نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟


نیچ مارکتینگ چیست؟ هنگامی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، به اهمیت داشتن یک استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش خود پی می برید. با نیچ مارکتینگ می توانید این کار را انجام دهید، و این به یک روش بسیار ساده برای هدف قرار دادن کاربران با ویژگی های بسیار خاص تبدیل شده است.

اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید باید عناصر زیادی را در نظر بگیرید. شما نمی توانید در شرایط برابر با شرکت های بزرگ رقابت کنید، زیرا آنها بودجه و تجربه بیشتری دارند که به نفع خود استفاده می کنند.

نیچ مارکتینگ چیست؟ یک جایگزین فوق العاده، کم هزینه و غیر تهاجمی است که به شما کمک می کند تجارت خود را از همان ابتدا سودآور کنید. بیایید ببینیم چگونه می توانید آن را پیاده سازی کنید:

قبل از شروع مقاله حتما به بازاریابی تک به تک چیست؟ سر بزنید.

نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟ یکی از انواع بازاریابی است که امروزه وجود دارد. این روش به دنبال بهره‌برداری از ویژگی‌های یک بازار کوچک است که متناسب با مزایای محصول یا خدمات شما باشد.

از اینجا، استراتژی های متعددی برای هدف قرار دادن بخش بسیار خاصی از مشتریان ایجاد می شود که نشان داده اند به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. 

آیا دیده اید که چگونه شرکت های چند ملیتی بزرگ از کمپین های میلیون دلاری در رادیو، تلویزیون و شبکه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات جدید خود استفاده می کنند؟ خوب، شما نمی توانید این کار را انجام دهید زیرا اندازه، بودجه یا مشتریانی برای آن ندارید.

این امر باعث می شود که نیچ مارگتینگ گزینه ای بیش از جالب باشد. بسیاری از متخصصان می گویند که هر چه یک بخش خاص تر باشد، امکانات بیشتری برای فروش یک سرویس بدون نیاز به سرمایه گذاری کلان خواهید داشت.

حتما ببینید: طراحی سایت هتل

وقت آن است که شما به این روند جدید بپیوندید.

نیچ مارکتینگ برای چیست؟

نیچ مارکتینگ برای چیست؟

اگر کارآفرینی را شروع کرده اید، تمام جایگزین هایی را که برای تبلیغ محصولات خود دارید، درک خواهید کرد. ما در نظر داریم که سوله ها راه بسیار جالبی برای استفاده از منابع شما هستند.

و همه اینها به این دلیل است که شما بر اساس گروه کوچکی هستید که در بسیاری از مواقع توسط برندهای بزرگ به حاشیه رانده شده اند. ما افرادی را دیده‌ایم که نیازهای بسیار خاصی دارند و نمی‌توانند محصولاتی برای آنها پیدا کنند، و اینجاست که شما وارد می‌شوید.

کمپین های سنتی تنگناهای زیادی دارند، حتی اگر این واقعیت را هم اضافه کنیم که کمتر و کمتر مردم به آنها اعتقاد دارند. اگر یک جایگاه خوب را شناسایی کنید و محصول مناسبی داشته باشید، چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارید.

این همان چیزی است که نیچ مارکتینگ برای نفوذ در بازاری است که کاربران کمی دارد اما تعداد زیادی نیاز به حل دارند.

برخی از مزایای نیچ مارکتینگ

بله، نیچ مارکتینگ مزایای بسیاری را به شما به عنوان یک کارآفرین ارائه می دهد. آیا می خواهید هر کدام را با جزئیات بیشتری ببینید؟

 در لیست زیر پیدا کنید:

1. هزینه های دسترسی کمتر

چیزی که ما در مورد نیچ مارکتینگ دوست داریم این است که به دلیل تقسیم بندی آن، هزینه هر کلیک آن بسیار پایین است. آن را با یک بازار بزرگ تست کنید و خواهید دید که برای هر کلیک روی تبلیغ شما چقدر گران خواهد بود.

اگر بودجه محدودی دارید یا می خواهید ببینید این ایده چقدر قابل اجرا است، می توانید از این نوع بازاریابی استفاده کنید. اگر کار کند، سودآوری تقریباً تضمین می شود، زیرا آنها مشتریانی با نیازهای بسیار خاص هستند که حل نشده اند.

2. رقابت کمتر

نیازهای خاص پایه اصلی نیچ مارکتینگ هستند. اگر می خواهید از بقیه متمایز شوید، باید مواردی را بیابید که شما را در یک بازار رقابتی فزاینده منحصر به فرد و بی بدیل می کند.

این یک مثال است: آیا بستنی فروشی را دیده اید که در چند ماه گذشته در شهر شما افتتاح شده باشد؟ خوب به نظر شما اگر در شعاع 20 کیلومتری 10 یا 15 تا باشد تبلیغ آن چقدر دشوار است؟

شاید به این راحتی هم نباشد. حالا اگر بستنی فروشی محصولات صنایع دستی با مواد ارگانیک و بدون افزودنی های مصنوعی بفروشد، آیا می توانید آن را تبلیغ کنید؟ مطمئناً می‌توانید، و همه اینها به دلیل جایگاه بسیار دقیقی است که هدف قرار داده‌اید .

3. مشتریان وفادار بیشتر

وفاداری یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کاری است. بدون وفاداری هیچ شرکتی نمی تواند خود را حفظ کند و شما باید هر ماه به بازار بروید تا کاربران جدید را برای خرید محصولات خود جذب کنید.

بخش هایی که بسیار خاص هستند به این دلیل مشخص می شوند که کاربران برای مدت طولانی مورد توجه قرار نگرفته اند. بنابراین اگر برندی بیاید که نیازهای آن‌ها را برطرف کند، در کمترین زمان به برند بسیار وابسته می‌شوند.

آیا می دانید بهترین قسمت چیست؟ وقتی محصول شما را دوست داشته باشند، خودشان قدرتمندترین تبلیغات موجود را انجام می دهند: توصیه شفاهی.

این امر ضروری است که جایگاهی را که قرار است به آن حمله کنید به خوبی انتخاب کنید. اگر این کار را بکنید، جایگاه زیادی به دست خواهید آورد.

4. با مخاطب سازگار است

از آنجایی که تعداد کمی هستید، می توانید بدون فکر کردن به انبوه عظیمی که در بازار وجود دارد، روی نیازهای مشتریان خود تمرکز کنید.

وظیفه شما این است که مطمئن شوید آنها راضی هستند تا فقط به برند شما وفادار باشند و از مزیت رقابتی که به دست آوردید استفاده کنید.

مزایای نیچ مارکتینگ چیست؟

معایب نیچ مارکتینگ چیست؟

فکر نمی کردی همه چیز گل رز باشد، نه؟ نیچ مارکتینگ دارای تعدادی سوال و معایب است که قبل از تصمیم گیری باید آنها را ارزیابی کنید. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم:

1. اندازه بسیار کوچک

بله، واقعیت این است که بازارهای خاص معمولاً بسیار کوچک هستند. بنابراین، هنگامی که کاربران را تسخیر کردید، شانس کمی برای رشد خواهید داشت زیرا تقاضا برای محصول ثابت می ماند.

بعید است که شرکت شما در آن جایگاه قدرتی داشته باشد مگر اینکه آنها شما را توصیه کنند. به همین دلیل است که باید به خوبی مطالعه کنیم که منابع خود را در کجا سرمایه گذاری خواهیم کرد.

2. احتمال شکست زیاد

اگر شرکت های بزرگ از این استراتژی آگاه شوند و قبل از شما وارد شوند، جایگاه ها احتمالاً شکست خواهند خورد. اگر این اتفاق بیفتد، گزینه های شما محدود می شود و به احتمال زیاد مجبور خواهید بود به جای دیگری بروید.

این امر می تواند با نوآوری های محصول نیز اتفاق بیفتد، بنابراین باید این تصمیم را بسیار با دقت بگیرید.

همانطور که می بینید، نیچ مارکتینگ گزینه ای عالی برای کسب و کار شما برای برداشتن اولین گام های خود در بازار است. فراتر از معایب ، ما بر این باوریم که بهترین راه برای رقابت با شرکت‌های بزرگی است که امروزه وجود دارند.

معایب نیچ مارکتینگ چیست؟

سخن پایانی مقاله نیچ مارکتینگ چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟ نظر شما در مورد این بازاریابی تخصصی چیست، آیا فکر می‌کنید که برای کسب و کار شما مناسب است یا جایگزین دیگری دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید تا سایر کاربران نیز مانند همیشه در نظرات تصمیم درستی بگیرند.

منبع: niche marketing

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *