیدن به هدف مربوطه که به احتمال زیاد محصول شما را خریداری می‌کند هدایت می‌کند. 

تکنیک های افزایش فروش ، اگر به بازار خاصی غذا می‌دهید، پایگاه مشتریان بالقوه خود را محدود کنید و بر یک یا چند گروه از مصرف‌کنندگان تمرکز کنید که نیازها و علایق آنها بیشتر با محصول یا خدمات شما مطابقت دارد. بازاریابی هدف تبلیغات و توزیع شما را مقرون به صرفه تر می کند و ممکن است کلید جذب مشتریان جدید و افزایش فروش باشد.

برند خود را رشد دهید

اگر به دنبال جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد برای کسب و کار خود هستید، هیچ گزینه ای بهتر از افزایش قدرت برند خود وجود ندارد. هویت برند منحصر به فرد خود را بیابید و با کمپین های منحصربفرد مشخص کنید که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند.

 مهم نیست که چه نوع محصولی را می فروشید، حضور خود را در رسانه های اجتماعی گسترش دهید تا برند خود را به طور کامل تبلیغ کنید. اگر می خواهید برندتان موفق شود، باید تا حد امکان از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید تا بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیاز به بهبود دارد. 

بازاریابی وابسته همچنین روشی هوشمندانه برای رشد کسب و کار شما از طریق ارتباط با شرکت‌ها، کارآفرینان یا تأثیرگذاران همفکر است که می‌توانند به تبلیغ برند شما کمک کنند و در مقابل مخاطبان بیشتری قرار بگیرند.

انواع استراتژی های فروش

بعد از اینکه زمان و منابع خود را برای ایجاد یک محصول جدید سرمایه گذاری کردید، گام بعدی این است که به این فکر کنید که چگونه محصول خود را به مشتریان بالقوه خود موقعیت می دهید و می فروشید. تعدادی از رویکردها و تکنیک‌ها وجود دارد که می‌توانید برای برقراری ارتباط با سرنخ‌های جدید از آنها استفاده کنید، و باید بهترین را برای شرکت خود انتخاب کنید. در اینجا ما در مورد دو استراتژی رایج فروش صحبت خواهیم کرد: ورودی و خروجی.

استراتژی فروش ورودی

استراتژی فروش ورودی بر جذب مشتریانی متمرکز است که از قبل به شرکت و محصول شما علاقه مند هستند. با این روش، می‌توانید فرض کنید که این سرنخ‌ها اطلاعاتی در مورد برند شما دارند که از طریق رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، صفحات وب یا منابع دیگر یافته‌اند. بنابراین شما مجبور نیستید آنها را با تعداد زیادی اطلاعات کلی بارگذاری کنید، بلکه در عوض ارتباط شخصی تری با آنها ایجاد کنید، علاقه آنها را حفظ کنید و برای شرکت خود سرنخ ایجاد کنید .

استراتژی فروش خارجی

برعکس، یک استراتژی فروش برون‌گرا حول سرنخ‌هایی می‌چرخد که هنوز به محصول یا خدمات شما ابراز علاقه نکرده‌اند. در اینجا تیم فروش ارتباط با مشتریان بالقوه را از طریق تماس سرد، بازاریابی ایمیلی، زمینه های فروش یا تبلیغات آغاز می کند تا توجه یک رهبر بالقوه را جلب کند. استراتژی فروش خارجی بسیار هدفمند است و به شما امکان می دهد به نوع دقیق مشتریانی که می خواهید به آنها بفروشید برسید.

بعد از اینکه زمان و منابع خود را برای ایجاد یک محصول جدید سرمایه گذاری کردید، گام بعدی این است که به این فکر کنید که چگونه محصول خود را به مشتریان بالقوه خود موقعیت می دهید و می فروشید. تعدادی از رویکردها و تکنیک‌ها وجود دارد که می‌توانید برای برقراری ارتباط با سرنخ‌های جدید از آنها استفاده کنید، و باید بهترین را برای شرکت خود انتخاب کنید. در اینجا ما در مورد دو استراتژی رایج فروش صحبت خواهیم کرد: ورودی و خروجی.

تکنیک های افزایش فروش در سال 2022

مشتریان خود را بشناسید

دانستن اینکه مخاطب شما چه کسی است و چه چیزی برای آنها مهم است برای بهبود عملکرد فروش شما حیاتی است. سعی کنید در مورد چالش ها، خواسته ها و انتظارات مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید در جهت بهبود محصول و افزایش وفاداری مشتریان گام بردارید. 

تکنیک های افزایش فروش ، این دانش به شما کمک می کند تا پیام های خود را بهتر ارائه دهید و محصول خود را به گونه ای بازاریابی کنید که مستقیماً با مشتریان احتمالی شما صحبت کند. بخشی از مشتریانی را که فکر می کنید بیشتر به محصول یا راه حل شما نیاز دارند و به احتمال زیاد از آن سود می برند، تعریف کنید.

یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید

هنگامی که مشتریان خود را برای رفتن به سمت خود تعریف کردید، زمان آن رسیده است که یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید. در اینجا باید مزیت رقابتی خود را درک کنید، راه حل شما چگونه مشکلات مشتریان بالقوه شما را حل می کند، چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند و چرا خریداران باید شما را انتخاب کنند. 

گام بعدی این است که یک پیام برند قوی و داستان سرایی ایجاد کنید تا تأکید کنید که چه چیزی منحصر به فرد است و چرا محصول شما برای آنها ارزش بیشتری نسبت به راه حل های دیگر در آن جایگاه دارد.

قیمت محصول خود را به حق

قیمت گذاری صحیح محصولات شما یکی از عوامل کلیدی برای موفقیت شرکت شما است. هیچ فرمول جادویی برای یک استراتژی قیمت گذاری موثر وجود ندارد. 

شما باید محصول خود، هزینه های تولید و هزینه های تجاری، استراتژی های قیمت گذاری رایج در بازار هدف، اهداف درآمدی بلندمدت خود و جایگاهی که در بین رقبای خود دارید را در نظر بگیرید. همه این عوامل را به دقت در نظر بگیرید، به طور مداوم حداقل محصولات قابل دوام را آزمایش و آزمایش کنید تا مناسب ترین استراتژی را برای کسب و کار خود بیابید.

رشد فروش آنلاین با بهینه سازی موبایل

اکثر مصرف کنندگان با دستگاه های تلفن همراه خود خرید می کنند. به همین دلیل ضروری است که کسب و کار خود را برای فروش موبایل بهینه کنید. 

با افزایش تجارت الکترونیک موبایلی، باید یک تجربه خرید بی‌نقص از طریق موبایل ارائه دهید تا مشتریان خود را از دست ندهید. اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما واکنش گرا و چشم نواز است، به سمت ناوبری کاربر پسند بروید و سرعت بارگذاری سایت خود را بهبود بخشید. 

همچنین، مهم ترین اطلاعات و دکمه های CTA را در بالای سایت تلفن همراه خود نگه دارید تا به کاربران کمک کنید مرتبط ترین محتوا را راحت تر پیدا کنند. با توجه به گزارش Statistaاینکه دومین دلیل رایج برای ترک سبد خرید بازدیدکنندگان در طول فرآیند پرداخت این است که سایت از آنها می‌خواهد یک حساب کاربری ایجاد کنند، بدیهی است که شما باید یک فرآیند پرداخت بصری را بدون هیچ فشاری برای اضافه کردن اطلاعات اضافی ارائه دهید.

تجربه مشتری را ساده کنید

خدمات مشتری یکی از عوامل کلیدی تاثیرگذار بر تصمیم خرید مشتری است. پشتیبانی چند کاناله را بپذیرید تا بتوانید به مشتریان خود در کانال پشتیبانی دلخواه آنها خدمات ارائه دهید. سعی کنید تجربه مشتری را شخصی سازی کنید و آماده ارائه خدمات فعال با پشتیبانی سریع و دقیق باشید. همچنین می توانید یک ویژگی چت اضافه کنید یا از چت زنده استفاده کنید. در نهایت، به طور مداوم به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا استراتژی تجربه مشتری خود را برای افزایش فروش بهینه کنید.

یک حساب Google My Business ایجاد کنید

Google با بیش از 92 درصد از سهم بازار جهانی موتور جستجو ، از ژوئن 2021 محبوب‌ترین وب‌سایت جهان است. بنابراین ایجاد یک حساب Google برای کسب‌وکار من راهی عالی برای افزایش دید شما در سراسر خدمات Google و جذب مشتریان بیشتر به کسب‌وکارتان است. 

با نمایه کسب‌وکار Google، می‌توانید شرح کسب‌وکار خود را در صورت نیاز به‌روزرسانی کنید و افرادی که به دنبال محصولات و خدماتی مانند شما در منطقه محلی خود هستند، آنها را کشف کنید. تبدیل شدن به بخشی از «Google برای کسب‌وکار من» به رتبه‌بندی وب‌سایت شما و ایجاد اعتماد از طریق نظرات و رتبه‌بندی‌های مشتریان کمک می‌کند.

فرآیند پرداخت را ساده کنید

Checkout مکانی است که مشتریان بالقوه مشتری می شوند، بنابراین مطمئن شوید که فرآیند خرید تا حد امکان آسان، سریع و بدون دردسر باشد. برای راحت کردن این فرآیند برای بازدیدکنندگان، حتماً به آنها این امکان را بدهید که بدون ثبت نام به عنوان مهمان چک کنند، همیشه وضعیت در دسترس بودن کالا را نمایش دهند، و فرآیند اصلاح سفارش را ساده کنید، مانند حذف یک کالا یا تغییر تعداد. 

همچنین ارائه پشتیبانی بی‌درنگ برای رسیدگی سریع به مشکلات احتمالی پرداخت و مهم‌تر از همه، ارائه یک رابط پرداخت ساده و بدون حواس‌پرتی بسیار عالی است.

تولید سرب و پرورش سرب انجام دهید

تکنیک های افزایش فروش ، یکی از مهم‌ترین اهداف تیم‌های فروش، تولید سرنخ‌های با کیفیت بالا و پرورش آن‌ها برای تبدیل شدن به مشتریان پولی است. تولید سرنخ در مورد جذب مشتریان بالقوه ای است که به آنچه شما می فروشید علاقه مند هستند و پرورش سرنخ به آنها کمک می کند تا آنها را در فرآیند خرید حرکت داده و به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

 اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما هم تولید سرنخ و هم پرورش سرنخ را برای افزایش فروش و افزایش استراتژی فروش شما اجرا می کند. در اینجا چند تکنیک بسیار مؤثر وجود دارد که به شما کمک می کند تا سریعاً سرنخ ایجاد کنید:

اعلان‌ها را برای هدف‌گیری مجدد کاربران خود فشار دهید

اعلان های فشاری یک کانال ارتباطی سریع و مقرون به صرفه برای ارتباط با مشتریان شما هستند. چه بخواهید به مشتریان اقلامی را که در سبد خرید گذاشته اند یادآوری کنید، یا در مورد فروش و تبلیغات آتی به آنها اطلاع دهید، اعلان های فشار راهی عالی برای بازگرداندن مشتریان بالقوه و ترغیب آنها برای تکمیل خرید است.

بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بالاتر

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط مجدد با سرنخ‌هایی است که از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند یا به محصول شما علاقه‌مند بوده‌اند اما هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. بازاریابی ایمیلی با پرورش آنها و تعامل با آنها از طریق ایمیل های شخصی که احتمال نرخ تبدیل بالاتر را افزایش می دهد، به بازاریابی مجدد این مشتریان بالقوه کمک می کند.

پنجره های بازشو برای نسل اصلی

پاپ آپ ها ابزاری مقرون به صرفه و ارزشمند برای به دست آوردن سرنخ برای کسب و کار شما هستند. مطمئن شوید که طراحی پاپ آپ شما ساده و منطبق با سبک برند شما است و دارای محتوای مرتبط و CTA چشم نواز است. تکنیک های افزایش فروش ، هنگامی که به طور موثر انجام می شود، پنجره های بازشو به تولید سرنخ ها کمک می کند و احساس فوریت را برای مشتریان بالقوه شما که علاقه مند هستند و آماده ورود به قیف خریدار هستند، ایجاد می کند.

نتیجه گیری نهایی مقاله تکنیک های افزایش فروش

تکنیک های افزایش فروش ، توسعه استراتژی‌های فروش آنلاین قوی ممکن است کمی زمان و تلاش ببرد، اما زمانی که استراتژی مناسبی را در دست گرفتید، می‌توانید آن را به حرکت درآورید، آزمایش کنید، رویکرد خود را در طول مسیر تنظیم کنید و مؤثرترین روش‌های هدفمند را برای افزایش خود بیابید.

حراجی. امیدواریم این نکات به شما کمک کند مسیر درست را شروع کنید و سریعتر به اهداف فروش خود برسید.

منبع : smartpush

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *