تولید محتوا با کیفیت چه نقشی در سئو سایت دارد؟

محتوا جذاب و با کیفیت از جمله عوامل مهمی است که بر روی سایت شما تاثیر مثبت و به سزایی می گذارد. تولید محتوای مناسب در طراحی سایت دارای اهمیت بسیاری است و کسی در این زمینه می تواند به موفقیت برسد که محتوایی سازگار با موتور های جستجو گر تولید کند. آنچه که باعث جذب مخاطب به سایت شما می‌شود تولید محتوای مناسب است. برای این‌کار، قطعا به خلاقیت نیاز داریم. یکی از دلایل اهمیت نقش محتوا باکیفیت در سئو سایت این است که شما می‌توانید از آن در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید و شانس دیده شدن مطالب را بالا ببرید. هر چه میزان اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شود می‌توانید مطمئن شوید که محتوا تهیه‌ شده باکیفیت است به همین دلیل مورد تأیید مخاطبین قرارگرفته است. حال گوگل از این تأییدیه‌ها برای رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند.

در واقع تولید محتوای با کیفیت در طولانی مدت، وضعیت سئو سایت را بهبود می‌دهد و باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود. اگر محتوای تولید شده شما با کیفیت بوده و به گونه ای باشد که کاربر به راحتی آن را درک کند و هدف مطلب مشخص باشد، باز هم بازدید کننده به سایت شما مراجعه خواهد کرد. بنابراین تولید مقاله با کیفیت و مبتنی بر اصول سئو؛ باعث میزان ترافیک بیشتر، افزایش نرخ تبدیل وبسایت و در نهایت افزایش میزان اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی می‌شود. در واقع تولید محتوای با‌کیفیت، یک هنر است که امروزه کاربرد ویژه ایی نیز دارد.

 تولید محتوا با کیفیت چه نقشی در سئو سایت دارد؟
محتوای با کیفیت باعث اعتماد مخاطبان می شود

یکی از دلایل اهمیت نقش محتوا باکیفیت در سئو سایت این است که هر چه محتوایی که شما آن را می نویسید با کیفیت تر باشد مخاطبان بیشتری به آن اعتماد می کنند و بیشتر به ان جذب شوند. در واقع مطالب باکیفیت، بدون خطا و بدیع باعث می‌شوند مردم به صاحبان سایت و وبلاگ اعتماد کنند.


مطالب مرتبط: چگونه یک مقاله سئو شده بنویسیم؟


تولید محتوا باکیفیت باعث ماندن بیشتر کاربران در سایت شما
اگر محتوای شما به‌ خوبی نوشته شده و ساختار خوبی دارد، شانس اینکه مخاطبان در سایت بمانند و پست‌ها را بخوانند بسیار بالاتر است که این موضوع باعث پایین آمدن میزان پرش خواهد شد و در نهایت رتبه‌بندی سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود خواهد داد. محتوای با کیفیت در سئو، در کاهش نرخ پرش، اثر مثبتی خواهد داشت. هرچه این مدت زمان بیشتر باشد نشان دهنده این است که محتوای شما برای کاربر مفید تر و جذاب تر بوده است. همچنین این که کاربر از صفحه سایت شما به صفحات دیگر سایتتان نیز برود، نشان دهنده این است که وبسایت شما توانسته نظر مثبت بازدید کننده را به خود جذب کنند. در نتیجه گوگل به وبسایت شما امتیاز بالاتری خواهد داد.
گوگل از ابتدای فعالیت خود هدف را بر مبنای حل نیاز مخاطبین گذاشته است، به همین دلیل به سایت‌هایی که بهتر نیاز مخاطبین را رفع می‌کنند بیشتر علاقه نشان می‌دهد. زیرا مخاطبین زمانی که در گوگل چیزی را جستجو می‌کنند این انتظار دارند که بهترین پاسخ‌ها را برای سؤال خود بیابند. از این ‌رو موتور جستجوگر گوگل به ‌صورت مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روز می‌کند تا جایگاه خود را در بین مخاطبین حفظ نماید.

تولید محتوا با کیفیت باعث افزایش رتبه در سئو می شود

 تولید محتوا با کیفیت چه نقشی در سئو سایت دارد؟

نقش تولید محتوا در سئو سایت بسیار مهم بوده و باعث افزایش رتبه در سئو می شود. رتبه دادن گوگل بر اساس محتوا است زیرا اگر محتوا نباشد گوگل به چه چیزی می‌خواهد رتبه بدهد. موتور جستجوگر گوگل همیشه رتبه‌بندی لینک‌ها را بر اساس کیفیت محتوایی که دارند انجام می‌دهد بر همین اساس محتوا دارای ارزش بالایی است. با تولید محتوای با کیفیت در سئو، بلافاصله رتبه سایت بهبود نخواهد‌ یافت. اما در دراز‌ مدت، قطعا تاثیر مثبتی بر سئو خواهد داشت. متن‌های جذاب، نرخ پرش پایین‌ و شانس بیشتری در جلب توجه رسانه‌های اجتماعی دارند. متون جذاب باعث افزایش نرخ تبدیل در سایت نیز خواهند‌ شد. اگر موضوع و هدف سایت، به‌طور صحیح توسط مخاطب درک شود، شانس بازگشت به سایت بسیار بیشتر است. به طور مثال وقتی فردی عبارتی را در گوگل جستجو می کند، گوگل با توجه به الگوریتم های پیچیده خود، مرتبط ترین مطالب با موضوع جستجو شده را به کاربر ارائه می کند. این رقابت و رتبه بندی در تمامی عبارات و کلماتی که سرچ می‌شوند وجود دارد.

نتیجه گیری

در پایان اگر بخواهیم معیاری برای کیفیت محتوای تولیدی معرفی کنیم، باید بگوییم که رفع نیاز مخاطب یا کاربر از معیار های مهم این مبحث به شمار می آید. همان طور که گفته شد هر چه مخاطب بیشتر در صفحات شما حضور داشته باشند برای شما بهتر بوده و سایت شما ماندگار تر خواهد بود. اگرحضور بالای مخاطبان با همه ی اصول استاندارهای سئو همراه باشد؛ در اینجا می توان گفت شما یکی از گام های لازم را در تولید یک محتوا با کیفیت و بهینه سازی وب سایت برداشته و در آن موفق بوده اید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *