هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، بسیاری از کسب و کارها تصمیم به ایجاد یک فروشگاه آنلاین در سال جاری گرفته اند. در واقع خرید آنلاین یکی از محبوب ترین دلایل استفاده مردم از اینترنت است. هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی ، در سال 2019، مدیارست گزارش داد که فروش تجارت الکترونیک خردهفروشی در سراسر جهان به 3.53 تریلیون دلار رسیده است و پیشبینی میشود که درآمد خردهفروشی آنلاین در سال 2022 به 6.54 تریلیون دلار افزایش یابد.
میدونستید میتونید فقط با پرداخت 990 هزار تومان سایت اختصاصی و کد نویسی شده خود را تحویل بگیرید ؟ پیشنهاد میکنیم حتما این صفحه ، طراحی سایت اقساطی ، را مشاهده کنید .
اما آنلاین شدن هزینه هایی دارد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به آنچه ، هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید و نحوه محاسبه هزینه های فروشگاه آنلاین خود را بررسی می کنیم.
حتما بخوانید : پشتیبانی سایت
4 نکته که باید برای هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی
هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی واقعی هزینه وب سایت تجارت الکترونیک بخش بزرگی از فرآیند تصمیم گیری است. با این حال، شما می خواهید مطمئن شوید که در واقع یک راه حل تجارت الکترونیک را انتخاب می کنید که می تواند نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. به علاوه، اگر اکنون آنچه را که نیاز دارید مشخص کنید، در نهایت برای هیچ چیز اضافی پرداخت نخواهید کرد یا نیازی به خرید افزونهها ندارید.
حتما بخوانید : طراحی سایت فروش بلیط کنسرت
1. انتظار دارید چه نوع فروشگاه اینترنتی داشته باشید؟
هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، نوع فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما عامل مهمی در فرآیند ساخت است. فروشگاهی که محصولات می فروشد با فروشگاهی که خدمات می فروشد متفاوت است. اگر قصد فروش محصولات را دارید، تقریباً چند محصول یا مدل مختلف را در فروشگاه اینترنتی خود قرار خواهید داد؟ آیا به سایر مشاغل (B2B) یا به مصرف کنندگان (B2C) می فروشید؟
در طول این بخش از فرآیند برنامه ریزی تا جایی که می توانید خاص باشید. برخی از خدمات یا محصولات ممکن است نیازهای متفاوتی به ویژگی های فروشگاه آنلاین شما داشته باشند. این نیازها به شما کمک می کند تا لیست پلتفرم های تجارت الکترونیک را محدود کنید. به عنوان مثال، آیا به فروشگاهی با چندین زبان نیاز دارید؟ یا به فروشگاهی نیاز خواهید داشت که قابلیت ورود جداگانه داشته باشد؟
2. آیا قصد دارید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید؟
بسیاری از خرده فروشان آجر و ملات در حال اضافه کردن یک فروشگاه آنلاین هستند، به ویژه در سال 2020. فروش محصولات به صورت آنلاین علاوه بر داشتن یک فروشگاه فیزیکی، به کسب و کارهای کوچک امکان می دهد در صورت تمایل جهانی شوند و/یا به مشتریان امکان خرید آنلاین و خرید از آن را می دهند
مشتریان امکان خرید آنلاین و خرید از آن را می دهند. -فروشگاه (BOPIS) . هر یک از این گزینهها میتواند دامنه کسبوکار را افزایش دهد، اما این چیزی است که هنگام جستجوی راهحل تجارت الکترونیک باید به خاطر داشته باشید.
فروش آنلاین محصولات همچنین به معنای مدیریت موجودی و حمل و نقل است (در این مورد در کمی بیشتر توضیح می دهیم). هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی اگر قبلاً یک سیستم مدیریت موجودی دارید که برای شما کار می کند، به دنبال یک پلت فرم تجارت الکترونیکی باشید که با آن یکپارچه شود – مگر اینکه مایل به استفاده از راه حل جدیدی باشید که قبلاً بخشی از پلتفرم است.
3. بودجه راه اندازی فروشگاه آنلاین شما چقدر هست ؟
هنگامی که شروع به تحقیق در مورد راه حل های تجارت الکترونیک می کنید، بسیار آسان است که از همه گزینه های مختلف طراحی سفارشی و ویژگی ها دور شوید. به همین دلیل مهم است که بودجه توسعه تجارت الکترونیک خود را زودتر کاهش دهید.
به چه ویژگی هایی کاملاً نیاز دارید؟ داشتن کدام افزونه ها خوب است؟ هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، لیست خود را ایجاد کنید و به آن پایبند باشید تا در بودجه خود بمانید.
حتما بخوانید : خرید سایت آماده فروشگاهی
4. روش های حمل و نقل شما چیست؟
وقت آن است که به گزینه های حمل و نقلی که می خواهید ارائه دهید پس از باز شدن فروشگاه آنلاین خود فکر کنید. هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی ، ظرفیت شما برای رسیدگی به نیازهای حمل و نقل چقدر است؟ آیا حمل و نقل را برون سپاری می کنید یا آن را در داخل مدیریت می کنید؟
آیا گزینه های حمل و نقل جهانی خواهید داشت؟ این به شما بستگی دارد که چه چیزی می خواهید ارائه دهید. بهعلاوه، باید ملاحظات مشابهی را در مورد گزینههای پرداخت در فروشگاه آنلاین خود مدنظر قرار دهید.
چگونه هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را محاسبه می کنید؟
متغیرهای مختلفی وجود دارند که در هزینه کلی ساخت یک فروشگاه آنلاین نقش دارند. به طور کلی، راه اندازی برخی از فروشگاه های تجارت الکترونیک چند صد دلار هزینه دارد در حالی که برخی دیگر ممکن است ده ها هزار یا حتی چند صد هزار دلار هزینه داشته باشند.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای آنها هزینه کنید:
- نرم افزار تجارت الکترونیک
- نام دامنه.
- میزبانی تجارت الکترونیک
- گواهی SSL
- هزینه های پردازش پرداخت
- تم و طرح های فروشگاه
- افزونه ها و افزونه ها.
هزینه های زیرساخت فروشگاه اینترنتی
برای راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک به این میزان نیاز دارید. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، اما این حداقل چیزی است که شما در حال ارسال محصولات خود هستید. واقعاً چقدر هزینه دارد، و یک چیز خوب در مقابل چیزی که باید داشته باشید چیست؟
امروز، من قصد دارم هزینه های واقعی راه اندازی تجارت الکترونیک را تجزیه و تحلیل کنم. من دقیقاً هزینه راهاندازی یک فروشگاه آنلاین را بهعلاوه چند راز در مورد نحوه صرفهجویی در پول هنگام انجام آن، نشان خواهم داد. بیایید شیرجه بزنیم!
1. هزینه های نرم افزار تجارت الکترونیک.
راهحلهای تجارت الکترونیک بسته به ویژگیهای خارج از جعبه، نوع نرمافزاری که ارائه میکنند و سطح خدمات آنها، از نظر هزینه متفاوت است. پلتفرمهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، و انتخاب یک پلتفرم مناسب گام مهمی در افتتاح یک فروشگاه تجارت الکترونیک است. بیایید به برخی از پلتفرم هایی که ممکن است در نظر بگیرید نگاهی بیندازیم.
BigCommerce
BigCommerce پیشرو در فضای تجارت الکترونیک است. این پلتفرم دارای ویژگیهای غنی است، استفاده از آن آسان است و به کسبوکارها کمک میکند تا به سرعت راهاندازی کنند.
BigCommerce یک تجربه کاربری تمیز دارد که ساخت وب سایت های زیبا را آسان می کند حتی اگر قبلاً این کار را نکرده باشید. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، پس از راهاندازی، BigCommerce نیز به راحتی از طریق یک صفحه فروشگاه ساده برای افزودن محصولات و مدیریت سفارشات اجرا میشود.
هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی یکی دیگر از مزایای بالقوه BigCommerce از دیدگاه کاربر باطن، پیشنهادات بدون سر آن است . BigCommerce چندین پلاگین از پیش ساخته شده برای سیستم های مدیریت محتوا ( CMS ) و سیستم های DXP مانند WordPress، Bloomreach، Drupal و غیره دارد.
این بدان معناست که اگر قبلاً از یکی از این گزینهها برای اجرای وبسایت خود استفاده میکنید، میتوانید BigCommerce را در بکاند متصل کنید و به استفاده از سیستمی که قبلاً به خوبی میشناسید در قسمت جلویی ادامه دهید.
BigCommerce یک ارائه دهنده نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) است، به این معنی که شما اساسا نرم افزار و میزبانی را از آنها اجاره می کنید. پلتفرمهای SaaS بهطور خودکار بهروزرسانیها را برای شما ایجاد میکنند، بنابراین شما همیشه آخرین نسخه را بدون نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری دارید.
پلتفرمهای SaaS میتوانند سطح بالایی از عملکرد را ارائه دهند، بنابراین لازم نیست نگران تغییر ارائهدهندگان میزبانی با افزایش مقیاس کسب و کار خود باشید. همه اینها در هزینه ماهانه شما گنجانده شده است.
Magento
Magento گزینههای داخلی و میزبانی ابری را ارائه میکند، اما بسیاری از کسبوکارها اکنون به دنبال مدلهای SaaS هستند، زیرا آنها بهروزرسانیهای مداوم، از جمله وصلههای امنیتی را ارائه میدهند.
مجنتو با چرخ های آموزشی عرضه نمی شود. و هیچ توسعه دهنده ای در سایت وجود ندارد که بتوانید برای کمک به ساخت سایت خود با آنها تماس بگیرید. شما به یک توسعه دهنده یا تیمی از توسعه دهندگان برای ساخت سایت خود، یک شریک میزبانی که می تواند سایت شما را میزبانی کند و کسی که پشته فناوری شما را یکپارچه کند نیاز دارید.
پس از راهاندازی، Magento هنوز هم منحنی یادگیری شیبداری دارد. انعطافپذیری Magento همچنین میتواند برای کاربران جدیدتری که قادر به پیمایش پیچیدگی آن بدون مشکل قابلتوجه نیستند، مسئولیتی باشد.
Shopify
برندهایی که به تازگی شروع به کار در تجارت الکترونیک کرده اند ممکن است شروع به کار در فروشگاه Shopify کنند. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، کسبوکارهای با سابقهتر، برندهایی که به دنبال رشد هستند و آنهایی که نیازهای پیچیده دارند، اغلب BigCommerce را به دلیل انعطافپذیری و آزادی انتخاب انتخاب میکنند.
Shopify برای برآوردن نیازهای مشاغل کوچک ساخته شده است که می خواهند راهی کاربر پسند برای ایجاد فروشگاه های آنلاین داشته باشند. با مناطق کشیدن و رها کردن، ساختن یک سایت نسبتاً آسان است اگر هرگز با کد کار نکرده باشید. شما می توانید یک وب سایت ساده را به سرعت راه اندازی کنید. با این حال، اگر می خواهید ویژگی های پیشرفته تری اضافه کنید، باید برنامه های اضافی یا کدنویسی سفارشی اضافه کنید.
2. هزینه های نام دامنه
نام دامنه شما هزینه سالانه خواهد بود مگر اینکه بتوانید چند سال پیش پرداخت کنید. طبق گفته GoDaddy، خرید یک نام دامنه معمولاً بین 2 تا 20 دلار در سال هزینه دارد. قیمت بستگی به این دارد که آن را از کجا خریداری می کنید و برنامه افزودنی که دریافت می کنید، مانند .com یا .shop. خرید از یک فروشنده خصوصی یا از طریق حراج معمولاً گرانتر خواهد بود.
3. میزبانی تجارت الکترونیک
پس از ثبت نام دامنه، نوبت به یافتن میزبان وب می رسد . راه حل هایی مانند BigCommerce و Shopify در فضای ابری میزبانی می شوند و میزبانی وب را به عنوان بخشی از اشتراک ارائه می دهند. این بدان معناست که شما مجبور نخواهید بود به دنبال میزبانی شخص ثالث باشید یا با چالش های مدیریت آن مقابله کنید.
اگر می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را خود میزبانی کنید، هزینه آن از 1 تا 730 دلار در ماه متغیر است ، زیرا بستگی به میزان ترافیک فروشگاه شما، ویژگی های وب سایت شما و خدمات خودکار مانند پشتیبان گیری از سایت دارد.
4. هزینه های گواهی SSL
قیمت گواهی SSL بین 20 تا 70 دلار در سال متغیر است . اگرچه این بخش ممکن است یکی از کمهزینهترین بخشهای فروشگاه آنلاین شما باشد، هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، اما امنیت شبکهای را فراهم میکند که برای بازدید و خرید مشتریان از وبسایت شما به آن نیاز دارید. گاهی اوقات، موتورهای جستجو از گواهی SSL به عنوان یک عامل رتبه بندی نیز استفاده می کنند. علاوه بر این، برخی از راه حل های میزبانی این را به عنوان بخشی از هزینه خود ارائه می دهند، بنابراین این را در نظر داشته باشید.
5. هزینه های پردازش پرداخت
نادیده گرفتن هزینههای مربوط به پردازش پرداخت آسان است، اما میتوانند به سرعت اضافه شوند. هزینههای پردازش پرداخت به نوع پرداختهایی که میخواهید در حین تسویهحساب ارائه دهید – مانند PayPal یا کارتهای اعتباری مختلف – نوع ارزی که میپذیرید و مناطقی که میفروشید بستگی دارد.
به هر درگاه پرداختی که می خواهید ارائه دهید، کارمزد پرداخت می کنید. در اینجا مثالی از نحوه تجزیه آن آورده شده است :
- پی پال: 2.9٪ + 0.30 دلار برای تراکنش های بیش از 10 دلار.
- نوار: 2.9٪ + 0.30 دلار در هر تراکنش.
- Authorize.net – 2.9% + 0.30 دلار برای هر تراکنش + 25 دلار کارمزد ماهانه.
این شامل هیچ کارمزدی نمی شود که ممکن است از بانک شما باشد. در بررسی کلی هزینه های پردازش پرداخت ، WooCommerce و BigCommerce به طور کلی کمترین قیمت را ارائه می دهند. آنها همچنین برخی از منعطف ترین گزینه ها را برای پذیرش پرداخت ها ارائه می دهند.
هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی
بخشی از توسعه فروشگاه تجارت الکترونیک شما، ایجاد یک تجربه کاربری منحصربهفرد با طراحی وبسایت است که نشاندهنده برند شما است و باعث میشود مشتریان برگردند. طراحی فروشگاه اینترنتی شما با برخی هزینه های استاندارد همراه است.
1. هزینه تم و طراحی فروشگاه
همه راه حل های اصلی تجارت الکترونیک دارای تم های طراحی وب سایت تجارت الکترونیک هستند که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. برخی از تمها ممکن است هزینه بیشتری نسبت به آنچه که برای استفاده از پلتفرم پرداخت میکنید نداشته باشند، در حالی که سایر تمها ممکن است قیمتی بین 60 تا 200 دلار داشته باشند.
فروشگاه هایی که در BigCommerce میزبانی می شوند به انواع تم های رایگان و ممتاز برای استفاده دسترسی دارند. Cornerstone محبوب ترین موضوع BigCommerce است که برای فروش و تخفیف، کاتالوگ های بزرگ، چند منظوره و موبایل، تبلت و دسکتاپ بهینه شده است.
2. هزینه های افزونه، افزونه و افزونه.
هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، مهم نیست که چقدر سخت نگاه می کنید، راه حلی برای تجارت الکترونیک وجود ندارد که بتواند تک تک چیزهایی را که برای فروشگاه آنلاین شما نیاز دارید داشته باشد. اینجاست که افزونهها، افزونهها و افزونهها به همراه هزینههایشان وارد عمل میشوند.
چقدر هزینه دارد که شخصی یک سایت تجارت الکترونیک بسازد؟
هزینه داشتن یک توسعه دهنده برای ساخت سایت تجارت الکترونیک شما بستگی به ویژگی هایی دارد که برای اجرای یک تجارت الکترونیک موفق نیاز دارید. اگر به دنبال گزینه هایی هستید که خارج از چارچوب نیستند، ممکن است یک آژانس توسعه وب سایت تجارت الکترونیک حرفه ای را استخدام کنید تا یک سایت برای شما ایجاد کند.
آژانس های توسعه می توانند کارهای زیر را انجام دهند:
- توسعه وب پشتیبان.
- طراحی وب جلو.
- طراحی UI/UX.
- خدمات تجارت الکترونیک
- طراحی اپلیکیشن موبایل.
- استراتژی دیجیتال
- توسعه نرم افزار سفارشی
استخدام یک آژانس توسعه تجارت الکترونیک ممکن است هزینه کمی نباشد، هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی اما آنها کار را با هزینه ای کمتر از هزینه یک توسعه دهنده داخلی انجام می دهند.
هزینه های مداوم تجارت الکترونیکی که باید در نظر گرفته شود
برخی از هزینههای داشتن یک فروشگاه آنلاین صرفاً هزینههای اولیه هستند، اما برخی دیگر، خواه ماهیانه، هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، سالانه یا هر تراکنش، مستمر هستند. به احتمال زیاد، میتوانید این هزینهها را هر ماه یا حتی در سال پیشبینی کنید تا غافلگیرکننده نباشند.
در اینجا برخی از هزینه های جاری مربوط به عملکرد تجارت الکترونیکی که باید در نظر گرفته شود آورده شده است:
- پشتیبان گیری از داده ها این تضمین می کند که تمام اطلاعات ذخیره شده در سایت شما، مهم نیست که چه باشد، ایمن نگه داشته می شود. بدون پشتیبان گیری منظم از داده ها ، می توانید پول و حتی مشتریان خود را از دست بدهید. هزینه های پشتیبان گیری از داده ها معمولاً به اندازه فایل های سایت شما بستگی دارد .
- مدیریت موجودی. یک فروشگاه آنلاین به همراه هزینه های حمل و نقل دارای نوعی موجودی است، حتی اگر این موارد از طریق شخص ثالث انجام شود.
- امنیت. علاوه بر گواهی SSL، نرم افزار امنیتی می خواهید تا از کسب و کار و اطلاعات آن در برابر تهدیدات خارجی محافظت کند. این معمولاً یک هزینه ماهانه و مبتنی بر اشتراک است.
- بازاریابی ایمیلی. ارتباط منظم با مشتریان بالقوه و فعلی می تواند به حفظ جریان درآمد شما کمک کند. برخی از راه حل های بازاریابی ایمیلی بسته به اندازه لیست مخاطبین ایمیل شما ممکن است برنامه های رایگان یا هزینه ماهانه داشته باشند.
- بازاریابی محصول. سایر تلاشهای بازاریابی دیجیتال مانند SEO ، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و رسانههای اجتماعی به نوعی بودجه نیاز دارند. بازاریابی محصول به افزایش آگاهی از برند شما برای هدایت ترافیک به فروشگاه آنلاین شما کمک می کند.
ویدئو های مربوط به هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی
اگر ویدئو ها برایتان باز نشد فیلتر شکن یا vpn خود را روشن کنید و سپس مجدد این صفحه را بارگذاری نمایید
نتیجه گیری مقاله هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی
بسته به ویژگی هایی که برای موفقیت کسب و کار خود نیاز دارید، می توان یک سایت تجارت الکترونیک را با کمتر از 250 دلار راه اندازی کرد. از آنجایی که یک فروشگاه آنلاین جنبه های مختلفی دارد، می توانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید انتخاب و انتخاب کنید و فقط برای آن اقلام پرداخت کنید.
هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، هنگامی که کار را از قبل انجام می دهید، از برچسب های قیمت اولیه یا هزینه های مداوم شگفت زده نخواهید شد. قرار دادن کسب و کار شما به صورت آنلاین پتانسیل خوبی برای بهبود دسترسی و افزایش فروش شما فراهم می کند. هزینه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی ، اکنون محاسبات را انجام دهید و تصمیم بگیرید که آیا ارزش سرمایه گذاری برای تجارت شما را دارد یا خیر.
بدون دیدگاه