دیباگ کردن چیست

دیباگ کردن چیست ، یک برنامه نرم افزاری قبل از اینکه وارد بازار شود باید بدون خطا باشد. افزار دارد : چگونه دیباگ کنیم  ، رضایت مشتری برای هر سازمانی از اهمیت بالایی برخوردار است و تنها یک محصول بدون اشکال می تواند مشتری شما را راضی نگه دارد. در این مقاله به ترتیب زیر خواهیم دید که اشکال زدایی چیست و چه تفاوتی با تست نرم

دیباگ کردن چیست

مدیارست ، به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در ایران امکانات ویژه ای برای صاحبین مشاغل به وجود آورده که فقط با پرداخت 990 هزار تومان میتوانید سایت طراحی کنید . برای مشاهده روی ، طراحی سایت اقساطی ، کنید .

حتما بخوانید : پشتیبانی سایت 

دسترسی راحت تر به عناوین چگونه دیباگ کنیم

دیباگ کردن چیست ؟

چگونه دیباگ کنیم ، برنامه های نرم افزاری در طول فرآیند توسعه تحت آزمایش، به روز رسانی، عیب یابی و تعمیر و نگهداری سنگین قرار می گیرند. دیباگ کردن چیست ، معمولاً نرم افزار حاوی خطاها و اشکالاتی است که به طور معمول حذف می شوند. D ebugging فرآیند رفع اشکال در نرم افزار است.

اشکال زدایی چیست

به شناسایی، تجزیه و تحلیل و حذف خطاها اشاره دارد. این فرآیند پس از عدم اجرای صحیح نرم افزار آغاز می شود و با حل مشکل و تست موفقیت آمیز نرم افزار به پایان می رسد . اما، این یک کار بسیار پیچیده و خسته کننده در نظر گرفته می شود زیرا خطاها باید در تمام مراحل اشکال زدایی حل شوند.

چرا به Debugging نیاز داریم؟

دیباگ چیست

دیباگ کردن چیست ، فرآیند اشکال زدایی به محض نوشتن کد نرم افزار شروع می شود. سپس در مراحل متوالی به عنوان کد با واحدهای دیگر برنامه نویسی ترکیب می شود تا یک محصول نرم افزاری تشکیل شود. اشکال زدایی مزایای زیادی دارد از جمله:

  • بلافاصله وضعیت خطا را گزارش می کند. این امکان تشخیص زودهنگام یک خطا را فراهم می کند و فرآیند توسعه نرم افزار را بدون استرس و بدون مشکل می کند.
  • همچنین حداکثر اطلاعات مفید از ساختارهای داده را فراهم می کند و امکان تفسیر آسان را فراهم می کند.  
  • اشکال زدایی به توسعه دهنده کمک می کند تا اطلاعات بی فایده و حواس پرتی را کاهش دهد. 
  • از طریق اشکال‌زدایی، توسعه‌دهنده می‌تواند از کدهای آزمایشی یکبار مصرف پیچیده برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی در توسعه نرم‌افزار اجتناب کند. 

مراحل مربوط به اشکال زدایی

مراحل مختلف درگیر در فرآیند اشکال زدایی عبارتند از:

یافتن محل خطا:

چگونه دیباگ کنیم ، پس از شناسایی صحیح خطا، باید کد را مرور کنید تا نقطه دقیقی که خطا در آن قرار دارد را پیدا کنید. در این مرحله باید به جای درک خطا، روی یافتن خطا تمرکز کنید.

شناسایی خطا:

شناسایی بد یک خطا می تواند منجر به هدر رفتن زمان توسعه شود. دیباگ کردن چیست ، معمولاً اشتباهات تولید گزارش شده توسط کاربران به سختی قابل تفسیر است و گاهی اوقات اطلاعاتی که دریافت می کنیم گمراه کننده است. برای شناسایی خطای واقعی وارد شده است.

تجزیه و تحلیل خطا:

در مرحله سوم، باید از روش پایین به بالا از محل خطا استفاده کنید و کد را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما در درک خطا کمک می کند. تجزیه و تحلیل یک باگ دو هدف اصلی دارد، مانند بررسی اطراف خطا برای یافتن سایر خطاها، و اطمینان از خطرات وارد کردن هر گونه آسیب جانبی در اصلاح.

اثبات تجزیه و تحلیل:

 هنگامی که تجزیه و تحلیل باگ اصلی را تمام کردید، چگونه دیباگ کنیم ، باید چند خطای دیگر را که ممکن است در برنامه ظاهر شوند پیدا کنید. این مرحله در مورد نوشتن تست های خودکار برای این مناطق با کمک یک چارچوب تست است.

Cover Lateral Damage

در این مرحله باید تمام تست های واحد را برای کدی که قرار است تغییراتی در آن اعمال کنید، ایجاد یا جمع آوری کنید. حالا، اگر این تست های واحد را اجرا کنید، همه آنها باید قبول شوند

Fix & Validate

مرحله نهایی رفع تمام خطاها و حذف تمام اسکریپت های تست برای بررسی اینکه آیا همه آنها موفق هستند یا خیر.

استراتژی های اشکال زدایی

چگونه دیباگ کنیم ، اشکال زدایی شامل شناسایی، تجزیه و تحلیل و حذف خطاها و اشکالات است. دیباگ کردن چیست ،  هنگامی که نرم افزار به درستی اجرا نمی شود، اشکال زدایی نرم افزار برای رفع مشکل انجام می شود، پس از آن نرم افزار تست می شود تا مطمئن شوید که راه حل کار می کند. خطاهای شناسایی شده باید در تمام مراحل اشکال زدایی تصحیح شوند و فرآیند را پیچیده و وقت گیر کند.

استراتژی دیباگ کردن
  • مطالعه عمیق سیستم برای درک سیستم مهم است . این به دیباگر کمک می کند تا نمایش های مختلفی از سیستم هایی را که قرار است اشکال زدایی شوند بسازد.
  • تجزیه و تحلیل معکوس مشکل، برنامه را به عقب از محل پیام خرابی ردیابی می کند تا منطقه کد معیوب را شناسایی کند. برای یافتن علت نقص باید ناحیه نقص را به طور کامل مطالعه کنید.
  • تحلیل رو به جلو برنامه شامل ردیابی برنامه به جلو با استفاده از نقاط شکست یا عبارات چاپی در نقاط مختلف برنامه است. تمرکز بر منطقه ای که خروجی های اشتباه به دست می آید بسیار مهم است.
  • برای بررسی مشکلات مشابه باید از تجربه گذشته نرم افزار استفاده کنید. موفقیت این رویکرد به تخصص دیباگر بستگی دارد.

ابزارهای دیباگ کردن چیست

ابزار های دیباگ کردن

دبباگ کردن چیست ، ابزار اشکال زدایی یک برنامه کامپیوتری است که برای آزمایش و اشکال زدایی برنامه های دیگر استفاده می شود. نرم افزارهای عمومی زیادی مانند gdb و dbx وجود دارد که می توانید برای اشکال زدایی از آنها استفاده کنید.

همچنین، آنها رابط های خط فرمان مبتنی بر کنسول را ارائه می دهند. برخی از ابزارهای خودکار اشکال زدایی شامل ردیاب های مبتنی بر کد، نمایه سازها، مفسرها و غیره هستند.

در اینجا لیستی از برخی از دیباگرهای پرکاربرد آورده شده است:

  • رادار 2
  • WinDbg
  • والگریند

با این کار به پایان مقاله خود رسیدیم. امیدوارم متوجه شده باشید که اشکال زدایی چیست و مراحل مختلف فرآیند اشکال زدایی را درک کرده باشید.

اشکال زدایی در توسعه نرم افزار و سخت افزار به چه معناست؟

چگونه دیباگ کنیم ، فرآیندی که در آن یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار ابتدا یک خطای کد را در برنامه کامپیوتری شناسایی می‌کند، منبع اصلی را پیدا می‌کند و در نهایت آن را بازتولید می‌کند. دیباگ کردن چیست ، به عنوان اشکال زدایی در توسعه نرم افزار شناخته می شود. این بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند تست نرم افزار است، زیرا نرم افزار را در طول چرخه عمر توسعه پرورش می دهد.

مراحل دیباگ کردن

اشکال زدایی (توسعه سخت افزار)

فرآیند شناسایی و مکان یابی اجزای سخت افزاری که یا نصب نشده اند یا به درستی پیکربندی نشده اند به عنوان اشکال زدایی در توسعه سخت افزار شناخته می شود. مثال: تست اتصال JTAG (گروه اقدام آزمایش مشترک) برای سیستم های تعبیه شده.

نیاز به اشکال زدایی

اشکال زدایی از همان ابتدای چرخه عمر توسعه نرم افزار وارد عمل می شود. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به دلایل زیادی بر این فرآیند تکیه می‌کنند:

صرفه جویی در زمان : اشکالات و خطاها بلافاصله گزارش می شوند.

بدون استرس : نیاز به جستجوی دستی خطاها از بین می رود.

ساختار یافته : خطاها به طور سیستماتیک گزارش می شوند و توسعه دهنده را آسان تر می کند تا به مشکل نزدیک شود.

اجرای روان : فرآیند توسعه آسان تر می شود زیرا خطاها و اشکالات به محض شناسایی برطرف می شوند و کار توسعه دهندگان را بر روی کد نرم افزار آسان تر می کند. 

مقرون به صرفه : چگونه دیباگ کنیم ، هزینه توسعه نرم افزار را کاهش می دهد زیرا می توان از اشکالات ناخواسته، خطاها و خرابی های سیستم جلوگیری کرد. 

مولد : دیباگ کردن چیست ، برای افزایش کارایی کل چرخه عمر توسعه نرم افزار.

لینک خارجی computerhope

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *