SERP چیست

SERP چیست


SERP چیست ، بازاریابان دیجیتال از کلمات اختصاری زیادی استفاده می کنند – CRO ، SOV ، ROAS – این لیست ادامه دارد. یکی از اصطلاحات بسیار رایج SERP است، اما اگر در زبان بومی بازاریابی دیجیتال به خوبی آشنا نیستید، ممکن است این اصطلاح شما را گیج کند. بیاموزید که SERP مخفف چیست و چگونه با بازاریابی دیجیتال و تبلیغات مرتبط است. 

حتما بخوانید : پشتیبانی سایت

SERP مخفف چیست؟ 

SERP مخفف صفحه نتیجه موتور جستجو است. SERP چیست این به سادگی به معنای صفحات نتایجی است که هنگام جستجوی هر عبارتی در موتور جستجویی مانند Google ظاهر می شوند. 

حتما بخوانید : طراحی سایت ارایشی و بهداشتی

صفحات نتایج موتور جستجو

حتما بخوانید : طراحی سایت نیازمندی ها

SERP ها مهم هستند زیرا مستقیماً با سئو مرتبط هستند. بهینه سازی موتورهای جستجو برای رتبه بندی صفحات وب سایت در اولین SERP برای کلمات کلیدی هدفمند و عبارت های جستجو انجام می شود. 

اگر کسب و کار، وبلاگ یا سایر صفحات وب سایت شما در صفحه 1 نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی شده است، پیدا کردن صفحه شما برای مشتریان یا بازدیدکنندگان وب سایت آسان تر خواهد بود. 

انواع نتایج جستجو 

صفحات نتایج موتورهای جستجو انواع مختلفی از نتایج را نشان می دهند. SERP چیست هدف کمپین های سئو این است که وب سایت شما در نتایج جستجو به صورت ارگانیک در رتبه بالایی قرار گیرد، اما نتایج جستجوی پولی نیز وجود دارد. 

نتایج جستجوی ارگانیک

SERP چیست در مدیارست

نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک بر اساس عوامل مختلفی ظاهر می شوند. بهینه سازی وب سایت شما به گونه ای که در نتایج برای کلمات کلیدی مورد نظر شما ظاهر شود، زمان، دانش و موارد دیگر نیاز دارد. 

گوگل SERP ها را بر اساس بیش از 500 فاکتور از جمله کلیدواژه های صفحه شما، نوع محتوای وب سایت، فاکتورهای اعتماد و بسیاری موارد دیگر رتبه بندی می کند. به همین دلیل است که اکثر وب سایت ها یک شرکت سئو را استخدام می کنند تا کمپین سئوی آنها را مدیریت کند تا وب سایت آنها در SERP ظاهر شود.

در زیر نمونه‌ای از نتایج جستجوی ارگانیک آورده شده است – آنها دقیقاً شبیه نتایج استاندارد موتورهای جستجو هستند. 

نتایج جستجوی پولی 

آیا تا به حال چیزی را جستجو کرده اید و متوجه شده اید که در دو یا سه نتیجه اول یک حباب “تبلیغ” در کنار آن وجود دارد؟ این نتایج از طریق روش‌های عالی SEO جایگاه خود را در صدر کسب نکردند – آنها برای حضور در آنجا هزینه پرداخت کردند.

SERP چیست جستجوی پولی هنگامی که به درستی استفاده شود یک ابزار تبلیغاتی عالی است. تبلیغات در بالای نتایج موتورهای جستجو توسط موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق یک کمپین PPC در آنجا قرار داده شد. 

کسب‌وکارها می‌توانند تبلیغات PPC ایجاد کنند، بودجه تبلیغاتی تعیین کنند و Google آگهی را در جستجوی مرتبط ارائه می‌کند. هربار که روی تبلیغ کلیک می‌شود، تبلیغ‌کننده هر مقداری که بودجه تعیین‌شده به  ازای هر کلیک اجازه می‌دهد، پرداخت می‌کند.

جستجوی پولی می تواند پرهزینه باشد، اما با هدف گذاری و کپی مناسب می تواند یک کمپین بازاریابی بسیار موثر باشد. 

سایر ویژگی های SERP

جدای از تمایز بین نتایج جستجوی ارگانیک و پولی، برخی از ویژگی های SERP دیگر وجود دارد که هنگام جستجو متوجه آنها خواهید شد. یکی از آنها یک قطعه برجسته است .

این کادر متنی است که در بالای سایر نتایج ارگانیک ظاهر می شود و پاسخ کوتاهی به جستجوی شما می دهد. 

تکه‌های ویژه می‌توانند باعث افزایش ترافیک شوند، بنابراین بسیاری از وب‌سایت‌ها هدفشان این است که این قطعه را برای کلمات کلیدی یا سؤالات مورد نظر خود دریافت کنند. 

نتایج تصویر همچنین در SERP ها ظاهر می شوند حتی زمانی که شما برای یک تصویر جستجو نکرده اید. اگر جستجوی شما دارای هدف تجاری بوده است، ممکن است پیوندهای محصول را نیز مشاهده کنید. 

یکی دیگر از ویژگی‌های SERP Graph دانش نامیده می‌شود – این می‌تواند شامل انواع پنل‌ها یا جعبه‌هایی باشد که به نظر می‌رسد بدون کلیک کردن روی نتیجه، اطلاعاتی را به شما می‌دهند. به عنوان مثال، هنگامی که یک شخص مشهور را جستجو می کنید، یک پانل در کنار صفحه نمایش ظاهر می شود که برخی از اطلاعات اولیه را نشان می دهد. 

اگر جستجوی شما بیشتر مربوط به مکان خاص است، ممکن است مجموعه محلی کسب و کار را نیز در این نزدیکی ببینید. معمولاً 3 یا بیشتر نتیجه در اینجا همراه با نقشه ظاهر می شود. 

چگونه SERP رتبه بندی موتورهای جستجو کار می کند

احتمالاً قبلاً همه این ویژگی‌های SERP را بارها دیده‌اید و ارتباط آنها را تشخیص نداده‌اید، اما نمایش وب‌سایت شما در یکی از این ویژگی‌ها می‌تواند برای تجارت عالی باشد.

 قرار گرفتن در یک قطعه، بسته تصویر، بسته دانش یا بسته محلی می تواند به طور جدی ترافیک و بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند. 

هر صفحه نتایج موتور جستجو منحصر به فرد است. حتی یک تفاوت جزئی در جستجو، مانند جستجوی “SEO” در مقابل “شرکت SEO” می تواند نتایج متفاوتی را نشان دهد. 

همچنین نتایج متفاوتی بر اساس مکان وجود دارد، زیرا برخی از نتایج جستجو به‌عنوان مکان خاص شناخته می‌شوند، مانند «نان شیرینی نزدیک من» در مقابل «نحوه درست کردن شیرینی». 

عوامل دیگری مانند سابقه مرور شما یا تنظیمات اجتماعی نیز می توانند بر نتایج جستجوی خاص شما تأثیر بگذارند. دو نفر که از یک موتور جستجو استفاده می کنند و دقیقاً همان عبارت را جستجو می کنند ممکن است نتایج یکسانی دریافت نکنند. 

نحوه رتبه بندی نتایج توسط موتورهای جستجو در SERP های خود پیچیده است. به همین دلیل است که شرکت های بازاریابی دیجیتال نکات و نکات سئو را یاد می گیرند تا به دیگران کمک کنند تا وب سایت خود را برای عبارات جستجوی مرتبط رتبه بندی کنند. 

به طور کلی، هدف موتورهای جستجو مانند گوگل این است که به بازدیدکنندگان خود دقیق ترین و مفیدترین نتایج را برای جستجوهای خود نشان دهند. 

گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را برای ارائه نتایج بهتر به روز می کند تا جستجوگران آنچه را که به دنبال آن بودند سریعتر بیابند. SERP چیست این بدان معناست که شرکت‌های سئو باید با الگوریتم تغییر گوگل همراه باشند تا وب‌سایت‌ها را برای کلمات کلیدی هدف مرتبط خود رتبه‌بندی کنند. 

نتیجه گیری نهایی مقاله SERP چیست

SERP چیست به ترافیک، سرنخ یا تبدیل بیشتری در وب سایت خود نیاز دارید؟ برای کمک به رتبه بندی در بالای نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف خود، همین امروز با SEO Digital Group تماس بگیرید.

این مقاله ترجمه شده از سایت خارجی تخصصی سئو به زبان انگلیسی میباشد ورود به سایت what-is-a-serp

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *