تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو


تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو موضوعی است که امروز می خواهیم با آن همراه شما عزیزان باشیم. تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو ذهن تمامی وبمستران را به خود مشغول کرده است. امروزه هیچ شکی بر تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو نیست.
سوالاتی که در این مقاله به آن ها پاسخ خواهیم داد:

* سئو چیست؟
* اهمیت سئو در چیست؟
* تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو؟
* مواردی که به بهبود تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت کمک می کنند؟
* چگونگی استفاده از شبکه های اجتماع در سئو؟

 

– سئو چیست؟

سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی برای موتور های جستجو، به منظور بهتر شدن عملکرد سایت شما براساس استاندارد موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر انجام می گیرد. عوامل زیادی از جمله کلمات به کار رفته و لینک ورودی به سایت شما و … در سئو سایت شما تأثیر می گذارند.
به عبارت دیگر سئو به مجموعه فعالیت هایی که در طراحی سایت و تولید محتوا انجام می دهیم تا سایت ما جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کرده و بازدید کننده بیشتری داشته باشد سئو گفته می شود.

 

– اهمیت سئو در چیست؟

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

اکثر کاربران هنگامی که می خواهند صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند از طریق موتور های جستجویی از جمله گوگل، بینگ و یاهو جستجو می کنند. به همین دلیل سئو مناسب کلید شما باعث افزایش بازید از سایت شما می شود. همچنین موتور های جستجو دقیقا همان چیزی را در اختیار کاربر می گذارند که می خواهند.
به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند کرد و همین امر اهمیت سئو را به ما نشان می دهد.


مطالب مرتبط: تبلیغات در شبکه های اجتماعی


– تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو؟

• تاثیر فیسبوک بر رتبه بندی نتیج موتورهای جستجو: بر اساس تحقیقات به عمل آمده و گزارشات هرچقدر فعالیت در صفحه فیسبوک بیشتر باشد، سایت ما نیز جزء 4 رتبه اول نتایج جستجو قرار خواهد گرفت اما رسیدن به 4 رتبه اول بسیار سخت است و به تلاش زیادی نیاز دارد.

• میانگین بالای اشتراک گذاری در گوگل پلاس برای رتبه اول نتایج موتور های جستجو:

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

بر اساس بررسی های صورت گرفته نشان داده شده است که هرچقدر اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی گوگل پلاس بیشتر باشد در جایگاه اول رتبه بندی موتورهای جستجو قرار می گیرد. این موضوع علاوه بر تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو موجب قرار گرفتن یک سایت در صدر نتایج موتور های جستجو می شود.
• ارتباط اشتراک گذاری در لینکدین:

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

اگر با دقت سیگنال های لینکدین را در رتبه بندی 10 سایت اول نگاه کنید می بینید که هیچ رابطه خطی میان فعالیت های این شبکه اجتماعی و رتبه سایت نمی باشد و نتایج به دست آمده آن تقریبا نا منظم است.

• ارتباط اشتراک گذاری در پینترست:

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو
تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت از طریق شبکه هایی که بازدید بیشتری دارند خیلی حساس می شود، یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پر بازدید پینترست است اما به دلایلی نمی توان برای کسب رتبه بالا به آن بسنده کرد.
فعالیت سایت ها در پینترست اغلب رتبه های 8 یا نهم را بیشتر کسب نمی کنند هدف از گفتن این موضوع این نیست که فعالیت خود را در پینترست قطع کنید هدف این است که برای داشتن رتبه عالی در موتورهای جستجوگر باید در اکثر شبکه های مجازی پربازدید فعالیت داشته باشد.

مواردی که به بهبود تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت کمک می کنند:

باید گفت که شبکه های اجتماعی همانند سئو دارای دو بخش On-Site و OffSite هستند که باید به هر یک از این بخش ها به یک میزان توجه داشت.
موارد On-Site عبارتند از:
• دکمه های اتصال همانند لایک کردن در صفحه فیسبوک، تگ های فالو کردن در اینستاگرام و توئیتر و ….
• گذاشتن دکمه Share برای به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی دیگر
عناصر مرتبط با بخش Off-Site:
• صفحه اینستاگرام
• حساب کاربری توئیتر
• حساب کاربری یوتوب
• صفحه لینکدین
• و….

– چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو؟

• برای کاربران جذاب و کاربردی باشد.
• در آن ها حس کنجکاوی ایجاد کنید.
• همواره بروز باشید.
• برای همه رنج های سنی قابل فهم باشد.
• از مطالب کپی شده هرگز استفاده نکنیم
• از زمان بندی دقیق و مناسب استفاده کنیم.

به پایان مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو رسیدیم امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
از شما بسیار متشکرم که با این مقاله همراه بودید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *