شغل طراحی سایت چیست

شغل طراحی سایت چیست


شغل طراحی سایت چیست ، طراحان وب سایت ها و صفحات وب را با ترکیب هر تعداد از عناصر طراحی بصری از جمله متن، عکس، گرافیک، انیمیشن و ویدیو ایجاد و می سازند. یک طراح وب می تواند یک وب سایت کاملاً جدید ایجاد کند یا به سادگی طراحی و طرح بندی صفحات موجود را به روز کند.

مدیارست به عنوان بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران شرایط ویژه برای شروع کسب و کارها ایجاد کرده که میتونید به صورت تمام اقساطی سایت خود را طراحی کنید . رای مشاهده این صفحه روی کلمه ، طراحی سایت اقساطی ، کلیک کنید .

شغل طراحی سایت

طراحان وب اساساً مسئول دانستن نحوه عملکرد کدی نیستند که شغل طراحی سایت چیست زیربنای طرح‌های آن‌ها را تشکیل می‌دهند – اما در عوض تمرکز آن‌ها بر ایجاد موارد زیبایی‌شناختی است و اینکه کاربران هنگام بازدید از وب‌سایت، تجربه کاربری مثبتی داشته باشند. 

طراحان وب ممکن است از زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده کنند، از نرم افزارهای طراحی گرافیکی .

از جمله محصولاتی مانند Adobe Photoshop ، Illustrator و GIMP – برای کمک به ایجاد طراحی چشم نواز استفاده خواهند کرد و طرح های خود را از طریق ساخت نمونه های اولیه و نمونه های اولیه آزمایش خواهند کرد.

مسئولیت های یک شغل طراحی سایت چیست؟

اگرچه مسئولیت های دقیق از شغلی به شغل دیگر متفاوت است، به طور کلی اکثر نقش های طراحی وب دارای تمام مسئولیت های زیر هستند:

  • مفهوم سازی ایده های خلاقانه وب سایت برای و با مشتریان
  • طراحی صفحات فرود وب سایت جذاب و واکنش گرا
  • بکارگیری بهترین روش صنعت و طراحی از طریق فرآیند ساخت وب سایت
  • انجام تست و بهبود طراحی وب سایت برای ایجاد بهترین تجربه کاربری ممکن
  • ادغام برنامه های CMS مشتری و فیدهای داده در وب سایت ها
  • بهینه سازی سایت ها برای حداکثر سرعت و مقیاس پذیری
  • ایجاد دستورالعمل‌های طراحی، استانداردها و بهترین شیوه‌ها، به طور بالقوه در یک سند راهنمای سبک
  • طراحی تصاویر بصری برای وب سایت ها و اطمینان از مطابقت آنها با برندسازی برای مشتریان
  • برقراری ارتباط با توسعه دهندگان Back-End یا یک تیم توسعه وب برای اطمینان از اینکه منطق وب و برنامه به درستی یکپارچه شده است.
  • اطمینان از عملکرد و ثبات وب سایت در سراسر دستگاه ها مانند دسکتاپ، موبایل، تبلت
  • کار با تیم های بازاریابی و تحقیقاتی برای ترکیب عناصر برند و یافته های تحقیقات بازار مرتبط در وب سایت
  • ارتباط ایده های طراحی با استفاده از جریان های کاربر، جریان های فرآیند، نقشه های سایت، نمونه های اولیه و وایرفریم ها
  • گنجاندن قابلیت ها و ویژگی ها در وب سایت ها
  • طراحی صفحات نمونه شامل رنگ و فونت
  • تهیه طرح های طراحی و ارائه ساختار وب سایت
  • ارائه پشتیبانی داخلی و خدمات مشتریان خارجی در طول فرآیند ساخت و راه اندازی وب سایت

چگونه میتوانیم به شغل طراحی سایت برسیم ؟

حتما بخوانید : درخواست طراحی سایت

مزایای شغل طراحی سایت چیست

طراحان وب از طیف گسترده ای از سوابق تحصیلی و حرفه ای هستند و بسیاری از افراد پس از شروع حرفه خود در توسعه وب، شغل طراحی سایت چیست ، طراحی گرافیک یا سایر زمینه های مرتبط با طراحی بصری، به طراحی وب روی می آورند.

برای ورود به طراحی وب، لزوماً نیازی به مدرک لیسانس ندارید. اگرچه داشتن مدرک لیسانس در زمینه‌هایی مانند طراحی، ارتباطات یا بازاریابی نمی‌تواند آسیبی به همراه داشته باشد،

اما بعید است که یک مدرک کالج چهار ساله به شما مهارت‌هایی را بدهد که برای استفاده در طراحی وب نیاز دارید.

در عوض، اکثر طراحان وب که در این زمینه کار می کنند، اکنون راه های دیگری برای ایجاد مهارت های خود پیدا کرده اند. 

بسیاری تصمیم گرفتند در بوت کمپ های برنامه نویسی ،

دوره های صدور گواهینامه یا سایر دوره های آنلاین طراحی وب شرکت کنند تا مهارت های عملی و فنی لازم برای به دست آوردن شغل به عنوان طراح وب را بدست آورند.

همچنین بوت کمپ ها و دوره های زیادی به نقش های مشابه اختصاص داده شده است. 

بوت‌کمپ‌ها یا دوره‌های توسعه وب به دانش‌آموزان مهارت‌های لازم برای کدنویسی به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف را آموزش می‌دهند،

در حالی که دوره‌های طراحی تجربه کاربری (UX) قطعاً برای ایجاد مجموعه مهارت‌های طراحان یا توسعه‌دهندگان مشتاق وب مرتبط است، زیرا اصول طراحی UX طراحی را دیکته می‌کنند.

از هر وب سایت یا صفحه وب که در حال حاضر ایجاد می شود. این همچنین به کارفرمایان نشان می دهد که شما به یادگیری ادامه می دهید.

حتما بخوانید : بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

ویژگی های یک طراح سایت خوب چیست ؟

معایب شغل طراحی سایت چیست

حتی طراحی وب یک زمینه بزرگ است، بهترین طراحان وب تمایل دارند تا چیزهای مشترکی را فراتر از مجموعه مهارت های خود به اشتراک بگذارند. در اینجا مهمترین ویژگی های یک طراح موثر است:

1. آنها مشتاق کارنامه های خود هستند

ممکن است متوجه شوید که هر طراح وب خوب، زمان، انرژی و تلاش زیادی را برای ایجاد یک وب سایت نمونه کار عالی صرف می کند شغل طراحی سایت چیست .

برای موفقیت به عنوان یک طراح وب، باید یک نمونه کار حرفه ای، حرفه ای و چشم نواز داشته باشید تا پروژه های گذشته را که به آنها افتخار می کنید نشان دهید و به هر مشتری یا کارفرمای احتمالی نشان دهید که می توانید همان جادو را برای آنها بچرخانید.

این نمونه کار طراحی وب باید متنوع باشد و تطبیق پذیری شما را به عنوان یک طراح وب نشان دهد.

چربی را کوتاه کنید قطعاً رویکرد کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود.

2. حس تجاری خوب

طراحان وب، به ویژه زمانی که در حال شروع کار خود هستند و بنابراین احتمال بیشتری برای زنده ماندن در کنسرت های آزاد دارند، باید سر مناسبی بر روی شانه های خود داشته باشند.

هنگام مذاکره با یک شرکت بر سر قیمت گذاری، طراحان وب باید بدانند که قیمت رقابتی چیست و خدمات خود را به روشی رقابتی نسبت به سطح تجربه و موقعیت خود بازاریابی کنند. 

یک طراح وب خوب همچنین می داند که چگونه برای خدماتی که پیشنهاد می کند، بودجه، قیمت و برنامه واقعی ارائه دهد، عنصر دیگری که نیاز به کمی دقت در اعداد دارد.

طراحان وب فریلنسر نیز باید با قراردادها سر و کار داشته باشند، چیزی که بهترین طراحان آن را بی اهمیت نمی دانند. فقط به قیمت نگاه نکنید و هر چیزی را بدون روشن بودن شرایط امضا کنید.

3. آنها منظم هستند و به برنامه پایبند هستند

بهترین طراحان وب در طول یک دوره حرفه ای تعداد وب سایت هایی که طراحی کرده اند را از دست داده اند.

 با گذشت زمان، آنها فرآیندهای واضحی را توسعه دادند که بارها و بارها اصلاح شده است. در نتیجه، آنها می توانند به راحتی هر گونه دام یا اشتباه را زودتر شناسایی کنند – و از آن اجتناب کنند.

این مهم است زیرا زمان یک جنبه حیاتی از هر پروژه وب سایت است. یک طراح وب خوب باید سندی از روند توسعه وب سایت خود را به مشتریان ارائه دهد تا نشان دهد که آنها چگونه قصد ساختن یک وب سایت را دارند.

طراحان وب مؤثر همچنین هر زمان که با مشکلی مواجه شوند که می تواند ضرب الاجل ها را به خطر بیندازد، از قبل به ذینفعان اطلاع می دهند. 

اگرچه هرگز نباید ضرب الاجل را از دست داد، اما اگر این اتفاق نیفتد، طراحان وب خوب باید توضیح دهند که چرا نتوانستند به برنامه خود عمل کنند.

4. آنها انعطاف پذیر هستند

ویژگی های شغل طراحی سایت چیست

حتی زمانی که به اهمیت رعایت ضرب‌الاجل‌ها اشاره می‌کنیم، باید اذعان کنیم که گاهی اوقات چیزهایی پیش می‌آیند که هیچ‌کس نمی‌توانست پیش‌بینی کند. 

چه مشتریانی که نظر خود را در مورد یک ویژگی طراحی تغییر می دهند و چه تیم توسعه وب با مشکلی در قسمت پشتی وب سایت پیشنهادی برخورد می کند، یک طراح وب باید با استفاده از پانچ ها حرکت کند و محدوده یا محتوای یک پروژه طراحی وب سایت را تغییر دهد. شغل طراحی سایت چیست .

طراحان وب باید آماده باشند ، مایل و مشتاق سازگاری و مقابله با مشکلات باشند.

همچنین برای طراحان وب بهتر است که در انواع وظایفی که انجام می دهند انعطاف پذیر باشند. کار طراحی وب روی یک وب سایت در نهایت می تواند وظایفی را که طراحان وب معمولاً انجام نمی دهند – مثلاً ایجاد محتوا یا سئو – را در بر بگیرد، اما اگر با این چالش ها با اشتیاق روبرو شوید، به نفع همه است.

5. مهارت های ارتباطی قوی دارند

طراحان وب خبره با مشتریان به روشی ساده و بدون اصطلاحات تخصصی صحبت می کنند تا فناوری های وب و ایده های طراحی را که در نظر دارند توضیح دهند.

اگر طراحان وب نتوانند مفاهیم و اصطلاحات پیچیده را به مشتریان منتقل کنند چه به صورت شفاهی یا کتبی از طریق ایمیل به آنها برای برقراری ارتباط پیام شرکت از طریق طراحی خود اعتماد نخواهند داشت.

کار در طراحی وب به معنای تعامل با بسیاری از مشاغل مختلف است که اکثر آنها نقش های کاملاً متفاوتی دارند. مدیریت همه این روابط به صورت روان کاری است که همه طراحان وب بزرگ باید انجام دهند.

6. آنها پذیرای ایده هستند

به ناچار، مشتریان یا ذینفعان ایده هایی در مورد اینکه چگونه فکر می کنند وب سایت شرکتشان باید به نظر برسد، خواهند داشت. گاهی اوقات این ایده‌ها عالی خواهند بود، و گاهی اوقات نمی‌شوند – اما وظیفه طراحان وب این است که به آن ایده‌ها گوش دهند و در ادامه با وب‌سایت مورد توجه قرار دهند.

شما هرگز نمی دانید که ایده طراحی عالی بعدی از کجا می تواند بیاید.

طراحان وب خوب همچنین وب را برای الهام گرفتن و کشف آخرین روندهای طراحی جستجو می کنند.

7. با جدیدترین ابزار طراحی آشنا هستند

ابزارهای جدید به طور مداوم در حال ایجاد، بهبود یا معرفی هستند تا به سهولت طراحی وب کمک کنند.

طراحان وب خوب متعهد هستند که دائماً استفاده از این ابزارها را بررسی کنند تا کارآمدتر و مؤثرتر شوند. این می‌تواند به معنای ارتقاء مهارت در دوره‌های آنلاین، کارگاه‌های آموزشی یا دوره‌های بوت‌کمپ باشد، یا صرفاً در وبینارها،

آموزش‌های YouTube و وبلاگ‌هایی طراحی شود که می‌توانند آخرین نوآوری‌ها را پوشش دهند.

این ابزارها اغلب به طراحان وب این امکان را می‌دهد که به جای گیرکردن در علف‌های هرز و نگرانی در مورد وظایف کوچک‌تر، روی عناصر تصویر بزرگ وب‌سایت‌شان تمرکز کنند.

8. آنها حس طراحی و درک کاربران خود را دارند

احتمالاً ناگفته نماند که شما نمی‌توانید یک طراح وب خوب باشید مگر اینکه طراحی و نحوه جذاب کردن چیزها را از نظر بصری درک کنید، و به اصول مهم تئوری طراحی وب مانند تئوری رنگ، ساختار و تجربه کاربری اشاره نکنید.

طراحی UX، چه در عناوین رسمی طراحان وب باشد و چه نباشد، بخش مهمی از هر شغل طراحی است. طراحان وب می‌توانند در کفش‌های کاربران خود نفوذ کنند و بفهمند که آنها چه می‌خواهند و چگونه با تجربه وب‌سایت احتمالاً حرکت خواهند کرد.

این بدان معناست، که طراحان وب باید از تحقیقات و تجزیه و تحلیل داده های کاربر که به آن دسترسی دارید استفاده کنند، تا بتوانید تصمیمات آگاهانه ای در مورد طراحی و ساختار سایت بگیرید.

شغل های مشابه و زیر مجموعه طراحی سایت چیست ؟

شغل های زیر مجموعه شغل طراحی سایت

برخی از موقعیت ها در فناوری وجود دارند که برخی از مسئولیت های طراحان وب را به اشتراک می گذارند، از جمله:

طراح تجربه کاربری (UX).

این وظیفه یک طراح UX است که با انجام تحقیقات و آزمایش کاربر گسترده در مورد هر جنبه از سفر کاربر در یک وب سایت، محصولاتی قابل استفاده، شهودی و قابل دسترسی ایجاد کند. 

معمولاً، تیم طراحی UX به عنوان بخشی از یک تیم محصول گسترده‌تر کار می‌کند، که شامل توسعه‌دهندگان وب، مدیران محصول و متخصصان داده نیز می‌شود. 

طراحی UX در مورد حمایت از کاربران و بهبود قابلیت استفاده است ،

و در عین حال سعی در استفاده از تحقیقات گسترده کاربر برای شناسایی فرصت ها و پشتیبانی از اهداف کلی کسب و کار دارد. نقش طراحی تجربه کاربری و طراحی وب در کنار هم هستند.

طراح رابط کاربری (UI).

طراحی UI و UX معمولا با هم اشتباه گرفته می شوند. طراحی رابط کاربری اصول طراحی UX را در رابط یک محصول اعمال می کند

(به عنوان مثال نقشه سایت، طرح بندی یا منو). طراحی رابط کاربری در مورد چگونگی ظاهر، کار و احساس رابط های محصول است. طراحان رابط کاربری معمولاً مسئول اطمینان از پاسخگو بودن،

در دسترس بودن و فراگیر بودن محصولات هستند، صرف نظر از اینکه از چه مرورگری استفاده می کنید

(حتی اینترنت اکسپلورر!)، و همچنین ایده هایی مانند طراحی تعامل را شامل می شود.

توسعه دهنده وب فرانت اند

مانند طراحان وب، یک توسعه دهنده وب Front-End در سمت مشتری وب سایت ها کار می کند،

اما با تمرکز بیشتر بر روی کد، از زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله جاوا اسکریپت، HTML و CSS برای ساخت وب سایت ها استفاده می کند. 

شغل طراحی سایت چیست در برخی شرایط، ممکن است این وظیفه یک توسعه‌دهنده وب فرانت‌اند باشد،

که واقعاً آنچه را طراحان وب ایجاد کرده‌اند، پیاده‌سازی کند.

باز هم، خطوط بین موقعیت‌ها محو می‌شوند،

زیرا بسیاری از طراحان وب به طور منظم با HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیز کار می‌کنند، و یک توسعه‌دهنده وب Front-End معمولاً مقداری ورودی در طراحی دارد.

طراح بصری

Visual Designers مسئول زیبایی دکمه ها، نمادها و پس زمینه هایی هستند که کاربران هنگام بازدید از یک سایت می بینند. 

آن‌ها همچنین بر تغییر اندازه دارایی‌ها برای دستگاه‌های مختلف، ایجاد آیتم‌های بازاریابی ایمیلی، مطالب ارائه، و مواد رویداد تعاملی نظارت می‌کنند

و معمولاً یک راهنما تهیه می‌کنند تا دیگران در سازمان از استانداردهای عناصر بصری در سایت مطلع شوند.

معمار اطلاعات

موقعیت دیگری که بر رابط های وب سایت متمرکز است،

معماران اطلاعات تصمیم می گیرند که چگونه قسمت های چیزی را مرتب کنند تا قابل درک باشد. 

معماری اطلاعات علم سازماندهی، تنظیم و ساختاردهی محتوای یک وب سایت یا اپلیکیشن و از جمله موارد دیگر است.

هدف معماران اطلاعات در کنار هم قرار دادن محتوا به گونه ای است که،

کاربران به راحتی و به سرعت آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

مشتریان شغل طراحی سایت چیست ؟

مشتریان شغل طراحی سایت چیست

طراحان وب معمولاً به عنوان بخشی از یک تیم محصول بزرگتر کار می کنند،

بنابراین با توسعه دهندگان وب، مهندسان نرم افزار، مدیران محصول و سازندگان محتوا در طراحی محصولات چشم نواز از نزدیک همکاری می کنند.

با این حال کار به همین جا ختم نمی شود،

زیرا کار طراحان وب نیاز به همکاری با بسیاری از بخش های دیگر از طریق یک شرکت دارد. طراحان وب می توانند با تیم های فروش و بازاریابی، تیم های تضمین کیفیت و همچنین مدیریت در سطح اجرایی کار کنند.

فواید شغل طراح وب چیست ؟

اگر هنوز در مورد اینکه آیا مشاغل طراحی وب برای شما مناسب است یا تازه شروع به بررسی جستجوی شغل خود کرده اید، نمی دانید،

در اینجا چند مورد از بهترین دلایل برای ورود به طراحی وب آورده شده هست.

این یک موقعیت خلاقانه است

چه به طراحی گرافیک، چه طراحی وب یا طراحی بصری علاقه زیادی داشته باشید،

طراحان وب آن نقش نادری را دارند که به شما امکان می دهد هر سه را ترکیب کنید ،

و مهارت های هنری و خلاقانه خود را به صورت روزانه انجام دهید.

اگر جزئیات گرا هستید و با دیدن یک طراحی جدید فوق العاده حتما لذت میبرید،

نقش طراحی وب به شما این امکان را می دهد که،

از آن انگیزه های هنری لذت ببرید و از آنها برای طراحی محصولات وب زیبا استفاده کنید.

فرصت های نامحدود برای یادگیری

ابزارهای طراحی جدید یا به روز رسانی ابزارهای طراحی موجود دائماً در اینترنت وجود دارد. گاهی اوقات داشتن ابزار مناسب تفاوت را ایجاد می‌کند، بنابراین شغل طراحی سایت چیست ،

اگر از آزمایش کردن برخی برنامه‌ها یا ویژگی‌های جدید لذت می‌برید، مشاغل طراحی وب به شما فرصت‌های بی‌پایانی برای انجام آن می‌دهند.

حتی اگر طراحان وب لزوماً نیازی به مهارت در جاوا اسکریپت، HTML و CSS ندارند،

یادگیری زبان های برنامه نویسی جدید و نحوه کدنویسی چیزی است،

که فقط می تواند شما را به عنوان یک متخصص طراحی وب ارزشمندتر کند و این کاری است که می توانید در خود انجام دهید.

اوقات فراغت یا از طریق آموزش های آنلاین یا از طریق دوره ها و برنامه های بوت کمپ کد.

حرفه خود را شکل دهید

فواید شغل طراح وب

طراحان وب یک انتخاب بین کار در داخل برای یک سازمان بزرگ،

کار به عنوان بخشی از یک تیم در یک آژانس طراحی که به فهرستی از مشتریان پاسخ می‌دهد، یا اینکه رئیس خودتان باشند و به صورت آزاد کار کنند

(بسیاری از افراد یکی از آنها را انتخاب می‌کنند، دارند. دو موقعیت شغلی اول در حالی که هنوز شغل آزاد را دنبال می کنید).

حتما در سایت خارجی بخوانید : اینجا کلیک کنید

 اگر مسیر خوداشتغالی را دنبال می کنید می توانید انتخاب کنید که با چه مشتریانی می خواهید کار کنید،

نرخ ها و ساعات کاری خود را تعیین کنید و مهارت های تجاری و بازاریابی خود را تقویت کنید. شما همچنین احتمالاً گزینه کار از خانه را خواهید داشت. داشتن چنین کنترلی بر حرفه شما برای برخی افراد تفاوت ایجاد می کند.

در صنعتی پر از فرصت کار کنید

کدام کسب و کار به یک وب سایت جذاب نیاز ندارد؟ طراحان و توسعه دهندگان وب همچنان در تقاضای بالا هستند و چشم انداز آینده خوب به نظر می رسد.

 شغل طراحی سایت چیست

دفتر آمار کار ایالات متحده بیان می کند که پیش بینی می شود استخدام طراحان وب، که در دسته بزرگتر توسعه دهندگان وب قرار می گیرند، تا سال 2026 13 درصد رشد کند، که بسیار سریعتر از میانگین برای همه مشاغل است.

این مقاله ترجمه از سایت:

brainstation.io هست که اگر قصد دارید، این مطلب را به زبان اصلی و انگلیسی بخوانید میتونید وارد این سایت بشید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *