موتور جستجوی گوگل چگونه کار میکند

موتور جستجوی گوگل چگونه کار میکند


موتور جستجوی گوگل چگونه کار میکند ، شما احتمالاً تقریباً روزانه از آنها استفاده می کنید، اما آیا می دانید موتورهای جستجو در واقع چگونه کار می کنند؟ ما به اصول اولیه اینکه موتورهای جستجو چیست، چگونه کار می کنند و چرا برای کسب و کارها اهمیت دارد، خواهیم پرداخت.

بسیاری از ما با گوگل آشنا هستیم . چگونه کیک بپزیم؟ موتور جستجوی گوگل چگونه کار میکند ،  بازیگر مورد علاقه من کجا زندگی می کند؟ چه کسی این کتاب را نوشته است؟ آخرین روند مد چیست؟ و سوالات بیشتر توسط “Google” دوستانه ما پاسخ داده می شود.
گوگل یکی از بسیاری از موتورهای جستجوی موجود امروزی است که در اینترنت “کاوش” می کند و مرتبط ترین و ارزشمندترین اطلاعات را در اختیار ما قرار می دهد.

حتما بخوانید : روش تبدیل بازدید کنندگان سایت به خریدار

search engines work

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو وب سایتی است که فهرستی از صفحات وب را در اینترنت ایجاد می کند. موتورهای جستجو اطلاعات را از کل وب جهانی جمع آوری می کنند و آن صفحات وب را بر اساس محتوای آنها سازماندهی می کنند.

موتورهای جستجو هر روز به سوالات مردم پاسخ می دهند. هدف یک موتور جستجو ارائه مرتبط ترین صفحات وب در پاسخ به سوالات جستجو است. محبوب ترین و پرکاربردترین موتور جستجو گوگل است. گوگل گزارش داده است که ماهانه 100 میلیارد جستجو در سایت آنها انجام می شود .

حتما بخوانید : پشتیبانی سایت

موتورهای جستجوی گوگل چگونه کار می کند ؟

موتور جستجو گوگل چگونه کار می کنند؟ برنامه های کامپیوتری پیچیده ای هستند. برای درک کامل تمام جنبه های یک موتور جستجو، باید مطالعه زیادی انجام دهید و درک عمیقی از الگوریتم های کامپیوتری به دست آورید. برای جلوگیری از مشکلات و سردرگمی شما، به اصول اولیه نحوه کار موتورهای جستجو می پردازیم.

اساساً موتورهای جستجو با ارسال ربات هایی به نام «عنکبوت» یا «خزنده» به هر وب سایتی در اینترنت کار می کنند. این عنکبوت ها در وب سایت شما می خزند و اطلاعات خاصی مانند URL ها، سرصفحه ها، ناوبری، ساختار وب سایت و موارد دیگر را دریافت می کنند. این بخش‌های اطلاعات فهرست‌بندی و ذخیره می‌شوند، بنابراین وقتی شخصی جستجویی را انجام می‌دهد، موتورهای جستجو نتایجی را بر اساس آن اطلاعات ارائه می‌کنند.

search-engines-work

این عنکبوت‌ها همچنین پیوندهای صفحه شما را دنبال می‌کنند و آنها را به خزیدن بیشتر و بیشتر در اینترنت هدایت می‌کنند و اطلاعات را جمع‌آوری کرده و در فهرست موتور جستجو ذخیره می‌کنند. به همین دلیل است که پیوند داخلی در صفحه شما برای ایندکس نگه داشتن محتوای شما و به روز نگه داشتن آن توسط موتورهای جستجو مفید است. 

نمایه سازی موتورهای جستجو

وقتی عنکبوت ها یا ربات های موتور جستجو وب سایت شما را می خزند، به دنبال اطلاعاتی هستند که به شناسایی صفحه شما کمک کند تا بدانند کجا باید در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) ظاهر شود. چند موردی که این خزنده ها به دنبال آن هستند عبارتند از:

  • کلمات کلیدی : چه کلمات کلیدی در صفحه گنجانده شده است؟ صفحه در مورد چیست؟
  • نوع محتوا : چه نوع محتوایی (متن، تصاویر، ویدئو و غیره) شامل می شود؟
  • تازگی : محتوا چقدر تازه است ؟ چند وقت پیش این صفحه ایجاد یا به روز شده است؟
  • تعامل : بازدیدکنندگان چگونه با صفحه یا دامنه ارتباط برقرار می کنند؟ وب سایت چقدر قابل اعتماد یا محبوب است؟
  • URL : URL چقدر با محتوای صفحه مرتبط است؟
  • پیوندها : چه پیوندهای ورودی و خروجی به صفحه متصل هستند؟

هنگامی که عنکبوت‌ها یا خزنده‌ها این اطلاعات را در یک فهرست ذخیره می‌کنند، برای زمانی که شخصی جستجو را انجام می‌دهد به راحتی در دسترس است. موتور جستجو گوگل چگونه کار می کنند ، این الگوریتم آن اطلاعات را می گیرد و صفحات نتایج موتور جستجو را بر اساس آنچه که به نظر می رسد بیشتر مربوط به عبارت جستجو شده است رتبه بندی

الگوریتم موتور جستجو

هنگامی که در یک موتور جستجو جستجو می کنید، یک الگوریتم تعیین می کند که چه نتایجی و به چه ترتیبی نشان داده می شوند. الگوریتم های موتورهای جستجو پیچیده هستند و برای هر موتور جستجویی یکسان نیستند. موتور جستجو گوگل چگونه کار می کند ، نتایجی که در صفحه نتایج Google ظاهر می‌شوند ممکن است مشابه نتایج جستجوی Bing یا به ترتیب یکسان نباشند.

از اطلاعات نمایه شده، یک الگوریتم موتور جستجو صفحات وب را به صورت سلسله مراتبی برای هر جستجو رتبه بندی می کند. ترتیب بر اساس آنچه که موتور جستجو تعیین می‌کند مربوط به کلمات کلیدی جستجو شده و صفحاتی است که به احتمال زیاد پاسخی را ارائه می‌دهند که جستجوگر به دنبال آن بوده است.

  • مکان : برخی از جستجوها بر اساس مکان هستند (مانند «پمپ بنزین نزدیک من») اما اغلب اگر موتور جستجو بتواند موقعیت مکانی شما را شناسایی کند، نتایج محلی ارائه می‌کند، حتی اگر مکان یا نشانگرهای مکان مانند «نزدیک من» در فهرست گنجانده نشده باشند. جستجو کردن.
  • زبان : موتورهای جستجو سعی می کنند نتایج را به همان زبان عبارت جستجوی شما ارائه دهند، مشروط بر اینکه آن زبان قابل تشخیص باشد.
  • دستگاه : برخی از صفحات وب ممکن است سازگار با موبایل نباشند ، بنابراین موتورهای جستجو ممکن است بسته به دستگاهی که جستجو در آن انجام شده است، نتایج متفاوتی ارائه دهند.
  • جستجوهای قبلی : اگر از موتور جستجوی مشابهی استفاده می کنید، ممکن است اطلاعات جستجوهای قبلی شما را به خاطر بسپارد و از آن اطلاعات برای ارائه نتایجی استفاده کند که فکر می کند بیشتر برای شما مرتبط هستند.

موتورهای جستجو و سئو

در حالی که این عوامل بر نتایجی که هنگام استفاده از یک موتور جستجو به دست می آورید تأثیر می گذارد، آنها از تنها یا مهم ترین مواردی که بر رتبه یک صفحه در موتور جستجو تأثیر می گذارد بسیار دور هستند.

موتورهای جستجو مانند گوگل دقیقاً نشان نمی‌دهند که چه دستور العمل‌هایی بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند یا چگونه برای کلمات کلیدی اصلی خود رتبه اول را کسب کنید. اینجاست که سئو وارد می شود.

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است و این نام اساساً به شما می گوید که متخصصان سئو چه می کنند: آنها وب سایت شما را به گونه ای بهینه می کنند که در SERP های مربوطه ظاهر شود و در حالت ایده آل، به طوری که بالاتر از رقبای شما قرار گیرد.

از آنجایی که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات جدید، مشاغل، رستوران ها و موارد دیگر استفاده می کنند، سئو برای هدایت ترافیک و مشتریان به وب سایت شما مهم است.

توضیح سئو می تواند پیچیده باشد. عوامل زیادی وجود دارد که بر نحوه رتبه بندی صفحات وب توسط موتورهای جستجو تاثیر می گذارد.

طرز کار موتور جستجوی گوگل

 متخصصان سئو الگوریتم های موتورهای جستجو را مطالعه می کنند و بهترین روش ها را برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحه یا صفحات اول نتایج یاد می گیرند. یک شرکت SEO را پیدا کنید که در عملکرد خود شفاف باشد تا به ایجاد سئوی وب سایت شما کمک کند.

اساساً همه موتورهای جستجو از سه مرحله عبور می کنند :

  • خزیدن
  • نمایه سازی
  • رتبه بندی و بازیابی

خزیدن

این مرحله شامل اسکن سایت ها و به دست آوردن اطلاعات در مورد همه چیزهایی است که در آنجا موجود است: عنوان صفحه، کلمات کلیدی، طرح بندی، صفحاتی که به آنها پیوند می دهد – حداقل.

این کار توسط ربات‌های نرم‌افزاری خاص به نام «عنکبوت» یا «خزنده» انجام می‌شود .

این روبات ها معمولاً با پرکاربردترین سرورها و صفحات وب محبوب شروع می شوند. ساختار پیوند برای تعیین مسیری که این خزنده ها دنبال می کنند بسیار مهم است. پیوندهای جدید در ادامه دنبال می شوند تا بسیاری از اسناد به هم پیوسته را بیابند، موتور جستجو گوگل چگونه کار می کند ، همچنین از سایت های قبلی برای بررسی تغییرات جدید بازدید می کنند. یک پروسه بی پایان

گاهی اوقات “خزنده ها” تسلیم می شوند، اگر محتوای واقعی با کلیک های زیادی دور از صفحه اصلی پنهان شود .

نمایه سازی

هنگامی که تمام داده ها جذب شدند، قطعات منتخب آن در انبارهای بزرگ ذخیره می شوند. ما می توانیم به این شکل ارتباط برقرار کنیم: ما چندین کتاب داریم. گذر از همه آنها خزیدن است و تهیه فهرستی از آنها به همراه نویسندگان آنها و سایر اطلاعات مرتبط نمایه سازی است.

این مثال یک نمای در مقیاس کوچک ارائه می دهد.

اگر این فرض را به کتاب‌های موجود در تمام کتابخانه‌های این دنیا بسط دهیم، این تا حد زیادی بزرگی یک موتور جستجو را توضیح می‌دهد .

موتورهای جستجو رتبه بندی و بازیابی

پاسخگو هستند. هر زمان که ما یک جستجوی آنلاین انجام می دهیم، موتورهای جستجو پایگاه داده آن را برای یافتن مرتبط ترین نتایج جستجو می کنند. همچنین این نتایج را بر اساس محبوبیت وب سایت ها رتبه بندی می کند. ارتباط و محبوبیت مهمترین عواملی است که باید توسط این موتورهای جستجو برای ارائه عملکرد رضایت بخش در نظر گرفته شود.

الگوریتم های رتبه بندی برای موتورهای جستجوی مختلف متفاوت است. یک موتور ممکن است به هر ورودی وزنی نسبت به ظاهر آنها در عنوان، متا تگ ها یا عنوان های فرعی اختصاص دهد.

نتیجه گیری مقاله موتور جستجوی گوگل چگونه کار میکند

ابتدایی ترین الگوریتم از فراوانی کلمه کلیدی مورد جستجو استفاده می کند. با این حال، این منجر به چیزی به نام “پر کردن کلمات کلیدی” شد، که در آن صفحات تا زمانی که شامل کلمه کلیدی باشد، عمدتاً با مزخرفات پر می شوند.
این موضوع جای خود را به مفهوم مبتنی بر پیوند داد – سایت های محبوب تر پیوند بیشتری خواهند داشت.

در حال حاضر، موتورهای جستجو در تلاش هستند تا برای جستجوهای زبان طبیعی توسعه دهند . 

موتور جستجو گوگل چگونه کار می کنند ، قادر به درک آنچه ما صحبت می کنیم، به شیوه ای آزاد، واقعاً این فناوری را متحول خواهد کرد. یکی از محبوب‌ترین سایت‌های جستجوی زبان طبیعی امروزه است ، اما درخواست‌های ساده را ترجیح می‌دهد. زمان باعث ایجاد موتورهای جستجوی بهتری می شود که پرس و جوهای پیچیده را می پذیرند

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *