افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل


[wp-story id=”4317″]

افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل ، آیا می دانستید که وقتی یک پست وبلاگ را منتشر می کنید، بلافاصله در گوگل قابل جستجو نیست؟ ممکن است چندین روز یا بیشتر طول بکشد تا صفحات شما در Google قابل یافت شوند. کی میخواد اینقدر صبر کنه؟ من نه. این پست روشی را پوشش می‌دهد که می‌تواند به این معنی باشد که محتوای شما ظرف چند ساعت در فهرست Google نشان داده می‌شود .

اگرچه نمی‌توانید فوراً محتوای جدید خود را در Google نمایه کنید، افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل اما می‌توانید برای سرعت بخشیدن به کارها اقدام کنید. این بدان معناست که مطالب شما سریعتر قابل یافتن می شود.

حتما بخوانید : بهترین شرکت سئو در جهان

مقدمه

آیا می خواهید بدانید که چگونه وب سایت خود را در گوگل ایندکس کنید تا در نتایج جستجو نشان داده شود؟

هنگامی که یک کاربر جستجو می کند، گوگل از فهرست خود برای جستجوی مرتبط ترین محتوا برای مطابقت با جستجو استفاده می کند. این بدان معنی است که اگر وب سایت شما ایندکس نشده باشد، در موتور جستجوی گوگل وجود ندارد. و اگر به دنبال جذب ترافیک ارگانیک به سایت خود هستید، این خبر بدی خواهد بود.

بنابراین در این پست، 9 روش سریع و آسان برای ایندکس کردن وب سایت خود در گوگل را به شما نشان خواهیم داد. همچنین توضیح خواهیم داد که نمایه گوگل چیست و چگونه بررسی کنیم که آیا گوگل سایت شما را ایندکس کرده است یا خیر.

حتما بخوانید : سوشال سیگنال چیست

ابتدای کار بدانید اصلا گوگل ایندکس چیست ؟

فهرست گوگل به سادگی فهرستی از تمام صفحات وب است که گوگل خزیده است و از آنها اطلاع دارد. اگر گوگل وب سایت شما را ایندکس نکند، در نتایج جستجو ظاهر نمی شود افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل .

هیچ کس سایت شما را پیدا نمی کند، که برای تجارت خوب نیست… اکنون احتمالاً متوجه شده اید که چرا نمایه سازی برای رتبه بندی در گوگل بسیار مهم است.

از آنجایی که کلمات پیچیده زیادی در این پست وجود دارد، ما با تعریف چند اصطلاح کلیدی شروع می کنیم، بنابراین می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم:

  • نمایه سازی – فرآیند ذخیره صفحات وب در فهرست گوگل (پایگاه داده)
  • خزیدن – فرآیند دنبال کردن لینک‌ها در وب برای کشف محتوای جدید
  • Googlebot/web spider – نرم افزار گوگل که به طور سیستماتیک وب را برای محتوای جدید با دنبال کردن پیوندها جستجو می کند.
  • اکنون که می دانید این عبارات کلیدی به چه معنا هستند، بیایید نگاهی به نحوه فهرست بندی وب سایت خود در گوگل بیاندازیم.

همانطور که گفته شد، گوگل از فهرست خود برای جستجو و نشان دادن مرتبط‌ترین محتوا هنگام جستجوی کاربران استفاده می‌کند. این بدان معناست که گوگل باید بتواند وب سایت شما را برای فهرست بندی پیدا کرده و در نتایج جستجو نشان دهد.

خوشبختانه، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که غول جستجو سایت شما را ایندکس می کند.

از آنجایی که این یک پست جامع است، می توانید روی این پیوندهای سریع کلیک کنید تا مستقیماً به بخش های مختلف بروید:

حتما بخوانید : چرا باید صفحه اول گوگل باشیم

تکنیک افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

روش زیر به ویژه برای محتوای حساس به زمان ارزشمند است. این نوع محتوا را به سرعت ایندکس کنید و شانس خوبی دارید که بیشتر از سهم عادلانه خود از ترافیک وب به دست آورید.

در حالی که منتظر به‌روزرسانی فهرست Google هستید، با تبلیغ محتوا در رسانه‌های اجتماعی و لیست پستی خود مشغول شوید. مردم نمی دانند محتوای شما آنجاست مگر اینکه به آنها بگویید.

به یاد داشته باشید که افزایش سرعت نمایه سازی با بهبود رتبه شما یکسان نیست. برای انجام این کار، باید مطالب خوبی بنویسید که دیگران از به اشتراک گذاری و پیوند به آن خوشحال شوند.

اگر در ایجاد محتوا برای کسب و کار خود مشکل دارید، یک نویسنده محتوای خوب را استخدام کنید تا به شما برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل کمک کند.

حتما بخوانید : طراحی سایت اقساطی

تکنیک اول در افزایش سرعت ایندکس مطالب

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار آنلاین رایگان است که به صاحبان وب سایت اجازه می دهد اطلاعات مربوط به عملکرد سایت خود را مشاهده کنند. همچنین چند گزینه برای تغییر نحوه کارکرد چیزها وجود دارد، و یکی از آنها ویژگی‌ای است که در اینجا به آن نگاه می‌کنیم.

پیوندهایی که از طریق کنسول جستجوی گوگل به اشتراک گذاشته شده اند در عرض چند ساعت در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند.

در اینجا نحوه استفاده از ابزار آمده است:

در Google Search Console، روی Use new Search Console کلیک کنید.

حتما بخوانید : افزایش بازدید بلاگ

در بالای صفحه، URL کامل پیوندی را که می‌خواهید ایندکس کنید وارد کنید.

روی درخواست نمایه سازی کلیک کنید.

چند ساعت صبر کنید، سپس مراحل 1 و 2 را تکرار کنید تا تأیید کنید که صفحه ایندکس شده است.
کنسول جستجوی گوگل باید یک پیام تأیید را مانند تصویر زیر نمایش دهد.

به جای بررسی وضعیت فهرست در کنسول جستجوی گوگل، می توانید از روش زیر برای تأیید ایندکس شدن صفحه خود استفاده کنید.

تکنیک دوم ( وردپرس ) تنظیمات وردپرس را برای مشاهده موتورهای جستجو بررسی کنید

برای شروع، باید مطمئن شوید که سایت وردپرس شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده است.

با رفتن به صفحه تنظیمات » خواندن و پایین رفتن به گزینه Search Engine Visibility می توانید به راحتی این مورد را بررسی کنید.

مطمئن شوید که علامت تیک را از این گزینه حذف کرده اید، تا موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را ایندکس کرده و بخزند.

اکنون، بیایید به نحوه ارسال وب سایت خود به Google بعدی برویم.

تکنیک و نکته سوم : وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید

کنسول جستجوی گوگل که قبلاً به عنوان “ابزار وب مستر گوگل” شناخته می شد، یک سرویس رایگان است که در دسترس همه صاحبان وب سایت است.

به شما نشان می دهد که چگونه گوگل سایت شما را ایندکس می کند و به نتایج جستجوی گوگل اضافه می کند تا بتوانید مطمئن شوید که افراد مناسب وب سایت شما را می بینند.

شما می توانید به راحتی وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید و بررسی کنید که آیا صفحات وب شما با استفاده از بهترین افزونه SEO برای وردپرس، All in One SEO (AIOSEO) ایندکس شده اند یا خیر.

برای شروع، در منوی All in One SEO به تنظیمات عمومی بروید و سپس روی تب Webmaster Tools کلیک کنید.

اکنون به کنسول جستجوی گوگل بروید و تگ تأیید HTML را کپی کنید. اگر هنوز سایت خود را اضافه نکرده اید، می توانید راهنمای ما را در مورد نحوه افزودن کنسول جستجوی گوگل به وب سایت وردپرس خود بررسی کنید.

سپس بر روی بلوک کنسول جستجوی گوگل کلیک کنید و تگ HTML را در قسمت کد تأیید گوگل قرار دهید.


سپس به Google Search Console برگردید و روی دکمه Verify کلیک کنید.

کنسول جستجوی گوگل به دنبال تگ HTML در کد سایت شما می گردد و یک پیام تایید شده مالکیت را به شما نشان می دهد.

کنسول جستجوی گوگل به دنبال تگ HTML در کد سایت شما می گردد و یک پیام تایید شده مالکیت را به شما نشان می دهد.

اکنون وب سایت خود را با کنترل جستجوی Google تأیید کرده اید و مطمئن شده اید که ایندکس می شود.

توجه: اگر این پیام را نمی‌بینید، باید کش وردپرس خود را پاک کنید. این اطمینان حاصل می کند که Google می تواند به آخرین نسخه سایت شما دسترسی پیدا کند.

اکنون، تنها چیزی که نیاز دارید کمی صبر است زیرا سایت شما یک شبه ایندکس نمی شود. کمی طول می کشد، اما راه هایی برای تسریع روند نمایه سازی وجود دارد. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه وب سایت وردپرس خود را سریعتر توسط موتورهای جستجو ایندکس کنید.

تکنیک چهارم : یک نقشه سایت XML ایجاد کنید

نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی در محتوای وب سایت شما حرکت کنند. لیستی از تمام محتوای شما را در قالبی قابل خواندن توسط ماشین به آنها می دهد.

همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام لینک ها در وب سایت شما مهمتر از سایرین هستند و چقدر سایت خود را به روز می کنید.

نقشه های سایت زمانی که برای اولین بار وبلاگی را راه اندازی می کنید یا یک وب سایت جدید ایجاد می کنید بسیار مفید هستند زیرا اکثر وب سایت های جدید هنوز لینک های داخلی زیادی ندارند.

بنابراین با ایجاد نقشه سایت XML می توانید مطمئن شوید که محتوای جدید شما و همچنین تمام پست ها و صفحات مهم شما توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند.

ساده ترین راه برای ایجاد نقشه سایت XML استفاده از AIOSEO است که در ادامه نحوه انجام آن را به شما نشان خواهیم داد. بهتر از همه این است که هر زمان که محتوای وب سایت خود را منتشر می کنید، به روز می کنید یا حذف می کنید به طور خودکار موتورهای جستجو را مطلع می کند.

تکنیک پنجم : نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید

مرحله بعدی این است که نقشه سایت XML خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.

به سادگی وارد حساب کنسول جستجوی گوگل خود شوید و وب سایت خود را انتخاب کنید.

سپس در سمت چپ صفحه به نقشه سایت بروید و آخرین قسمت URL نقشه سایت خود (sitemap.xml) را در قسمت Add new sitemap اضافه کنید و روی دکمه ارسال کلیک کنید.

به همین سادگی!

هنگامی که گوگل سایت شما را خزیده و ایندکس کرد، گزارش هایی را در کنسول جستجو مشاهده خواهید کرد.

تکنیک ششم : فایل Robots.txt خود را بهینه کنید

فایل robots.txt یک ابزار سئو قدرتمند است زیرا به عنوان راهنمای وب سایت برای ربات ها یا ربات های خزنده موتور جستجو عمل می کند. همانطور که ممکن است حدس زده باشید، مهم است که robots.txt شما به گوگل اجازه خزیدن در سایت را بدهد.

از سوی دیگر، غیرمجاز کردن صفحات wp-admin معمول است زیرا برای بازدیدکنندگان شما مفید نیستند و برای خزیدن گوگل ضروری هستند. گفتن به گوگل برای خزیدن در صفحات غیر ضروری می تواند به افزایش رتبه در موتورهای جستجو و افزایش سرعت صفحه کمک کند.

اما وقتی نوبت به نمایه سازی می رسد، باید مطمئن شوید که صفحات شما قابل خزیدن هستند و هیچ URL مهمی را غیرمجاز نکرده اید. در عوض، می‌توانید به ربات‌های Google بگویید که به خزیدن آن‌ها اجازه دهند تا این URL‌ها را اولویت‌بندی کنند.

تکنیک هفتم : برچسب های Noindex خود را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد صفحه ای را از نمایش در نتایج جستجوی گوگل حذف کنید زیرا به محتوای وب سایت شما مرتبط نیست. یا به سادگی می خواهید از حریم خصوصی خود محافظت کنید و کاربران ناخواسته را دور نگه دارید.

گفته می شود، اگر صفحات خاصی ایندکس نشده باشند، ممکن است دارای برچسب های noindex باشند.

ساده ترین راه برای بررسی این موضوع استفاده از کنسول جستجوی گوگل است. پس از ورود به حساب کاربری خود، به سادگی به تب Coverage در منوی سمت چپ بروید و به دنبال پیام بگردید: Excluded by ‘noindex’ tag.

اگر این پیام را مشاهده کردید، باید به تنظیمات وردپرس خود برگردید » Reading (همانطور که قبلاً به شما نشان دادیم) و بررسی کنید تا موتورهای جستجوی دلسرد از ایندکس کردن این سایت انتخاب نشده باشد.

اگر این گزینه تیک خورده باشد باید تیک آن را بردارید و روی دکمه Save Changes کلیک کنید.

اما اگر اینطور نبود، گام بعدی این است که ببینید آیا URL های شما nofollow هستند یا خیر. در ادامه علت را توضیح خواهیم داد.

تکنیک هشتم : لینک های Nofollow را حذف کنید

وقتی Googlebot با لینک‌های nofollow مواجه می‌شود، به گوگل نشان می‌دهد که باید این پیوندها را از فهرست خود حذف کند. بنابراین باید مطمئن شوید که لینک های داخلی nofollow را حذف کرده اید.

به سادگی به دنبال ویژگی پیوند rel=“nofollow” بگردید و آن را حذف کنید. می توانید این کار را مستقیماً از کد HTML یا با استفاده از ویرایشگر بلوک وردپرس انجام دهید

تکنیک نهم : لینک های داخلی را در وب سایت خود ایجاد کنید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تشویق خزیدن و افزایش فهرست‌بندی وب‌سایت‌تان از طریق پیوند داخلی است.

مسیرهایی که عنکبوت های خزنده از طریق وب طی می کنند توسط پیوندها شکل می گیرند. هنگامی که یک صفحه به صفحه دیگری پیوند می یابد، عنکبوت آن مسیر را دنبال می کند.

بنابراین باید روی ایجاد لینک به و از همه مهم ترین صفحات خود تمرکز کنید. این به گوگل و همچنین بازدیدکنندگان وب سایت شما درباره محتوای جدید و مهم شما می گوید.

تکنیک دهم ایجاد بک لینک با کیفیت بالا

گوگل تشخیص می دهد که صفحاتی قابل اعتماد هستند که به طور منظم توسط وب سایت های معتبر به آنها پیوند داده شده باشند. به عبارت دیگر، بک لینک ها همچنین به گوگل می گویند که یک صفحه باید ایندکس شود.

افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل اگر می خواهید بدانید که چگونه بک لینک بسازید، می توانید پست ما را در مورد 30 هک SEO که تضمین شده برای افزایش ترافیک شما تضمین شده است، بررسی کنید.

از کجا بفهمیم صفحه من ایندکس شده ؟

ما تقریباً تمام شده‌ایم، اما ابتدا 2 راه سریع و آسان را به شما نشان می‌دهیم تا بررسی کنید آیا گوگل سایت شما را ایندکس کرده است یا خیر:

راه اول : URL های خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید

برای شروع، می توانید صفحات وب خود را با استفاده از ابزار بازرسی URL سرچ کنسول گوگل بررسی کنید.

برای این کار به ابزار URL Inspection بروید.

در مرحله بعد، URL مورد نظر برای ایندکس شدن را در نوار جستجو قرار دهید و منتظر بمانید تا Google URL را بررسی کند. اگر ایندکس شده باشد، یک علامت سبز رنگ و به دنبال آن متن «URL در Google است» را مشاهده خواهید کرد.

اگر URL ایندکس نشده است، روی دکمه Request Indexing کلیک کنید، و تمام.

راه دوم : از گوگل استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما ایندکس شده است یا خیر

همچنین می توانید از گوگل استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما ایندکس شده است یا خیر. به سادگی به گوگل بروید و جستجوی سایت:yourwebsite.com را تایپ کنید.

مانند این مثال:

عدد درست زیر جستجو نشان می دهد که گوگل چه تعداد از صفحات شما را ایندکس کرده است.

و اگر می خواهید وضعیت فهرست یک URL خاص را بررسی کنید، از همان فرآیند استفاده کنید، اما به جای آن از URL کامل استفاده کنید.

برای مثال، site:yourwebsite.com/web-page-slug.

اگر URL ایندکس نشده باشد، هیچ نتیجه ای نشان داده نمی شود و می توانید در کنسول جستجوی گوگل درخواست نمایه سازی کنید.

و شما آن را دارید!

امیدواریم این پست به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه وب سایت خود را در گوگل فهرست کنید. از این نکات برای کمک به سرعت بخشیدن به روند نمایه سازی سایت خود استفاده کنید و قبل از اینکه متوجه شوید در نتایج جستجو نشان داده می شود.

اگر می‌خواهید تلاش‌های سئوی خود را به سطح بالاتری ببرید، ما نکات بسیار خوبی در مورد چگونگی بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو و بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ خود ارائه می‌دهیم. همچنین، فراموش نکنید که رتبه بندی سئوی خود را با استفاده از Google Analytics پیگیری کنید.

نتیجه گیری نهایی مقاله افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل

افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل هر زمان که مقاله، وبلاگ یا هر محتوای دیگری را در وب پست می‌کنید، منتظر نمانید تا Google آن را فهرست کند. روش بالا را دنبال کنید و جلوتر از صف بپرید. در حالی که منتظر نمایش محتوای خود در فهرست گوگل هستید، تبلیغ از طریق رسانه های اجتماعی و لیست پستی خود را فراموش نکنید.

منبع : aioseo

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *