devops چیست

DevOps چیست اصطلاحی برای گروهی از مفاهیم است که اگرچه همه جدید نیستند، انواع سئو کلاه سیاه اما به یک جنبش تبدیل شده اند و به سرعت در حال گسترش در سراسر جامعه فنی هستند. مانند هر اصطلاح جدید و محبوب، مردم ممکن است برداشت های گیج کننده و گاه متناقضی از چیستی آن داشته باشند. دوآپس چیست در اینجا برداشت من از نحوه تعریف مفید DevOps است.  کافی بزرگ است که برای درک کامل آن به مقداری تفاوت نیاز دارد.

devops چیست

دوآپس چیست من این تعریف را به عنوان یک چارچوب استاندارد پیشنهاد می‌کنم تا با وضوح بیشتری در مورد طراحی سایت معماری حوزه‌های مختلفی که DevOps پوشش می‌دهد بحث کنیم. مانند «کیفیت» یا «چابک»، DevOps یک مفهوم به اندازه

DevOps چیست یک اصطلاح جدید است که از برخورد دو روند اصلی مرتبط پدید آمده است. اولین مورد نیز «زیرساخت چابک» یا «عملیات چابک» نامیده شد. از بکارگیری رویکردهای چابک و ناب در عملیات عملیاتی نشأت گرفت. دوم، درک بسیار گسترده‌ای از ارزش همکاری بین کارکنان توسعه و عملیات در تمام مراحل چرخه عمر توسعه هنگام ایجاد و راه‌اندازی یک سرویس است و اینکه چقدر عملیات در دنیای خدمات‌محور فزاینده ما اهمیت پیدا کرده است (ر.ک. عملیات: سس مخفی جدید ).

دوآپس چیست

حتی زمانی که پذیرش تبلیغات در سینما هم در شرکت‌های بزرگ و هم در سازمان‌های داخلی سرعت می‌گیرد، DevOps چیست  سردرگمی در مورد معنای دقیقاً این واژه باقی می‌ماند. آیا DevOps یک فرهنگ، یک جنبش، یک رویکرد، یک فلسفه یا ترکیبی از چندین مورد از این چیزها است؟ یا آیا DevOps برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد؟

devops چیست

هر طور که DevOps را تعریف کنید، بدون شک دستیابی به موفقیت DevOps نیاز به یک سفر دارد. و مهم نیست که در کجای سفر DevOps خود هستید، ما می توانیم به شما کمک کنیم به تعدادی از سوالات اساسی پاسخ دهید، از جمله

تعریف کامل devops

کلمه DevOps در سال 2009 توسط پاتریک دبویس ابداع شد ، دوآپس چیست که یکی از استادان آن شد. این اصطلاح با ترکیب «توسعه» و «عملیات» شکل گرفت، که نقطه شروعی را برای درک دقیق منظور مردم از گفتن «DevOps» فراهم می‌کند. قابل ذکر است که DevOps یک فرآیند یا یک فناوری یا یک استاندارد نیست. بسیاری از طرفداران از DevOps به عنوان یک “فرهنگ” یاد می کنند – دیدگاهی که New Relic طرفدار آن است. ما همچنین از اصطلاح “جنبش DevOps” برای صحبت در مورد موضوعاتی مانند نرخ پذیرش و روندهای آینده و “محیط DevOps” برای اشاره به یک سازمان فناوری اطلاعات استفاده می کنیم که فرهنگ DevOps را پذیرفته است.

این پرایمر چیزهای بیشتری در مورد DevOps برای گفتن خواهد داشت، اما برای شروع به یک تعریف قابل استفاده نیاز داریم. ما این یکی از  گارتنر را دوست داریم :

DevOps نشان‌دهنده تغییر در فرهنگ فناوری اطلاعات است ، DevOps چیست که بر ارائه سریع خدمات فناوری اطلاعات از طریق اتخاذ شیوه‌های چابک و ناب در چارچوب یک رویکرد سیستم‌گرا تمرکز دارد. DevOps بر افراد (و فرهنگ) تأکید می کند و به دنبال بهبود همکاری بین عملیات و تیم های توسعه است. پیاده‌سازی‌های DevOps از فناوری استفاده می‌کنند – به‌ویژه ابزارهای اتوماسیونی که می‌توانند از یک زیرساخت قابل برنامه‌ریزی و پویا از دیدگاه چرخه عمر استفاده کنند.

devops از کجا آمده است

با دوآپس چیست وجود لحن افسانه‌ای برخی از داستان‌های مربوط به منشأ آن، DevOps از پارچه کامل ساخته نشده است. در عوض، بذر DevOps مدت‌ها پیش کاشته شد و توسط متخصصان آینده‌نگر فناوری اطلاعات در تعدادی از رشته‌ها پرورش داده شد. دو پیشینه اصلی DevOps عبارتند از:

  • مدیریت سیستم های سازمانی (ESM). بسیاری از افرادی که در تعریف اولیه DevOps دخیل بودند، مدیران سیستم بودند. این کارشناسان عملیات، بهترین شیوه های کلیدی ESM را به DevOps آورده اند، از جمله مدیریت پیکربندی، نظارت بر سیستم، تامین خودکار و رویکرد زنجیره ابزار.
  • توسعه چابک یکی از ناظران  خاطرنشان می‌کند، «DevOps را می‌توان به‌عنوان نتیجه‌ای از Agile تفسیر کرد—توسعه نرم‌افزار چابک، همکاری نزدیک مشتریان، مدیریت محصول، توسعه‌دهندگان و (گاهی) QA را برای پر کردن شکاف‌ها و تکرار سریع به سمت یک محصول بهتر تجویز می‌کند. DevOps تصدیق می‌کند که] ارائه خدمات و نحوه تعامل برنامه و سیستم‌ها نیز بخش اساسی ارزش پیشنهادی برای مشتری است، و بنابراین تیم محصول باید این نگرانی‌ها را به‌عنوان یک مورد در سطح بالا لحاظ کند. از این منظر، DevOps به سادگی اصول Agile را فراتر از مرزهای کد به کل سرویس ارائه شده گسترش می دهد.
  •  

چه مشکلاتی منجر به ایجاد DevOps شد؟

توسعه دهندگان و مدیران سیستم همیشه به بسیاری از چیزها چشم در چشم نمی بینند، اما آنها موافقند که مشتریانشان در سمت تجاری خانه اغلب آنها را به جهات مختلف می کشانند. از یک طرف، کاربران تجاری خواستار تغییر هستند – ویژگی‌های جدید، خدمات جدید، جریان‌های درآمد جدید – در سریع‌ترین زمان ممکن. در عین حال، آنها همچنین سیستمی می خواهند که پایدار و عاری از قطع و وقفه باشد. این مشکلی را ایجاد می‌کند که در آن شرکت‌ها احساس می‌کنند باید بین ارائه سریع تغییرات و مقابله با یک محیط تولید ناپایدار یا حفظ یک محیط پایدار اما کهنه یکی را انتخاب کنند.

جای تعجب نیست که هیچ یک از این دو گزینه برای مدیران شرکت قابل قبول نیست. و مهمتر از آن، هیچ یک از این دو به یک کسب و کار اجازه نمی دهد بهترین راه حل را برای مشتریان خود ارائه دهد.

دوآپس چیست توسعه‌دهندگان مایلند نرم‌افزار را سریع‌تر و سریع‌تر به بازار عرضه کنند – بالاخره این همان چیزی است که آنها معمولاً برای انجام آن استخدام می‌شوند. از سوی دیگر، عملیات می‌داند که تغییرات سریع آتش بدون پادمان‌های مناسب می‌تواند سیستم را بی‌ثبات کند، که مستقیماً خلاف منشور آنها است.

DevOps برای حل این معضل با ادغام همه افراد مرتبط با توسعه و استقرار نرم افزار – کاربران تجاری، توسعه دهندگان، مهندسان تست، مهندسین امنیت، مدیران سیستم و گاهی اوقات دیگران – در یک گردش کار واحد و بسیار خودکار با تمرکز مشترک ایجاد شد: تحویل سریع نرم افزار با کیفیت بالا که تمامی نیازهای کاربر را برآورده می کند و در عین حال یکپارچگی و ثبات کل سیستم را حفظ می کند.

DevOps، Agile و SRE توضیح داده شد

شرکت‌ها اغلب در مورد تغییر به DevOps، استخدام SRE و چابک‌تر شدن صحبت می‌کنند، اما این شرایط چگونه با یکدیگر مرتبط هستند؟ چابک و ناب نحوه تکرار تیم ها با چرخه های توسعه کوتاه و بازخورد سریع است. Agile بر فرهنگ تمرکز می کند و از ابزارهایی که برای آن استفاده می شود نادان است.

DevOps نحوه همکاری سازمان های مهندسی با استفاده از تیم های متقابل است. DevOps با فرهنگ شروع می شود و به سمت ابزارسازی پیش می رود.

SRE (مهندسی قابلیت اطمینان سیستم) نحوه خودکارسازی سازمان‌های مهندسی است و DevOps چیست ، عملیات بسیار مقیاس‌پذیر را به افرادی با ذهنیت مهندسی نرم‌افزار واگذار می‌کند. SRE با ابزارسازی شروع می شود و به سمت فرهنگ پیش می رود.

انواع DevOps (مانند ” SecDevOps “) شامل درج یا اضافه شدن سازمان/عملی دیگر در چرخه عمر توسعه نرم افزار (SDLC) است و رواج این انواع مختلف DevOps حاکی از یکپارچگی فزاینده عملکردها در سازمان های مدرن است.   

DevOps چگونه "کار می کند"؟

مانند همه فرهنگ‌ها، DevOps تغییرات زیادی را در موضوع ایجاد می‌کند. با این حال، اکثر ناظران موافق هستند که

قابلیت‌های زیر تقریباً برای همه فرهنگ‌های DevOps مشترک است: همکاری، اتوماسیون، یکپارچه‌سازی مداوم، تحویل

مداوم، آزمایش مداوم، نظارت مستمر، و اصلاح سریع.

 

همکاری

DevOps چیست ، به جای اشاره انگشت به یکدیگر، عملیات توسعه و فناوری اطلاعات با هم کار می کنند (نه، واقعاً). در حالی که قطع ارتباط بین این دو گروه انگیزه ایجاد آن بود، DevOps بسیار فراتر از سازمان فناوری اطلاعات است، زیرا نیاز به همکاری شامل همه کسانی است که در ارائه نرم افزار سهم دارند (نه فقط بین توسعه دهندگان و عملیات، بلکه همه تیم ها، از جمله تست، مدیریت محصول و مدیران اجرایی)

اساس موفقیت DevOps این است که چگونه تیم ها و افراد در سرتاسر شرکت با یکدیگر همکاری می کنند تا کارها را سریع تر، کارآمدتر و موثرتر انجام دهند.

اتوماسیون

DevOps به شدت به اتوماسیون متکی است – و این بدان معنی است که شما به ابزار نیاز دارید. ابزارهایی که می سازید ابزارهایی که می خرید ابزارهای متن باز ابزار اختصاصی و این ابزارها خواه ناخواه در سراسر آزمایشگاه پراکنده نیستند: DevOps برای خودکارسازی بخش‌های بزرگی از فرآیند توسعه و استقرار نرم‌افزار انتها به انتها به زنجیره‌های ابزار متکی است.

هشدار: از آنجایی که ابزارهای DevOps بسیار عالی هستند، تمایل به مشاهده DevOps فقط به عنوان مجموعه ای از ابزارها وجود دارد. در حالی که درست است که DevOps به ابزارها متکی است، DevOps بسیار بیشتر از این است.

یکپارچه سازی مداوم

معمولاً یکپارچه‌سازی مداوم را در فرهنگ‌های DevOps می‌بینید، زیرا DevOps از فرهنگ Agile پدید آمده است، و ادغام مداوم یک اصل اساسی رویکرد Agile است:

دوآپس چیست سنگ بنای DevOps یکپارچه‌سازی مداوم (CI) است، تکنیکی که توسط Grady Booch طراحی و نام‌گذاری شده است که به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌های کد منبع را از همه توسعه‌دهندگان یک تیم در یک خط اصلی مشترک ادغام می‌کند. این ادغام مداوم باعث می‌شود کپی محلی یک توسعه‌دهنده از یک پروژه نرم‌افزاری با اضافه شدن کد جدید توسط دیگران، بیش از حد دور نشود و از تضادهای فاجعه‌بار ادغام جلوگیری شود.

چه کسی DevOps را پذیرفته است؟

DevOps چیست از استارت‌آپ‌های اولیه تا شرکت‌های 100 ساله، DevOps در حال نفوذ قابل توجهی به سازمان‌های فناوری اطلاعات در همه جا است. یک نظرسنجی نشان می دهد که 74 درصد از شرکت ها DevOps را به شیوه ای پیاده سازی کرده اند.

چه نوع شرکت هایی از DevOps استقبال می کنند؟ در حالی که «یونیک شاخ‌های» بومی وب مانند Etsy، فیس‌بوک، آمازون و نتفلیکس نمونه‌هایی از رهبران DevOps هستند، امروزه هر نوع کسب‌وکاری در عمل DevOps قرار گرفته است. شرکت رسانه ای اصلی Sony Pictures، غول خدمات مالی بانک Barclays، و سازنده محصولات ساختمانی USG برخی از دیگر داستان های موفقیت DevOps در اخبار هستند.

با کمال تعجب، شاید شرکت‌ها با 81 درصد  گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از DevOps در جایی در سازمان خود پیشرو هستند. کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​(SMB) نیز از مزایای DevOps بهره می‌برند و 70 درصد گفته‌اند که از آن استفاده می‌کنند. به طور قابل توجهی، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد اندازه شرکت به خودی خود پیش بینی کننده موفقیت DevOps نیست.

چگونه از DevOps سود خواهم برد؟

منابع معتبر برخی از مزایای بسیار قابل توجه به دست آمده با DevOps را گزارش می دهند. با این حال، احتیاط لازم است. فرض کنید شنیده اید که کسی می گوید: “من 30 مایل به گالن می رسم.” اگر آنها در مورد یک کامیون F-150 در خارج از جاده صحبت می کردند، این تعداد آنقدر زیاد است که شما به سادگی آن را باور نمی کنید. از سوی دیگر، برای یک پریوس جدید که منحصراً در بزرگراه رانده می شود، 30 مایل بر گالن بسیار ناامیدکننده خواهد بود. زمینه اهمیت دارد. بنابراین هر زمان که با ادعاهایی در مورد بهبودهای مربوط به DevOps مواجه شدید، توجه داشته باشید که نتایج شما ممکن است متفاوت باشد.

DevOps چیست ، با این حال، گزارش تحقیق و ارزیابی DevOps (DORA) 2018 وضعیت DevOps نشان داد که عملکردهای برتر DevOps 46 برابر بیشتر از افراد کم کارکرد نرم‌افزار را منتشر می‌کنند، با 2555 زمان تحویل سریع‌تر. کیفیت محصولات نرم افزاری نیز بالاتر است، همانطور که دوآپس چیست ، با نرخ شکست تغییر هفت برابر کمتر نشان داده شده است. در نهایت، تأثیر خالص بر پایداری سیستم بسیار مثبت است: وقتی پلتفرم پایین می‌آید، افراد با عملکرد بالا 2604 برابر سریع‌تر از افراد با عملکرد پایین، سرویس را بازیابی می‌کنند! 

ترجمه از سایت aws.amazon

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *