تفاوت reach با Impressions چیست

تفاوت reach با Impressions چیست


تفاوت reach با Impressions

تفاوت reach با Impressions ، هنگام کار برای بهبود حضور آنلاین خود، معیارهای تعامل مختلفی برای ارزیابی وجود دارد. دو معیار رایج، به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی، فرق بین ریچ با ایمپرشن چیست دسترسی و برداشت‌ها هستند. اما بسیاری تلاش می کنند تا بفهمند تفاوت بین دسترسی و برداشت چیست.

حتما بخوانید : سایت افزایش فالوور واقعی

بیاموزید که هر یک از این اصطلاحات به چه معنا هستند و تفاوت reach با Impressions ، چگونه می توانید از آنها برای ارزیابی تلاش های رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. 

پر بازدید ترین صفحه مدیارست : طراحی سامانه ، حتما بخوانید

تفاوت های مهم Reach و Impressions در چیست؟

برای درک تفاوت بین دسترسی و برداشت، به تعاریف فردی آنها نگاه کنید. تفاوت اصلی بین دسترسی و بازدیدها در این است که دسترسی فقط کاربران منحصر به فرد را به حساب می آورد، در حالی که نمایش ها می توانند چندین بار یک کاربر را شامل شوند. برای درک عمیق تر، تعاریف آنها را بیاموزید.

حتما بخوانید : بازاریابی اینستاگرامی چیست

معنی و تعریف reach با impressions

Hootsuite ، دسترسی به عنوان «تعداد کل افرادی که آگهی یا محتوای شما را دیده‌اند» تعریف می‌شود . این تعداد کاربران منحصر به فردی است که محتوای شما را می بینند.

تعریف Impressions چیست ؟

فرق بین ریچ با ایمپرشن چیست

Impressions به عنوان “تعداد دفعاتی که یک قطعه از محتوا برای مخاطبان هدف نمایش داده شده است” تعریف می شود. محتوای شما می‌تواند چندین بار برای کاربران یکسان نمایش داده شود، بنابراین تعداد نمایش‌ها معمولاً بیشتر از میزان دسترسی است.

حتما بخوانید : هشتگ در اینستاگرام چیست

تعریف reach چیست ؟

 حتی اگر کاربر اصلاً روی محتوای شما کلیک نکرده یا با آن درگیر نشده باشد، اگر توسط الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی برای او نمایش داده شده باشد، به عنوان یک برداشت به حساب می‌آید. 

Reach به معنای تعداد افرادی است که محتوای شما توسط آن‌ها دیده شده و ایمپرشن گرفته است.

اگر مفهوم انگلیسی Reach را مطالعه کنید بهتر متوجه مفهوم آن می‌شوید. Reach به معنی دست انداختن برای در دست گرفتن چیزی است؛ به همین منظور زمانی که یک Reach اتفاق می‌افتد؛ محتوا در دسترس فردی قرار می‌گیرد و میزان Reach تعداد افرادی که به محتوای شما دسترسی پیدا کرده‌اند و ایمپرشن ثبت کرده‌اند است.

تفاوت بین reach با Impressions چیست ؟

تفاوت reach با Impressions ، در این است که تعداد دفعاتی که یک تبلیغ یا یک محتوا نمایش داده می‌شود، تعداد نمایش‌ها را محاسبه می‌کند، در حالی که دسترسی بر تعداد کاربران منحصربه‌فردی که آن را می‌بینند متمرکز است. 

بررسی reach با Impressions در شبکه های اجتمایی مختلف

این معیارهای تعامل معمولاً در رسانه های اجتماعی اندازه گیری می شوند تا ببینند پست ها یا تبلیغات شما به چه کسانی رسیده است. با این حال، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف میزان دسترسی و برداشت‌ها را به‌طور متفاوتی اندازه‌گیری می‌کنند. 

فیس بوک دسترسی را به عنوان فرق بین ریچ با ایمپرشن چیست «تعداد افرادی که حداقل یک بار تبلیغات شما را دیده اند» و نمایش ها را به عنوان «تعداد دفعاتی که تبلیغات شما روی صفحه نمایش داده شده است» تعریف می کند. آنها هم دسترسی و هم برداشت ها را بر اساس واجد شرایط ارگانیک، پولی و ویروسی تجزیه می کنند.

دسترسی ارگانیک تعداد افرادی است که محتوا یا تبلیغ شما را به صورت رایگان در تایم لاین خود دیده اند. دسترسی پولی تعداد افرادی است که تبلیغ شما را در یک فضای تبلیغاتی پولی که در جدول زمانی آنها تبلیغ شده است دیده اند.

 دسترسی ویروسی تعداد افرادی است که محتوای شما را به دلیل به اشتراک گذاشتن آن توسط شخص دیگری یا به دلیل ارتباط دوستی با آن مشاهده کرده اند. همین امر در مورد برداشت ها نیز صدق می کند. 

تفکیک میزان دسترسی و تأثیرگذاری بر اساس محتوای ارگانیک، پولی و ویروسی، ایده بهتری در مورد اینکه کاربران چگونه محتوای شما را می بینند و با آن درگیر می شوند، می دهد.

اینستاگرام، متعلق به فیس بوک، از همین روش برای ردیابی دسترسی در مقابل برداشت ها استفاده می کند.

توییتر میزان دسترسی را اندازه گیری نمی کند، و فقط هر زمان که یک کاربر توییت شما را می بیند، نمایش ها را گزارش می دهد. آن‌ها همچنین میزان تعامل را اندازه‌گیری می‌کنند، که شامل هر زمانی است که کسی توییت شما را لایک کند، ریتوییت کند، به آن پاسخ دهد، روی یک پیوند کلیک کند یا توییت شما را گسترش دهد. 

بین Reach و Impression کدام یک مهم‌تر است؟

اکنون که تفاوت بین برداشت و دسترسی را درک کرده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک برای ردیابی مفیدتر است. پاسخ به اهداف شما بستگی دارد. 

نمایش‌ها برای دانستن چند بار تبلیغ یا محتوای شما مفید هستند. این به شما می گوید که آیا برای کاربران ظاهر می شود یا خیر. 

نمایش‌های بسیار کم ممکن است به این معنی باشد که هدف تبلیغات شما بسیار خاص است و ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشید. نمایش‌های بیش از حد ممکن است به این معنی باشد که تبلیغ شما به دفعات زیاد نمایش داده می‌شود و می‌تواند باعث ارسال هرزنامه به کاربران شود. 

Reach برای دیدن اینکه واقعاً چند نفر محتوای شما را دیده اند مفید است. تفاوت reach با Impressions این می تواند به شما کمک کند تا ببینید کدام نوع محتوا به مخاطبان بیشتری می رسد و عملکرد بهتری دارد. Reach همچنین ممکن است نشان دهد که تبلیغات یا محتوای کلی شما بی اثر است. 

اگر به 1000 کاربر رسیده اید اما هیچکس برای خرید محصولات شما یا خواندن پست وبلاگ شما کلیک نکرده است ، ممکن است لازم باشد هدف خود و کپی استفاده شده را در نظر بگیرید. 

ردیابی هر دو آسان است، بنابراین برای دریافت تصویر کامل از دیده شدن رسانه های اجتماعی خود، هر دو معیار را زیر نظر داشته باشید. 

نگاه کردن به دسترسی و برداشت ها به شما کمک می کند بفهمید چه تعداد از افراد محتوای شما را دیده اند و همچنین چند بار نمایش داده شده است.

 به عنوان مثال، اگر شما 1000 بار نمایش داشته اید اما تنها 200 کاربر دسترسی داشته اید، ممکن است مشکلی در هدف گذاری تبلیغات شما وجود داشته باشد، زیرا همان کاربران هر کدام 5 بار یک تبلیغ را دیده اند. 

تفاوت Reach با Impression در فیسبوک

فیس بوک بیان می کند که دسترسی به تعداد افرادی است که حداقل یک بار تبلیغات شما را مشاهده کرده اند. فرق بین ریچ با ایمپرشن چیست در سه عنوان زیر دسته بندی می شود:

  • دسترسی ارگانیک به افرادی گفته می شود که آگهی یا محتوای شما را به صورت رایگان در جدول زمانی خود می بینند. 
  • دسترسی پولی به تعداد افرادی گفته می شود که محتوای شما را در فضای تبلیغاتی در فید خود مشاهده کرده اند.
  •  دسترسی ویروسی به کاربرانی گفته می‌شود که محتوای شما را به این دلیل که چندین بار توسط افراد دیگری به اشتراک گذاشته شده است یا اینکه شخصی در شبکه شما با آن درگیر شده است، دیده‌اند. 
فرق ریچ با ایمپرشن

نمایش‌ها با زمان‌هایی که تبلیغات شما روی صفحه نمایش داده می‌شوند از میزان دسترسی متفاوت است. اگر یک کاربر منفرد پست شما را سه بار در طول کمپین شما دید، این به عنوان سه بار نمایش به حساب می آید. هیچ کدام نشان نمی دهد که آیا کاربری با محتوای شما درگیر شده یا روی آن کلیک کرده است یا خیر. 

به گفته فیس بوک، برای اینکه یک ویدیو به عنوان یک برداشت حساب شود، لازم نیست پخش شود. بنابراین برای دانستن اینکه آیا دسترسی و برداشت هایی که دریافت می کنید واقعی هستند یا خیر، فیس بوک آنها را به دو دسته دیگر تقسیم کرده است:

  • ارائه شده: به این معنی است که تبلیغی که برای تبلیغ پرداخت کرده اید و سیستم آن را در جایی تحویل می دهد. تبلیغات ارائه شده برای اینکه به عنوان یک نمایش در نظر گرفته شوند، نیازی به نمایش روی صفحه ندارند.
  • مشاهده شده: این تبلیغات به حساب نمی آیند مگر اینکه کاربر آنها را در فید خود ببیند. اگر کاربر قبل از بارگیری آگهی از صفحه دور شده یا برای دیدن آن پیمایش نکرده باشد، به عنوان “مشاهده شده” حساب نمی شود.

تفاوت Reach و Impression در توئیتر

برنامه توییتر دسترسی شما را ثبت نمی کند، بلکه فقط برداشت ها را ردیابی می کند. 

برداشت در توییتر به این صورت تعریف می شود که توییتر توییت شما را مشاهده کند. تصوری را به عنوان یک توییت تصور کنید که روی صفحه موبایل یا کامپیوتر شخصی ظاهر می شود. با این حال، برنامه توییتر فقط برداشت‌ها را به عنوان توییت‌هایی حساب می‌کند که در نتایج جستجو یا فید کاربر نشان داده می‌شوند. 

اگر 100 فالوور داشته باشید و همه آنها توییت شما را ببینند، این بدان معناست که شما 100 بازدید دارید. اگر به یک نظر در زیر همان توییت پاسخ دهید و فالوورهای شما دوباره توییت اصلی را مشاهده کنند تا مکالمه را دنبال کنند، در این صورت 200 بازدید برای شما ایجاد می شود.

 استفاده از پلتفرم به گونه ای که به طور موثر بر تعداد نمایش در هر توییت تأثیر می گذارد، ضروری است. اگر به توییت‌های دیگران پاسخ دهید، در مقایسه با انتشار در فیدهای فالوور، تأثیرات بسیار کمتری برای شما به همراه خواهد داشت. 

بنابراین اگر زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به افراد در توییتر کنید، ممکن است اعداد شما به سمت پایین منحرف شوند. 

تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام

از آنجایی که فیسبوک مالک اینستاگرام است، دقیقاً مانند فیس بوک کار می کند. Impressions مجموع تعداد کاربرانی است که استوری یا پست‌های شما را دیده‌اند، در حالی که دسترسی، حساب‌های منحصربه‌فردی است که استوری یا پست شما را مشاهده کرده‌اند. 

تفاوت بین ریچ و ایمپرشن در linkedin

لینکدین دارای شاخص های کلیدی عملکرد زیادی است که به کسب و کارها کمک می کند حضور ارگانیک خود را در پلتفرم اندازه گیری کنند.

این موارد شامل دسترسی و برداشت‌ها می‌شود: تفاوت reach با Impressions جایی که دسترسی به تعداد دفعاتی که محتوای شما توسط سایر کاربران لینکدین در فید آنها دیده می‌شود، تعریف می‌شود، در حالی که نمایش‌ها به تعداد دفعاتی که محتوای شما برای بیش از 300 میلی‌ثانیه قابل مشاهده بوده است، اشاره دارد.

به عنوان مثال، اگر یک کاربر دو بار پست شما را ببیند، تعداد نمایش‌ها دو خواهد بود، اما مشاهده منحصر به فرد یک به حساب می‌آید.
بازاریابی لینکدین بر اساس استراتژی کاملاً متفاوت از فیس بوک، توییتر و اینستاگرام کار می کند. به محتوای صیقلی‌تر و حرفه‌ای‌تر همراه با مجموعه‌ای از معیارهای منحصربه‌فرد نیاز دارد.

نتیجه نهایی تفاوت reach با Impression

از reach و Impression برای به دست آوردن درک بیشتر از نحوه عملکرد پست‌ها و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این معیارها به نشان دادن دید آنلاین شما کمک می کند، که برای افزایش آگاهی از برند حیاتی است. این موارد را همراه با معیارهای دیگر مانند تعامل و تبدیل دنبال کنید تا به طور کامل اثربخشی تلاش‌های آنلاین خود را درک کنید!

فرق بین ریچ با ایمپرشن چیست درک آنچه در پس دستیابی و برداشت ها وجود دارد اغلب ممکن است پیچیده باشد، اما درک آن غیرممکن نیست. هنگامی که به این مفهوم دست پیدا کردید، با مهم ترین هدف، یعنی مشارکت در رسانه های اجتماعی، بر موج رسانه های اجتماعی سوار خواهید شد.


تفاوت reach با Impressions ، هدف مشترک همه کمپین های رسانه های اجتماعی افزایش مشارکت است. اگر محتوای شما پاسخ، اشتراک گذاری یا لایک دریافت نمی کند، مشکلی وجود دارد. دسترسی و تأثیرات افراد را به تعامل سوق می دهد، به همین دلیل است که نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. هنگام پیدا کردن بهترین راه برای جذب و گسترش مخاطبان، عملکرد برداشت ها و دسترسی را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *