سرعت اینترنت استارلینک

سرعت اینترنت استارلینک


سرعت اینترنت استارلینک ، اسپیس ایکس به گسترش خود در سراسر جهان ادامه می دهد. سرعت و تأخیر اینترنت Starlink در حال رقابت با ارائه دهندگان اینترنت باند پهن ثابت، تلفن همراه و دیگر ماهواره ها است. در این مقاله ما آخرین سرعت های Starlink را بررسی می کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این سرویس برای شرایط شما کار می کند یا خیر. 

[wp-story id=”4317″]

Ookla.com هر سه ماه یک بار گزارشی در مورد سرعت اینترنت Starlink و تاخیر منتشر می کند. این گزارش بینش خوبی در مورد میانگین عملکردی که یک مشتری معمولی می تواند انتظار داشته باشد به ما می دهد. در اینجا نتایج حاصل از گزارش سه ماهه دوم 2022، سرعت اینترنت استارلینک آخرین موجود، آمده است.

توجه: داده های زیر مربوط به ایالات متحده است. جزئیات مربوط به سایر مناطق را در گزارش پیوند بالا بیابید سرعت اینترنت Starlink .

حتما بخوانید : طراحی سایت اقساطی

سرعت متوسط ​​دانلود

طبق گفته Ookla، سرعت متوسط ​​دانلود Starlink 62.53 مگابیت بر ثانیه است.

سرعت متوسط ​​آپلود

طبق گفته Ookla، سرعت متوسط ​​آپلود Starlink 7.24 مگابیت در ثانیه است.

میانه تاخیر برای Starlink در سه ماهه دوم 2022 48 میلی ثانیه بود. بر خلاف سرعت، کمتر با تأخیر بهتر است. برای مرجع، پهنای باند ثابت 14 میلی ثانیه است. Starlink تنها گزینه ماهواره ای است که نزدیک به سطوح تاخیر پهنای باند ثابت است. HughesNet و Viasat ارقام تاخیر بالای 600 میلی ثانیه دارند سرعت اینترنت استارلینک

حتما بخوانید : طراحی سامانه

مشخصات رسمی سرعت اینترنت استارلینک Starlink

اعداد سرعت بالا نتایج دنیای واقعی هستند. بیایید ببینیم که چگونه آنها با عملکرد تبلیغ شده توسط Starlink مطابقت دارند. Starlink دارای سطوح خدمات مختلفی است: Residential، Business و RV ، Best Effort و Maritime .

ردیف خدماتدانلودبارگذاریتاخیر
مسکونی50-200 مگابیت در ثانیه10-20 مگابیت در ثانیه20-40 میلی‌ثانیه
کسب و کار100-350 مگابیت در ثانیه10-40 مگابیت در ثانیه20-40 میلی‌ثانیه
RV5-200 مگابیت در ثانیه*1-20 مگابیت در ثانیه*20-40 میلی‌ثانیه
بهترین تلاش5-100 مگابیت در ثانیه1-10 مگابیت در ثانیه20-40 میلی‌ثانیه
دریایی100-350 مگابیت در ثانیه20-40 مگابیت در ثانیه< 99 میلی‌ثانیه

همانطور که می بینید، سرعت اینترنت Starlink در دنیای واقعی که مردم به دست می آورند به خوبی در مشخصات تبلیغ شده قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که گزارش پیوند داده شده در بالا به ما سرعت متوسط ​​می دهد. بسیاری از مشتریان Starlink تعداد دانلود و آپلود بسیار بالاتری دریافت می کنند. سرعت اتصال Starlink شما به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی، نوع ماهواره و موانع بستگی دارد.

با سرعت متوسط ​​دانلود 62 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حدود 7 مگابیت در ثانیه، Starlink برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران در سال 2022 به اندازه کافی سریع است. با این سرعت های متوسط، می توانید نمایش ها و فیلم ها را پخش جریانی کنید، فایل های بزرگ دانلود کنید. و بازی آنلاین بدون مشکل.

سرعت اینترنت استارلینک ،  اگر دستگاه های زیادی دارید که اتصال اینترنت را به اشتراک می گذارند، ممکن است با مشکلات پهنای باند مواجه شوید. بسیاری از افرادی که سعی در دانلود یا آپلود در یک اتصال دارند می تواند باعث کندی قابل توجهی شود. خانواده معمولی با 4 یا 5 دستگاه متصل در یک زمان، با استفاده از Starlink خوب خواهند بود. 

48 میلی‌ثانیه تأخیر بالاتری نسبت به متوسط ​​تأخیر باند پهن ثابت است، اما هنوز در محدوده قابل قبولی برای بازی‌های آنلاین است. اگر از زیر ردیت Starlink در Reddit بازدید کنید، گزارش های زیادی از گیمرهای آنلاینی که بدون هیچ تاخیری از این سرویس استفاده می کنند، خواهید دید. به طور معمول، ارقام تاخیر 100 میلی‌ثانیه یا کمتر برای بازی‌های آنلاین به خوبی کار می‌کنند. در بالای 100 میلی ثانیه، تاخیر قابل توجه است. 

آیا Starlink داده نامحدود است؟

بله، Starlink داده های نامحدود، بدون محدودیت داده یا کاهش سرعت ارائه می دهد . استارلینک گفته است که قصد ندارد داده ها را برای هیچ یک از برنامه های Starlink محدود یا محدود کند. با توجه به اینکه رقبایی مانند T-Mobile و Verizon 5G اینترنت خانگی دارای داده های نامحدود هستند، دیدن Starlink در اجرای محدودیت های داده دشوار است.

آیا Starlink سرعت دریچه گاز دارد؟

خیر، Starlink سرعت دریچه گاز را کاهش نمی دهد مگر اینکه از یکی از سرویس های بی اولویت استفاده کنید: Starlink RV، Portability یا Best Effort . مشتریان Residential Residential می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند از داده‌ها استفاده کنند، بدون اینکه ترسی از سرنگونی داشته باشند. اگر کاربر Starlink RV یا Portability هستید، ممکن است سرعت شما در ساعات اوج مصرف کاهش یابد، یا اگر به یک منطقه شلوغ سفر می کنید.

در مقایسه با سایر ارائه دهندگان ماهواره، Starlink از نظر عملکرد برتری دارد. نه تنها سرعت دانلود و آپلود تقریباً 2 برابر سریعتر از اتصال HughesNet یا Viasat میانه است، تأخیر کم Starlink یک تغییر بازی برای مشتریان راه دور بدون دسترسی به پهنای باند ثابت زمینی است. برای جزئیات بیشتر ، مقاله Starlink vs HughesNet را بررسی کنید. ما همچنین مقایسه می کنیم .

در مقایسه با پهنای باند ثابت، سرعت دانلود و آپلود Starlink قابل مقایسه است، اگرچه پهنای باند ثابت مزیت عملکردی دارد. متوسط ​​سرعت دانلود باند پهن ثابت 150 مگابیت در ثانیه در مقایسه با 62 مگابیت بر ثانیه استارلینک است. برای سرعت آپلود، پهنای باند 21 مگابیت در ثانیه در مقایسه با 7 مگابیت در ثانیه استارلینک است. 

Starlink در مقابل سرعت 5G

سرویس 5G همچنان در سراسر جهان عرضه می شود و ما شاهد برنامه های اینترنت خانگی 5G بیشتر و بیشتری با داده نامحدود هستیم. این به مشتریان بدون پهنای باند ثابت گزینه دیگری به اینترنت سریع دسترسی می دهد.

T-Mobile با سرعت دانلود متوسط ​​191 مگابیت در ثانیه، پیشتاز فعلی در 5G است . سرویس اینترنت خانگی آنها سرعت مورد انتظار بین 30 تا 100 مگابیت در ثانیه را تبلیغ می کند. اینترنت خانگی 5G می تواند جایگزین عالی برای Starlink باشد اگر در محل شما در دسترس باشد.

بر اساس گزارش Ookla Q2 2022 در مورد سرعت اینترنت، Starlink حدود 30 درصد کندتر از سه ماهه قبلی 2022 است. با افزایش تعداد مشتریان در شبکه Starlink، ازدحام به یک مسئله تبدیل می شود.

ما می دانیم که Starlink قادر به سرعت های بسیار سریع است. در برخی کشورها، سرعت متوسط ​​Starlink به 200 مگابیت در ثانیه نزدیک می شود. در حال حاضر، مسئله در ایالات متحده ازدحام است. همانطور که ماهواره های بیشتری پرتاب می شوند، سرعت باید افزایش یابد.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، وعده سرعت 300 مگابیت بر ثانیه در کوتاه مدت را داده است و به سرعت بسیار بالاتر به عنوان هدف آینده این سرویس اشاره کرده است. آیا سرعتی به اندازه یک گیگ خواهیم دید؟ 

هنوز مشخص نیست، اما با رشد شبکه ماهواره‌ای، قابلیت‌های این سیستم به سرعت در حال بهبود است سرعت اینترنت استارلینک .  

عملکرد سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک در نقاط جهان

ما عملکرد اینترنت ماهواره‌ای را در کشورهایی با سهم بازار ثابت بررسی کردیم تا ببینیم سرعت آنها در مقایسه با پهنای باند ثابت محلی چقدر است. ما هیجان زده هستیم که در این سه ماهه تجزیه و تحلیل عملکرد ماهواره در اتریش، ایرلند، ایتالیا، مکزیک، هلند، لهستان و پرتغال را اضافه کنیم. 

همچنین Starlink را به لیست ارائه دهندگان در شیلی اضافه کرده ایم. با ادامه راه اندازی Starlink در کشورهای دیگر، ما مشتاقانه منتظریم ببینیم Starlink در طول سه ماهه اول 2021 چگونه عمل می کند.

حتما بخوانید : نصب اینترنت استارلینک

استرالیا: Starlink میانگین دانلود باند پهن ثابت را تقریباً سه برابر می کند

Starlink در طول سه ماهه چهارم 2021 با سرعت دانلود متوسط ​​141.55 مگابیت در ثانیه در استرالیا عملکرد خوبی داشت. میانگین سرعت دانلود برای همه ارائه دهندگان پهنای باند ثابت 51.35 مگابیت بر ثانیه بود.

 سرعت متوسط ​​آپلود 14.84 مگابیت بر ثانیه Starlink از 18.01 مگابیت بر ثانیه ارائه دهندگان پهنای باند ثابت عقب افتاده است. Starlink یک جایگزین واضح برای پهنای باند ثابت سنتی برای سرعت است، با این حال Starlink هنوز نمی تواند برای تاخیر رقابت کند، با Starlink نشان می دهد تاخیر متوسط ​​43 میلی ثانیه در مقابل 10 میلی ثانیه برای همه پهنای باند ثابت ترکیبی.

حتما بخوانید : نحوه ثبت نام starlink

اتریش: سرعت دانلود Starlink بیش از دو برابر از پهنای باند ثابت پیشی گرفته است

سرعت اینترنت استارلینک ، تازه وارد لیست ما در این سه ماهه، مصرف کنندگان اتریشی در طول سه ماهه چهارم 2021 نسبت به Starlink سرعت بالایی داشتند و به سرعت متوسط ​​دانلود سریعتر از تمام ارائه دهندگان پهنای باند ثابت مجموعاً 131.84 مگابیت بر ثانیه در مقابل 50.33 مگابیت در ثانیه در پهنای باند ثابت دست یافتند. 

استارلینک همچنین دارای سرعت متوسط ​​آپلود سریعتر در 19.91 مگابیت در ثانیه در مقابل 14.34 مگابیت بر ثانیه در پهنای باند ثابت بود. Starlink از پهنای باند ثابت با تاخیر متوسط ​​در سه ماهه چهارم 2021، 52 میلی‌ثانیه در مقابل 13 میلی‌ثانیه عقب‌نشینی کرد.

حتما بخوانید : کی اینترنت استارلینک فعال میشود

بلژیک: Starlink بسیار سریعتر از پهنای باند ثابت است

سرعت دانلود متوسط ​​155.15 مگابیت بر ثانیه Starlink در سه ماهه چهارم 2021 بسیار سریعتر از میانگین دانلود این سرعت اینترنت استارلینک کشور برای تمام پهنای باند ثابت 76.94 مگابیت بر ثانیه بود.

 این همچنین افزایش زیادی نسبت به میانگین سرعت دانلود 127.46 مگابیت در ثانیه Starlink در سه ماهه سوم 2021 است. برای سرعت متوسط ​​آپلود، Starlink تنها کمی کندتر از سرعت آپلود پهنای باند ثابت 18.05 مگابیت بر ثانیه بود و 15.15 مگابیت در ثانیه بود. با این حال، تأخیر 45 میلی‌ثانیه استارلینک بیشتر از تأخیر متوسط ​​کشور 13 میلی‌ثانیه بود. 

Starlink تنها ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای با نمونه های کافی برای تجزیه و تحلیل در بلژیک در طول سه ماهه چهارم 2021 بود. برای ساکنان روستایی بلژیک، استارلینک یک گزینه قوی است.

برزیل: Viasat با افزایش سرعت پهنای باند ثابت ملی بیشتر عقب افتاد

میانگین سرعت دانلود Viasat در برزیل از 66.32 مگابیت در ثانیه در سه ماهه سوم 2021 به 62.80 مگابیت در ثانیه در طول سه ماهه چهارم 2021 کاهش یافت. این سرعت از میانگین ملی پهنای باند ثابت که در سه ماهه چهارم سال 2021 به 83.03 مگابیت در ثانیه رسید (71.50 مگابیت بر ثانیه در سه ماهه دوم سال 2021) فاصله بیشتری داشت. 

سرعت متوسط ​​آپلود Viasat (1.07 مگابیت در ثانیه) بسیار کندتر از سرعت باند پهن ثابت (40.76 مگابیت در ثانیه) بود و تاخیر Viasat بسیار بیشتر بود (610 ms در مقابل 6 ms). با توجه به اینکه Starlink قرار است به زودی وارد بازار برزیل شود، ما این اعداد را از نزدیک تماشا خواهیم کرد تا ببینیم آیا رقابت اضافی باعث تحریک بازار می شود یا خیر.

کانادا: عملکرد Starlink در سه ماهه چهارم 2021 به نقطه عطفی می رسد

در آخرین مقاله ما، سرعت اینترنت Starlink میانگین سرعت دانلود Starlink در سه ماهه سوم 2021 به کمتر از پهنای باند ثابت در کانادا کاهش یافت (84.55 مگابیت در ثانیه در مقابل 90.67 مگابیت در ثانیه). 

اما در سه ماهه چهارم 2021، میانگین سرعت دانلود Starlink جلوتر رفت و به 106.64 مگابیت در ثانیه رسید، در حالی که سرعت دانلود متوسط ​​برای پهنای باند ثابت به 96.39 مگابیت در ثانیه افزایش یافت. سرعت متوسط ​​آپلود Starlink کمتر از پهنای باند ثابت بود (12.82 مگابیت بر ثانیه در مقابل 21.66 مگابیت بر ثانیه) و تأخیر در Starlink همچنان بسیار بیشتر بود (55 میلی ثانیه در مقابل 11 میلی ثانیه). 

Starlink باید در مقایسه با پهنای باند ثابت در کانادا، گزینه ای مناسب در نظر گرفته شود، سرعت اینترنت استارلینک به ویژه برای مصرف کنندگان روستایی یا کسانی که به گزینه های پهنای باند ثابت سریع مانند فیبر دسترسی ندارند .

نتیجه گیری نهایی سرعت اینترنت استارلینک

سرعت اینترنت استارلینک ، بین 50 تا 200 مگابیت در ثانیه پایین و 10 تا 20 مگابیت در ثانیه بالا است. در آزمایش دنیای واقعی، سرعت متوسط ​​Starlink دقیقاً در وسط آن مشخصات رسمی قرار می گیرد. اسپیس ایکس به طور منظم ماهواره های Starlink جدید را پرتاب می کند. همانطور که صورت فلکی گسترش می یابد، انتظار داریم که شاهد پیشرفت هایی برای سرعت Starlink باشیم.

منبع : starlinkhardware.com

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *