فریم ورک چیست

فریم ورک چیست

فریم ورک چیست در برنامه نویسی، یک فریم ورک استانداردی برای ساخت برنامه های کاربردی است. چارچوب‌ها با جزئیات سطح پایین سروکار دارند، طراحی سایت معماری تا مهندسان بتوانند روی مشکلات سطح بالا که واقعاً مهم هستند تمرکز کنند. چارچوب ها می توانند زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند فریم ورک به زبان ساده .

حتما بخوانید : طراحی سایت آرایشی و بهداشتی

فریم ورک به زبان ساده

فریم ورک به زبان ساده در برنامه نویسی ، یک فریم ورک استانداردی برای ساخت برنامه های کاربردی است. چارچوب‌ها با جزئیات سطح پایین سروکار دارند، خرید سایت آماده املاک تا مهندسان بتوانند روی مشکلات سطح بالا که واقعاً مهم هستند تمرکز کنند. چارچوب ها می توانند زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

چارچوب مشابه خودروهایی است ومپ سرور چیست که دارای چهار چرخ، فرمان، ترمز و پدال گاز هستند. طراحان خودرو نیازی به صرف زمان برای تصمیم گیری در مورد تعداد چرخ ها یا محل قرار دادن فرمان ندارند. زیرا قبلاً استانداردی برای آن تعیین شده است.

فریم ورک به زبان ساده

در عوض، فریم ورک چیست طراحان خودرو می‌توانند روی سریع‌تر کردن، مصرف سوخت کمتر، جادارتر کردن خودروهای خود و هر ویژگی دیگری که می‌خواهند به مصرف‌کنندگان بفروشند، تمرکز کنند.

این کاری است که فریمورک ها برای مهندسان نرم افزار انجام می دهند. چارچوب‌هایی که یک سیستم کار پایه را فراهم می‌کنند تا مهندسان بتوانند روی ویژگی‌هایی کار کنند که مشکلات واقعی، مشکلات تجاری را حل می‌کند.

فریم ورک و زبان برنامه نویسی

فریم‌ورک‌ها تقریباً برای همه برنامه‌های نرم‌افزاری وجود دارد. اکثر مهندسان نرم افزار از فریمورک ها استفاده می کنند زیرا می تواند زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. چارچوب ها معمولاً بر روی دامنه های خاص تمرکز می کنند.

فریم ورک چیست

فریم ورک چیست فریمورک‌های مختلف سطوح مختلفی از قابلیت سفارشی‌سازی را می‌دهند. اگر یک خودرو بود، چارچوب‌های خاصی فقط یک شاسی را ارائه می‌دهند و به شما اجازه می‌دهند تصمیم بگیرید که آیا موتور دیزلی یا بنزینی، گیربکس دستی یا اتوماتیک می‌خواهید. در حالی که سایر چارچوب‌ها یک ماشین کار پایه را ارائه می‌دهند و شما را به کار بر روی ویژگی‌های پیشرفته مانند سیستم‌های رانندگی خودکار می‌سپارند.

به عنوان مثال، Ruby on Rails یک چارچوب برنامه کاربردی تحت وب است که یک سیستم کاری و استاندارد برای ساخت برنامه های کاربردی وب ارائه می دهد. فریم ورک به زبان ساده از مدیریت گرفته تا ارائه یک رابط کاربری، پروژه Ruby on Rails را می توان به صورت زنده در لحظه ای که شما راه اندازی کردید اجرا کرد.

فریم ورک یا چارچوب چیست

چارچوب مانند یک شعر هایکو است. شما استانداردی در نحوه نگارش هایکو دارید. فقط می تواند سه خط باشد، سطر یک دارای پنج هجا، سطر دو دارای هفت و سطر سه دارای پنج هجا. سپس این به نویسنده بستگی دارد که چه کلماتی را در هر سطر قرار دهد.

وب‌سایتی که به دنبال آن هستید، قابل یافتن نیست، اما تعداد بی‌شماری از آن وجود دارد.

چه کسی فریم ورک را اجرا میکند

اکثراً باند های کارآمد های کارتل هاییکه دروازه نمودار طرح نویسی کوشش نبیذ کنند، طبق‌معمول قالب سرین  (Framework)را به‌خاطر سادگی هنر وسعت دهندگان غیر و افزایش عصر خلقت نبیذ کنند و از پذیرش میانجیگری غیر قالب سرین مال را به‌خاطر فایده‌ستانی وسعت دهندگان دروازه تمام روزگار برای لفظ عام متفرق نبیذ کنند، قالب سرین هایی نیست دارد که برای لفظ تجاری فروخته نبیذ شوند، ولیکن شاهد ترین فریم سرین ها آنهایی هستند که نوشته وا های اوپن سورس هستند.

فریم ورک ها به چه چیزی اشاره دارند

هنگامی که به نرم افزار کامپیوتری اشاره می کنیم، یک چارچوب ، پایه ای با سطح پیچیدگی مشخص (بر اساس سطح کاربر) است که یک برنامه نویس ممکن است فریم ورک چیست با استفاده از کد شخصی خود آن را گسترش دهد . ممکن است مجموعه ای از کتابخانه های نرم افزاری ، کامپایلرها ، مفسرها یا یک API باشد. به طور کلی، محیطی را فراهم می کند که نوع خاصی از برنامه نویسی را برای پروژه توسعه نرم افزار تسهیل می کند

بیشتر چارچوب های نرم افزاری با یک فلسفه طراحی به نام IoC (Inversion of Control) مشخص می شوند. به طور معمول، برنامه های کامپیوتری جریان کنترل یک برنامه را تعریف می کنند و برای عملکردهای فردی با کتابخانه ها تماس می گیرند. 

با این حال، هنگام استفاده از یک چارچوب، رابطه معکوس می شود: چارچوب جریان کنترل کلی را مدیریت می کند و در صورت نیاز با کد کاربر تماس می گیرد. یک چارچوب به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا روی جزئیات خاص پروژه تمرکز کند و الزامات عمومی‌تر را دور بزند.

انواع فریم ورک ها

انواع فریم ورک ها

فریم ورک های کثرت لیاقت دارند که شراب توانید به مقصد آرامش به مقصد لحظه ها تاکید کنید و از لیاقت آنها بهر ببرید. حتا شماری از این فریم سرین ها به‌خاطر کارهایی اعلا بهینه شده اند و نیازی تلف که کلاً فریم سرین های دهر همزمان تمامی امکانات را داشته باشند، بهتر است نیازسنجی کنید که توقعتان از رنج چیست و چاه سیستمی میخواهید برنامه‌ریزی کنید عاقبت بهترین فریم سرین را که به مقصد لزوم شما قریب‌الوقوع است راطراحی کنید

1. دات نت کور (.NET Core)
2. جنگو (Django)
3. انگولار (Angular)
4. روبی آن نیلز (Ruby on Rails)
5. ویو جی اس (Vue.js)
6. اکسپریس جی اس (Express.js)
7. نکست جی اس (Next.js)
8. بلیزر (Blazor)
9. لاراول (Laravel)
10. فلسک (Flask)

چرا فریم ورک ها مهم هستند

فریم ورک های خوب اغلب به راحتی قابل درک و پیاده سازی هستند، که برای متخصصان توسعه نرم افزار، مانند برنامه نویسان و مهندسان، مهم است. فریم‌ورک‌ها اغلب به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار اجازه می‌دهند تا باگ‌هایی را در کد خود پیدا کنند. آنها همچنین می توانند به توسعه دهندگان کمک کنند تا کار خود را سریعتر به پایان برسانند. نگهداری این فریم ورک نیز اغلب آسان‌تر است، زیرا متخصصان می‌توانند کد را در هر زمانی در چارچوب تنظیم کنند.

مزایای یک فریم ورک

فریم ورک به زبان ساده ها ابزارهای مفیدی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان هستند تا در هنگام ایجاد وب سایت ها و سایر برنامه ها از آنها استفاده کنند. در اینجا برخی از مزایای یک چارچوب می تواند ارائه دهد:

  • باعث صرفه جویی در زمان و انرژی متخصصان نرم افزار می شود.
  • یک طرح کلی برای کدنویسان ارائه می دهد تا دنبال کنند.
  • به کدنویس‌ها اجازه می‌دهد تا روی کارهای خاص‌تر برای پروژه‌شان تمرکز کنند.
  • کد تمیز و سازگار ایجاد می کند.
  • با کوتاه کردن مدت زمانی که یک حرفه ای برای برنامه نویسی برنامه صرف می کند، هزینه ها را کاهش می دهد.

آموزش ویدئویی فریم ورک ها ( frame work )

تفاوت بین کتابخانه و چارچوب چیست؟

تفاوت بین کتابخانه و فریم ورک در این است که یک فریم ورک برای عملکرد به کدنویسی نیاز دارد. به طور مشابه، کد برای کار کردن به کتابخانه ها نیاز دارد. برخی از متخصصان هم با کتابخانه ها و هم با چارچوب ها کار می کنند، در حالی که برخی دیگر بین این دو انتخاب می کنند. 

به طور کلی، اصلی ترین روشی که متخصصان این دو را متمایز می کنند، اهداف اصلی آنها است. کتابخانه ها می توانند به حل مسائل خاص یا ایجاد برنامه ها و عملکردهای منحصر به فرد کمک کنند. چارچوب ها یک طرح کلی برای یک برنامه کاربردی ارائه می دهند و برای چندین پروژه قابل استفاده مجدد هستند.

آموزش ویدئویی فریم ورک چیست در یوتیوب

کنترل و سفارشی سازی برنامه نویس

فریم ورک چیست در حالی که برنامه نویس هم یک چارچوب و هم یک کتابخانه را کنترل می کند، کتابخانه ها به متخصصان اجازه می دهند تا کار خود را مستقل تر به پایان برسانند، زیرا آنها منبعی برای ارجاع به دلیل خاصی هستند. فریم‌ورک‌ها به‌طور خودکار برخی از عملکردها را انجام می‌دهند که برنامه‌نویس معمولاً انجام می‌دهد و احساس کنترل کمتری را برای برنامه‌نویس ایجاد می‌کند. 

اگرچه متخصصان می توانند جنبه های مختلفی را به یک چارچوب تغییر داده یا اضافه کنند، کتابخانه ها برای یک پروژه کاملا منحصر به فرد هستند، بنابراین توسعه دهندگان می توانند آنها را به طور کامل سفارشی کنند.

توسعه پذیری فریم ورک ها

درک نحوه عملکرد چارچوب ها با تجربه کدنویسی همراه است. در واقع، بسیاری از توسعه دهندگان و کارفرمایان باتجربه بر اهمیت درک کدهایی که هر فریم ورکی را قدرت می بخشد تأکید می کنند. 

فریم ورک چیست هدف ما آسان تر کردن یادگیری مهارت های جدید کدنویسی است. یک دانش آموز مبتدی می تواند یک بوت کمپ کدنویسی 12 هفته ای تمام وقت را برای یادگیری اصول نوشتن کد شرکت کند. چه به دنبال ارتقاء دانش کدنویسی موجود خود باشید و چه از ابتدا شروع کنید، مشاوران پذیرش ما می توانند به شما کمک کنند تا بوت کمپ  مناسب خود را پیدا کنید فریم ورک به زبان ساده .

منبع خارجی این مقاله سایت elevenfifty

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *