بهترین ابزار تحلیل سایت

بهترین ابزار تحلیل سایت ، بنابراین شما به طور مداوم محتوای جذاب را تولید می کنید و یک استراتژی توزیع قوی در حال حرکت دارید. بهترین ابزار های آنالیز سایت ، اکنون باید بدانید که آن محتوا چگونه کار می کند، چه کسانی از وب سایت شما بازدید می کنند، و چگونه می توانید مخاطبان خود را جذب کنید تا آنها برگردند. و نکته مهم اینجاست: شما نمی خواهید نصف بودجه خود را برای چنین خدماتی مصرف کنید.

بهترین ابزار های تحلیل سایت
بهترین ابزار آنالیزسایت

برای هر بازاریاب محتوا که نگران آمار تعامل است، گزینه هایی وجود دارد که بسیاری از آنها رایگان هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل کلید موفقیت بازاریابی امروزی هستند ، بهترین ابزار های تحلیل سایت ، و از بین همه انتخاب‌های موجود، ۱۰ مورد بالاتر از بقیه قرار دارند که به‌ویژه برای استراتژیست‌های محتوا مفید هستند. بیا یک نگاهی بیندازیم.

حتما بخوانید : پشتیبانی سایت 

بهترین ابزار های تحلیل سایت در سال 2022

بهترین ابزار های آنالیز سایت ، ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت به بهینه سازی وب سایت شما، بهبود رتبه بندی جستجو و افزایش ترافیک به وب سایت شما کمک می کند. اگر یک استراتژی آنلاین برای کسب و کار خود دارید، به ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت نیاز دارید تا مطمئن شوید که صفحات وب شما برای بازار هدف شما بسیار قابل مشاهده است. 

ابزار تحلیل سایت

چرا دیده شدن وب سایت و بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) مهم است؟ موتورهای جستجو، مانند گوگل (که تقریباً دو سوم کل جستجوهای وب در ایالات متحده را تشکیل می دهد) و بینگ ، از الگوریتم هایی استفاده می کنند که محتوای صفحه وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند. 

بهترین ابزار تحلیل سایت ، موتورهای جستجو نه تنها به کلمات کلیدی نگاه می کنند، بلکه در مورد مناسب بودن و ارتباط محتوا با عبارات جستجوی ارسال شده توسط کاربر قضاوت می کنند. رویکرد اتخاذ شده توسط گوگل و. al. از طریق الگوریتم های جستجو مانند Google PageRank (PR) به جستجوگران کمک می کند تا به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را بیابند، راه حل مناسب را بیابند و با کسب و کار شما درگیر شوند.

ابزارهای زیادی برای کمک به تجزیه و تحلیل وب سایت و عملکرد آن در مقابل اهداف بازاریابی وب سایت شرکت شما وجود دارد. بهترین ابزار های آنالیز سایت ،  در اینجا پنج مورد از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت موجود برای کسب و کار شما آورده شده است:

لیست بهترین ابزار های آنالیز سایت

  • گوگل آنالیتیکس
  • Google Page Speed
  • WooRank
  • GTMetrix
  • SEMRush
  • moz pro
  • ahrefs
لیست ابزار های آنلیز ساایت

ابزار moz pro آنالیز سایت

در حالی که SEMrush اغلب به عنوان ابزار جستجوی کلید واژه برتر ذکر می شود، ممکن است یک کلانتر جدید در شهر وجود داشته باشد، زیرا شرکت نرم افزار SEO Moz ابزار خود را در ماه مه راه اندازی کرد. این جامع‌تر از اکثر گزینه‌های جستجوی کلمه کلیدی موجود است، و به گونه‌ای ساخته شده است که کار دستی را از تحقیقات کلیدواژه حذف کند. 

خرید اکانت ماز پرو ، همانطور که موسس رند فیشکین می نویسد ، این ابزار “شما را تمام مسیر را در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی طی می کند – از کشف ایده های کلمات کلیدی گرفته تا معیارها گرفته تا ساختن یک لیست، فیلتر کردن کلمات کلیدی روی آن، و اولویت بندی اینکه کدام یک را بر اساس اعداد مهم هدف قرار دهید. “

moz pro

در بالای صفحه، بهترین ابزار های تحلیل سایت ، پنج معیار را می‌بینید که می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که این اصطلاح چقدر برای تلاش‌های محتوای شما ارزشمند است. همچنین می‌توانید روی تجزیه و تحلیل SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) کلیک کنید، که نتیجه جستجوی واقعی Google را برای آن کلمه کلیدی، از جمله هر تصویر یا تبلیغات AdWords که ظاهر می‌شود، به شما نشان می‌دهد.

ویژگی های moz pro

اگر می‌خواهید این کلمه کلیدی را در محتوای خود بگنجانید، بهترین ابزار های آنالیز سایت ، Moz حداکثر 1000 عبارت مرتبط را پیشنهاد می‌کند که بر اساس ارتباط و حجم رتبه‌بندی شده‌اند. اگر می‌خواهید ایده‌های تازه‌ای داشته باشید، می‌توانید آن پیشنهادها را برای نمایش کلمات کلیدی از ترکیبی از منابع فیلتر کنید، کلمات کلیدی که فقط شامل عباراتی است که شما جستجو کرده‌اید، یا کلمات کلیدی که شامل عباراتی که جستجو کرده‌اید نمی‌شوند.

برای صرفه جویی در تحقیقات خود، به سادگی کلمات کلیدی خود را به یک لیست اضافه کنید. از آنجا، می‌توانید آنها را بر اساس اهمیت مقایسه، مرتب‌سازی و رتبه‌بندی کنید.

ابزار moz

بهترین ابزار های تحلیل سایت ، در حالی که این سرویس رایگان است، محدودیت استفاده وجود دارد. هر کسی می تواند هر روز دو جستجوی کلیدواژه را بدون پرداخت هزینه انجام دهد. اعضای انجمن پنج جستجوی اضافی دریافت می کنند. برای دسترسی جامع‌تر به این ابزار، می‌توانید سرویس مستقل را با شروع سالیانه 600 دلار خریداری کنید یا عضو Moz PRO شوید .

2. گوگل آنالیتیکس

Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل وب است که برای اولین بار در نوامبر 2005 ارائه شد. این ابزار از فوریه 2019 بیشترین استفاده را برای تجزیه و تحلیل وب سایت برای ترافیک دارد. Google  Analytics در 55.5٪ وب سایت ها استفاده می شود و سهم بازار 85.1٪ را دارد. این ابزار دارای نسخه موبایلی است که می تواند با گوشی های هوشمند مبتنی بر iOS یا اندروید استفاده شود.

3. woorank

خرید اکانت WooRank ،  یک ابزار تجزیه و تحلیل سئو و بررسی وب سایت است که به عنوان یک افزونه رایگان Google  Chrome گنجانده شده است. WooRank به عنوان یک ردیاب ساده و با کاربری آسان معرفی می شود که تصویر کاملی از بهینه سازی وب سایت شما به شما می دهد و یافته های آن را به داده های بازاریابی شما پیوند می دهد. یک نسخه عمیق تر و پولی ابزار تجزیه و تحلیل دقیق وب سایت شما را ارائه می دهد و نکاتی را در مورد اینکه چگونه می توان دید آنلاین کسب و کار شما و رتبه بندی وب سایت را بهبود بخشید، ارائه می دهد.

4. gtmetrix

GTMetrix یک بهینه‌ساز بارگذاری صفحه وب‌سایت است که برای کمک به وب‌سایت شما در مطابقت با بهترین روش‌های عملکرد وب Google ایجاد شده است. ابزار تست سرعت توسط GT.net مستقر در کانادا توسعه داده شده است و برای ارائه تجزیه و تحلیل عملکرد آسان برای وب سایت های مشتریان میزبان خود طراحی شده است. این به گونه ای طراحی شده است که برای یک مبتدی (با تجربه کم یا بدون تجربه در استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت ) بصری و آسان باشد تا از معیارهای ( Google  PageSpeed ​​Insights و YSlow) تولید شده توسط این ابزار استفاده کند و درک کند.

5. semrush

SEMRush بررسی های مختلفی را در وب سایت شما انجام می دهد که نتیجه مطلوب آن بهبود و بهینه سازی حضور شما در وب است. تست هایی که آن انجام می دهد شامل بررسی سایت شما و بررسی سلامت آن، خرید اکانت semrush ، بهبود سئو ، تحقیق در مورد ارزش کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل بک لینک های شما است. این یک ابزار پولی است که مجموعه ای جامع از تجزیه و تحلیل را انجام می دهد، توصیه هایی را ارائه می دهد و به بهبود تجربه وب شما کمک می کند.

6. google pagespeed

بهترین ابزار های تحلیل سایت ، یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت از Google ، Google PageSpeed، برای اولین بار در سال 2010 معرفی شد. این مجموعه ابزارهایی است که برای کمک به وب سایت ها طراحی شده است تا بهترین شیوه های عملکرد وب شرکت را رعایت کنند یا مطابقت داشته باشند. این ابزار توانایی صفحات وب شما را برای رعایت یا فراتر از قوانین زیر برای بهینه سازی حضور وب شما آزمایش می کند: (الف) از تغییر مسیر صفحه فرود خود اجتناب کنید. (ب) فشرده سازی را فعال می کند. بهترین ابزار تحلیل سایت  ، (ج) بهبودهایی را در زمان پاسخگویی سرور خود انجام دهید. (د) از حافظه پنهان مرورگر استفاده کنید. (ه) حذف داده‌هایی که غیرضروری یا زائد هستند (“کوچک کردن منابع”)؛ (f) بهینه سازی تصویر. (ح) بهینه سازی تحویل CSS. (i) اولویت بندی محتوای قابل مشاهده؛ و (j) جاوا اسکریپت را که مسدود کننده رندر است حذف کنید.

7 . ahrefs

چیست : همانطور که در بالا ذکر شد، Ahrefs مجموعه ابزارهای تجزیه و تحلیل SEO است که به شما امکان می دهد علاوه بر سایت های خود، سایت های رقیب خود را نیز تجزیه و تحلیل کنید.

چه چیزی خوب است : یادگیری کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند،  مقایسه ترافیک وب سایت ، و ایجاد استراتژی برای به چالش کشیدن تسلط کلمه کلیدی آنها (از طریق جستجوی پولی یا ارگانیک).

8. SimilarWeb

بهترین ابزار های آنالیز سایت ، آیا می خواهید از رقبای خود جاسوسی کنید؟ (نگران نباشید، این کاملا قانونی است.) SimilarWeb به شما امکان می دهد هر وب سایت یا برنامه تلفن همراه را وصل کنید، اطلاعاتی در مورد ترافیک و رتبه بندی دریافت کنید و داده ها را با سایت های رقیب مقایسه کنید.

similarweb

پس از وارد کردن یک URL، می توانید رتبه جهانی وب سایت، رتبه کشور، بهترین ابزار های تحلیل سایت ،  رتبه دسته بندی (مانند کتاب و ادبیات، خرید و بازاریابی و تبلیغات) و ترافیک بر اساس کشور را مشاهده کنید. همچنین مروری بر مجموع بازدیدهای دسکتاپ و تلفن همراه در شش ماه گذشته دارید که بر اساس زمان در سایت، صفحات در هر بازدید، و نرخ پرش تقسیم می شوند.

web

همانطور که به پایین پیمایش می کنید، SimilarWeb گزارش های داده های مفید دیگری از جمله سایت های ارجاع برتر، ترافیک جستجوی ارگانیک در مقابل ترافیک جستجوی پولی، تفکیک ترافیک از پلتفرم های اجتماعی، محبوب ترین زیر دامنه ها، رتبه بندی سایت های مشابه و دسته بندی های مورد علاقه شما را به اشتراک می گذارد. مخاطبان (به عنوان مثال، اخبار و رسانه ها، کسب و کار و صنعت).

همانطور که جف بولاس ، بازاریاب می نویسد، بهترین ابزار های آنالیز سایت ، “من از SimilarWeb استفاده می کنم تا به من کمک کند بفهمم زمان خود را کجا باید بگذرانم، به عنوان مثال، کدام کانال ها و استراتژی ها را باید بیشتر بررسی کنم.”

با این حال، اگر می‌خواهید ببینید که چگونه ترافیک شما در برابر رقیبتان قرار می‌گیرد، کافیست روی افزودن رقبا در بالای صفحه کلیک کنید و از لیست کشویی انتخاب کنید یا پیشنهاد خود را وارد کنید. مقایسه‌های کنار هم از رتبه‌بندی، نمای کلی ترافیک و ارجاع‌ها را مشاهده خواهید کرد.

9. ویژگی های SEMrush برای تحلیل سایت

ابزار آنالیز سایت

بهترین ابزار های آنالیز سایت ، SEMrush همچنین می تواند با تحقیق در مورد کلمات کلیدی در تبلیغات نمایشی، جستجوی ارگانیک و پولی و ساخت لینک به شما کمک کند از رقبای خود پیشی بگیرید. فقط یک دامنه، کلمه کلیدی یا URL را در نوار جستجو وارد کنید، و به اطلاعات زیادی دسترسی خواهید داشت. از این جستجوی نمونه برای eBay.com استفاده کنید:

بهترین ابزار تحلیل سایت  ، کاربران می توانند تفکیک ترافیک یک وب سایت یا کلمه کلیدی را بر اساس جستجوی ارگانیک، جستجوی پولی، بک لینک ها و تبلیغات نمایشی ببینند. در زیر آن داده‌ها، می‌توانید به‌روزرسانی‌های زنده کلیدواژه‌های ارگانیک برتر و رقبای ارگانیک، کلمات کلیدی پولی و رقبای پولی و تبلیغات نمونه را ببینید. همچنین لیستی از بک لینک ها و صفحات ایندکس شده برای مرور وجود دارد.

ابزار های تحلیل سایت

بهترین ابزار های آنالیز سایت ، کاربران می توانند روی هر یک از این نمودارها یا لیست ها کلیک کنند تا یک گزارش گسترده را مشاهده کنند. در اینجا یکی از رقبای ارگانیک برتر eBay آمده است:

این گزارش تعداد کلمات کلیدی ارگانیک که کاربران را به هر وب سایت می آورد و تعداد کاربرانی که انتظار می رود در ماه آینده از وب سایت بازدید کنند را نشان می دهد (با فرض اینکه میانگین ترافیک ماهانه ثابت بماند). همچنین رقبا بر اساس معیارهایی مانند سطح رقابت، کلمات کلیدی رایج، ترافیک و قیمت تخمینی کلمات کلیدی ارگانیک در گوگل ادوردز تفکیک شده است.

به صورت رایگان، کاربران می توانند 10 درخواست در روز (به عنوان مثال، جستجوی یک عبارت یا مشاهده یک گزارش کامل) داشته باشند. بهترین ابزار های تحلیل سایت ، برای دسترسی کامل به پلتفرم و همچنین دسترسی به API، می‌توانید برای یک حساب حرفه‌ای ثبت نام کنید که از 69.95 دلار در ماه شروع می‌شود.

نتیجه گیری این مقاله

بهترین ابزار های تحلیل سایت ، در گزارش وضعیت تحلیل وب، از بیش از 2000 متخصص خواستیم که ابزارهای تجزیه و تحلیل وب را که در حال حاضر به آنها تکیه می کنند نام ببرند. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به نتایج داریم، بهترین ابزار های آنالیز سایت ، از جمله: 9 ابزار تجزیه و تحلیل سنتی برتر، بهترین ابزار تحلیل سایت  ، و 8 محبوب‌ترین ابزار تجزیه و تحلیل رفتار بعلاوه، با معرفی 3 گزینه جدید تجزیه و تحلیل بدون کوکی (ish) که باید در نظر بگیرید، یک قدم جلوتر می‌رویم.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *