کاربرد اینستاگرام در کسب و کار چیست

امروزه همه افراد به اهمیت و کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ، پی برده‌اند. علاوه بر هزاران ویژگی و مزیت‌های اینستاگرام، نکته‌ای که اینستاگرام را از دیگر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند، تعداد زیاد مخاطبان و کاربران این شبکه اجتماعی است.

شاید در گذشته، اینستاگرام تنها در بین نوجوانان، آن هم صرفاً برای به‌اشتراک‌گذاری تصاویر، محبوبیت داشت؛ اما امروزه به یکی از محبوب‌ترین رسانه اجتماعی در جهان تبدیل شده است. در طی دو سال گذشته، تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام از مرز یک میلیارد کاربر رد شد.

کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ، زیاد مهم نیست که به فکر راه‌اندازی چه نوع کسب و کار اینستاگرامی و در چه ابعادی باشید، هر کسب و کاری قادر است از طریق اینستاگرام به افزایش فروش‌، رشد و توسعه برند خود برسد.

حتما بخوانید : طراحی سایت اقساطی

چرا اینستاگرام انقد محبوب برای کسب و کارهاست

کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ، برای همه مشهود هست . این اپلیکیشن محبوب، به علت دارابودن تعداد زیادی کاربر، به رشد و توسعهٔ بسیاری از کسب و کارها کمک کرده است؛ درواقع در کسب و کارهای اینستاگرامی می‌توانید با مخاطبان خود در هر زمان و از هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنید؛

حتما بخوانید : سایت بهتر است یا اینستاگرام

البته توجه کنید که این شبکهٔ اجتماعی، صرفاً یک پلتفرم برای نشان‌دادن محصولاتتان است، به‌مرورزمان بهتر است برای تبلیغات، جذب مشتری جدید و افزایش فروش از دیگر کانال‌های بازاریابی، مانند موتورهای جستجو استفاده کنید؛

همان گونه که مستحضرید، در این مقاله از سری مقالات مدیارست قصد داریم درباره کاربرد اینستاگرام در کسب و کار و افزایش فروش، اطلاعاتی را خدمت شما علاقه‌مندان مطرح کرده و نکات مفیدی در این باره بیان کنیم؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

راه‌اندازی کسب و کار در اینستاگرام، ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، کافی است یک‌بار شروع به فعالیت در اینستاگرام کنید، تا به‌راحتی کار با این پلتفرم پی ببرید.

آخرین بار کی از فروشگاه‌های سنتی خرید کرده‌اید؟ برای خرید محصولاتتان ترجیح می‌دهید ساعت‌ها در خیابان قدم بزنید یا آنلاین خرید کنید؟ از سری کاربرد اینستاگرام در کسب و کار، می‌توان به ساده شدن فرایند خریدوفروش محصولات اشاره کرد.

راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام

راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام
راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام

در دنیای واقعی، برای توسعه کسب و کار محدودیت‌های زیادی از جمله محدودیت زمانی و مکانی، وجود دارد؛

حتما بخوانید : چرا نباید فالوور فیک بخریم

مثلاً در طول سال، مناسبت‌های بسیاری وجود دارد که باعث تعطیل‌شدن کسب و کارها شده و باعث ازدست‌رفتن تعداد زیادی از مشتریان می‌شود یا درصورتی‌که فروشگاه شما در بهترین قسمت شهر قرار داشته باشد، افراد زیادی هستند که به فروشگاه شما دسترسی ندارند یا به‌صورت مرتب نمی‌توانند به آنجا سر بزنند و از موجودی محصولات‌ شما باخبر شوند.

در سال‌های اخیر به دلیل پیشرفت چشمگیر در دنیای دیجیتال، تمام جنبه‌های زندگی مدرن، مانند کار، خرید، سفر، ارتباطات و… تحت‌تأثیر اینترنت قرار گرفته است؛ بنابراین دیگر الزامی به ارتباط حضوری با مشتریان نیست و به‌راحتی با گوشی همراهی که در دست خود دارید، می‌توانید محصولاتتان را فروخته و با افراد در ارتباط باشید. شاید یکی از مهم‌ترین کاربرد اینستاگرام در کسب و کار‌های اینترنتی، همین فروش بدون محدودیت محصولات باشد.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، افراد بسیاری از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ اگر کمی دقیق‌تر آمار را بررسی کنیم، در سال ۲۰۱۰، یک میلیون کاربر در این پلتفرم فعالیت می‌کردند، اما این عدد در مدت دو سال به ۱۰۰ میلیون کاربر، ارتقا پیدا کرد؛ در حال حاضر طبق آخرین آمارها، یک میلیارد و دویست میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

محبوبیت این شبکه اجتماعی محدود به کشور یا شهر خاصی نیست؛ بنابراین کسب و کار شما در اینستاگرام بدون هیچ محدودیتی و به‌راحتی می‌تواند دیده شود و رشد پیدا کند کاربرد اینستاگرام در کسب و کار .

تأثیر ارتباط با مشتری در بهبود کسب و کار اینستاگرامی

طراحی سایت فروشگاهی در کسب و کار
طراحی سایت فروشگاهی در کسب و کار

یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعه برند شما، ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان در دنیای دیجیتال است؛ چراکه مشتری، یکی از مهم‌ترین ثروت‌های یک کسب و کار است. در بسیاری از موارد مشتریان در مرحلهٔ آخر ثبت سفارششان از خرید خود منصرف می‌شوند. هنگامی که نتوانید به‌موقع جواب مشتریانتان را بدهید و روزها آن‌ها را منتظر بگذارید، مشتری خود را از دست خواهید داد.

حتما بخوانید : سایت افزایش فالوور

ساخت سایت فروشگاهی برای بهبود کسب و کار

کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ، همان‌طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم؛ پاسخگویی دراسرع‌وقت باعث حفظ مشتری و برعکس عدم پاسخگویی به‌موقع، موجب ازبین‌رفتن مشتری خواهد شد؛ توجه نمایید ساخت سایت فروشگاهی، باعث رفع این مشکل می‌شود.

با طراحی سایت فروشگاهی برای فروش محصولاتتان، حجم دایرکت‌ها کمتر شده و مشتریان نیز از طریق سایت می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند. ممکن است در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی‌تان، دغدغه‌ای برای مدیریت حساب خود نداشته باشید، اما پس از گذشت مدتی، با بیشترشدن مشتریان و سفارش‌ها نیاز به استخدام ادمین اینستاگرام پیدا خواهید کرد.

طراحی سایت فروش آنلاین، جز جدانشدنی کسب و کارهای اینستاگرامی است. سایت فروشگاهی این امکان را به صاحبان کسب و کار می‌دهد که برند و محصولات خود را در سرچ‌های مرتبط در موتورهای جستجو، به مخاطبان و مشتریان نشان دهند.

پس از بارگذاری محصول جدید فروشگاه در سایت و انتشار پست اینستاگرامی‌ مربوط به محصول، می‌توانید لینک خرید محصول را در بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان قرار دهید؛ این تکنیک به بهبود بیشترشدن بازدید وب‌سایت، سئو سایت‌، بهبود رنک وب‌سایت و افزایش ترافیک سایت فروشگاهی‌تان کمک می‌کند

بهبود سئو در کسب و کار اینستاگرام

تأثیر تبلیغات در بهبود کسب و کار اینستاگرام

هنگامی که شما یک فروشگاه حضوری دارید، برای تبلیغ فروشگاه‌ و بهبود کسب و کار باید هزینه‌های زیادی را بپردازید. بخشی از این هزینه‌ها را باید صرف نصب بنر تبلیغاتی در بهترین جای شهر کنید و در ادامه باید اقدام به چاپ بروشور نمایید، ‌ اما در اغلب اوقات افراد بروشورهای تبلیغاتی را دریافت نمی‌کنند و یا در بهترین حالت پس از آنکه برگه‌های تبلیغاتی را گرفتند، بر روی زمین رها می‌کنند؛

لذا احتمال رسیدن به هدفتان با تبلیغات، بسیار کم است هرچند بازاریابی دهان‌به‌دهان تا حد مناسبی برند شما را تبلیغ می‌کند؛ اما به‌تنهایی کافی نیست و اینجاست که کاربرد اینستاگرام در کسب و کار مشهود میشود .

حتما بخوانید : هشتگ در اینستاگرام چیست

نحوه تبلیغات در اینستاگرام جهت بهبود کسب و کار

تبلیغات در اینستاگرام کمی متفاوت و البته کاملاً رایگان است. برای شروع کافی است از مخاطبان خود بخواهید کسب و کار شما را در صفحه‌شان استوری و پست به اشتراک بگذارند. برای انجام این کار می‌توانید یک مسابقه اینستاگرامی طراحی کنید و یکی از شروط شرکت داده شدن در قرعه‌کشی مسابقه، ‌ استوری کردن یکی از پست‌های کسب و کارتان باشد.

بدین ترتیب می‌توانید مخاطبان بیشتری را در صفحه خود جذب کرده و به تعداد مشتریانتان بیفزایید.

تحلیل رقبا در کسب و کار اینستاگرام
تحلیل رقبا در کسب و کار اینستاگرام

تحلیل رقبا در کسب و کار اینستاگرامی

در دنیای فروشگاه‌های حضوری برای بررسی روند فروش رقبایتان باید تمام شهر را قدم بزنید تا فروشگاه‌هایی که محصولی مشابه محصول شما را دارند را بتوانید بررسی کنید تا از موجودی محصولات، دکور، نحوه برخورد و… آن‌ها باخبر شوید. اما در فضای اینستاگرام، تمامی این امکانات را در حد چند کلیک در اختیار خواهید داشت.

شما می‌توانید به‌راحتی با جستجوی نام کسب و کار خودتان مانند پوشاک، جواهرات، ادویه و… به تعداد بسیاری از افراد و برندها برسید که محصولات مشابه محصولات شما را دارند؛ بررسی و تحلیل ویترین فروشگاه آنلاین، سبک پست‌های اشترک گذاشته شده در صفحه کسب و کار اینستاگرامی، نقاط قوت و ضعف آن‌ها و تکرارنکردن اشتباهات آن‌ها باعث می‌شود چندین قدم از رقبایتان جلو بیفتید.

نکات دیگری که در تحلیل رقبای خود باید بررسی کنید شامل: تعداد های‌لایت، موضوع های‌لایت‌ها، عکاسی محصولات‌، تولید محتوای متنی، کپشن‌نویسی، نوع ارتباط با مشتری‌، هشتگ‌گذاری باشد.

هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ در کسب و کار برای اینستاگرام
هشتگ در کسب و کار برای اینستاگرام

هشتگ گذاری یکی دیگر از کاربردهای اینستاگرام در بهبود و پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی است. استفاده از هشتگ به شما امکان می‌دهد تا پستی که در اینستاگرام منتشر کرده‌اید، به دست افراد بیشتری برسد و بیشتر دیده شود.

آمارها نشان داده است که عملکرد پست‌هایی که از هشتگ‌های مرتبط‌تر و بیشتر استفاده کرده‌اند، بهتر است. علاوه بر هشتگ گذاری، استفاده از موقعیت مکانی را نیز فراموش نکنید؛ در نظر داشته باشید، استفادهٔ هم‌زمان از این دو ویژگی اینستاگرام باعث مشارکت و بازدید بیشتر توسط کاربران می‌شود.

اعتماد مشتریان در بهبود کسب و کار در اینستاگرام

ارتباط کسب و کار در اینستاگرام
ارتباط کسب و کار در اینستاگرام

کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ، امروزه بیشتر مخاطبان ترجیح می‌دهند وقتی اسم برندتان را در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی سرچ ‌کنند، با صفحات و اطلاعات مربوط به کسب و کارتان مواجه شوند. داشتن یک سایت فروشگاهی و اکانت اینستاگرام باعث افزایش اعتماد مشتریان شده و برای شما مشتریان دائمی می‌سازد.

درصورتی‌که در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام برای کسب و کارتان یک حساب کاربری ساخته‌اید و در آنجا نیز فعالیت در فروش دارید؛ حتماً در قسمت بیوگرافی اکانتتان آدرس آن صفحات را وارد کنید.

استفاده از امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار می‌دهد همگی در راستای کمک به توسعهٔ کسب و کار شما هستند، بنابراین ساده از کنار این امکانات رد نشوید و بعد از ساخت یک اکانت کاربری بیزینس در اینستاگرام، از تمام امکانات آن استفاده کنید تا یک کسب و کار اینترنتی حرفه‌ای داشته باشید.

توجه نمایید داشتن یک سبک و طراحی مشخص و مناسب، باعث ایجاد برندینگ برای کسب و کار شما می‌شود؛ پس بهتر است اگر در ابتدای مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی خود هستید، همه چیز را از پیش بررسی کرده و سپاس اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مدیارست، درباره مزیت و کاربرد اینستاگرام در کسب و کار ، ها اطلاعاتی را خدمت شما علاقه‌مندان مطرح کردیم؛ هرچند در نظر داشته باشید که تمامی این کاربردها و مزایا بدون برنامه‌ریزی منظم و مداوم ممکن است نتیجه‌بخش نباشد؛

پس از ساخت سایت فروشگاهی شما می‌توانید کسب و کاری حرفه‌ای‌تری داشته باشید و درگیر دیگر چالش‌های مربوط به کسب و کار اینترنتی نشوید. امیدواریم مطالعهٔ مقالهٔ فوق برایتان مفید واقع شده باشد. در صورت بروز هرگونه پرسش و ابهامی کارشناسان مجموعهٔ مدیارست آمادهٔ خدمت‌رسانی به شما عزیزان و علاقه‌مندان به حوزهٔ کسب و کار اینستاگرامی می‌باشند.

منبع خارجی makeuseof.com

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *