استرابورد

استرابورد ، استرابورد چیست ، هدف استرابورد ها  (که در انگلیس و بسیاری از مناطق دیگر نیز دیوار موقتی خوانده می شود) یک ساختار تبلیغاتی بزرگ در فضای باز است که به طور معمول در مناطق پر ترافیک مانند جاده های شلوغ یافت می شود. بیلبوردها، هدف تبلیغات بنری تبلیغات بزرگی را به افراد عابر پیاده و رانندگان ارائه می دهند که معمولا نمایش شعار و تیکه کلام های شوخ و ظریف و تصاویری متفاوت است.

حتما پر بازدید ترین صفحه مدیارست در سال 2022 را ببینید : طراحی سامانه ، کلیک کنید .

حتما بخوانید : طراحی سایت آرایشی و بهداشتی

حتما بخوانید : بهترین ابزار تحلیل سایت

هدف بیلبورد های تبلیغاتی

هدف استرابورد ها بزرگترین بیلبورد ها با اندازه معمولی در درجه اول در بزرگراه های اصلی، یا شریان های اصلی قرار دارند و در معرض دید مصرف کنندگان با تراکم بالا (عمدتا با ترافیک وسایل نقلیه) قرار می گیرند. بیلبورد ها نه تنها به دلیل اندازه، بلکه بخاطر ایده های خلاقانه و بازی با کلمات و تصاویر باعث می شود، بیشترین دید را داشته باشند.

حتما بخوانید : خرید سایت آماده فروشگاهی

هدف بیلبورد های تبلیغاتی چیست

هدف بیلبورد های تبلیغاتی اولین هدف از اینگونه تبلیغات معرفی محصولات جدید، آگاهی و جذب است. هدف در اینجا مجاب کردن افراد به خرید نیست، انواع سئو کلاه سفید  بلکه فقط جلب توجه و شناسایی اولیه است، سایر ابزارهای تبلیغاتی مانند بروشور در محل فروش، یا فروشنده محصولات یا وب سایت، یا تبلیغات در مراکز توزیع روند اقناع و فروش را تکمیل می کنند.

حتما این صفحات را ببینید :

طراحی سایت عکاسی

طراحی سایت هتل

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی مارکت پلیس

هدف استرابورد ها هدف دوم این آگهی ها یادآوری به شماست (Reminder Advertising)، مانند تبلیغات کوکاکولا و پپسی در جاده ها، و گاهی پروفایل بک لینک چیست اوقات در این حالت می توانید یک پیشنهاد تبلیغاتی مانند تخفیف برای مدت زمان محدودی روی محصول ارائه دهید چون برند شما شناخته شده است و فقط به خریداران یادآوری می کنید علاوه بر یک پیشنهاد تبلیغاتی ویژه، به نوعی از آن ها می خواهید تا بیشتر از شما خرید کنند.

حتما بخوانید : هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی

ابعاد بیلبورد

قطعا هر طراحی قبل از شروع طراحی بیلبورد باید به ایده هایی که قرار است در آن تابلو پیاده کند فکر کند، تا بیشترین جذابیت را برای مخاطب خود داشته باشد. اطلاع از سایز بیلبورد از مهم ترین فاکتورهایی است که طراح با دانستن آن می تواند بر روی اتود ذهنی خود برای ایده پردازی تفکر کرده و سپس طراحی بیلبورد با نرم افزارهای گرافیکی را شروع کند هدف بیلبورد های تبلیغاتی.

سایز بیلبوردها با توجه به محل قرارگیری آن ها بر روی تابلوهای مجاور بزرگراه، عرشه پل های عابر و یا غیر هم سطح متفاوت است؛ اندازه های استاندارد 3*2 – 5*3 – 7*2 – 9*7 متر عمده سایز بیلبوردها را تشکیل می دهند.

حتما بخوانید :

طراحی سایت اقساطی

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت هتل

طراحی سایت عکاسی

طراحی سایت فروشگاهی

استرابورد به انگلیسی

واژه ای که از آن بعنوان ابزاری برای تبلیغات رسانه ای استفاده می کنیم انگلیسی می باشد و کلمه استرابورد به انگلیسی StarBoard می باشد. هدف استرابورد ها  این اصطلاح در قدیم برای بادبان کشتی ها استفاده می شد و امروزه بدلیل شباهت این سازه تبلیغاتی به بادبان کشی ها، آن را starboard نامگذاری کرده اند.

بیلبورد چیست

موکاپ استرابورد

با توجه به قیمت طراحی و سفارش استرابورد، پس از آماده شدن طرح آن را بصورت موکاپ استرابورد درآورد. بدین صورت که طرح اولیه با نرم افزارهای گرفیکی در محل استرابورد مورد نظر در عکسی حقیقی قرار داده می شود تا با استفاده از این نمای گرافیکی و اولیه بتوان طراحی استاربورد را در محیط واقعی تصور کرد.

ابعاد استرابورد

در راستای تبلیغات محیطی و رسانه ای ابعد استرابورد جهت سفارش طراحی و چاپ بنری با طول 4 و عرض 3 متر می باشد پس از چاپ آن را بر روی استرابورد نصب کرده و در ارتفاع 6.5 متری از سطح زمین در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

سبک تبلیغات

تبلیغات بیلبورد به گونه ای طراحی شده است که بتواند توجه یک شخص را به خود جلب کند و خیلی سریع جلوه ای به یادماندنی ایجاد کند، هدف استرابورد ها  باعث می شود خواننده پس از گذشت زمان از آن، در مورد تبلیغات فکر کند. آنها باید در مدت زمان بسیار کمی قابل خواندن باشند زیرا معمولاً هنگام رد شدن از بزرگراه ها خوانده می شوند. بنابراین معمولاً فقط چند کلمه در چاپ بزرگ وجود دارد و تصویری طنزآمیز یا جالب به رنگ درخشان دارند.

برخی از طرح های بیلبورد در خارج از فضای واقعی که توسط بیلبورد به آنها داده شده است، می ریزند و قسمت هایی از چهره ها از لبه های بیلبورد آویزان می شوند یا از بیلبورد در سه بعد دور می شوند.

بیلبورد دیجیتال

بیلبورد و استرابورد چیست؟

بیلبورد دیجیتال یک بیلبورد است که تصاویر مختلف و متن ایجاد شده از برنامه ها و نرم افزارهای رایانه ای را نشان می دهد. بیلبورد دیجیتالی می توانند برای نمایش متن در حال اجرا، نمایش چندین نمایشگر مختلف از همان شرکت و حتی ارائه چندین تبلیغات در طول روز برای چندین شركت طراحی شوند.

متن های در حال تغییر، حداکثر تأثیر و قرار گرفتن در معرض گسترده مخاطبان را تضمین می کنند. امکان برنامه ریزی تبلیغات از راه دور، همراه با برنامه ریزی انعطاف پذیر در کمترین زمان، امکان کاهش هزینه های نگهداری را فراهم کرده است.


مطالب پیشنهادی: انواع سئو کلاه سیاه


بیلبورد های متحرک

هدف استرابورد ها برخلاف یک بیلبورد معمولی، بیلبوردهای متحرک قادر به مراجعه مستقیم به مخاطبان مورد نظر خود هستند. آنها را می توان در هر جایی که به دلیل یک رویداد ترافیک سنگین داشته باشد – از جمله مراکز همایش ، ایستگاه های قطار ، فرودگاه ها و میادین ورزشی – قرار داد. آنها می توانند مسیرها را تکرار کنند و اطمینان حاصل کنند که پیام تبلیغ کننده نه تنها مشاهده می شود، بلکه این اطلاعات از طریق تکرار حفظ می شوند.

استرابورد چیست

استرابورد یک نوع استند تبلیغاتی ایستاده است که سایز آن به طور معمول بسیار کوچک تر از بیلبوردهای تبلیغاتی است و در قطع مستطیل عمودی عمدتاً طراحی و پیاده سازی می شود و استرابورد‌ها استرابورد‌ها سازه های جدید هستند که در برابر باد مقاوم بوده و قابل حمل نیز می باشد؛ هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز برای آژانس های تبلیغاتی به صرفه تر است. به دلیل پایین بودن هزینه نصب و تعمیر و و همچنین سرعت در تعویض تبلیغات، هزینه آنها نیز به نسبت ارزان تر است.

سازه استرابورد های چگونه هست

سازه استرابورد ، فریم خاصی ندارند یعنی مانند بیلبوردها دارای اندازه مشخصی نیستند. سازه استرابورد به شکل یک ستون اصلی و دو محور افقی فرعی متحرک در بالا و پایین آن است و می تواند در اندازه های متفاوت استفاده شوند ولی بر اساس قوانین بیشتر در یک اندازه طراحی می شوند.

بیلبوردهای تبلیغاتی در جاده های بین شهری یا بزرگراه ها و خیابان های بزرگ و شلوغ نصب می شوند، ولی استرابورد ها عموماً درون شهر و نزدیک محل زندگی افراد نصب می شوند به همین دلیل برای تبلیغات محلی مناسب ترند و با اهدافی چون: معرفی یک محصول جدید، معرفی طعم جدیدی از محصول موجود، اجرا کردن یک کمپین مناسبتی خاص و … نصب می شوند.

بسیاری از کسب و کارهای محلی از آرایشگاه ها رستوران ها و مراکز محلی خرید و شرکت‌های خدماتی که نیازی به تبلیغات گسترده ندارند می‌توانند از تبلیغات استرابرد استفاده کنند.

فرق استرابورد و بیلبورد

استرابورد از جهت هزینه بسیار ارزان تر از بیلبورد تمام خواهد شد.
طراحی بیلبورد بدلیل قرارگیری این سازه در اتوبان ها و بالا بودن سرعت خودروها باید جذاب تر، برند محور و دارای یک شعار منحصر بفرد باشد؛ در صورتی که در طراحی استرابورد عمدتا جزییات بیشتر از قبیل دسته بندی محصولات یا خدمات، اطلاعات تماس و … مطرح می شود.

تعداد بیلبورد ها بدلیل قوانین زیباسازی نمی تواند آنچنان زیاد باشد و بصورت عمده منحصر به بزرگراه ها و شریان های اصلی شهری و بین شهری است، اما استرابورد را بدلیل اندازه آن می توان در هر نقطه ای از شهرها استفاده کرد.

وضعیت امروزی بیلبورد ها

با ظهور فناوری دیجیتال، تابلوهای دست‌نویس و نقاشی‌ شده، جای خود را به نسخه‌ هایی از تصاویر دیجیتالی داده است که بر روی هر نوع سطح ممکن، چاپ و نصب می‌ شوند. این تصاویر در همه جا هستند، بدنه ی اتوبوس‌ها، کیوسک‌ها، سردر مغازه‌ ها، بدنه ی تاکسی‌ها، داخل فروشگاه‌ های بزرگ و فرودگاه نمونه ‌هایی از مکان‌ هایی هستند که در آن‌ها این تصاویر به چشم می‌خورند.

از ابتدایی‌ترین تمدن ها تا به امروز، انسان ها برای یافتن بازار و کسب سود همواره از تابلو های تبلیغاتی استفاده کرده است که موجب شده این تابلو ها از محبوب ترین وسایل خبررسانی شناخته شود. دلیل این محبوبیت یا به خاطر مخاطبان زیاد و قیمت مناسب آن است یا به این دلیل که امروزه مردم بیشتر وقت خود را در خودروها و در حال رفت و آمد در خیابان‌ها می‌گذرانند. در هر صورت این تابلو ها بهترین راه برای تبلیغات و یافتن بازار برای کالای مورد نظر است.

هدف استرابورد های تبلیغاتی

استرابورد چیست

به زمانی فکر کنید که در بزرگراه رانندگی می‌کردید و از مناظر لذت می‌بردید که با یک بیلبورد شیک و رنگ‌های روشن روبرو شدید.  هدف بیلبورد های تبلیغاتی حالا تصور کنید بیلبوردی که دیدید نشان دهنده شرکت شما بود. به این فکر کنید که قبلاً چند نفر آن بیلبورد را دیده اند و به این فکر کنید که بعد از شما چند نفر آن را خواهند دید.

 شرکت شما قبلاً در معرض دید ده‌ها هزار نفر قرار گرفته است و ده‌ها هزار نفر دیگر همچنان دیده خواهند شد. همه آن افراد حتی برای یک ثانیه به شرکت شما فکر خواهند کرد. با این نوع قرار گرفتن در معرض، کسب و کار شما مطمئناً کسب و کار جدیدی خواهد داشت.

ویدئو های مربوط به برند های مطرح در بیبلورد ها و استرابورد ها

چرا تبلیغات بیلبورد مهم هست

استرابورد چیست

رسیدن به بازار هدف

تبلیغات بیلبورد همچنین هدف قرار دادن جمعیتی خاص از مخاطبان را بسیار آسان می کند. با فناوری امروزی، راه‌هایی برای ایجاد یک تقسیم‌بندی جمعیتی وجود دارد تا نشان دهد اکثریت مخاطبان هدف شما تمایل دارند به کجا بروند و سپس بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در جایی قرار دهید که دقیقاً با این آمار جمعیتی دیده شوند. 

این به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و در عین حال آنها را به فکر نحوه خرج کردن پول خود با شما وادار کنید.

به آنها نشان دهید که چه می خواهند

تبلیغات در فضای باز برای رسیدن به بازارها در حالی که در حال حاضر در ذهنیت خرید هستند ضروری است. مردم تمایل بیشتری به تصمیم گیری در مورد خرید خود در خودرو دارند، بنابراین، تبلیغ کنندگان باید از این موضوع به نفع خود استفاده کنند. 

بیلبوردها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن برند خود با جهان و دسترسی به کسانی هستند که به محصولات و خدمات شما بیشتر نیاز دارند. تبلیغات شما بر مشتریان بالقوه تأثیر می گذارد تا از خدمات شما استفاده کنند نه اینکه تجارت خود را به یکی از رقبای شما ببرند.

برند سازی فوق العاده قوی

استرابورد ، استرابورد چیست ، بیلبورد ، بیلبورد چیست اهمیت تبلیغات بیلبورد در مزایایی است که هیچ روش تبلیغاتی دیگری نمی تواند ارائه دهد. نه تنها برای کسب و کار عالی است، هدف استرابورد ها بلکه برای آن دسته از مشتریان بالقوه ای که نیاز دارند در مورد خدماتی که برای آنها در دسترس است بدانند نیز مفید است. هنگامی که به روشی بسیار مؤثر برای جذب مشتریان جدید و تشویق وفاداری به برند نیاز دارید، تبلیغات بیلبورد راهی برای رفتن است هدف بیلبورد های تبلیغاتی .

استرابورد ، چیست

استرابورد

استرابورد ، به بهترین وجه به عنوان پوسترهای بزرگ توصیف می شوند. از زمان مصریان باستان، از بیلبوردها برای تبلیغ کالاها و خدمات استفاده می شد.

تبلیغ کنندگان برای نمایش پیام خود در فضاهای بزرگ تبلیغاتی در فضای باز هزینه پرداخت کرده اند. هدف بیلبوردها جلب توجه عابران پیاده و رانندگانی است که به طور مرتب از کنار آنها عبور می کنند.

تبلیغات بیلبورد از چاپ بزرگ استفاده می کند. پیام را باید در چند ثانیه خواند و فهمید. بنابراین، تبلیغ‌کنندگان اغلب شامل تصاویری می‌شوند که احساسات را برمی‌انگیزد. هدف از تبلیغات بیلبورد بازاریابی یک شرکت، یک برند، یک محصول، استرابورد چیست ، یک خدمات، یک رویداد خاص یا یک کمپین است. 

استرابورد چیست

این شامل شهرها، در امتداد بزرگراه‌های شلوغ، در اتوبوس‌ها، نزدیک فرودگاه‌ها، نزدیک میدان‌ها یا روی دیوارهای ساختمان می‌شود. هدف از تبلیغات بیلبورد این است که توسط تعداد زیادی از سواران، رانندگان یا پیاده‌روها مشاهده شود.

تحقیقات نشان می دهد که ما ممکن است روزانه در معرض تبلیغات بگیریم .

استرابورد ، مردم آمریکای شمالی 17600 دقیقه را در ماشین می گذرانند . استرابورد چیست ،  این به 300 ساعت برای هر نفر در سال جواب می دهد. بینندگان مخاطب اسیر هستند . 

سوالات متداول درباره استرابورد

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *