مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق

مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق


مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق ، طراحان وب سایت اغلب نگران مهارت های ملموس خود هستند، مانند مهارت های فتوشاپ هاردکور یا تسلط بر جی کوئری.

با این حال، مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق ، موفقیت در زمینه طراحی وب به چیزی بیش از داشتن تجهیزات مناسب یا تسلط فوق العاده در طراحی نیاز دارد. نکات بسیار مهمی وجود دارد که هر طراح وب مشتاقی باید در هنگام ساختن کارنامه حرفه ای خود در نظر داشته باشد. ما همچنین یک “لیست خواندن” مفید برای جایی که می توانید اطلاعات عمیق تر دریافت کنید، ارائه خواهیم کرد.

مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق چیست


جدای از ایجاد یک طراحی وب چشم نواز و ایجاد تعادل بین حجم عظیمی از اطلاعات، چالشی که طراحان وب با آن روبرو هستند شامل مدیریت مؤثر مشاغل حرفه ای آنها است.

حتما بخوانید : طراحی سایت اقساطی

کار یک طراح وب به ساختن وب سایت هایی با ظاهر خوب ختم نمی شود. شما همچنین باید همه چیزهایی را که ترکیب می شوند تا یک تجارت موفق را تشکیل دهند، مدیریت کنید. از برنامه ریزی و اجرا گرفته تا بازاریابی و ارتباطات، یک طراح وب باید در هر قدمی که برداشته می شود، زیرک و همچنین حرفه ای باشد.

واقعاً موفق بودن مستلزم مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ویژگی‌هاست… برخی از آنها ممکن است قبلاً داشته باشید، برخی از آنها ممکن است نادیده گرفته شوید. اینها چیزهایی هستند که نمی توان با خواندن کتاب یا نشستن در کلاس درس به سرعت به دست آورد. بلکه بسیاری از اینها مهارت هایی هستند که برای پرورش آنها زمان و تجربه لازم است مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق .

به نظر من، اینها نکات گرانبهایی هستند که با استفاده از آنها در طول زمان، به شما کمک می کنند تا در دنیای وب به موفقیت برسید. به عنوان یک متخصص طراحی وب، نکات زیر به شما کمک می کند تا خود را به یک ستاره راک طراحی وب تبدیل کنید .

نکته 1: مهارت های ارتباط موثر

ارتباط موثر یکی از آن مهارت هایی است که می تواند شما را در هر زمینه ای بسازد یا شکست دهد، اما به ویژه در طراحی وب که برقراری ارتباط با مشتری، مدیر هنری یا توسعه دهنده می تواند موفقیت یک پروژه را دیکته کند، بسیار مهم است.

حتما بخوانید : طراحی سایت اقساطی

how-to-become-a-web-designer

کاملاً قابل درک است که روح‌های خلاق ذاتاً به طور شهودی پرحرف نیستند. با این حال، وقتی صحبت از ارائه خود و فروش کار شما می شود، باید در ارتباط با مشتری جسور و شفاف باشد. شما باید بتوانید به طور هوشمندانه در مورد انتخاب های طراحی خود صحبت کنید – چرا آنها را انتخاب کردید و چگونه انتخاب طراحی شما برای تجارت آنها مناسب است.

همچنین اگر در برقراری ارتباط خوب باشید، بسیاری از اختلافات کوچک را می توان به راحتی حل کرد. پس برای زنده ماندن و موفقیت خوب ارتباط برقرار کنید و ارتباط برقرار کنید.

نکته 2: بتوانید خودتان را بفروشید

این یک دنیای کوچک است، و از دیدگاه یک طراح وب، یک جنگل نیز هست. طراحان وب در طول هجوم طلا با رقبای زیادی به اندازه یک چهل و نهم روبرو می شوند… و فقط بهترین ها زنده می مانند. برای اینکه خودتان را از رقبا متمایز کنید، باید به مردم در مورد خودتان و مهارت‌هایتان اطلاع دهید.

تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق

طراحان معمولا ذاتا متواضع هستند، با این حال، وقتی نوبت به موفقیت حرفه ای می رسد، باید راه خود را به اوج برسانید و حضور خود را مشخص کنید. چندین راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

بازاریابی دهان به دهان، بازاریابی شبکه های اجتماعی و حتی بازاریابی کارت ویزیت می تواند به خوبی کار کند. با این حال، اگر ترجیح می دهید روی صندلی دنج خود بنشینید و منتظر بمانید تا مشتریان شما را بشناسند و به سراغ شما بیایند، محکوم به فنا هستید!

نکته 3: قبل از طراحی برنامه ریزی کنید

در حالی که مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق بسیاری از طراحان با نگرش «صبر کنید تا الهام اتفاق بیفتد» به پروژه‌ها برخورد می‌کنند، اما واقعیت این است که فقط کمی برنامه‌ریزی می‌تواند به این الهام سریع‌تر کمک کند. به این ترتیب، مهم است که قبل از ورود به فرآیند طراحی وب، برنامه ریزی و تحقیق خوبی داشته باشید. برنامه ریزی را می توان به سه بخش دیگر تقسیم کرد:

 شدن به یک طراح سایت موفق
  • تحقیق در مورد شرکت مشتری
  • پرسیدن از مشتری که از وب چه می خواهد و چه انتظاری دارد
  • تفکر در مورد آنچه رقبای او انجام می دهند و روند صنعت مرتبط


طرحی از وب سایت در ذهن خود بسازید و سپس (در صورت امکان) آن را روی کاغذ بیاورید. اگرچه برنامه ریزی فرآیندی پرهیجان و کمتر جالب است (و بسیاری از طراحان تمایل دارند از آن صرف نظر کنند)، برنامه ریزی پیش از طراحی به بهترین نحو در زمان، پول و منابع شما صرفه جویی می کند.

نکته 4: کار خود را ارزیابی کنید و بازخورد دریافت کنید

چرخه یک پروژه طراحی وب با ارزیابی و تجزیه و تحلیل کار طراحی شده شما به پایان می رسد. توانایی پذیرش و اجرای بازخورد به طور موثر یکی از ویژگی های مهم متخصصان خلاق است.

مراحل  شدن به یک طراح سایت موفق

مانند سایر عوامل ذکر شده، داشتن چشم خوب در اشاره به اشتباهات در کار خود ویژگی است که طراحان وب موفقیت گرا باید از آن برخوردار باشند. طراحان وب باید به عنوان مدافع شیطان عمل کنند و موفقیت وب سایت خود را در جایگاه مخاطب هدف قضاوت کنند. علاوه بر این، وقت گذاشتن برای اینکه افراد دیگر کار شما را از نظر اشتباه بررسی کنند، بسیار مفید خواهد بود. شما می توانید در مورد اهمیت بازخورد در مقاله براندون در مورد این موضوع بیشتر بخوانید.

نکته 5: یک طراح وب باشید، نه یک طراح گرافیک

این یک تصور غلط عمومی است که طراحان گرافیک به دلیل مهارت های گرافیکی کامپیوتری خود می توانند طراح وب نیز باشند و بالعکس. در حالی که این ممکن است در تئوری درست باشد، تعداد کمی از متخصصان وجود دارند که به طور منظم فاصله بین پروژه های چاپی و پروژه های مبتنی بر وب را پر می کنند.

واقعیت این است که طراحی وب یک زمینه کاملاً مجزا از طراحی است که استعداد و تخصص خاص خود را دارد. اینها دو رسانه متفاوت هستند و بنابراین مخاطبان و اهداف یک وب سایت کاملاً با یک قطعه طراحی گرافیکی متفاوت است.

همیشه این امکان وجود دارد که یک طراح گرافیک به محض یادگیری مهارت های فنی خاص، به سطح یک طراح وب ارتقا یابد، اما مهم است که تصور نکنید یک طراح گرافیک راک استار در هنگام طراحی برای وب فوراً موفق خواهد شد. برای موفقیت کسب و کار وب خود، باید خود را به حوزه طراحی وب متعهد کنید و در آن تخصص داشته باشید.

نکته 6: خود را با فناوری جدید به روز کنید

دنیای فناوری رایانه تقریباً هر روز تغییر می کند و برای همگام شدن با آن، یک طراح وب باید از نظر فناوری با تغییرات این صنعت هماهنگ باشد. مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق بخشی از روز کاری یا هفته خود را برش دهید و آن را به یادگیری چیزهای جدید در رشته خود اختصاص دهید.

ببینید چه چیزهایی جدید هستند، چه چیزهایی پرطرفدار هستند و چه چیزهایی در حال سقوط هستند. اگر نمی خواهید ببینید که رقبای شما با ظاهری جدیدتر و تازه تر از شما، کسب و کار شما را از بین می برند، به این نکته توجه کنید.

یک راه خوب برای به روز ماندن این است که آنچه را که در بازارهای موضوعی یا الگوهایی مانند Envato Market محبوب است، ببینید. با نظارت بر مضامین پرفروش، می توانید روندهایی را در مورد آنچه مشتریان به دنبال آن هستند و سایر طراحان ارائه می دهند، مشخص کنید.

نکته 7: از طراحی وب سایت “مهارت های نرم” غافل نشوید

اگر عوامل موفقیت یک طراح وب را تقسیم بندی کنیم، مهارت های نرم افزاری طراحی وب ممکن است یکی از مهم ترین آنها باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، زمینه طراحی وب با سرعت زیادی به روز می شود. هر روز یک تکنیک جدید معرفی می شود.

حتی اگر شما کسی نیستید که این ترفندهای جدید را برنامه نویسی می کند، یک طراح موفق باید یاد بگیرد و درک کند که چگونه این تکنیک ها را به خوبی اعمال کند.

جدا از سایر مهارت‌های طراحی اصلی، درک کامل موضوعاتی مانند مدرن‌ترین کدنویسی HTML، CSS با کیفیت بالا برای بهترین سازگاری با مرورگرها، شیوه‌های بهینه‌سازی اولیه موتور جستجوی هوشمند، تکنیک‌های جاوا اسکریپت UI، و ایجاد یک سایت اساسی در که بتوانید با گذشت زمان صفحات یا مطالب بیشتری اضافه کنید.

داشتن حتی یک درک کلی از این مجموعه مهارت‌های چندگانه مطمئناً شغل خوبی یا مشتریان بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

نکته 8: تجربه کسب کنید

تجربه مهم است، گاهی اوقات حتی بیشتر از صلاحیت ها یا مهارت های شما. به همین ترتیب، موفقیت یک طراح وب بستگی زیادی به تجربه شما در این زمینه دارد. چه کارفرمای شما باشد و چه مشتری بالقوه شما، مردم علاقه مند هستند که بدانند شما چقدر تجربه قبلی دارید، با کدام شرکت ها کار کرده اید و روی چه پروژه هایی کار کرده اید.

از دیدگاه شما، داشتن تجربه گسترده در این زمینه به شما کمک می کند تا راه حل های طراحی را همانطور که در جلسات به شما ارائه می شود به سرعت شناسایی کنید. توصیه من اگر هنوز در مدرسه درس می خوانید: برای شروع کار فقط منتظر پایان کالج نباشید، ارزش وقت اضافی برای شروع کار بر روی پروژه های وب را دارد. هرچه تجربه بیشتری در اختیار داشته باشید، سریعتر در دنیای طراحان وب پیشرفت خواهید کرد.

نکته 9: منظم باشید

مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق یک حرفه ای خوب سازماندهی شده یک قهرمان متولد شده است. مهم نیست که به کدام رشته حرفه ای تعلق دارید، سازماندهی برای موفقیت هر فردی مهم است. به همین ترتیب، در مورد طراحی وب، کار شما ممکن است گاهی اوقات واقعاً نامرتب شود و این ممکن است شما را به مشکلات زیادی برساند.

بنابراین با طبقه بندی متون، تصاویر، گرافیک، ویدئوها و حتی فایل های صوتی در پوشه های جداگانه، کامپیوتر خود را سازماندهی کنید و آنها را به درستی برچسب گذاری کنید.

حفظ لیست کارهایی که باید انجام دهید ممکن است به طراحان وب کمک کند تا خود را سازماندهی کنند، زمان خود را به خوبی تقویت کنند و کار را راحت تر از حد انتظار به پایان برسانند.

نکته 10: حس کسب و کار داشته باشید

طراحان وب، چه کارمندان آزاد یا حقوق بگیر، باید در هنگام نزدیک شدن به هر پروژه، ذهنیت تجاری داشته باشند. طراحی در دنیای واقعی همه چیز در مورد مهارت فروش، ارزیابی ارزش و متعادل کردن هزینه ها است.

یک طراح وب موفق نه تنها وب سایت هایی را برای مشتریان خود طراحی می کند، بلکه راه حل های تجاری نیز برای آنها ایجاد می کند. اگر در درک نیازهای بازاریابی یک سازمان خوب باشید و بتوانید به ذهن بازدیدکنندگان بالقوه وارد شوید، مطمئناً نسبت به رقبای خود برتری خواهید داشت.

با این حال، اگر مدیریت جنبه تجاری طراحی را کمی دشوار می‌دانید، ارزش آن را دارد که با یک استودیو بزرگ‌تر کار کنید که مسئولیت‌های اصلی را برای شما بر عهده خواهد گرفت.

نکته 11: یک بازیکن تیم باشید

طراحی وب به ندرت یک نمایش یک نفره است. چه در یک استودیوی طراحی بزرگ کار کنید یا با یک مشتری کوچک، کار گروهی اجتناب ناپذیر است. در حالی که کار یک طراح وب به تیم بزرگی از متخصصان نیاز ندارد (در بسیاری از موارد ممکن است احساس کنید که به تنهایی کار می کنید)، مهم است که بدانید توانایی شما برای کار با دیگران و واگذاری وظایف چقدر بیشتر به چشم می خورد مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق .

یک بازیکن خوب تیمی بودن به معنای درک نقش خود در طرح بزرگ‌تر کارها و کمک به دیگران است – به قول قدیمی‌ها: دو سر همیشه بهتر از یک سر هستند. یاد بگیرید که به طور مؤثر با دیگران همکاری کنید و شاهد پیشرفت کار خود باشید!

نکته 12: نمونه کارها را به روز نگه دارید

حفظ یک نمونه کار خوب برای موفقیت هر طراح بسیار مهم است… اما طراح وب با یک مشکل منحصر به فرد مواجه است: کار شما باید به روز بماند! در حالی که یک طراح پوستر احتمالاً می تواند پروژه های دهه 1980 را در کارنامه خود نگه دارد، زیرا طرح ها هنوز مرتبط هستند، در نظر بگیرید که اگر پروژه های دهه 1990 را نگه دارید، نمونه کار طراحی وب شما چقدر وحشتناک خواهد بود!

نمونه کارها بهترین رسانه برای طراحان وب است تا توانایی ها و زیبایی شناسی خود را به نمایش بگذارند، اما مهمتر از آن، به مشتریان بالقوه نشان می دهد که شما در حال حاضر، مرتبط و فعال در دنیای طراحی هستید، نه 5 سال پیش.

به جای اینکه بی‌هدف درباره وب‌سایتی که انجام داده‌اید به خود ببالید، نمونه کارها به شما شواهد محکمی می‌دهد تا به دنیا نشان دهید که چه توانایی‌هایی دارید. شما یک نمونه کار می خواهید که تمام جنبه های طراحی وب را پوشش دهد … از جمله طرح بندی، مدیریت محتوا، ترکیب بندی، تایپوگرافی، رنگ ها، تکنیک ها و منطق طراحی.

نشان دادن دامنه کامل کار خود به مشتریان بالقوه به شما کمک می کند نه تنها مشتری جذب کنید، بلکه به شما کمک می کند تا هزینه بیشتری را نیز توجیه کنید!

مقاله های مرتبط با این مطلب

ما به طور خلاصه به این اصول پرداخته‌ایم، اما اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید، کجا باید بروید؟ من این فهرست مفید از کتاب‌هایی را گردآوری کرده‌ام که بر بخش‌های «غیر طراحی» مدیریت حرفه طراحی وب تمرکز دارند.

نتیجه گیری نهایی مقاله مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق

طراحی وب یک زمینه چالش برانگیز است. موفقیت در این زمینه در واقع به صبر و اراده برای کنار آمدن با هر موقعیتی که خود را نشان می دهد نیاز دارد، و هرگز ناامید نشوید، زمانی که همه چیز دقیقاً مطابق انتظار پیش نمی رود.

مراحل تبدیل شدن به یک طراح سایت موفق ، آنچه شما برای موفقیت در حرفه خود در طراحی وب نیاز دارید، پشتکار و نگرش “هرگز تسلیم نشوید” است. بسیاری از شما باید در حال حاضر یکی یا بسیاری از این نکات را در زندگی حرفه ای خود به خوبی اجرا کرده باشید. با این حال، هدف من راهنمایی کسانی است که هنوز از این عوامل موفقیت بی اطلاع هستند و به کسانی که قبلاً آنها را به خوبی می شناسند یادآوری کنم.

منبع خارجی : brainstation

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *