طراحی فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی دارد؟

تاریخچه ی طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی دارد؟

سرور و مرورگر جهان در سال 1990 توسط تیمبرزلی برای اولین بار ایجاد و در سال 1991 برای مصارف تجاری مورد استفاده قرار گرفت. در واقع رشد اینترنت به عنوان یک کانال خرید مطمئن از سال 1994 آغاز شده است؛ در این رابطه محققان دریافتند که داشتن محصولاتی مناسب برای تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی شاخص کلیدی موفقیت اینترنت است.
طراحی فروشگاه اینترنتی به چه معناست؟
خرید آنلاین و طراحی فروشگاه اینترنتی یک نوع از تجارت الکترونیک است که به مصرف کنندگان اجازه می دهد به طور مستقیم از طریق یک مرورگر وب خریداری کنند و مصرف کنندگان نیز محصول مورد علاقه خود را از طریق بازدید از وب سایت انتخاب و خریداری می نمایند.

طراحی فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی دارد؟

وظایف فروشگاه اینترنتی

مدیر فنی: مدیر فنی مسئول و پاسخگوی تمام مسائل برنامه‌نویسی و طراحی، فنی و امنیتی فروشگاه اینترتی شماست که می‌تواند یکی از توسعه‌دهندگان شما نیز باشد.
مدیر پشتیبانی: هر کسب ‌و کار و فروشگاه اینترنتی که در جای درست قرار گرفته باشد و رقبای زیادی داشته باشد به یک مدیر پشتیبانی نیاز پیدا خواهد کرد. پشتیبانی درست و ارتباط صحیح مهم‌ترین مزیت رقابتی است که برنده ی میدان را تعیین می‌کند.
مدیر تحقیق و توسعه: کسب ‌و کارها متکی به تحقیق و توسعه به نیازهای آینده مشتری تمرکز دارند. یک مدیر تحقیق و توسعه از نظر فنی باید دانش اولیه وب را داشته باشد و از نظر تجاری نیز باید با مفاهیم اجرایی ونقاط ضعف و قوت هر بخش آگاه باشد.
مدیر محصول: در هر کسب ‌و کار اینترنتی یک یا تعدادی محصول و خدمات برای فروش وجود دارد. مدیر محصول مسئول تک تک این محصولات یا خدمات قابل فروش نیست بلکه مسئول فرایند‌های شکل دهنده کل کسب ‌و کار و نحوه تعامل کاربر با این فرایندهاست.
مدیربازاریابی: وظیفه بخش بازاریابی جذب و حفظ مشتری است و بسیاری از متخصصین معتقدند فرایند بازاریابی باید قبل از ورود به بازار آغاز شود.


حتما بخوانید: اصول اولیه در طراحی سایت فروشگاهی


طراحی فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی دارد؟

طراحی فروشگاه اینترنتی امکانات مختلفی را در اختیار شما می توانند قرار دهند که مهم ترین آن ها از این قرار است:
• بارگذاری تصویر شاخص، گالری تصاویر، اطلاعات جانبی محصول، مشخصات فنی
• نمایش محصولات مرتبط بصورت اتوماتیک یا با انتخاب مدیر
• نمایش پرفروش ترین محصولات، محصولات ویژه، پیشنهادات ویژه، محصولات دارای تخفیف
• قیمت گذاری محصولات و اعمال تخفیف بر روی هر محصول بصورت جداگانه و با قابلیت زمان بندی دوره ای
• دسته بندی و برچسب گذاری محصولات جهت ایجاد مسیرهای دسترسی آسان
• انتخاب روش های پرداخت گوناگون شامل کارت به کارت، پرداخت آنلاین و پرداخت در محل
• نمایش پرفروش ترین محصولات، محصولات ویژه، پیشنهادات ویژه، محصولات دارای تخفیف

هدف از طراحی سایت فروشگاهی

هدف از طراحی فروشگاه اینترنتی در واقع جذب مشتری در فضای مجازی و به موجب آن کسب درآمد است. البته دستیابی به این هدف چندان آسان نیست. برای این منظور، صاحبان کسب و کارها باید علاوه بر تمرکز بر روی طراحی سایت، به سئو و بهینه سازی سایت نیز توجه کنند. با این کار، فروشگاه اینترنتی در صفحات برتر نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود و در نتیجه تعداد بازدید کنندگان و مشتریان فروشگاه اینترنتی شما افزایش می یابد.

درباره ی mediarest

مطلب پیشنهادی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، هزینه صفر تا صد + خرداد 1401

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، بسیاری از کسب و کارها تصمیم به ایجاد یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WeCreativez WhatsApp Support
تیم مشاوران مدیارست آنلاین هستند تا به صورت کاملا رایگان سوالات شما درباره طراحی سایت ، سئو و ... پاسخ گو باشند .
سلام چگونه کمکتون کنم ؟