چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟

سئو کردن محتوا به معنی تولید و بهینه سازی محتوایی است که پتانسیل کسب رتبه بالا در موتوهای جستجو را داشته و می تواند ترافیک زیادی از نتایج جستجو را کسب کند.

سئو به فرایند بهینه سازی وب سایت گفته می شود. طبق بیانیه گوگل شما می بایست چیزی را به کاربران عرضه کنید که به دنبال آن هستند. برند سازی چیست ، این فرایند با پیدا کردن خواسته های کاربران و تولید محتوای متناسب با این خواسته آغاز می شود. در هنگام انتشار هر پستی در سایت می بایست از راهکارهای خاصی بهره ببرید. در این مقاله ما راهکار ها و اصولی که برای تولید محتوی سئو شده لازم دارید را شرح داده و به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

اصول نوشتن مقاله سئو شده

چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، هدینگ و بدنه محتوای

برای تولید محتوی سئو شده و بهینه از این کلمات در در قسمت های ابتدایی محتوا استفاده کنید. نکته مهم این است ، بهترین شرکت طراحی سایت در ایران ، که استفاده حداقل یک بار از همین کلمات کلیدی اصلی در چند پاراگراف ابتدایی متن نیز مهم است. این نکته را در نظر داشته باشید که هنگامی که یک کلمه کلیدی به خصوصی را هدفگذاری می کنید، نیازی به استفاده ی چند باره ی آن در هر قسمت از محتوا نیست. بلکه می توانید از مشتقات آن کلمه کلیدی در محتوا بهره ببرید.

نوشتن محتوای بلند

مطالعات زیادی نشان می دهند که محتوای بلند عملکرد بهتری از خود در نتایج جستجو و شبکه های اجتماعی بر جای می گذارند. اما به این نکته نیز توجه کنید که صرفا بلند بودن مطالب کافی نیست و محتوی شما باید معنا دار بوده و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کند. در واقع کیفیت محتوا همیشه بر کمیت آن اولویت دارد و اگر محتوای شما قابلیت جذب اشتراک گذاری و لایک بیشتری دارد، مطمئنا می تواند رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند.

دادن لینک های داخلی و خارجی به سایر سایت ها

حتما در محتوای سایت خود لینک هایی به سایر صفحات مرتبط داده تا کاربران اطلاعات بیشتری از موضوعات مشابه بیابند. همچنین بهتر است که به سایر مطالب با کیفیت اما در خارج از سایت نیز لینک دهید. این موضوع به کاربران کمک می کند تا اطلاعات بیشتری از موضوع مورد نظرشان کسب کنند.
توجه کنید که مطلبتان خوانا باشد
محتوای صفحات سایت می بایست خوانایی زیادی داشته باشند. برای انجام این کار از پارگراف های کوتاه استفاده کنید. همچنین تمام سعی خود را کنید تا جملاتی که می نویسید کوتاه باشند و از یک فونت خوانا و نسبتا درشت برای خوانایی هر چه بهتر محتوا استفاده کنید. هنگام نوشتن پاراگراف ها و فاصله گذاری بین آن ها توجه کنید که فضاهای خالی کافی بین پارگراف ها مناسب باشند و تا حد امکان به این فاصله بیافزایید. برای اشاره ی بیشتر به بخش های مهم محتوا از فونت های ضخیم و کج بهره ببرید.


مطالب مرتبط: خرید سایت آماده شرکتی 


بخش های غیر متنی را بهینه سازی کنید

محتوا تنها به شکل متن نیست و اشکال مختلفی می تواند داشته باشد. در هنگام اضافه کردن محتوای غیر متنی به صفحات از بهینه سازی آنها غافل نشوید. رایج ترین محتوای غیر متنی تصاویر هستند. برای بهینه سازی و یا سئو سازی تصاویر باید چند کار را انجام دهید. در ابتدا نام عکس را سئو کنید به این صورت که در قسمت نام تصویر باید کلمات کلیدی تایپ شوند. همچنین عنوانی که برای تصویر انتخاب می شود باید مرتبط با عکس باشند.

محتوی دست اول و جدید بنویسید

گوگل به محتوای جدید و دست اول کاملا حساس است بنابراین همیشه سعی کنید محتوایی که برای سایتتان آماده می کنید همیشه دست اول و یونیک باشد.

چگونه یک مقاله سئو شده بنویسم؟

از تگ های H1 , H2 , H3 , … استفاده کنید

استفاده از تگ ها در محتوا بسیار موثر هست و از تگ ها جهت دسته بندی محتوای خود استفاده کنید. همچنین گوگل تگ ها را می خواند و در نتایج جستجو نشان می دهد.

در محتوی ویدئویی و صوتی از نوشته استفاده کنید

در صورتی که از محتوی ویدئویی استفاده می کنید حتما آن را سئو کنید. سئوی محتوی ویدئویی به این شکل است که باید به آن نوشته هایی اضافه شود. این نوشته ها می توانند توضیحات خلاصه و کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد. همچنین هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی می تواند در این محتوی گنجانده شود. این امر هم از نظر سئو محتوایی ارزشمند است و هم اینکه محتوای ارزشمندی تولید می کند.

کلام آخر

نوشتن محتوای سئو شده یکی از ارکان اصلی سئو داخلی هست. همیشه به یاد داشته باشید برای انجام این کار از اصول و قواعدی که در بالا برایتان بر شمردیم استفاده کنید تا مطلب ارائه داده شما به بهترین شکل ممکن بهینه شود.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *