EAT گوگل چیست

EAT گوگل چیست ، اهمیت EAT گوگل چیست ، EAT چیست


EAT چیست

EAT چیست ، مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است – اینها سه عاملی هستند که گوگل برای ارزیابی یک وب سایت از آنها استفاده می کند. EAT گوگل چیست سئو فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای نتایج موتورهای جستجو است و از آنجایی که گوگل بزرگترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، مهم است که EAT را هنگام ایجاد و تنظیم دقیق وب سایت خود در نظر بگیرید. 

حتما بخوانید : تفاوت بین seo و sem

برخی از سئوکاران حرفه ای در مورد اهمیت EAT چیست بحث می کنند، اما از آنجایی که خود گوگل بر اهمیت آن تاکید دارد، اگر می خواهید وب سایت خود را رتبه بندی کنید، ارزش آن را دارد. هر زمان که گوگل الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند، معمولاً توصیه می‌شود در صورتی که رتبه‌بندی شما نوسان منفی داشت، روی EAT سایت خود تمرکز کنید. 

EAT چیست؟ 

حتما بخوانید : بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

EAT گوگل چیست همانطور که در بالا ذکر شد، EAT مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. اما این کلمات در ارتباط با وب سایت شما چه معنایی دارند؟ 

الگوریتم E-A-T راه حل گوگل برای فکر کردن مانند مغز انسان است!

طبق EAT گوگل چیست دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل (یا QRG دستورالعمل‌هایی برای نحوه ارزیابی و رتبه‌بندی کیفیت یک صفحه وب)، EAT اساساً برای رتبه‌بندی کیفیت یک وب‌سایت مهم است. 

اهمیت EAT چیست

نام E-A-T از کجا آمده؟

بهبود EAT وب سایت شما نه تنها باید رتبه بندی، بلکه کیفیت و تمرکز وب سایت شما را بهبود بخشد. 

  • Expertise (تخصص)
  • Authoritativeness (اعتبار)
  • Trustworthiness (اعتمادپذیری)

اصول سه گانه گوگل برای تولید محتوای با کیفیت

Expertise (تجربه و تخصص)

تخصص به تخصص شخصی اطلاق می شود که محتوای اصلی یک وب سایت را ایجاد می کند. اگر یک وب‌سایت توصیه‌های شکار را منتشر کند اما نویسنده به وضوح چیز زیادی در مورد شکار نمی‌داند، EAT چیست امتیاز پایینی برای تخصص دریافت می‌کند. 

از طرف دیگر، یک وب سایت پزشکی که توسط یک پزشک با تجربه نوشته شده باشد، از نظر تخصصی رتبه خوبی خواهد داشت.

گوگل قصد دارد بهترین متخصص را در هر موضوعی رتبه بندی کند، بنابراین اثبات این که شما در موضوع خود متخصص هستید، رتبه بندی را بهبود می بخشد. 

Authoritativeness (اعتبار )

اعتبار به اعتبار سازنده محتوا، خود محتوا و خود وب سایت اشاره دارد. این مهم است که نشان دهید در موضوع خود یک مرجع هستید. این به این معنی است که خالق محتوا ، اطلاعات موجود در خود محتوا و کل وب سایت باید ثابت شود که در موضوع خاص خود دارای اعتبار هستند.

به عنوان مثال، اهمیت EAT گوگل می توانید یک پست آموزنده در مورد نحوه انجام مالیات خود منتشر کنید، اما اگر در یک وب سایت شکار منتشر شده باشد، مشخص نیست که این وب سایت مرجعی در مورد مالیات است.

 گوگل می خواهد معتبرترین منبع را در مورد هر موضوعی تبلیغ کند تا خوانندگانش بهترین اطلاعات موجود را دریافت کنند. 

Trustworthiness (اعتمادپذیری)

اعتماد یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی و حرف آخر در EAT است. این به قابلیت اعتماد سازنده محتوا، خود محتوا و کل وب سایت اشاره دارد. اگر وب‌سایت شما از روش‌های سئو مبهم و کلاه سیاه استفاده می‌کند، اعتماد ضعیفی به گوگل خواهد داشت.

ایجاد اعتماد با گوگل نیازمند شیوه های سئوی خوب و کلاه سفید و تمرکز بر محتوای با کیفیت و تجربه کاربر است. اگر گوگل وب سایت شما را ناامن یا هرزنامه بداند، به سایت اعتماد نخواهد کرد و کاربران را از طریق رتبه بندی جستجو به آن هدایت نمی کند. 

چرا EAT مهم است؟ 

اهمیت EAT گوگل چیست

گوگل به دلیلی بهترین موتور جستجو در نظر گرفته می‌شود: سعی می‌کند بهترین پاسخ‌ها را در اسرع وقت به کاربرانش بدهد. برای دستیابی به این هدف، الگوریتم جستجوی گوگل به طور منظم تنظیم و تنظیم می شود تا بهترین نتایج را برای جستجوهای جستجوی کاربران نشان دهد. 

EAT تنها یکی از چندین فاکتور رتبه‌بندی است، اهمیت EAT گوگل چیست اما یکی از عواملی است که گوگل پس از به‌روزرسانی الگوریتم‌ها به طور مداوم بر آن تاکید می‌کند.

 این پلتفرم می‌خواهد بهترین محتوا را که توسط متخصصان آن حوزه نوشته شده است، با اقتدار در مورد آن موضوع و اعتماد برای اطمینان از ایمن، قابل اعتماد و منبع اطلاعاتی معتبر در اختیار خوانندگان قرار دهد. 

ارزیابی EAT وب سایت شما و تلاش برای بهبود آن بسیار مهم است زیرا به بهبود رتبه بندی Google SERP شما کمک می کند، اما همچنین باید کیفیت کلی محتوا و وب سایت شما را بهبود بخشد.

 در پایان، توصیه گوگل به اکثر سئوکارانی که سعی در رتبه بندی صفحات وب دارند، تولید بهترین و آموزنده ترین محتوا در مورد هر موضوعی است. EAT مهم است زیرا روشی است که گوگل برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می کند. 

تفاوت EAT و YMYL

مخفف دیگری که گوگل استفاده می کند YMYL است – این مخفف عبارت Your Money, Your Life است. صفحات YMYL صفحات وب‌سایتی هستند که بر انتخاب‌های سبک زندگی خوانندگان، انتخاب‌های مالی، انتخاب‌های پزشکی و موارد دیگر تأثیر می‌گذارند .

هر چیزی که می‌تواند بر شادی، سلامت یا ثروت خواننده تأثیر بگذارد. 

گوگل تاکید کرده است که EAT به ویژه برای وب سایت ها و صفحات YMYL مهم است، زیرا این صفحات می توانند بر تصمیمات افراد در ارتباط با سلامت، امور مالی و موارد دیگر تاثیر بگذارند. نمونه هایی از صفحات YMYL شامل طیف گسترده ای از وب سایت ها و موضوعات است، به عنوان مثال: 

  • هر صفحه ای که سعی دارد چیزی بفروشد یا اطلاعات کارت اعتباری را درخواست کند
  • وبلاگ های پزشکی که توصیه ها یا اطلاعات بهداشتی را ارائه می دهند
  • وبلاگ های والدین 
  • صفحاتی که مشاوره مالی می دهند 
  • صفحات ارائه مشاوره حقوقی 

بسیاری از صفحات وب به عنوان YMYL واجد شرایط هستند، به همین دلیل مهم است که EAT را در نظر بگیرید. 

گوگل می‌خواهد نتایج SERP را نشان دهد که خوانندگان را به وب‌سایت‌های ایمن و قابل اعتماد هدایت کند، به خصوص اگر موضوع ممکن است بر سلامت، EAT چیست امور مالی شخصی و سایر تصمیمات مهم زندگی آنها تأثیر بگذارد. EAT مخصوصاً برای سایت‌های YMYL مهم است، اما یک فاکتور با ارزش در نظر گرفتن و رتبه‌بندی در کل است. 

نتیجه گیری EAT گوگل چیست

EAT گوگل چیست بر ایجاد یک وب سایت با کیفیت بالا و بهبود EAT تمرکز کنید تا رتبه بندی جستجو، ترافیک و درآمد خود را افزایش دهید. برای راهنمایی ها و ابزارهای بیشتر برای بهبود وب سایت و تلاش های بازاریابی دیجیتال خود، از وبلاگ ما دیدن کنید، EAT چیست یا با ما در SEO Digital Group تماس بگیرید تا درباره استراتژی بازاریابی دیجیتال خود صحبت کنید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *