سوشال سیگنال چیست

سوشال سیگنال چیست


سوشال سیگنال چیست ، نشانگر محبوبیت یک وب سایت و تعداد دفعات اشتراک گذاری محتوای آنها در پلتفرم های مختلف اجتماعی هستند. آنها نشان می دهند که آیا یک نام تجاری در مورد میزان صحبت در مورد آن صحبت می شود یا خیر. سیگنال های اجتماعی معیارهایی برای ورودی انسان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند.

حتما بخوانید : بهترین سرویس های چت انلاین خارجی

سوشال سیگنال چیست ؟

سیگنال های اجتماعی به فعالیت جمعی درگیر شدن در رسانه های اجتماعی یک وب سایت اشاره دارد. سوشال سیگنال چیست این فعالیت که شامل لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات، ریتوییت‌ها و رای‌ها می‌شود، به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که مشتریان شما اساساً برند شما را از طریق تعامل در رسانه‌های اجتماعی تأیید کرده‌اند.

نمونه‌هایی از سیگنال‌های اجتماعی که به پلتفرم‌های خاصی مانند توییتر، فیس‌بوک و ردیت مربوط می‌شوند شامل ریتوییت‌ها، لایک‌ها و رأی‌های موافق هستند. 

حتما بخوانید : سایت خارجی افزایش فالوور اینستاگرام رایگان

موتورهای جستجو به درجات مختلف از این سیگنال ها برای سنجش جذابیت و محبوبیت محتوا استفاده می کنند. آیا رسانه های اجتماعی می توانند به بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو کمک کنند؟ بله، آنها می توانند به طور قابل توجهی امتیاز SEO یک وب سایت را بهبود بخشند .

سوشال سیگنال به فعالیت جمعی درگیر شدن در رسانه های اجتماعی یک وب سایت اشاره دارد.

اهمیت سوشال سیگنال در سئو چیست ؟

اهمیت سوشال سیگنال به گفته مت کاتز ، مدیر سابق بخش وب اسپم  گوگل، گوگل از لینک های اجتماعی برای رتبه بندی استفاده نمی کند. در سال 2014، او گفت که فیس‌بوک و توییتر مانند هر صفحه وب دیگری رفتار می‌کنند. 

با این حال، سوشال سیگنال چیست هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که رسانه های اجتماعی بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند. اخیراً، گوگل با توییتر شریک شده است به طوری که اکنون توییت ها در نتایج جستجو نشان داده می شوند، حتی اگر بر رتبه بندی تأثیری نداشته باشند.

این واقعیت را در نظر بگیرید که هدف اصلی یک موتور جستجو ارائه محتوای مفید و مرتبط به کاربران است. یکی از روش‌هایی که موتور جستجو محتوا را ارزیابی می‌کند، بررسی تعداد دفعات یافتن URL آن در وب است. در نتیجه، بک لینک ها و استنادات مدت هاست که جزء اصلی سئو بوده اند.

محتوای ارزشمند محبوب خواهد بود و محتوای پرطرفدار سیگنال‌های اجتماعی مثبت بیشتری خواهد داشت، به این معنی که احتمالاً افراد بیشتری آن را به اشتراک می‌گذارند. اهمیت سوشال سیگنال بک لینک بیشتر منجر به رتبه بالاتر می شود.

سوشال لیسنینگ چیست؟

چگونه سوشال سیگنال بر SEO شما تأثیر می گذارد ؟

ممکن است اصول اولیه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را بدانید. یا شاید شما در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها و مارک ها آگاه تر هستید. اما آیا از تأثیری که یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی قوی بر رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو می گذارد آگاه هستید سوشال سیگنال چیست ؟

اگرچه گرفتن پاسخ مستقیم از Google یا Bing در مورد تأثیر سیگنال های اجتماعی بر جستجو آسان نیست، بسیاری از رهبران صنعت، از جمله CognitiveSEO ، تحقیقات و مطالعات عمیقی انجام داده اند و یک ارتباط قطعی بین حضور قوی و فعال رسانه های اجتماعی پیدا کرده اند. و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشید .

در این مقاله سیگنال های اجتماعی و تاثیر آنها بر رتبه بندی موتورهای جستجو را بررسی می کنیم.

چرا باید از سوشال سیگنال برای صفحات سایت استفاده کنیم ؟

به عبارت دیگر، اشتراک گذاری های اجتماعی نشان دهنده کیفیت محتوای یک وب سایت است. به همین دلیل، هر شرکتی که به دنبال بهبود رتبه بندی جستجوی خود است باید روی بهبود دید اجتماعی خود نیز تمرکز کند. کمپین های رسانه های اجتماعی می توانند هم تعامل اجتماعی و هم سئو را افزایش دهند.

همچنین توجه داشته باشید که اگرچه ممکن است گوگل از سایت های رسانه های اجتماعی به عنوان یک عامل مستقیم در رتبه بندی استفاده نکند، سوشال سیگنال چیست Bing از این کار استفاده می کند. سیگنال‌های اجتماعی تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی بینگ دارند، بر اساس  موتور جستجو مجله . چند سال پیش، شما حق دارید که فرض کنید بینگ نامربوط است، اما امروز اشتباه می کنید. 

MediaPost  بیان می کند که سهم بازار بینگ در سه ماهه دوم سال 2018 به 27 درصد افزایش یافت.

آیا سیگنال های اجتماعی بر سئو تاثیر می گذارند؟

سیگنال‌های اجتماعی از تعداد دنبال‌کنندگان، اشتراک‌گذاری‌ها، و تعاملات و غیره در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌آیند. اما آیا این سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی هستند؟

اگر اشاره نکنیم که بسیاری از مطالعات متناقض و مکالمات مداوم در مورد تأثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو، در صورت وجود، وجود دارد، نادیده می گیریم.

در حالی که برخی می گویند هیچ ارتباطی بین سیگنال های اجتماعی یک تجارت و رتبه بندی وب سایت آن برای کلمات کلیدی خاص وجود ندارد، بسیاری از مطالعات به همان اندازه قوی یا قوی تر وجود دارد که ارتباط مستقیم و قوی بین این دو را ذکر می کنند.

سوشال سیگنال توسط موتورهای جستجو برای درک “ارزش” یک وب سایت استفاده می شود.

و چنین ارتباطی منطقی است. همانطور که همه محتواها و پیوندها به طور مساوی رتبه بندی نمی شوند، موتورهای جستجو همه حساب های رسانه های اجتماعی را به یک اندازه رتبه بندی نمی کنند . بنابراین، هرچه محتوای اجتماعی شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، دید، پیوندها، نظرات و درگیری کلی بیشتری دریافت می‌کند… همگی به نفع سیگنال‌های اجتماعی و در نهایت سئوی شما هستند.

سیگنال های اجتماعی توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو برای دریافت ایده ای از “ارزش” یک وب سایت مورد توجه قرار می گیرند. هر چه میزان تعامل رسانه های اجتماعی بیشتر باشد، احتمال اینکه وب سایت مربوطه در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، بیشتر می شود.

چگونه باید سوشال سیگنال دریافت کنیم ؟

یک کمپین موفق رسانه های اجتماعی شامل عناصر داخلی و خارجی می شود. برخی از عناصر موجود در سایت وبلاگ ها، دکمه های اشتراک گذاری و دکمه های اتصال هستند در حالی که عناصر خارج از سایت شامل حساب ها و صفحات رسانه های اجتماعی هستند.

برای شرکتی که هیچ حضوری در رسانه های اجتماعی ندارد، اولین گام در بهبود سیگنال های اجتماعی وب سایت خود، راه اندازی یک وبلاگ شرکت و ثبت کانال های رسانه های اجتماعی خواهد بود. در مورد استفاده از سیگنال های اجتماعی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

بهتر است مطالب را به طور مکرر ارسال کنید

برای انجام این کار، کیفیت را فدا نکنید، اما به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر منتشر کنید، مزایای بیشتری را با توجه به دیده شدن رسانه های اجتماعی خواهید دید. پست روزانه می تواند محتوا و برند شما را در صدر فیدهای خبری نگه دارد.

کیفیت محتوا بسیار مهم است

در کنار انتشار اغلب، شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هر قطعه از محتوا بینش و اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهد. هرگز فقط برای انتشار منتشر نکنید. وسوسه این خواهد بود که به طور انحصاری بر SEO و دید اجتماعی تمرکز کنید. با این حال، پاسخگویی به نیازهای مخاطبان باید هدف هر محتوایی باشد. محتوایی که بر اساس شایستگی های خود درگیر می شود همیشه بهتر از هرزنامه و تبلیغات دریافت می شود.

شما باید به مخاطبان خود گوش دهید

به نظر مخاطبان نسبت به برند خود توجه کنید و به انتقادات پاسخ مثبت دهید. به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی به سادگی گسترش بخش خدمات مشتری شما هستند. به این ترتیب، ابزاری برای ایجاد اعتماد و وفاداری مشتری است.

در حالی که سیگنال های اجتماعی به افزایش ترافیک و افزایش رتبه شما کمک می کنند، باید با سایر تاکتیک ها ترکیب شوند. این مقاله را بررسی کنید تا به شما در ویرایش‌های روی صفحه برای بهبود رتبه‌بندی کمک کند 

مزایای استفاده از سوشال سیگنال چیست ؟

مزایای سوشال سیگنال در زیر، سه روشی را فهرست می کنیم که سیگنال های اجتماعی به طور غیرمستقیم بر رتبه موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد.

1) ترافیک ارگانیک را افزایش می دهد

همه ما خواهان ترافیک بیشتری برای وب سایت خود هستیم، درست است؟ برای به دست آوردن ترافیک باکیفیت، باید رتبه های بالاتری در گوگل کسب کنید. اما ابتدا باید با افزایش کلی ترافیک وب سایت خود شروع کنید. یک راه آسان برای دریافت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما از طریق رسانه های اجتماعی است .

هنگامی که بازدیدکنندگان وب سایت شما افزایش می یابند، رتبه جستجوی شما نیز افزایش می یابد. بنابراین، شانس شما برای دریافت ترافیک با کیفیت بالاتر نیز بهبود می یابد.

اگر تعداد قابل توجهی فالوور در رسانه های اجتماعی دارید (حداقل 10000 فالوور) و آنها به طور فعال با محتوای شما درگیر هستند، به احتمال زیاد توسط یک موتور جستجو به عنوان یک منبع مرتبط و قوی در نظر گرفته می شوید.

با به اشتراک گذاری محتوای خود، مزایای سوشال سیگنال ، آن را برای مخاطبان بیشتری قابل مشاهده می کنید و آنها را به سایت خود هدایت می کنید. و اگر محتوای شما توسط دیگران به اشتراک گذاشته شود، دید و بازدید وب سایت شما حتی بیشتر افزایش می یابد.

از طریق رسانه های اجتماعی ترافیک ارگانیک به وب سایت و رتبه موتور جستجوی خود را افزایش دهید.

2) پیوندها را ایجاد می کند

ما می دانیم که بک لینک ها برای سئو ارزشمند هستند، بنابراین ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری برای فالوورها در ساخت لینک اساسی است. پیوندهایی که از حساب های رسانه های اجتماعی قابل اعتماد دریافت می شوند می توانند شما را در رتبه بندی جستجو بالاتر قرار دهند.

پیوندهایی که از حساب های رسانه های اجتماعی قابل اعتماد دریافت می شوند می توانند شما را در رتبه بندی جستجو بالاتر قرار دهند.

3) اعتبار دامنه را تقویت می کند

دامنه اعتبار از یک تا 100 یک معیار رتبه بندی موتور جستجو است که توسط Moz توسعه یافته است که پیش بینی می کند یک وب سایت چقدر در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی می کند.

اگرچه سیگنال‌های اجتماعی مستقیماً بر اعتبار دامنه تأثیر نمی‌گذارند، سوشال سیگنال چیست یک حساب رسانه اجتماعی قانونی (نه جعلی) با تعامل بالاتر به طور متفاوتی توسط موتورهای جستجو تفسیر می‌شود تا حسابی با تعامل کمتر.

اکانتی با حضور قوی در رسانه های اجتماعی ارزشمندتر است و می تواند بالاتر از رقبای خود قرار گیرد. بنابراین، فعال ماندن در رسانه های اجتماعی و ارسال محتوای جذاب می تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که شما یک منبع آگاه در زمینه کاری خود هستید.


یک حساب کاربری با حضور قوی در رسانه های اجتماعی ارزشمندتر است و می تواند رتبه بالاتری داشته باشد.

موتورهای جستجو و سیگنال های اجتماعی

سیگنال های اجتماعی عامل اصلی در رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.

هر چه تعداد افرادی که سایت شما را در شبکه های اجتماعی دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند و درباره آن صحبت کنند، بیشتر باشد، امتیاز سیگنال اجتماعی شما بالاتر خواهد بود.

و نمره سیگنال اجتماعی بالا برای سئوی شما خوب است زیرا به گوگل می گوید که سایت شما محبوب و مرتبط است.

چند عامل مختلف وجود دارد که به سیگنال‌های اجتماعی وارد می‌شوند، اما دو عامل اصلی پیوندها و تعامل هستند.

پیوندها زمانی هستند که شخص دیگری از سایت خود یا نمایه رسانه های اجتماعی خود به وب سایت شما پیوند می دهد.

تعامل زمانی است که افراد با محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی مانند لایک کردن، اشتراک‌گذاری یا نظر دادن تعامل برقرار می‌کنند.

افزایش سیگنال های اجتماعی

می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر سئوی وب سایت داشته باشد.

هر چه تعداد افرادی که سایت شما را در شبکه های اجتماعی دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند و درباره آن صحبت کنند، بیشتر باشد، امتیاز سیگنال اجتماعی شما بالاتر خواهد بود.

امتیاز سیگنال اجتماعی بالا برای سئوی شما خوب است زیرا به گوگل می گوید که سایت شما محبوب و مرتبط است.

چند عامل مختلف وجود دارد که به سیگنال‌های اجتماعی وارد می‌شوند، اما دو عامل اصلی پیوندها و تعامل هستند.

پیوندها زمانی هستند که شخص دیگری از سایت خود یا نمایه رسانه های اجتماعی خود به وب سایت شما پیوند می دهد. این نشانه این است که سایت شما مرتبط و مفید است و گوگل به آن توجه خواهد کرد.

تعامل زمانی است که افراد با محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی مانند لایک کردن، اشتراک‌گذاری یا نظر دادن تعامل برقرار می‌کنند. این به گوگل نشان می دهد که مردم به آنچه شما می گویید علاقه مند هستند و به وب سایت شما کمک می کند رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کند.

نتیجه گیری مقاله سوشال سیگنال چیست

رسانه های اجتماعی در طول سال ها به طور فزاینده ای تکامل یافته اند. چیزی که به عنوان پلتفرمی برای ارتباط با خانواده و دوستان شروع شد، با توجه به استراتژی و محتوای مناسب به یک ابزار بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است.

برای مشاغل، وب سایت دیگر تنها مکان دیجیتالی برای تبلیغ محتوا نیست. حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تجارت و سئو مفید است.

سوشال سیگنال چیست اگر برای صعود به بالای صفحه نتایج جستجو مشکل دارید، آژانس ما با تخصص در زمینه سئو و رسانه های اجتماعی آماده کمک به شما برای رسیدن به این هدف است.

ترجمه شده از سایت bigcommerce

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *