قانون کپی رایت وب سایت

قانون کپی رایت وب سایت


قانون کپی رایت وب سایت

قانون کپی رایت وب سایت ، کپی رایت در ابتدا عمدتاً مربوط به آثار منتشر شده و فروخته شده بود. اینترنت نحوه جستجو و انتشار اطلاعات توسط مردم را تغییر داده است و درک روش هایی که قوانین کپی رایت بر استفاده از قوانین کپی رایت گوگل ، اینترنت تأثیر می گذارد مهم است. 

اگر قصد دارید فقط با 999 هزار تومان کسب و کار خود را شروع کنید حتما صفحه طراحی سایت اقساطی ، را مشاهده کنید فوق العاده خبر های خوبی داخلش هست .

کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت و مشاغلی که از اینترنت برای تبلیغ و انتشار اطلاعات استفاده می‌کنند، قانون کپی رایت وب سایت ، نه تنها باید از نحوه جلوگیری از نقض حق نسخه‌برداری، بلکه از حمایت‌هایی که قوانین حق چاپ برای اپراتورهای وب‌سایت در نظر می‌گیرد نیز آگاه باشند.

قوانین پایه و عمومی کپی رایت در گوگل چیست ؟

کپی رایت گوگل

قوانین کپی رایت گوگل ، حفاظت از کپی رایت برای هر اثر خلاقانه ای که پس از سال 1978 ایجاد شده و به شکلی ملموس ثابت شده است، به صورت خودکار است. شما مجبور نیستید نماد حق چاپ را نمایش دهید یا حقوق مربوط به مورد خود را ثبت کنید تا بتواند محافظت از حق چاپ را دریافت کند.

 به همین دلیل، شما باید فرض کنید که تمام محتوای وب دارای حق چاپ است، مگر اینکه به صراحت خلاف آن بیان شده باشد. قوانین کپی رایت قوانین فدرال هستند، به این معنی که اگر شخصی حق چاپ شما را نقض کرد، معمولاً باید در دادگاه فدرال شکایت کنید. 

حتما بخوانید : بهترین شرکت سئو در جهان

اگر شخصی از کشوری دیگر اقلام شما را بدزدد – پدیده ای که با توجه به گستردگی اینترنت در سراسر جهان به طور فزاینده ای رایج است – اجرای حفاظت از حق چاپ شما می تواند بسیار دشوار باشد.

استفاده منصفانه

حتما بخوانید : بهترین شرکت طراحی سایت در ایران
قانون کپی رایت وب سایت “دکترین استفاده منصفانه” استثنایی از قوانین کپی رایت برای اهداف علمی و آموزشی ارائه می دهد. استفاده منصفانه به مردم این امکان را می دهد که گزیده های محدودی از آثار را برای مقالات، نقدها و سایر خدمات عمومی دریافت کنند.

تقلید از آثار دارای حق چاپ نیز به طور کلی محافظت می شود. هیچ گزیده استانداردی وجود ندارد که طبق قانون مجاز باشد، و دستورالعمل‌های مربوط به استفاده منصفانه نسبتاً نامشخص هستند.

اگر کسب و کار کوچک شما دارای مطالب دارای حق چاپ کپی شده از وب سایت شما بوده است، دادگاه ها هدف استفاده از اثر دارای حق چاپ، تأثیر مالی استفاده از آن بر دارنده حق چاپ، میزان برداشت از یک مورد و ماهیت اثر دارای حق چاپ را بررسی می کنند.

هنگام تعیین اینکه آیا تخلف رخ داده است یا خیر. به عنوان مثال، یک شخص نمی تواند یک عکس را استخراج کند، بنابراین ارسال مجدد یک عکس از وب سایت شما ممکن است نقض حق چاپ باشد.

قانون حق چاپ هزاره دیجیتال


قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال مسئولیت وب‌سایت‌هایی را که کاربران آن‌ها مرتکب نقض حق نسخه‌برداری می‌شوند، تا زمانی که وب‌سایت‌ها مطالب را حذف کنند، حذف می‌کند.

این بدان معناست که حتی اگر یوتیوب یا فیس‌بوک به شما اجازه آپلود چیزی را در صفحه کسب و کار کوچک خود بدهند، قوانین کپی رایت گوگل همچنان ممکن است مرتکب نقض حق چاپ شده باشید و مطالب حذف شوند.

برخی از کاربران اینترنت بر این باورند که اگر اعلام کنند که هیچ گونه نقض حق نسخه‌برداری در نظر گرفته نشده است، ممکن است از مسئولیت فرار کنند.

به عنوان مثال، افراد اغلب آهنگ‌هایی را در YouTube با یک سلب مسئولیت اعلام می‌کنند که قوانین حق نسخه‌برداری را نقض نمی‌کنند، دوباره پست می‌کنند.

با این حال، این کار کاربران را از مسئولیت مبرا نمی کند، بنابراین مهم است که وضعیت حق نسخه برداری هر مطلبی را که در یک وب سایت آپلود می کنید بررسی کنید..

یکی از معتبر ترین سایت هایی که درباره قوانین کپی رایت توضیح داده این سایت هست ipwatchdog حتما اگر قصد داریدکامل تر قوانین کپی رایت گوگل را یاد بگیرید وارد این سایت شوید .

دانلودهای غیرقانونی


دانلودهای غیرقانونی میلیون ها دلار برای نوازندگان، نویسندگان و دیگر متخصصان خلاق هزینه داشته است. قانون کپی رایت وب سایت دانلود یا آپلود مطالب دارای حق چاپ مانند کتاب، آهنگ و فیلم بدون اجازه صریح صاحب حق چاپ غیرقانونی است.

انجمن صنعت ضبط آمریکا از افراد زیادی به دلیل دانلود غیرقانونی شکایت کرده است. اگر قصد دارید از موسیقی در وب سایت تجاری خود استفاده کنید، مطمئن شوید که موسیقی را به صورت قانونی دریافت کرده اید و اجازه استفاده از موسیقی را دارید.

برای جلوگیری از کپی شدن محتوا هامون چیکار باید کنیم ؟


ساده ترین راه برای جلوگیری از نقض حق نسخه برداری شخص یا کسب و کار دیگر، گرفتن مجوز برای استفاده از هر چیزی است که متعلق به شما نیست.

حتی استفاده از عکس یک عکاس در یک وبلاگ شخصی می تواند نقض حق چاپ باشد. اگر نگران نقض حق نسخه برداری خود هستید، واترمارک ها را درج کنید و مطالب را در قالب هایی که برای کپی رایت دشوار است، فایل های PDF آپلود کنید.

هیچ روش تضمینی برای جلوگیری از نقض وجود ندارد، اما ثبت حق چاپ خود و نمایش برجسته نماد حق چاپ می تواند از دزدان احتمالی جلوگیری کند.

قوانین کپی رایت ویدئو در گوگل

گوگل کپی رایت

دانلود غیرقانونی و استفاده مجدد از ویدیوها در وب سایت ها به طور فزاینده ای توجه را به موضوع حق چاپ ویدیو جلب کرده است. 

قوانین حق نسخه برداری قوانین فدرال هستند و صرف نظر از اینکه در چه ایالتی هستید اعمال می شوند، بنابراین مراقب باشید که چگونه از ویدیوهای خود محافظت کنید و چگونه از نقض حق نسخه برداری که برای ویدیوهای افراد دیگر اعمال می شود جلوگیری کنید.

کپی رایت اتوماتیک برای ویدئو یعنی چه ؟

حق چاپ برای ویدیوها به صورت خودکار است. افرادی که ویدیو می‌سازند یا دارای حقوق ویدیوها هستند، مجبور نیستند حق نسخه‌برداری خود را در اداره حق نسخه‌برداری ایالات متحده ثبت کنند تا بتوانند برای نقض حق نسخه‌برداری شکایت کنند. 

آنها همچنین نیازی به نمایش نماد حق چاپ ندارند. مگر اینکه مجوز صریح استفاده از یک ویدیو را داشته باشید، باید از انجام این کار خودداری کنید. 

برخی از صاحبان ویدیو ترجیح می‌دهند که حق نسخه‌برداری خود را تحت مجوز Creative Commons ثبت کنند که دستورالعمل‌های خاصی را تعیین می‌کند که تحت آن دیگران می‌توانند از آثارشان استفاده کنند. اگر ویدیویی که می‌خواهید استفاده کنید در Creative Commons ثبت شده است، قبل از استفاده از شرایط مجوز آن را بررسی کنید.

مجازات نقض قوانین کپی رایت چیست ؟

قوانین کپی رایت گوگل قانون فدرال مجازات های کیفری و مدنی را برای نقض کپی رایت مجاز می کند. نقض عمدی کپی رایت اقلامی که ارزش آنها بیش از 1000 دلار است، می تواند متخلفان را به زندان و جریمه های کیفری محکوم کند. 

با این حال، اکثر دارندگان حق چاپ برای بازیابی خسارت شکایت می کنند و زمانی که تخلف فقط یک بار اتفاق افتاده باشد، پیگرد قانونی به ندرت اتفاق می افتد. قربانیان نقض حق چاپ می توانند برای خسارت واقعی .

از دست دادن سود ناشی از نقض – ​​یا برای مبلغ قانونی 200 تا 150،000 دلار برای هر تخلف شکایت کنند. وقتی ناقض حق چاپ بتواند نشان دهد که نقض عمدی نبوده است، جریمه اغلب کاهش می یابد و می تواند تا 200 دلار باشد.

استثناء استفاده منصفانه

ویدیوهایی که برای مقاصد اطلاعاتی و آموزشی استفاده می شوند ممکن است از قانون حق چاپ مستثنی شوند. 

گزیده‌های کوچک ویدیوها و همچنین ویدیوهایی که در یک محیط آموزشی استفاده می‌شوند ممکن است مشمول قوانین حق نسخه‌برداری نباشند. وقتی یک ویدیو برای استفاده شخصی استفاده می‌شود – مانند یک شب فیلم با دوستان .

معمولاً قوانین حق نسخه‌برداری اعمال نمی‌شود. قانون کپی رایت وب سایت قانون فدرال اطلاعات خاصی در مورد اینکه چه مقدار از یک ویدیو باید به صورت عمومی نمایش داده شود تا نقض حق نسخه‌برداری باشد، ارائه نمی‌کند، بنابراین دادگاه‌ها معمولاً از یک آزمون چهار نقطه‌ای استفاده می‌کنند که هدف استفاده، ماهیت خلاقانه کار، میزان اثر را بررسی می‌کند.

استفاده شده یا گزیده شده و تأثیر مالی استفاده از آن بر دارنده حق چاپ.

مراحل صدور مجوز کپی رایت

صاحبان ویدیو گاهی به افرادی که مایل به توزیع یا استفاده از آثار خود هستند مجوز ارائه می دهند. انجمن‌های فیلم سینمایی اغلب دارای حقوق فیلم‌هایی هستند که به بازار عرضه می‌شوند و عموماً سازمان‌هایی هستند که مجوز می‌دهند. 

برای دریافت مجوز، با شخص یا نهادی که در کنار نماد حق چاپ روی ویدیو ذکر شده است تماس بگیرید. اگر اطلاعات مربوط به حق نسخه‌برداری ارائه نشد، می‌توانید در اداره حق نسخه‌برداری ایالات متحده جستجوی حق نسخه‌برداری را انجام دهید. 

دارنده حق چاپ ممکن است به شما اجازه استفاده از ویدیو را برای یک هدف محدود و دوره خاص بدهد و ممکن است هزینه صدور مجوز را دریافت کند.

تکنیک های جلوگیری از کپی محتوا های سایت

حفاظت از مطالب در اینترنت یک کار پیچیده است — کپی کردن متن، ذخیره یک تصویر، دانلود یک کلیپ ویدیویی و حتی کپی کردن مطالب مستقیماً از کد منبع شما برای مجرمان احتمالی آسان است. 

در حالی که روش‌های فنی برای محافظت از محتوای وب‌سایت‌های شما وجود دارد، بدانید که یک دزد آگاه به فناوری، اگر واقعاً مصمم باشد، احتمالاً همچنان می‌تواند راه خود را از این حفاظت‌ها بیابد.

حق نشر خود را نمایش دهید

اثر شما از لحظه ایجاد آن توسط حق چاپ محافظت می شود — شما نیازی به ثبت محتوای وب سایت خود یا حتی نمایش یک اعلامیه حق چاپ ندارید. با این حال، نمایش مالکیت مواد و زمان ایجاد آن نشان می‌دهد که این ماده محافظت می‌شود.

 به سادگی یک اعلامیه در وب سایت اضافه کنید: “حق نشر © 2008 – 2010 مالک.” به گفته R. Dale Bowyer، شما حتی باید این اطلاعیه را در کد منبع وب سایت خود قرار دهید.

متن

اگر هنرمندی هستید که از یک وب‌سایت برای نمایش آثار خود استفاده می‌کنید، چه به صورت نقاشی، طراحی دیجیتال یا حتی یک لوگو، قوانین کپی رایت گوگل مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از اینکه از اثر شما سوء استفاده نمی‌شود، واترمارک کردن آن است. 

واترمارک دیجیتال داده‌های مربوط به مالک و حقوق استفاده از محتوای شما را تعبیه می‌کند. در حالی که این کار کسی را از استفاده از اثر باز نمی دارد، برخی از سرویس ها ابزارهای ردیابی را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما در پیگیری مسائل مربوط به نقض حق نسخه برداری کمک کنند. 

متناوبا، از یک واترمارک گرافیکی قدیمی، یک لوگوی شفاف اما واضح یا برچسب امضا استفاده کنید که بخشی از آثار هنری شما را پنهان می کند و آن را به هدف کمتری برای سارقان داده تبدیل می کند.

مسدود کردن کلیک راست کنید

قانون کپی رایت وب سایت ، افزودن های اولیه جاوا اسکریپت به وب سایت شما می تواند به محافظت از محتوای شما کمک کند. 

یکی از این اسکریپت ها هر گونه کلیک راست روی یک وب سایت را مسدود می کند. تانیا پونتی از Hypergurl.com یک کد مسدودکننده با کلیک راست را ارائه می دهد که در hypergurl.com/norightclick.html موجود است. 

اسکریپت دیگری که کاربران را از کلیک راست بر روی وب سایت شما مسدود می کند، از CodeLifter.com به آدرس codelifter.com/main/javascript/norightclick1.html در دسترس است. 

در حالی که این روش نمی‌تواند جلوی دزدان واقعی را بگیرد، کاربران عادی را از ذخیره محتوای وب‌سایت شما باز می‌دارد.

مسدود کردن کپی/پیست کردن

قوانین کپی رایت گوگل چیست

مانند اسکریپت هایی که امکان کلیک راست بر روی وب سایت شما را مسدود می کنند، اسکریپت ها همچنین می توانند کاربران را از کپی محتوای متنی از سایت شما منع کنند. 

Dynamic Drive یک اسکریپت برای مسدود کردن این نوع انتخاب در http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/noselect.htm ارائه می دهد. همچنین، یک افزودن ساده به برچسب بدنه از تانیا پونتی از Hypergurl.com در دسترس است.

صدور مجوز

اگر می خواهید اجازه دهید محتوای شما تحت شرایط خاصی توزیع شود، استفاده از مجوز Creative Commons می تواند شکاف بین شما و افرادی را که می خواهند از کار شما استفاده کنند پر کند. 

Creative Commons به طور خاص طراحی شده است تا برای افراد آنلاین روشن کند که حق نسخه‌برداری اثر متعلق به شماست و در عین حال شرایطی را برای اشتراک‌گذاری آن محتوا به آنها ارائه می‌دهد.

 شما می توانید مشخص کنید که آیا اثر می تواند به صورت تجاری مورد استفاده قرار گیرد یا خیر و تحت چه شرایطی می توان کار شما را اصلاح کرد (در صورت وجود). 

با شش مجوز Creative Commons در creativecommons.org/licenses آشنا شوید. می توانید یک اعلان مجوز برای وب سایت خود در creativecommons.org/choose تنظیم کنید.

نتیجه گیری نهایی مقاله قانون کپی رایت وب سایت

قانون کپی رایت وب سایت ، یکی از مهم ترین قسمت هایی هست که باید قبل از شروع کسب و کار آنلاین خود بدانید تا زحمات خود را تو یک چشم بهم زدن به باد ندین . پس حتما چنیدن بار این مقاله را بخوانید تا کامل یاد بگیرید و اگر سوالی هم داشتید زیر همین مقاله از ما بپرسید ما سریعا پاسخ میدهیم .

این مقاله ترجمه شده از سایت smallbusiness.chron میباشد اگر قصد دارید مطلب انگلیسی را بخوانید وارد سایت سایت شوید .

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *