can i do seo myself

can i do seo myself


can i do seo myself
can i do seo myself

آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم ، در دنیایی که عمدتاً آنلاین است، سئو برای کسب و کارها برای هدایت ترافیک به وب سایت و بهبود دید آنلاین آنها مهم است. بیشتر کسب و کارها از سئو سود می برند، زیرا رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو، ترافیک و مشتریان را به سمت وب سایت ها و ویترین فروشگاه هایشان هدایت می کند. 

حتما بخوانید : موتور جستجوی گوگل چگونه کار میکند

با این حال، یک کمپین سئو حرفه ای می تواند گران باشد. آیا می تونم سئو سایت را خودم انجام دهم ، هزینه های سئو بر اساس عواملی مانند مکان، نیازهای وب سایت شما و موارد دیگر متفاوت است، اما با این وجود این یک سرمایه گذاری است. بسیاری از صاحبان کسب و کار خود را متعجب می کنند .

بیاموزید که آیا سئوی خود را انجام دهید، انتخاب مناسبی برای شما و کسب و کارتان است یا خیر!

حتما بخوانید : بازاریابی اینستاگرامی چیست

آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم ؟

 i do seo myself
i do seo myself

پاسخ مثبت است – شما می توانید سئو را خودتان انجام دهید، اما زمان و تلاش می خواهد. ارزش این را دارد که به این فکر کنید که آیا واقعاً ارزش وقت گذاشتن برای یادگیری و پیاده سازی سئو را دارد یا اینکه بهتر است یک شرکت حرفه ای سئو به شما خدمت کند تا بتوانید بر جنبه های دیگر کسب و کار خود تمرکز کنید.

اگر قبلاً به‌عنوان صاحب کسب‌وکار در نقش‌های مختلف دست و پا کرده‌اید، آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم ممکن است پهنای باندی برای انجام سئو به تنهایی نداشته باشید. یادگیری سئو به زمان نیاز دارد، به خصوص اگر قبلاً با پلتفرم های وب سایت آنلاین کار نکرده باشید.

حتی سئوکاران باتجربه زمان و تلاش قابل توجهی را برای هر پروژه صرف می کنند، زیرا نتایج واقعی مستلزم زمان و تلاش مداوم است. 

با این حال، اگر زمان و تمایل داشته باشید، هر کسی می تواند یاد بگیرد که چگونه از بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کند. 

آیا انجام سئو توسط خودتان دشوار است؟ 

انجام سئو توسط خودتان ممکن است دشوار باشد. بیش از آن که دشوار باشد، اگر نتایجی را که پس از ماه‌ها تلاش به دست می‌آورید نبینید، می‌تواند زمان‌بر و خسته‌کننده باشد.

سئو به خودی خود سخت نیست، اما اگر تازه شروع کرده اید، یادگیری، درک و اجرای بهترین شیوه ها زمان می برد. اگر قبلاً روی یک وب سایت کار نکرده اید، منحنی یادگیری دیگری برای تسلط بر آن وجود دارد. شما نمی خواهید در تلاش برای بهبود وب سایت خود، آن را خراب کنید.

اگر شما نیز صاحب کسب‌وکار هستید، آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم ممکن است مسئولیت‌های دیگری بر عهده داشته باشید که انجام کارهای مورد نیاز سئو را دشوار می‌کند.

در نهایت، انجام سئو به تنهایی بسیار امکان پذیر است. فقط به یاد داشته باشید که صبور باشید، زیرا نتایج یک شبه به دست نمی‌آیند و ممکن است برای یافتن چیزی که کار می‌کند، کمی آزمون و خطا طول بکشد.

چگونه خودتان سئو انجام دهید

بهینه سازی موتور جستجو یک مفهوم چند وجهی است، بنابراین کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای شروع انجام دهید. توصیه می کنیم برای شروع به مطالعه اصول سئو بپردازید و به شما درک اساسی از نحوه عملکرد سئو ارائه دهیم. 

چک لیست اولیه سئو ما نقطه شروع مفید دیگری برای کسانی است که هیچ گونه سئوی در وب سایت خود انجام نمی دهند. ما ابزارها و تکنیک هایی را برای راه اندازی وب سایت شما و ورود به نتایج جستجوی Google توصیه می کنیم. 

سئو اغلب به سئو داخلی و سئو خارج از صفحه تقسیم می شود. در صفحه به آنچه در صفحات وب سایت شما وجود دارد – کلمات کلیدی که استفاده می کنید، عناوین، ساختار URL، تصاویر و سایر عناصر اشاره دارد.

خارج از صفحه به عناصری اشاره دارد که مستقیماً در وب سایت شما نیستند، مانند افرادی که به سایت شما پیوند می دهند، تعداد پیوندهایی که به دامنه شما اشاره شده است، کیفیت آن پیوندها و نمایه های اجتماعی. 

از نکات زیر برای شروع کمپین سئوی DIY خود استفاده کنید.

مخاطبان خود را در نظر بگیرید

سئو سایت رو خودم انجام دهم
سئو سایت رو خودم انجام دهم

برای رسیدن به چه کسی تلاش می کنید؟ امیدوارید چه کسانی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار خود به وب سایت خود جذب کنید؟ شناخت مخاطبان هدف کلید هر کمپین بازاریابی است، بنابراین برای سئو نیز حیاتی است.

با در نظر گرفتن مشخصات جمعیتی و همچنین هویت برند، متوجه شوید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. این کار بهینه سازی وب سایت خود را برای جذب مخاطب خاص در حین حرکت آسان تر می کند.

رقابت خود را در نظر بگیرید

در نظر گرفتن رقابت به اندازه مخاطبان هدف شما مهم است. چه کسی به طور مستقیم با کسب و کار شما رقابت می کند؟ چه وب سایت هایی از نظر عباراتی که شما هدف قرار داده اید از سایت شما بالاتر هستند؟ 

برای اهداف سئو، تشخیص اینکه رقبای شما چه کسانی هستند می تواند به هدایت فرآیند شما کمک کند. اگر رقیبی پیدا کردید که یک وب سایت شگفت انگیز با تمام ویژگی ها و محتوایی که امیدوارید در سایت شما داشته باشد دارد، می توانید از آنها برای بهبود رتبه خود یاد بگیرید. 

ببینید آن‌ها چه کاری را درست انجام داده‌اند که برایشان مفید است، و راه‌هایی برای بهبود ایده‌های آن‌ها برای ایجاد مزیت منحصربه‌فرد برای وب‌سایت خود بیابید. 

تنظیم تجزیه و تحلیل

اگر ندانید از کجا شروع می کنید، نمی دانید چگونه پیشرفت می کنید. وب سایت خود را همانطور که هست بررسی کنید تا امتیاز سئوی فعلی ، رتبه بندی آن را بررسی کنید و در مورد مسائل احتمالی دیگر اطلاعات کسب کنید.

برای مثال، اگر تست سرعت صفحه را اجرا کنید و متوجه شوید که سایت شما کند است، باید نحوه افزایش سرعت آن را بیابید.

یک ابزار ردیابی رتبه را برای ردیابی رتبه‌بندی وب‌سایت خود انتخاب کنید و حساب‌های رایگان مانند Google Analytics و Google Search Console راه‌اندازی کنید تا درباره عملکرد وب‌سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شروع تحقیق کلمات کلیدی

میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم
میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم

کلمات کلیدی ستون فقرات استراتژی سئو داخلی شما هستند. منظور ما از کلمات کلیدی، هر کلمه یا عبارتی است که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل جستجو می کنند. مهم است که کلمات کلیدی متناسب با تجارت شما را شناسایی و هدف قرار دهید تا افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند.

به عنوان مثال، اگر به عنوان یک پیمانکار سقف در سانتا مونیکا کار می کنید، احتمالاً می خواهید برای کلمات کلیدی مانند “بام سانتا مونیکا”، “شرکت سقف سازی در سانتا مونیکا”، “تعمیر سقف سانتا مونیکا” و راه های دیگری که مردم به دنبال آن هستند رتبه بندی کنید. سقف ها را در منطقه خود پیدا کنید 

مشخص کنید که کلمات کلیدی هدف اصلی شما چیست – اینها کلمات و عباراتی سطح بالایی هستند که افراد ممکن است برای یافتن کسب و کار شما جستجو کنند. 

خودمان سئو کنیم بهتره یا واگذار کنیم به شرکت ها ؟

با این حال، باید کلمات کلیدی کوچکتری را نیز در نظر بگیرید. کلمات کلیدی دم بلند کلمات کلیدی خاص تر و حجم کمتری هستند که می توانند به ایجاد زمینه برای وب سایت شما کمک کنند. رتبه‌بندی این کلمات کلیدی کوچک‌تر معمولاً آسان‌تر است، آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم بنابراین می‌توانند به وب‌سایت شما کمک کنند تا زمانی که برای گرفتن آن کلمات کلیدی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کار می‌کنید، ترافیک جذب کند. 

با استفاده از آخرین مثال ما از یک پیمانکار سقف، ممکن است بخواهید کلمات کلیدی دم بلندی مانند “در صورت نشتی سقف شما چه باید بکنید”، “چگونه بفهمیم آیا نیاز به تعمیر سقف دارید” یا “چگونه بین تعمیر و تعویض سقف تصمیم بگیرید” را در نظر بگیرید. “. این نوع اطلاعات محتوای وبلاگ عالی را برای افزودن زمینه بیشتر به وب سایت شما ایجاد می کند.

صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

شاید شما در حال حاضر یک وب سایت پر از محتوای جالب و آموزنده در مورد کسب و کار خود داشته باشید. با این حال، اگر صفحات شما رتبه بندی نمی شوند، ممکن است نیاز به تعدیل داشته باشند. 

یاد بگیرید که چگونه محتوای سئو را بهینه کنید ، یا از ابزارهای ممیزی صفحه برای کشف چگونگی بهبود صفحات خود استفاده کنید. اصول اولیه سئو شامل استفاده از کلمات کلیدی است، بنابراین مطمئن شوید که از کلمات کلیدی که در صفحات فرود خود پیدا کرده اید استفاده می کنید. 

یکی از مهم ترین مواردی که در هر صفحه باید در نظر گرفت، چیزی است که برخی از کارشناسان سئو آن را سه پادشاه می نامند – URL، H1 یا عنوان صفحه شما و عنوان متا. عنوان متا عنوانی است که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود، برخلاف عنوانی که در خود صفحه وب سایت شما وجود دارد. 

اطمینان حاصل کنید که سه پادشاه شامل کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند. این به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد در مورد چه چیزی در صفحه بحث می‌کنید، و این اولین چیزی است که هنگام بهینه‌سازی یک صفحه در وب‌سایت خود به آن نگاه می‌کنید. 

از سایر نکات بهینه سازی در صفحه برای اطمینان از بهینه سازی صفحه شما برای موتورهای جستجو استفاده کنید.

مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید

آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم
آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم

اصلاح محتوا در صفحه وب سایت، حتی برای افرادی که از نظر فناوری به چالش کشیده اند، نسبتاً آسان است. رفع مشکلات فنی وب سایت شما برای مبتدیان برای سئو کمی دشوارتر است. 

از ممیزی SEO استفاده کنید تا نحوه عملکرد وب سایت خود را بیاموزید و مشخص کنید که آیا چیزی وجود دارد که بتوانید به راحتی خودتان آن را برطرف کنید. برخی از مشکلات رایج عبارتند از سرعت و امنیت سایت. اگر آدرس وب شما با “http” شروع می شود، برای امنیت بهتر به سایت “https” تغییر دهید. 

برای بهبود سرعت صفحه ، به دنبال توصیه‌هایی از هر تست سرعتی که استفاده می‌کنید باشید. همچنین می‌توانید کوچک‌تر کردن تصاویر و انتخاب بهترین بستر میزبانی وب‌سایت خود را برای بهبود زمان بارگذاری در وب‌سایت خود در نظر بگیرید.

سعی کنید لینک بسازید

لینک سازی کار کوچکی نیست و هر وب سایتی در اینترنت برای فرصت های پیوند بالقوه رقابت می کند. بک لینک ها مهمترین فاکتور خارج از صفحه هستند که باید در نظر گرفته شوند، زیرا هر چه تعداد وب سایت های بیشتری به وب سایت شما لینک دهند، گوگل سایت شما را قابل اعتماد و معتبرتر می داند آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم

یک توصیه مهم: از خرید لینک های اسپم و ارزان خودداری کنید. لینک سازی طبیعی همیشه بهتر از خرید یک لینک کار می کند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل کیفیت لینک ها را نیز ارزیابی می کنند. 

از ابزارهای لینک بیلدینگ مورد علاقه ما استفاده کنید یا از یک مشاور یا آژانس سئو برای شروع یک کمپین لینک سازی کمک بخواهید. 

همچنین می‌توانید با نقل قول‌های عمومی، نمایه‌های اجتماعی و بیانیه‌های مطبوعاتی ، نمایه بک لینک وب‌سایت خود را بهبود بخشید .

نتیجه گیری مقاله آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم ؟

آیا می توانم خودم سئو انجام دهم؟ پاسخ مثبت است، اما زمان و تلاش قابل توجهی برای یادگیری و اجرای شیوه های سئو نیاز است. 

آیا میتونم سئو سایت رو خودم انجام دهم ، اگر زمان کافی برای اختصاص دادن به وب سایت خود را ندارید، با یک شرکت با تجربه سئو کار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به بهبود وب سایت و رشد کسب و کار خود کمک کنیم، در گروه SEO دیجیتال با ما تماس بگیرید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *