بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت

بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت


بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک وب سایت را بر دیگری ترجیح می دهید؟ به کنار محتوا، اغلب انتخاب های طراحی گرافیکی نقش مهمی ایفا می کنند. و هنگامی که صحبت از تصمیم گیری می شود، بیش از 60 درصد آن تنها بر اساس رنگ ها و عناصر بصری است.

به همین دلیل است که انتخاب رنگ بندی مناسب می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد وب سایت شما داشته باشد. بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت ، ما در مورد اصول اولیه رنگ با شما صحبت خواهیم کرد و با 39 نمونه از طرح‌های رنگی مدرن و منحصر به فرد وب‌سایت، به خلاقیت‌های شما کمک می‌کنیم.

39 تا از بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت سال 2022

هزاران ترکیب مختلف طرح رنگ وب سایت وجود دارد، اما صادقانه بگویم، برخی از رنگ ها بهتر از بقیه هستند. 

خوشبختانه، ما کار سختی را برای شما انجام داده‌ایم و فهرستی از 39 نمونه از وب‌سایت‌هایی را که واقعاً با طرح‌های رنگی خود به جک‌پات رسیده‌اند، تهیه کرده‌ایم. 

1 – آبی تیره و سفید:

در وب‌سایت تجارت الکترونیک Shaw، آبی تیره و آبی تیره به خوبی با یک پس‌زمینه سفید کلی کار می‌کنند. سایه های آبی احساس آرامش و بهره وری را منتقل می کند. به علاوه، آبی هنوز هم معمولاً رنگی است که مردان ترجیح می دهند – ایده آل برای این فروشگاه لباس مردانه.

بنابراین، شاو به وضوح مخاطبان هدف خود (مرد شهری، شیک و مدرن) را می شناسد و از این دانش در طراحی وب خود استفاده می کند. بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت  هدف شاو علاوه بر فروش پوشاک، فروش طرز فکر و شیوه زندگی خاصی است که شامل پوشیدن محصولاتشان می شود. 

2 – فیروزه و مرجان

سبز، آبی یا چیزی در این بین؟ 

اگر می‌خواهید بر اساس تئوری رنگ‌ها از بهترین‌های هر دو جهان استفاده کنید، رنگ سبز آبی یک انتخاب رنگ عالی است .  در حالی که رنگ آبی به خاطر اثرات آرام بخشش بر مغز انسان معروف است، از سوی دیگر رنگ سبز حس طبیعی و ارگانیک خاصی به آن می دهد. 

Tribe از یک طرح رنگی چهارتایی وب سایت در وب سایت خود استفاده می کند، با منوی سبز رنگ و تصاویر طبیعی که به خوبی پالت رنگ را به هم گره می زند. از آنجایی که این برند تماماً در مورد تغذیه ورزشی طبیعی و آزادی است، مناسب است که طرح رنگ براساس رنگ‌های آسمان هنگام غروب خورشید باشد.

3 – زرد و قرمز روشن

بیشتر مردم به آن فکر نمی کنند، اما زرد نهایت رنگی است که توجه را به خود جلب می کند. آن را با قرمز روشن جفت کنید، و به برخی از به یاد ماندنی ترین برندهای جهان نگاه می کنید: لگو، مک دونالد، KFC، وندی و برگر کینگ.

در مورد لگو، این برند با موفقیت دو رنگ شدید (قرمز و زرد) را در طراحی وب خود ادغام می کند. پالت رنگ به لطف فضای سفید و پس‌زمینه سفید بسیار خوب عمل می‌کند. 

قرمز و زرد مشابه یکدیگر هستند، اما به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند، و دادن فضای کافی به آنها در صفحه وب، تجربه کاربری روانی را ایجاد می کند.

4. آبی و سفید سلطنتی: کلاسیک و تمیز

آبی سلطنتی یکی از سایه های روشن تر این رنگ همه کاره است. و در مورد شهر هلسینکی، انتخاب یک طرح رنگ وب سایت تک رنگ معجزه کرده است.  از آنجایی که رنگ آبی برای ایجاد یک تجربه کاربری آرام و بی‌آرام است، در زمینه مدیریت شهری کسل‌کننده به‌خوبی کار می‌کند.  

طراحی واضح وب‌سایت و پالت رنگی واضح به جای اینکه کسب اطلاعات برای کاربران دشوار باشد، به بوروکراسی کمی سرگرم‌کننده‌تر کمک می‌کند.

5 – صورتی پاستلی و آبی تیره

انتخاب رنگ برند Libenar داروی کودکان به دو دلیل عالی است. به طور کلی، رنگ‌های پاستلی لطافت و حس معصومیت را منتقل می‌کنند – برای تبلیغات محصولات کودکان عالی است. 

به همین دلیل است که صورتی پاستلی لیبرنار به خوبی به عنوان رنگ اصلی برای طراحی وب سایت عمل می کند. رنگ آبی تیره پایه صورتی را به خوبی برجسته می کند و هر دکمه فراخوانی و نوار منو را به راحتی برای کاربر قابل مشاهده می کند.

6 – آبی آسمانی

شرکت توسعه‌دهنده وب هلندی Awink، پالت رنگ سه‌گانه را در سایت خود قرار می‌دهد. در این طرح رنگی وب سایت، رنگ آبی آسمانی با سایه ها و تن های مختلف آبی، سیاه و سفید در نقش های فرعی در مرکز قرار می گیرد. 

استفاده از یک رنگ اصلی وب سایت، طراحی ساده و ساده ای ایجاد می کند که دنبال کردن و استفاده از آن آسان است.  به علاوه، انتخاب یک رنگ غالب و برجسته کردن آن با سایه های مختلف، راهی سریع برای ایجاد یک ترکیب رنگی کاربردی و شیک برای طراحی وب شما است.

7 – سبز جنگلی و مرجانی

رنگ های خاکی، به خصوص سایه های تیره تر سبز، مفاهیم سنگینی از همه چیز طبیعی دارند. و آنها یک گزینه عالی برای هر کسب و کار یا نهاد مستقر در یک زمینه زیست محیطی هستند.  رنگ برجسته مرجانی در دکمه‌ها و روبان‌های دعوت به عمل باعث می‌شود اطلاعات مهم را از دست ندهید. 

به طور کلی، طرح رنگ زیبای RHS منعکس کننده کاری است که سازمان انجام می دهد و ارزش های متمرکز بر طبیعت جامعه را اعمال می کند. 

8- بژ و خاکستری تیره

رنگ بژ اخیراً از عشق و محبت عمومی برخوردار شده است. 

و جای تعجب نیست: رنگ های بژ در طرح های رنگی وب سایت نیز معجزه می کنند. 

طراحان گرافیک موافق هستند که سایه های بژ و مایل به رنگ منحصر به فرد هستند، زیرا بسته به محیط اطراف می توانند احساس خنک یا گرم کنند. 

بنابراین استفاده از این رنگ برای پس‌زمینه آسان است زیرا بر چشم بیننده تسلط ندارد – بلکه مکمل سایر عناصر سایت است.

در مورد فروشگاه آنلاین ولز، ترکیب رنگ بژ به دکمه‌های تایپ، عکاسی محصول و تاریک تماس به عمل می‌پردازد.

9 – گرادیان آبی روشن و بنفش

وقتی صحبت از انتخاب رنگ به میان می آید، Canva با موفقیت یک امپراتوری طراحی را حول سایه های مختلف آبی و بنفش ایجاد کرده است. 

می‌توانید به یک طراح گرافیک «Canva blue» را ذکر کنید و آنها فوراً متوجه می‌شوند که به کدام پالت رنگ آبی اشاره می‌کنید.  Canva در برندسازی و طراحی وب خود به شدت بر شیب ها و رنگ های پاستلی، عمدتاً آبی مشخص آنها متکی است. 

گرادیان فضای زیادی برای ایجاد طرح‌های رنگی زیبا به شما می‌دهد، بدون نیاز به انتخاب تنها یک رنگ. در عوض، می توانید از سایه ها و تن های مختلف رنگ پایه خود استفاده کنید.

10 – خاکستری و قرمز

گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است – و این مورد در مورد پالت رنگی هوشمندانه Departika است. توجه داشته باشید که چگونه کسب و کار از قرمز به عنوان یک رنگ برجسته قوی برای جلب توجه بازدیدکنندگان استفاده می کند. 

از آنجایی که رنگ برند اصلی (در این مورد، رنگ خاکستری) خنثی است، مکمل قرمز است و واقعاً به پرش محتوا از صفحه کمک می کند. 

اگر برند شما متکی به نوع حواس‌پرتی است، رنگ‌های پس‌زمینه خنثی و رنگ متن زنده راهی بی‌خبر برای ایجاد یک طرح رنگی منحصر به فرد وب‌سایت است.

11 – سیاه و سفید

در برخی موارد، نیازی به اختراع مجدد چرخ (رنگی) نیست. 

Marimekko بر روی طراحی وب سایت سیاه و سفید دقیق و مبتنی بر فونت کار می کند. رنگ از طریق عکاسی واضح از محصول و رنگ‌های دعوت به اقدام برجسته تزریق می‌شود. 

نتیجه: یک پلتفرم تجارت الکترونیک پویا و مینیمالیستی که به جای دیگر ترفندها، تاکید زیادی بر محصولات دارد. 

چه یک فروشگاه آنلاین مینیمالیستی داشته باشید یا یک وب سایت نمونه کارها ، طرح رنگی سیاه و سفید وب سایت تقریباً برای هر سایتی کار می کند.

12 – سبز زیتونی و خاکستری

این پالت رنگی وب سایت ممکن است دشوار به نظر برسد، اما به طرز شگفت آوری خوب کار می کند. 

رنگ‌های سبز اغلب با طبیعت مرتبط هستند و آنها را به انتخاب آسانی برای وب‌سایت پارک ملی تبدیل می‌کند. 

علم ثابت کرده است که رنگ سبز بر مغز انسان نیز اثر  آرام بخشی دارد.

با ترکیب سبز زیتونی با رنگ خنثی مانند خاکستری، بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت این پارک ملی توانسته است یک طرح رنگی وب سایت ایجاد کند که احساس آرامش می کند.

و بهترین بخش این است که همه این کارها بدون به خطر انداختن عملکرد انجام می شود – لهجه سبز-زرد تمام اطلاعات مهم را قابل مشاهده نگه می دارد.

13 – زرد آفتابی و آبی آبی

Mailchimp با استفاده از رنگ‌های برجسته و با طراوت، توانسته یک وب‌سایت زیبا ایجاد کند. 

با ایجاد فضای سفید، پالت رنگی وب سایت حول رنگ زرد روشن و آبی سبز می چرخد. 

در حالی که رنگ زرد توجه هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند، رنگ آبی به اندازه ای عمیق است که در دکمه های دعوت به اقدام وب سایت به وضوح قابل مشاهده است. 

پالت رنگ با تداعی بسیاری از کاربران با کلمه “شامپانزه” مطابقت دارد: چه کسی به موز، آفتاب و جنگل فکر نمی کند؟

14 – مشکی و طلایی

بر خلاف نامش، طرح رنگی وب سایت Bright Media بر رنگ مشکی است. 

اما پس زمینه تاریک سایت تضمین می کند که متن طلایی و سفید مانند روز واضح است. استفاده از رنگ‌های بی‌صدا به عنوان رنگ‌های تاکیدی، جذابیت خاصی را ایجاد می‌کند. 

Bright Media به جای یک یا دو سایه واضح، بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت آبی، قرمز، زرد و سبز را می گیرد و آنها را در یک گرادیان رنگین کمان قرار می دهد و آنها را از حالت اشباع خارج می کند.

این منجر به یک طرح رنگ وب سایت منحصر به فرد می شود که ظاهری عالی و شیک دارد.

15 – لهجه سیاه، سفید و فیروزه ای

وقتی صحبت از پادشاهان پالت های رنگی وب می شود، فیروزه ای و آبی در پس زمینه سفید یا سیاه لحظه ای واقعی را تجربه می کنند. 

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما جدا از بقیه خواهد بود و یک صفحه از کتاب Identio بردارید: به جای آن از سایه های مورد علاقه خود به عنوان رنگ برجسته استفاده کنید. 

شرکت فین‌تک می‌تواند یک طراحی وب مینیمالیست و نوآورانه فقط با سیاه، سفید و رنگ فیروزه‌ای ایجاد کند. 

طرح‌های رنگی مانند این به راحتی قابل دستیابی هستند و برخی از بهترین طراحی‌های وب‌سایت موجود را در بر می‌گیرند (برای مثال فقط به اپل فکر کنید).

16 – بژ و بنفش

برخی از ترکیبات رنگی، اصلاً اهمیتی ندارند که چقدر بعید هستند، فقط کار می کنند. این مورد در مورد رنگ های برند اسلک است. 

بدیهی است که در فرآیند اولیه انتخاب یک رنگ – در این مورد، بنفش – فکر زیادی شده است. 

اول از همه، رنگ از برند شرکتی با رنگ آبی متمایز می شود که در حال حاضر وب سایت ها را در اختیار گرفته است.

به علاوه، ریشه های سلطنتی آن به ایجاد یک تصور منحصر به فرد و آگاهانه کمک می کند. 

و هنگام کار در زمینه رقابتی نرم افزار به عنوان یک سرویس، ترکیب رنگ های خوب می تواند به بازدیدکنندگان کمک کند تا برند شما را به خاطر بسپارند.

17 – سفید و خاکستری

نیازی نیست که طرح های رنگی وب سایت همیشه غافلگیر کننده و جسورانه باشند. 

انتخاب یک طرح رنگ خنثی می تواند حس مطبوع بودن را به وب سایت شما بیافزاید – برای مثال سایت Asana را بررسی کنید.

این طرح رنگی وب سایت نه تنها در طراحی وب آسانا بلکه در تصاویر قهرمان آن نیز منعکس شده است. 

تنها چلپ چلوپ رنگ از قسمت های مزایای محصول می آید که توضیح می دهد چرا بازدیدکنندگان باید Asana را انتخاب کنند. خیلی باهوشه

و به طور مناسب، این قطعات بر اساس ظاهر و احساس وظایف در ابزار مدیریت محصول – رنگ‌ها – مدل‌سازی شده‌اند. 

18 – قرمز، سبز و زرد

نمی توانید تصمیم بگیرید که از کدام یک از رنگ های مورد علاقه خود در طراحی گرافیکی خود استفاده کنید؟ 

Todoist را دوست داشته باشید و همه آنها را رنگ برند خود کنید. 

انتخاب یک طرح رنگ وب سایت سه گانه ترکیب رنگی پویا را با گزینه های زیادی برای ترکیب و تطبیق رنگ ها به شما می دهد. 

در مورد Todoist، رنگ پایه قرمز است، اما زرد و سبز بخش‌ها و تصاویر مختلف سایت را زنده می‌کنند. 

19 – نارنجی روشن و آبی شیب

گاهی اوقات، شما فقط به یک رنگ نیاز دارید و آماده هستید. 

در مورد Storyboard، این شرکت به جای آن یک طرح رنگ مکمل را انتخاب کرده است.

این بدان معنی است که رنگ مشخصه نارنجی تضاد خوبی با آبی تکمیل کننده ایجاد می کند. 

Storyboard به خوبی از شیب ها در عناصر طراحی کوچکتر خود استفاده می کند و صفحات را زنده می کند. 

بیشتر دکمه‌های فراخوان، بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت رنگ نارنجی نام تجاری را به نمایش می‌گذارند، که باعث می‌شود در پس زمینه روشن رنگ‌های بژ و سفید محو شده، قابل مشاهده باشند. 

20 – سفید و قرمز

برند نوشیدنی Innocent از فضای سفید و تم های رنگی به نفع خود استفاده می کند. 

در حالی که پالت رنگ برند بر پایه سفید و قرمز است، این شرکت چند کار را برای جذاب نگه داشتن آن انجام می دهد. 

رنگ سفید فراوان به رنگ‌های تک تک محصولات کمک می‌کند تا رنگ‌های محصول را زنده به نظر برسانند و برند رنگ محصول را با متن مرتبط خود مطابقت دهد.

بازدیدکننده می‌تواند انتظار داشته باشد که صفحه محصول اسموتی «جدی توت‌فرنگی» قرمز باشد، یا صفحه «سبزی‌های زیبا» سبز باشد.

چرا انتخاب بهترین ترکیب رنگ در طراحی سایت مهم هست ؟

پاسخ کوتاه: بیش از 80 درصد از خریداران آنلاین بر اساس طرح رنگی یک وب سایت تصمیم به خرید می گیرند.

و نداشتن یک راهنمای سبک پایه برند – و یک پالت رنگ متمایز – در وهله اول  تشخیص را از رقبای خود دشوار می کند.

بنابراین یادگیری در مورد تئوری رنگ نه تنها به شما کمک می کند تا یک هویت برند منحصر به فرد ایجاد کنید ، بلکه به شما کمک می کند بیشتر بفروشید و کاربران را بیشتر با محتوای خود درگیر کنید. 

اما هشدار دهید: کاربران سریع تصمیم می گیرند.

و این شامل رنگ می شود. به همین دلیل است که کاربران می‌توانند در کمترین زمان، طرح‌های رنگی وب‌سایت را با رنگ‌های اصلی بد انتخاب کنند. 

و اگر نتوانید آنها را متقاعد کنید که در وب سایت شما باقی بمانند، بازی برای تجارت شما تمام شده است.

بهترین رنگ بندی وب سایت چیست؟

معمولاً با 4 طرح رنگی متمایز وب سایت مواجه می شوید:

طرح های رنگی تک رنگ وب سایت

وب سایتی که دارای طرح رنگ تک رنگ است معمولاً به یک رنگ اصلی متکی است. سایه های مکمل و حمایت کننده دیگر از رنگ های مختلف آن رنگ اصلی ساخته شده اند. انتخاب یک پالت رنگی تک رنگ یک گزینه آسان و مطمئن است اگر تازه وارد دنیای طراحی شده اید. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید و شدت و سایه آن را تغییر دهید تا یک طرح رنگ کاملاً کاربردی ایجاد کنید. 

طرح های رنگی مکمل وب سایت

اینجاست که همه چیز کمی پیشرفت می کند. 

برای داشتن یک طرح رنگ وب سایت رایگان، باید یک یا دو چیز در مورد تئوری رنگ بدانید. 

در هسته آن، ایجاد یک پالت رنگ با رنگ‌های مکمل به معنای انتخاب رنگ‌هایی (ترجیحاً روشن) است که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار دارند. 

نکته کلیدی در اینجا تضاد بین دو رنگ است. 

در اکثر طرح‌های رنگی مکمل وب‌سایت، رنگ غالب به عنوان پایه برند استفاده می‌شود و رنگ متضاد موارد، بخش‌ها و دکمه‌های مهم صفحه را برجسته می‌کند بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت

طرح های رنگی مشابه وب سایت

با این طرح رنگی، ما به چرخه رنگ بازگشته ایم. 

اما هنگام ساخت یک طرح رنگ مشابه، باید رنگ ها را مستقیماً در کنار رنگ اصلی خود روی چرخ انتخاب کنید. 

یک پالت رنگ مشابه، هماهنگ، طبیعی و متعادل به نظر می رسد و برای طرح هایی که نیاز به آرامش دارند، عنصر اصلی آن است. 

نتیجه گیری مقاله بهترین ترکیب رنگ در طراحی سایت

طرح‌های رنگی وب‌سایت‌های سه‌گانه و تترادیک به 3 رنگ اصلی (سه‌گانه) یا 4 (تترادیک) متکی هستند. و نه هر رنگی: بیایید یک بار دیگر علم چرخه رنگ را مرور کنیم.

بهترین ترکیب رنگ ها در طراحی سایت ، اگر بخواهید یک مثلث یا مربع روی چرخ بکشید و رنگ ها را در گوشه های شکل خود انتخاب کنید، مطمئناً روی یک پالت رنگی قدرتمند و هماهنگ قرار خواهید گرفت.

حتما بخوانید : https://www.canva.com/

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *