asp.net core جیست

asp.net core چیست ، ASP.NET Core in Action برای توسعه دهندگان سی شارپ بدون هیچ گونه تجربه توسعه وب است asp.net mvc چیست ، که می خواهند با استفاده از ASP.NET Core 2.0 برای ساخت برنامه های وب، تفاوت asp.net core با asp.net mvc ، کار خود را سریع شروع کرده و کارآمد باشند.

asp.net core

asp.net چیست

ASP.NET یک چارچوب وب منبع باز برای ساخت برنامه های وب در چارچوب دات نت (dotNET) است . این توسط مایکروسافت ایجاد شده است و نسخه 1.0 در سال 2002 منتشر شد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد ، asp.net core asp.net core چیست ، تا برنامه ها، سرویس ها و سایت های وب پویا بسازند. این فریم ورک برای کار با پروتکل استاندارد HTTP ساخته شده است، که پروتکل استانداردی است که در همه برنامه های کاربردی وب استفاده می شود.

ASP.NET جانشین فناوری ASP (Active Server Pages) است و asp.net mvc چیست ، از نظر انعطاف پذیری و قدرت ارتقاء قابل توجهی داشت. سفارش تبلیغات تلویزیونی ، این افزونه پلت فرم دات نت با ابزارها و کتابخانه های اضافی است که به طور خاص برای ساختن چیزها در وب، از جمله برنامه های وب و وب سایت ها، به کار می رود.

آخرین نسخه ASP.NET نسخه چند پلتفرمی به نام ASP.NET Core است که در سال 2016 منتشر شد. ASP.NET هنوز پشتیبانی و به روز می شود، تفاوت asp.net core با asp.net mvc ، اما تمرکز مایکروسافت در حال حرکت به سمت توسعه نسخه جدید چند پلتفرمی است .

معماری ASP.NET چگونه کار می کند؟

معماری چارچوب ASP .NET شامل مجموعه ای از اجزای کلیدی است که در توسعه استفاده می شود.

asp.net core چیست

1. زبان

asp.net mvc چیست زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای چارچوب ASP.NET VB.NET (Visual Basic) یا C# است. Umbraco CMS به زبان سی شارپ نوشته شده است.

2. کتابخانه

ASP.NET شامل کتابخانه های پایه از چارچوب دات نت است اما همچنین شامل کتابخانه هایی برای الگوهای وب رایج است. asp.net core چیست ، یکی از این کتابخانه ها، Model View Controller (MVC) است که به شما امکان می دهد از الگوی طراحی MVC برای طراحی اپلیکیشن ها و سایت های وب استفاده کنید. الگوی MVC به شما امکان می دهد یک برنامه وب را به عنوان ترکیبی از سه نقش بسازید – یک لایه تجاری، یک لایه نمایش و کنترل ورودی

asp.net core چیست

3. زمان اجرا زبان مشترک

Common Language Runtime (CLR) بستری است که برنامه های دات نت شما در آن اجرا می شوند. برای انجام فعالیت های کلیدی مانند فعال کردن اشیا، انجام بررسی های امنیتی، قرار دادن آنها در حافظه، اجرا و مدیریت جمع آوری زباله استفاده می شود.

علاوه بر سه مؤلفه کلیدی در چارچوب، دات نت را با ابزارهای دیگر گسترش می دهد تا زندگی را برای یک توسعه دهنده وب آسان تر کند. یکی از این دستورات قالب بندی است که برای وب سایت هایی به نام Razor استفاده می شود. این نحو قالب سازی به شدت در ساخت صفحات وب پویا در سی شارپ استفاده می شود و کار با صفحات اصلی و قالب ها را برای ایجاد صفحات وب با مقادیر و محتوای پویا امکان پذیر می کند.

asp.net core

هنگام کار با دات نت می توان از Microsoft Visual Studio به عنوان یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) استفاده کرد. ویژوال استودیو یک IDE توسط مایکروسافت است که برای توسعه برنامه های کاربردی وب استفاده می شود و شامل یک ویرایشگر کد منبع، تفاوت asp.net core با asp.net mvc دیباگر، کامپایلر و طراح است که همگی از طریق یک رابط واحد قابل دسترسی هستند.

ASP.NET Core چیست؟

سازمان‌های قبلی انتخابی برای برنامه‌های کاربردی سازمانی سفارشی با ویژگی‌های خلاقانه نداشتند. برای دستیابی به نتایج مورد نظر، آنها نیاز به صرف هزینه های کلی داشتند.امروزه فناوری ASP.NET به طور گسترده برای ساخت نرم افزارهای asp.net core چیست ، سفارشی یا برنامه های کاربردی وب سفارشی استفاده می شود.آیا می دانستید که فناوری جدید ASP.NET Core قرار است تأثیر زیادی بر فناوری های منبع باز بگذارد؟


در مورد برنامه های کاربردی سازمانی، ASP.NET Core یکی از بهترین فریم ورک ها است. Microsoft ASP.NET Core ترکیبی ایده آل از یک مدل توسعه وب است که تمام خدمات مهم را برای ساختن یک برنامه کاربردی وب سازمانی قدرتمند در خود جای داده است.

NET Core یا NET Framework؟

asp.net mvc

همه ما می دانیم که آینده رایانش ابری است و بیشتر چارچوب ها بر روی یک پلت فرم ابری کار خواهند کرد. هم فریم ورک دات نت و هم هسته دات نت در زمان اجرا توسط مایکروسافت برای توسعه برنامه پشتیبانی می شوند.

ASP.NET Core جدیدترین و جدیدترین فریم ورک دات نت منبع باز و کراس پلتفرم برای ساخت برنامه هایی است که می توانند در همه سیستم عامل ها از جمله Microsoft Windows، macOS و RedHat Linux کار کنند.آیا می دانستید که انقلاب دات نت Core در سال 2016 آغاز شد، زمانی که اولین نسخه NET Core 1.0 در 27 ژوئن 2016 منتشر شد

با Microsoft ASP.NET Core، می توانید

خدمات وب و برنامه های کاربردی وب، باطن موبایل و سایر برنامه های کاربردی اینترنت اشیا را توسعه دهید

. ابزار مورد علاقه خود را در Mac OS، Windows و Linux انتخاب کنید.

شما می توانید این را بر روی .NET Framework یا .NET Core اجرا کنیدمستقر در محل یا ابر.الگوی طراحی نرم افزار DI یا تزریق وابستگی نیز توسط هسته ASP.NET پشتیبانی می شود، روشی برای به دست آوردن کنترل معکوس (IoC) بین کلاس ها و وابستگی های آنها است.ASP.NET MVC چیست ، به دلیل انواع ویژگی های جدید، Asp.NET Core را نمی توان نادیده گرفت.

مشکلاتی که هنگام توسعه برنامه های کاربردی وب NET Core با آن مواجه می شوید عبارتند از:

  • فناوری فعلی شما، به عنوان مثال، .NET Framework یا NET MVC که پروژه خود را روی آن توسعه می دهید، برای کار بر روی سیستم عامل های مختلف مانند Windows، macOS یا Linux پیکربندی نشده است.
  • شما یا توسعه دهنده ممکن است به زبان برنامه نویسی سطح بالا نیاز داشته باشید، یا باید یک تیم برنامه نویسی سطح بالا را استخدام کنید که با استفاده از پلتفرم شما نرم افزار یا برنامه وب بسازد.
  • اغلب اوقات سیستم شما به بهترین عملکرد و مقیاس پذیری نیاز دارد و در آن زمان ممکن است نرم افزار شما عملکرد پایینی داشته باشد و استفاده از آن بسیار سنگین باشد. این امر باعث پیچیدگی و اتلاف زمان زیادی می شود.
  • شما نمی توانید جاوا اسکریپت و سی شارپ را در مرورگرها ادغام کنید که گاهی اوقات بسیار آزاردهنده می شود.
  • فناوری که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، ممکن است برای پلت فرم ابری آماده نباشد.
asp.net mvc

تفاوت asp.net core با asp.net mvc

تفاوت asp.net core با asp.net mvc ، یک فریمورک توسعه برنامه های کاربردی وب که توسط مایکروسافت در سال 2009 منتشر شد، هفت سال بعد با ASP.NET Core جایگزین شد،asp.net core چیست ، نسخه ارتقا یافته ای برای همان. از آنجایی که هر دوی این فریم‌ورک‌ها به‌شدت با یکدیگر متفاوت هستند، توسعه‌دهندگان معمولاً در مورد اینکه در هنگام توسعه یک برنامه وب با کدام فریم‌ورک ادامه دهند سردرگم می‌شوند.

با در نظر گرفتن موارد فوق، هر دو چارچوب فوق را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد و مقایسه ای بین آنها خواهیم داشت تا شرکت هایی که خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل را وام می دهند، تصمیم بگیرند که کدام چارچوب را به راحتی ادغام کنند.

asp.net mvc چیست

asp.net mvc چیست

ASP.NET MVC چیست ، که توسط مایکروسافت در سال 2009 راه اندازی شد، یک چارچوب توسعه برنامه وب است که یک معماری مدل View Controller منبع باز ارائه می دهد . ASP.NET MVC جایگزینی برای ASP.NET WebForms است که برای ساخت و اجرای برنامه های وب استفاده می شود.

شرکت های توسعه دهنده ASP.NET می توانند برنامه های کاربردی وب مقیاس پذیر، وب سایت های پویا و صفحات تعاملی بسازند. asp.net core چیست ،  این فریم ورک همچنین از چندین فرمت مانند HTML، Javascript، WML و XML پشتیبانی می کند. ASP.NET MVC قوی ترین جنبه ها را از ASP.NET، یک فناوری بسیار قدرتمند، به ارث برده است.

فریم ورک ASP.NET MVC در چند سال گذشته کاملاً معروف شده است و یکی از گزینه‌های مورد استفاده برای برنامه نویسانی است که انواع مختلفی از برنامه‌ها و سرویس‌های تحت وب را می‌سازند. ASP.NET MVC چیست ، در میان توسعه دهندگان معروف است زیرا برنامه های وب ASP.NET MVC توسعه و اشکال زدایی آسان تر است. این را می توان به راحتی با یک برنامه توسعه یکپارچه به نام Visual Studio.NET اجرا کرد.


برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها مانند مایکروسافت، استک، اورفلو، ایکیا و ولوو، وب‌سایت‌های پرتکرار خود را توسط ASP.NET MVC برنامه‌ریزی می‌کنند. با این حال، یک سوال رایج که مطرح می شود این است که آیا ASP.NET MVC در رابطه با ASP.NET Core قدیمی است یا خیر

تفاوت asp.net core با asp.net mvc

آیا ASP.NET MVC در سال 2021 منسوخ شده است؟

متأسفانه، ASP.NET MVC دیگر در حال توسعه فعال نیست، بنابراین چارچوب MVC به روز رسانی و بهبود بیشتری دریافت نمی کند. آخرین به روز رسانی ASP.NET MVC (نسخه 5.2.7) سه سال پیش، در نوامبر 2018 منتشر شد.


صرف نظر از این، بسیاری از شرکت ها هنوز از خدمات توسعه برنامه های کاربردی وب و موبایل ASP.NET MVC استفاده می کنند. asp.net core چیست ، و استفاده از چنین فن آوری های قدیمی به طور کلی منجر به مشکلات متعددی در آینده می شود. از دست دادن زمان و پول، خطرات اصلی مرتبط با اجرای فناوری قدیمی است.

علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط، زمان و پول را به دلیل عدم انجام به موقع ارتقاء سخت افزار و نرم افزار مقصر می دانند.

ASP.NET MVC در مقابل هسته ASP.NET – تفاوت های اولیه بین این دو

ASP.NET Core یک نسخه تجارت الکترونیک منبع باز از ASP.NET است. این یک چارچوب وب رایگان بین پلتفرمی است که توسط مایکروسافت در ژوئن 2016 منتشر شد. ASP.NET MVC چیست ، این چارچوب می تواند برای توسعه وب سایت یا برنامه های دسکتاپ که می توانند در هر سیستم عاملی مستقر شوند استفاده شود. ASP.NET Core یک محیط Cloud برای توسعه و استقرار است.

تفاوت اصلی بین ASP.NET MVC و ASP.NET Core رویکرد متقابل پلتفرم آنهاست. ASP.NET Core را می توان در ویندوز، مک یا لینوکس استفاده کرد، در حالی که ASP.NET MVC فقط برای برنامه های کاربردی در ویندوز قابل استفاده است. علاوه بر این، از نظر محبوبیت و ترجیح، ASP.NET Core عمدتاً در هر دو مورد برنده است.

ASP.NET Core MVC چارچوبی برای ساخت برنامه های وب و API است که برای استفاده با ASP.NET Core بهینه شده است. این چارچوب منبع باز و بسیار قابل آزمایش است زیرا از آخرین استانداردهای وب در کنار پشتیبانی از توسعه سازگار با TDD استفاده می کند.

asp.net core جیست

، ASP.NET Core MVC به شما اجازه می دهد تا برنامه های وب و خدمات توسعه برنامه های تلفن همراه بسازید. ASP.NET MVC چیست ، همچنین با پایگاه داده کار می کند و می تواند جستجو و اعتبار سنجی را اضافه کند. تفاوت asp.net core با asp.net mvc ،  علاوه بر این، این فریم ورک شامل مسیریابی، اتصال و اعتبارسنجی مدل، APIهای وب، کامپوننت‌های مشاهده، موتور مشاهده تیغ و بسیاری ویژگی‌های دیگر است.

منبع خارجی codemag.com

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *