کی اینترنت استارلینک فعال میشود

کی اینترنت استارلینک فعال میشود


کی اینترنت استارلینک فعال میشود ، Starlink در حال حاضر در عرض های جغرافیایی شمالی ایالات متحده و همچنین چند منطقه منتخب دیگر در دسترس است. در دسترس بودن Starlink به طور منظم در حال گسترش است. بهترین راه برای اطلاع از اینکه چه زمانی استارلینک در دسترس شما قرار می گیرد این است که آدرس خود را در وب سایت استارلینک وارد کنید .

حتما بخوانید : نصب اینترنت استارلینک

هنگامی که آدرس خود را وارد کردید کی اینترنت استارلینک فعال میشود ، Starlink تاریخ تخمینی در دسترس بودن Starlink در منطقه شما را به شما می دهد. Starlink همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ۱۱۰ تا ۵۰۰ دلار ودیعه بگذارید تا جایگاه خود را در لیست انتظار اینترنت Starlink حفظ کنید.

حتما سر بزنید: ثبت نام starlink.com

یادداشت سردبیر: حتی اگر Starink در منطقه شما موجود باشد، ممکن است بهترین انتخاب نباشد – حداقل در حال حاضر. شبکه Starlink هنوز در حال توسعه است، بنابراین مستعد کاهش سرعت و قطعی های گاه به گاه است. اگر اکنون به اینترنت ماهواره ای نیاز دارید، به جای آن از Viasat یا HughesNet استفاده کنید. بررسی اینترنت Starlink ما را بخوانید تا تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

حتما بخوانید : طراحی سامانه

کی اینترنت استارلینک فعال میشود ؟

استارلینک اسپیس ایکس نسخه قابل حمل سرویس خود را برای ارائه اینترنت ماهواره ای برای RV ها ایجاد کرده است. هزینه تجهیزات و قیمت ماهانه آن بیشتر از خدمات ثابت است، اما اگر مسافر سیری ناپذیری هستید، 135 دلار در ماه برای اینترنت RV قابل اعتماد می تواند ارزشش را داشته باشد.

حتما بخوانید : طراحی سایت عکاسی

اینترنت استارلینک فعال میشود

نقشه در دسترس بودن اینترنت ماهواره‌ای RV Starlink را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید ثبت‌نام کنید یا اطلاعات بیشتری درباره Starlink برای RVs در زیر بخوانید .

پر بازدید ترین صفحه در مدیارست را بخوانید : طراحی سایت اقساطی

سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟


Starlink بسته به اینکه Starlink Business را انتخاب کنید یا خیر، سرعت دانلود بین 50 تا 500 مگابایت در ثانیه را تبلیغ می کند . تحلیلگران شخص ثالث تأیید می کنند که میانگین سرعت دانلود Starlink در حدود 100 مگابایت در ثانیه است، که به این معنی است که Starlink سرعت زیادی را برای پخش ویدیو، بازی، یادگیری آنلاین و کار از راه دور ارائه می دهد.

حتما این صفحات را ببینید :

طراحی سایت هتل

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی مارکت پلیس

حتما بخوانید : سرعت اینترنت استارلینک

اصلی‌ترین مشکلاتی که مشتریان با عملکرد Starlink تجربه می‌کنند، قطع‌های دوره‌ای است – و اگر منصفانه باشیم، Starlink به ما در مورد وقفه‌های سرویس هشدار داد. قطع خدمات Starlink اغلب به دلیل شکاف در صورت فلکی ماهواره ایجاد می شود. صورت فلکی استارلینک شبیه تور ماهی است که به دور زمین می چرخد. اگر “ماهواره A” قبل از اینکه “ماهواره B” وارد محدوده شود، از میدان دید شما خارج شود، با یک وقفه در سرویس مواجه خواهید شد.

همانطور که ماهواره های بیشتری به مدار پرتاب می شوند و صورت فلکی ماهواره استارلینک در چند سال آینده ساخته می شود، سرویس اینترنت ماهواره ای به طور مداوم (بدون وقفه در سرویس) در دسترس خواهد بود.

الان باید استارلینک بگیرم؟


کی اینترنت استارلینک فعال میشود ، بستگی به موقعیت مکانی شما دارد. سرویس Starlink هنوز 100% قابل اعتماد نیست. در حال حاضر، به مشتریان گفته می شود که انتظار قطعی های دوره ای را داشته باشند تا زمانی که صورت فلکی ماهواره به طور کامل ساخته شود. با این حال، اگر به اینترنت در یک منطقه روستایی مانند وین کانتی، میشیگان نیاز دارید ، استفاده از Starlink به عنوان جایگزین اینترنت ماهواره‌ای دیگر ممکن است یک گزینه خوش‌آمد باشد.

کی  استارلینک فعال میشود

Starlink سریعتر از سایر گزینه های اینترنت روستایی است و پتانسیل بالایی دارد، اما وقفه های سرویس (خاموشی) خسته کننده است. برای افرادی که برای کار یا تحصیل به اینترنت متکی هستند، توصیه می کنیم برای دریافت Starlink منتظر بمانند تا قابل اطمینان تر شود. سال گذشته ما فهرستی از 10 شهر روستایی سریع و کند را برای اینترنت گردآوری کردیم تا نگاهی عمیق‌تر به جایی که اینترنت ماهواره‌ای بیشتر توصیه می‌شود داشته باشیم.

الان از کجا اینترنت ماهواره ای بگیرم؟


اگر اکنون به اینترنت ماهواره ای نیاز دارید، منتظر ماندن Starlink برای پرتاب چند هزار ماهواره دیگر گزینه ای نیست. Viasat و HughesNet خدمات اینترنت ماهواره‌ای را در سراسر کشور ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید همین امروز متصل شوید. بیشتر برنامه‌های Viasat داده‌های بسیار بیشتری نسبت به برنامه‌های HughesNet به شما می‌دهند، که به حفظ سرعت شما کمک می‌کند.

کی اینترنت استار فعال میشود

چرا سرویس Starlink من چند بار در ساعت خاموش می شود؟

استارلینک به مشتریان اطلاع داده است که منتظر وقفه های دوره ای در اتصال باشند. چرا این اتفاق می افتد؟ این به این دلیل رخ می دهد که صورت فلکی Starlink هنوز به طور کامل ساخته نشده است. سرعت ماهواره ها در آسمان هر دو تا سه دقیقه یکبار است و زمانی که فاصله بین ماهواره ها وجود داشته باشد، با قطعی مواجه خواهید شد. از آنجایی که طی چند سال آینده ماهواره های بیشتری به فضا پرتاب می شوند، انتظار می رود که قطعی ها کمتر اتفاق بیفتد.

Starlink کجا موجود است؟

در حال حاضر، Starlink در دسترس مشتریانی است که بین 45 تا 53 درجه عرض جغرافیایی زندگی می کنند. 1 همانطور که صورت فلکی ماهواره بیشتر ساخته می شود، مناطق بیشتری اضافه می شود تا زمانی که در سطح جهانی در دسترس قرار گیرد. اگر در شمال ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند یا بخش‌هایی از 10 کشور اروپا (از جمله بریتانیا ) زندگی می‌کنید، می‌توانید در لیست انتظار Starlink ثبت نام کنید .

اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی استارلینک در منطقه شما در دسترس است، می‌توانید از وب‌سایت Starlink دیدن کنید و درخواست اعلان‌هایی درباره زمان عرضه سرویس Starlink در منطقه خود کنید.

آیا می توانم Starlink را در مناطق شهری دریافت کنم؟

Starlink یک راه حل اینترنتی جهانی برای همه نخواهد بود، به ویژه برای کسانی که در مناطق شهری و حومه شهر زندگی می کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ماهواره، Starlink انتخاب خوبی برای مناطق شهری نخواهد بود. با اینترنت ماهواره ای ، هر منطقه جغرافیایی دارای ظرفیت محدودی است، زیرا تمام ترافیک اینترنت باید از هر ماهواره ای که به آن منطقه خاص نزدیک است، عبور کند. 

 اینترنت استار فعال میشود

در مناطق روستایی، که جمعیت در آن پراکنده است، درصد بالایی از جمعیت می توانند از Starlink استفاده کنند و از حداکثر ظرفیت استفاده نکنند. اما در مناطق شهری با تراکم بالا، حتی درصد نسبتاً کمی از کاربران به سرعت شبکه Starlink را بارگذاری می کنند کی اینترنت استارلینک فعال میشود

می توانید در صفحه اطلاعات اینترنتی ماهواره ای Starlink ما درباره شبکه برنامه ریزی شده Starlink اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا می توانم Starlink را برای RV خود دریافت کنم؟

استارلینک به تازگی برنامه های اینترنت ماهواره ای RV را برای اکثر (و نه همه) ایالات متحده، اروپا و استرالیا باز کرده است. این سرویس به طور خاص برای دارندگان RV طراحی شده است، بنابراین تا زمانی که مکان های کمپینگ انتخابی شما منظره واضحی از آسمان دارند، باید بتوانید از Starlink با RV خود استفاده کنید.

متأسفانه، همه برای برنامه های RV به Starlink دسترسی ندارند. اگر در قسمت جنوب شرقی ایالات متحده هستید، یا قصد سفر به آن اطراف را دارید، شانس شما را ندارید. اینترنت Starlink RV هنوز در آنجا در دسترس نیست. اما Starlink قصد دارد خدمات اینترنت ماهواره‌ای RV خود را در سال 2023 به جنوب گسترش دهد – بنابراین حداقل می‌توانید در لیست انتظار قرار بگیرید و رویای روزی را داشته باشید که Starlink را در RV خود داشته باشید.

اگر در عین حال به دنبال اینترنت RV قابل اعتماد هستید، راهنمای نحوه دریافت اینترنت در RV خود را بررسی کنید، با پنج گزینه برتر ما قبل از زمان برای شما بررسی شده است.

اما برای کسانی که به برنامه های RV Starlink دسترسی دارند، به خاطر داشته باشید که آنها ارزان نیستند. هزینه این تجهیزات 599 دلار است و پس از آن ماهانه 135 دلار پرداخت خواهید کرد. خوشبختانه، Starlink برای RVs یک ساختار پرداخت به‌حساب می‌دهد، که در آن می‌توانید خدمات را زمانی که به آن نیاز ندارید متوقف کنید و در صورت نیاز، پرداخت 135 دلار در ماه را از سر بگیرید.

این سازش بدی نیست، اما ما هنوز آن را فقط برای افراد سودجوی طولانی مدت توصیه می کنیم. کی اینترنت استارلینک فعال میشود ، مسافران آخر هفته قیمت یکسانی را نمی بینند.

چه زمانی اینترنت استارلینک فعال میشود

ماهواره استارلینک پرتاب شد

ایلان ماسک توییت کرده است که در حال حاضر 1469 ماهواره Starlink فعال در مدار هستند که 272 ماهواره از 15 ژانویه 2022 به مدارهای عملیاتی می روند. Starlink از اوایل سال 2018 ماهواره ها را به مدار پرتاب کرده است و انتظار می رود پرتاب ها برای سال ها ادامه داشته باشد. در دو سال گذشته، Starlink هر ماه یک یا دو دسته از ماهواره ها را به فضا پرتاب کرده است. 

در نهایت، Starlink قصد دارد هزاران ماهواره در مدار پایین زمین را در اختیار داشته باشد. شبکه ماهواره ای استارلینک شبیه یک تور ماهی است که ماهواره ها به طور مساوی در سرتاسر زمین قرار گرفته اند تا بافتی محکم را تشکیل دهند. همانطور که ماهواره ها در مدار قرار می گیرند، آنها این سازند را حفظ می کنند. پایانه های کاربر روی زمین به طور خودکار به ماهواره های نزدیک به آنها اشاره می کنند و به آنها متصل می شوند.

کی اینترنت استارلینک در ایران فعال میشود

سرعت Starlink: 50-500 MBps

Starlink سرعت دانلود بین 50 تا 500 مگابایت بر ثانیه را تبلیغ می کند. گزارش اخیر Speedcheck تایید کرد که مشتریان Starlink آمریکای شمالی میانگین سرعت دانلود 50 مگابایت در ثانیه با تاخیر کم، 50 تا 60 میلی ثانیه را دریافت می کنند. 

سرعت Starlink وقتی با مزیت داشتن داده های نامحدود ترکیب شود، حتی چشمگیرتر است. محدودیت‌های داده باعث کاهش قابل توجه مشتریان ماهواره‌ای می‌شود، زیرا اطلاعات بیشتر آنها قبل از پایان ماه تمام می‌شود و سرعت آنها کاهش می‌یابد. هیچ کلمه مشخصی در مورد اینکه آیا Starlink به ارائه داده های نامحدود ادامه خواهد داد یا خیر وجود ندارد، اما در حال حاضر این یک امتیاز عالی است.

زمان تاخیر کم

در وب‌سایت Starlink، به مشتریان گفته می‌شود که در اکثر مکان‌ها، می‌توانند انتظار تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه را داشته باشند. تست‌های سرعت اخیر Starlink یک تاخیر متوسط ​​بین 50 تا 60 میلی‌ثانیه را نشان داده‌اند، که کمی کمتر از انتظارات است، اما همچنان از عملکرد بیشتر خدمات اینترنت ماهواره‌ای (که میانگین 594 تا 624 میلی‌ثانیه است) فراتر می‌رود.

تأخیر تأخیر یا تاخیری را که هنگام درخواست یا ارسال داده تجربه می‌کنید اندازه‌گیری می‌کند، و نرخ تأخیر بالا در اکثر انواع اینترنت ماهواره‌ای معمولاً افراد را از بازی باز می‌دارد. متوسط ​​تأخیر اینترنت ماهواره ای بین 594 میلی ثانیه تا 624 میلی ثانیه است، بنابراین نرخ تأخیر پایین Starlink برای مشتریان روستایی یک موهبت خواهد بود.

Starlink یکی از سریع ترین گزینه های موجود برای انتقال داده ها در سراسر جهان خواهد بود. 

– کیت تایس، مهندس ارشد قابلیت اطمینان برنامه SpaceX

اینترنتی استارلینک در ایران فعال میشود ؟

حداقل برخی از ماهواره ها این قابلیت را دارند که داده ها را از طریق پیوندهای لیزری بین ماهواره ای با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این لیزرها به ماهواره ها اجازه می دهند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا سرعت داده ها را افزایش داده و اتکا به ایستگاه های زمینی را کاهش دهند (که به دلیل جغرافیا و سیاست بین المللی هزینه بر و محدود هستند). 

ماهواره‌های استارلینک اولین بار با موفقیت از این ویژگی در سپتامبر 2020 استفاده کردند. در سپتامبر 2021، استارلینک اولین دسته کامل از این ماهواره‌های مجهز به لیزر فضایی را به نام نسخه 1.5 به کار گرفت. همانطور که ماهواره های Starlink بیشتری شروع به استفاده از “لیزرهای فضایی” برای انتقال داده ها با یکدیگر می کنند، انتظار می رود سرعت و تاخیر همچنان بهبود یابد.

Starlink چگونه با Viasat و HughesNet مقایسه می شود؟

طبق گزارش‌ها، سرعت دانلود اینترنت Starlink بین 50 تا 250 مگابایت در ثانیه است که آن را در همان دسته کلی طرح 100 مگابایت بر ثانیه Viasat قرار می‌دهد ( Platinum Unlimited 100 ).

 Starlink Business در یک لیگ خاص خود قرار دارد و سرعت آن تا 500 مگابایت در ثانیه است. سرعت HughesNet 25 مگابایت در ثانیه است که برای فعالیت هایی مانند استریم به اندازه کافی سریع است، اما ممکن است به طور قابل توجهی کندتر از Starlink یا Viasat باشد. برخی از ارائه دهندگان ماهواره تاخیر بالایی دارند، که لایه دیگری از سرعت است که ممکن است به آن فکر نکنید.

 Starlink همچنین داده های نامحدودی دارد که برای اولین بار برای برنامه های ماهواره ای است، اگرچه هیچ صحبتی در مورد مدت زمان ادامه این ویژگی وجود ندارد.

تأخیر بالا (یا تأخیر) به این معنی است که بین زمان درخواست اطلاعات در اینترنت (مانند کلیک کردن روی پیوند برای درخواست مشاهده یک صفحه وب) و لحظه نمایش آن در رایانه شما تأخیر قابل توجهی خواهید داشت. این تأخیر ناشی از عوامل مختلفی است، از جمله مدت زمانی که طول می کشد تا درخواست شما برای سفر به سرورها و ماهواره هایی که در مدار زمین می چرخند و سپس به شما بازگردد.

Starlink به دلیل طراحی و موقعیت ماهواره ای می تواند تاخیر کمتری نسبت به Viasat و HughesNet ارائه دهد. ماهواره‌های استارلینک بسیار نزدیک‌تر از سیستم‌های ماهواره‌ای است که توسط Viasat یا HughesNet استفاده می‌شود. ماهواره های استارلینک در فاصله 550 کیلومتری (340 مایلی) از سطح زمین قرار دارند، در حالی که ماهواره های Viasat و HughesNet تقریباً 35405 کیلومتر (22000 مایل) از زمین فاصله دارند.

ماهواره‌های Starlink به دلیل نزدیک‌تر بودن، اینترنت پهنای باند را با تأخیر کمتری نسبت به سایر ارائه‌دهندگان ماهواره ارائه می‌کنند – صرفاً به این دلیل که داده‌ها نیازی به سفر به این اندازه ندارند. کی اینترنت استارلینک فعال میشود ،  تأخیر کمتر Starlink در استفاده روزمره از اینترنت و همچنین در بازی های آنلاین ، کنفرانس های ویدیویی و سایر کارهایی که در زمان واقعی انجام می شوند مفید خواهد بود.

کی اینترنت استارلینک فعال میشه

برداشت نهایی: Starlink امیدوارکننده است – اما نفس خود را حبس نکنید.

Starlink تبلیغات زیادی دارد، اما ممکن است برای چندین سال راه حل خوبی برای آمریکایی های روزمره نباشد. هزینه ثبت نام اولیه 599 تا 2500 دلار برای بسیاری از افراد هزینه بالایی دارد و باعث می شود شرکت هایی مانند Viasat یا HughesNet (که ثبت نام رایگان ارائه می دهند) مقرون به صرفه تر به نظر برسند. به علاوه، ممکن است چند سال طول بکشد تا صورت فلکی Starlink به طور کامل ساخته شود و در سراسر کشور در دسترس باشد.

در این میان، امروز می‌توانید بهترین گزینه‌های اینترنت برای مناطق روستایی را در بررسی کامل ما بیابید، که شامل اینترنت ماهواره‌ای از HughesNet و Viasat و راه‌حل‌های اینترنت خانگی LTE است. همچنین می توانید بررسی کامل ما را در مورد بهترین ارائه دهندگان اینترنت ماهواره ای بخوانید .

کی اینترنت استارلینک فعال میشود ، با نگاهی به آینده، می توانید انتظار داشته باشید که پیشرفت های بسیاری از شرکت ها را مشاهده کنید. Viasat در حال ساخت یک سیستم ماهواره ای جدید به نام ViaSat-3 است که انتظار می رود اواخر امسال راه اندازی شود. این سیستم ماهواره‌ای جدید حجم بالاتر، داده‌های بیشتر و سرعت‌های سریع‌تر را برای شبکه ماهواره‌ای که نزدیک به 20 سال است، به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول مقاله کی اینترنت استارلینک فعال میشود

منبع : satelliteinternet

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *