تفاوت sem با seo

تفاوت بین seo و sem ، بهینه سازی جستجو یک استراتژی بازاریابی حیاتی برای کسب و کارهایی است که سعی در افزایش ترافیک وب سایت، جلب توجه و رشد شرکت خود دارند. با این حال، اگر تفاوت بین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) را ندانید، بهینه سازی جستجو می تواند یک استراتژی چالش برانگیز برای مدیریت باشد.

تفاوت  SEO و SEM

ممکن است SEO و SEM هر دو یکسان به نظر برسند، اما آنها دو تکنیک متفاوت برای بهینه سازی جستجو هستند. تفاوت بین seo و sem ، اگر از SEM و SEO به جای یکدیگر استفاده می کنید و تفاوت های آنها را نمی دانید، ممکن است نتوانید یک استراتژی موثر و واضح برای بهبود دید خود در جستجو برقرار کنید.

 بنابراین، قبل از شروع و استخدام یک آژانس SEO در سنگاپور ، حتما زیر را بخوانید تا بدانید SEO و SEM چیست.

حتما بخوانید : تفاوت بین سئو کلاه سیاه و سفید

SEM چیست ؟

SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است. زمانی است که صاحبان وب سایت از استراتژی های جستجوی پولی برای به دست آوردن دید بهتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و ترافیک بیشتر به وب سایت خود استفاده می کنند. 

چنین تاکتیک‌هایی ممکن است شامل استفاده از مقدار مشخصی پول برای پرداخت تبلیغات قابل مشاهده مرتبط با درخواست جستجوگر باشد که به آن پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا جستجوی پولی نیز گفته می‌شود.

seo and sem

تبلیغات ممکن است در قالب های مختلفی ارائه شوند، از جمله:

  • تبلیغات مبتنی بر بصری مانند تبلیغات خرید یا تبلیغات فهرست محصولات
  • تبلیغات مبتنی بر متن

مزیت اصلی پشت SEM این است ، تفاوت سئو و sem ، که به صاحبان وب سایت این شانس را می دهد که خدمات خود را در مقابل مخاطبان هدف خود بازاریابی کنند.

حتما بخوانید : پروفایل بک لینک

SEO چیست ؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. برخلاف SEM، سئو از یک تاکتیک ارگانیک برای به دست آوردن دید در SERP ها استفاده می کند. 

کسب و کارها یا صاحبان وب سایت ها نیازی به پرداخت هزینه برای قرار دادن در SERP ندارند. در عوض، آن‌ها می‌توانند با استفاده از تاکتیک‌های مختلف مانند تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند که موتورهای جستجو را وادار می‌کند محتوای خود را در بالای صفحه نتایج نشان دهند، جایگاه خود را کسب کنند.

سئو شامل چندین تاکتیک است که می تواند به کسب و کارها در افزایش رتبه جستجوی خود کمک کند. به طور معمول، آنها از استراتژی های زیر استفاده می کنند:

انواع سئو در بازاریابی چیست ؟

  • سئوی خارج از صفحه: با اتصال آن به وب‌سایت‌های باکیفیت، به ایجاد اعتبار و شهرت وب‌سایت کمک می‌کند. تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه اغلب شامل ساخت لینک از وب‌سایت‌های مختلف و مدیریت پروفایل‌های فهرست و فهرست‌های محلی است.
  • سئوی فنی: عناصر غیر محتوایی وب سایت شما را برای بهبود پایه و ساختار باطن آن بهینه می کند. چنین استراتژی هایی به دوستی تلفن همراه، سرعت سایت، امنیت، داده های ساخت یافته، معماری سایت، نمایه سازی و خزیدن مربوط می شود. سئوی فنی هم تجربه خزنده جستجو و هم تجربه کاربر را بهبود می بخشد که منجر به رتبه بندی بالا در جستجو می شود.
  • سئوی درون صفحه: هر صفحه از وب سایت را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و جذابیت برای موتورهای جستجو بهینه می کند. این استراتژی ها ممکن است شامل تولید محتوا، بهینه سازی کلمات کلیدی و تحقیق در مورد کلمات کلیدی باشد.

برنامه های سئو ، تفاوت بین seo با sem ، قوی تنها بر یک نوع سئو تمرکز نمی کنند. در عوض، آنها تمام استراتژی های فوق را برای ایجاد نتایج عالی ترکیب می کنند.

sem or seo

تفاوت بین seo با sem چیست ؟

اکنون که در مورد نحوه عملکرد SEM و SEO می دانید، در اینجا تفاوت های اصلی وجود دارد که باید بدانید:

سئو نمی تواند نتایج فوری ایجاد کند

وقتی کمپین‌های پولی SEM فعال هستند، پس از تأیید در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند. در حالی که سئو می تواند یک ابزار بازاریابی ارزشمند باشد ، انتظار نتایج فوری را نداشته باشید. ممکن است چند ماه یا هفته طول بکشد تا نتایج نشان داده شود مگر اینکه هیچ رقابتی نداشته باشید.

نداشتن رقابت بسیار نادر است زیرا بیشتر مشاغل برای کسب رتبه در صفحه اول موتورهای جستجو با یکدیگر رقابت می کنند. تفاوت بین seo با sem ،  به علاوه، ایجاد یک استراتژی ارگانیک ممکن است تلاش بیشتری را بطلبد و زمان‌بر باشد.

در SEM، شما باید برای نمایش یا کلیک هزینه کنید

در مورد سئو، وب سایت شما ممکن است به دلیل تلاش های ارگانیک از جمله بک لینک، رتبه خوبی داشته باشد. از سوی دیگر، در SEM، تبلیغ‌کننده باید هر بار که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند یا برای هر هزار بار نمایش بسته به کمپین‌های تبلیغاتی، هزینه‌ای بپردازد. بنابراین، SEM پولی است و سئو می تواند رایگان باشد.

تست SEM آسان است

در SEM، نیاز به انتخاب یک مخاطب هدف جدید یا اصلاح نسخه تبلیغاتی وجود دارد. به همین دلیل، SEM اغلب نیاز به آزمایش دارد. تغییرات باید در صفحات فرود برای هر کمپین ایجاد شود. آزمایش زمان بیشتری نمی برد، زیرا بیشتر داده ها در دسترس هستند و نتایج به سرعت در اختیار همه قرار می گیرد.

در سئو، در حالی که می توانید SEM را آزمایش کنید، نمی توانید آزمایش کنید که آیا کار می کند یا خیر. این الگوریتم ممکن است برای در نظر گرفتن تغییرات ایجاد شده، شناسایی بک لینک ها، خزیدن در صفحات و موارد دیگر زمان ببرد. بنابراین، استراتژی سئوی شما به راحتی قابل آزمایش نیست و روند کندتری دارد.

SEM نتایج تجمعی ارائه نمی دهد

استراتژی‌های سئو اغلب شامل ماه‌ها و هفته‌ها کار بر روی بک لینک‌سازی و یافتن تکنیک‌هایی است که بهترین کار را برای شرکت دارند. تلاش‌هایی که برای ایجاد استراتژی‌های سئو انجام می‌شود ممکن است در مدتی سودمند باشد.

 از نظر SEM، زمانی که کمپین های تبلیغاتی به پایان می رسند یا تبلیغات غیرفعال می شوند، دید خود را از دست می دهند.

کدام بهتر است seo یا sem ؟

اگر سعی می کنید حداکثر مخاطب هدف را برای برند خود جذب کنید، بهینه سازی جستجو ضروری است. اما قبل از اینکه به دنبال بهینه سازی جستجو بروید، باید تفاوت بین SEO و SEM را بدانید.

 هر دوی این استراتژی ها ممکن است برای بسیاری یکسان به نظر برسد، اما رویکردهای آنها متفاوت است. اگر تفاوت را نمی دانید و از هر دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می کنید، نمی توانید یک استراتژی روشن و موثر برای بهبود دیده شدن برند خود تهیه کنید.

حتما بخوانید : تفا

بازاریابی جستجو چیست؟

قبل از ایجاد هر استراتژی بهینه سازی جستجو، بیایید اصطلاحات این نوع بازاریابی را درک کنیم.

بازاریابی جستجو تاکتیکی است که به برندها کمک می کند تا حداکثر ترافیک را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به دست آورند. این به افزایش رتبه و دید بهتر در وب سایت یا صفحه خاص آن کمک می کند.

دو دسته عمده از بازاریابی جستجو:
• SEM: از استراتژی پولی برای افزایش رتبه وب سایت استفاده می کند
• SEO: شامل روش های ارگانیک برای نمایش در صفحه موتور جستجو می شود.

این تفاوت اساسی بین این دو است: SEM یک استراتژی پولی است و SEO یک روش ارگانیک است که شامل هیچ پولی نمی شود.

نتیجه گیری مقاله تفاوت بین seo با sem

هیچ پاسخ ساده یا فرمول سریعی برای دانستن تفاوت بین SEO و SEM وجود ندارد. به این دلیل است که به عوامل مختلفی بستگی دارد که ممکن است شامل رقبا و اهداف تجاری شرکت شما باشد.

اگرچه هر دو استراتژی بازاریابی باکیفیتی هستند که برای بسیاری از کسب‌وکارها مزیت‌هایی ایجاد می‌کنند، اما تصمیم‌گیری برای استفاده از آنها ممکن است به آنچه می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد.

 تفاوت بین seo با sem ، بنابراین، مطمئن شوید که تفاوت بین SEO و SEM را می دانید تا بدانید کدام استراتژی برای کمک به کسب و کار شما در رسیدن به اهدافش مناسب است.

لینک خارجی : backlinko

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *