گوگل دنس چیست

گوگل دنس چیست


گوگل دنس چیست ، وب سایت ها، پست های وبلاگ، مقالات و صفحات وب جدید هر روز ایجاد می شوند. برای همگام شدن با این هجوم تقریباً مداوم محتوای وب، گوگل نیز دائماً در حال به روز رسانی و افزودن صفحات جدید به نتایج جستجوی خود است. 

رقص گوگل چیست ، این به‌روزرسانی‌ها منجر به Google Dance می‌شود: اصطلاحی که معمولاً در بین توسعه‌دهندگان وب و بازاریابان دیجیتال شناخته می‌شود.

گوگل دنس چیست

Google Dance به پدیده پرش صفحات وب سایت در رتبه بندی اشاره دارد ، گوگل دنس چیست ، زیرا Google رتبه های خود را تنظیم می کند و صفحات را مجدداً ارزیابی می کند. 

رقص گوگل چیست ، به عنوان ” عامل رتبه بندی تصادفی ” نیز شناخته می شود . هنگامی که یک وب سایت را ویرایش یا اضافه می کنید، انتظار تغییرات در SERP های گوگل طبیعی است. با این حال، اغلب Google Dance حتی زمانی که چیزی تغییر نکرده باشد، نوساناتی ایجاد می کند.

حتما این ویدئو گوگل دنس رو ببینید

حتما بخوانید : کار برای کودکان

گوگل دنس چیست ؟

رقص گوگل چیست

الگوریتم گوگل مرتباً در حال تنظیم رتبه صفحات در سایت خود است. با اضافه شدن صفحات جدید وب سایت و حذف یا از بین رفتن صفحات قدیمی، گوگل نتایج خود را به روز می کند.

 

گوگل به طور مداوم در صفحات می خزد، به دنبال به روز رسانی ها و ارزیابی ارزش و ارتباط هر صفحه است. این به طور طبیعی منجر به نوسانات و تغییرات در نحوه ترتیب نتایج موتورهای جستجو می شود.

حتما بخوانید : بهترین شرکت سئو در جهان

رقص گوگل چیست ؟

رقص گوگل چیست ، پدیده ای است که کلمات کلیدی سئوی شما در گوگل می رقصند. به این معنی است که کلمات کلیدی شما در مقایسه با معمولی رتبه بالاتر یا پایین تری دارند. 

دیروز کلمه کلیدی شما در رتبه اول 1-2-3 قرار می گیرد، اما امروز شاید بتوان آن را بدون هیچ ردی از 100 مورد برتر حذف کرد. برعکس، برخی از وب‌سایت‌ها هرگز در 100 تاپ نبودند، فقط بعد از 1 روز به سرعت به رتبه 5 برتر می‌رسند. بنابراین، وقتی پدیده Google Dance اتفاق می‌افتد، برخی از Seoers بسیار هیجان‌زده و برخی دیگر بسیار ناامید خواهند شد.

به عبارت دیگر، Google Dance زمانی است که گوگل یک الگوریتم جدید ایجاد کند یا الگوریتم قدیمی را برای موتور جستجو در مدت زمان کوتاهی به روز کند، معمولاً 1 هفته طول می کشد و به حالت عادی برمی گردد.

یا به عبارت ساده، وقتی گوگل برای اولین بار متوجه صفحه شما می شود، ممکن است نداند که آن را در کجای صفحه نتایج جستجو قرار دهد. بنابراین، گوگل ممکن است موقعیت بالاتری به آن بدهد تا ببینند چگونه کار می کند. اگر صفحه شما در آن موقعیت خوب عمل کند، ممکن است در پایان رتبه بسیار مطلوبی کسب کنید.

نام Google Dance احتمالاً از این واقعیت ناشی می‌شود که صفحه شما موقعیت خود را در SERPs (صفحه نتایج موتور جستجو) به سرعت تغییر می‌دهد، به عبارت دیگر «رقص»، قبل از اینکه به جایی برسد که شایسته آن است. این نوسانات کاملا طبیعی است، و علاوه بر این، ارجح است زیرا این بدان معناست که صفحه شما مورد توجه قرار گرفته است!

وقتی google dance اتفاق میوفتند چه بلایی سره سایت میاد ؟

برای رتبه بندی کلمات کلیدی، گوگل بیش از 300 معیار دارد و امروزه هر کلمه کلیدی دارای هزاران وب سایت است که با یکدیگر رقابت می کنند. برای هر معیار، گوگل هر وب سایت را مدیریت می کند.

google dance چیست

برای هر معیار، گوگل هر وب سایت را مدیریت می کند. هنگامی که یک وب سایت معیار A را برآورده می کند، توسط گوگل امتیاز دریافت می کند و رتبه را افزایش می دهد. 

گوگل دنس چیست  ، این بدان معنی است که سایر وب سایت ها سقوط خواهند کرد. این فرمول یک به یک تا بیش از 300 معیار با چنین حجم عظیمی از وب سایت ها اعمال می شود. بنابراین، تغییر رتبه وب سایت ها در هنگام تجربه پدیده رقص Google چیزی است که اجتناب از آن دشوار است.

وقتی رتبه وب سایت شما کاهش می یابد چه کاری می توانید انجام دهید؟

معنی گوگل دنس چیست

پدیده Google Dance اغلب با Google Sandbox اشتباه گرفته می شود. بنابراین باید دلیل افت رتبه وب سایت خود را مشخص کنید تا راه حل مناسبی داشته باشید.

ساده ترین راه این است که رقبای خود و موارد غیرعادی در موتور جستجو را مشاهده کنید. اگر فقط وب سایت شما رتبه خود را کاهش می دهد، باید وب سایت خود را بررسی کنید که آیا محتوا را تکرار می کند یا پیوندهای تکراری دارد یا خیر. البته در صورت سرقت ادبی توسط گوگل مجازات می شوید.

از طرف دیگر، اگر اختلالات رتبه‌بندی به‌طور انبوه اتفاق بیفتد، وب‌سایت‌ها به طور ناگهانی رتبه‌های برتر را کاهش دهند، به این معنی است که شما از Google Dance رنج می‌برید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید که در یک هفته اخیر چه کاری با وب سایت خود انجام داده اید. 

اگر چیزی غیرمنطقی بود، کارهایی را که با بخش‌های On page و Off page انجام داده‌اید، در هفته گذشته بررسی کنید، سپس  به حالت اولیه برگردید.

در این لحظه، شما باید Google Webmaster Tools را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا گوگل ایمیل خطایی ارسال کرده است و تجزیه و تحلیل Google را مجددا بررسی کنید تا شاخص هایی مانند Bounce Rate، زمان حضور کاربران در سایت، مشاهده صفحه را ببینید…اگر آنها خیلی کم هستند، باید برای بهبود بهتر آنها امتحان کنید.

وقتی Google Dance شروع می شود، هیچ چیز خاصی وجود ندارد که باید انجام دهید. بهترین چیز برای شما و وب سایتتان این است که آرامش داشته باشید و به نوسانی که صفحه شما تجربه می کند فکر نکنید. شما می‌خواهید روی آن کار کنید، به بهبود آن ادامه دهید تا بتوانید ثابت کنید که سزاوار بالا بودن در SERP است. 

گوگل دنس چند وقت یکبار اتفاق می افتد؟

در زمان الگوریتم قدیمی گوگل، رقص گوگل به طور چشمگیری رتبه بندی را تقریباً یک بار در ماه تغییر می داد. با الگوریتم فعلی گوگل، وب سایت همیشه در حال به روز رسانی و تجزیه و تحلیل محتوای وب است، بنابراین نوسانات نسبت به گذشته کمتر چشمگیر است.

Google Dance همچنان رتبه بندی را تغییر می دهد، و هر زمان که وب سایت خود را تغییر می دهید باید نوساناتی را پیش بینی کنید. برخی گزارش داده اند که بیشترین تغییرات در روزهای دوشنبه رخ می دهد، اما رتبه بندی گوگل می تواند هر روز تغییر کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا Google Dance رخ می دهد و معیارهای زیادی وجود دارد که تعیین می کند چقدر طول می کشد و صفحه شما چقدر در صفحه نتایج “رقص” می کند. در اینجا برخی از عوامل ذکر شده است:

سن – یک وب سایت کاملاً جدید نسبت به یک وب سایت قدیمی دارای نوسان است. 

رقابت پذیری – رقابت بیشتر بدیهی است که به معنای رقصیدن بیشتر است زیرا وب سایت های بیشتری برای گرفتن جایگاه شما در لیست رقابت می کنند.

لینک سازی – اگر در حال ایجاد لینک های جدید هستید و اگر آن لینک ها قدرتمند باشند، احتمالا صفحه شما بیشتر از دیگران خواهد رقصید.

تغییرات – اگر تصمیم دارید تغییرات بزرگتری در وب سایت یا صفحه خود ایجاد کنید، برای رقص بیشتر آن آماده باشید. 

چرا گوگل دنس مهم است ؟

چرا گوگل دنس مهم هست

رقص Google مهم است زیرا می تواند بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد و در نتیجه از طریق جستجوهای ارگانیک در Google ترافیک بیشتری به صفحه شما وارد کند. 

نکته مهم در مورد Google Dance این است که اغلب تغییرات موقتی هستند : در حالی که Google صفحات را دوباره می خواند و رتبه بندی مجدد می کند، وب سایت شما ممکن است تغییرات کوچکی در موقعیت های جستجوی Google داشته باشد

این نوسانات طبیعی است و نباید باعث وحشت شود. اگر به دلیل نوسانات جزئی Google Dance بلافاصله سعی کنید با وب سایت خود دستکاری کنید، ممکن است اوضاع را بدتر کرده و بر رتبه شما در گوگل تأثیر منفی بگذارد.

رابطه رقص گوگل با سئو چیست ؟

اگر وب سایت شما توسط متخصصان سئو بهینه سازی می شود، رقص گوگل چیست ، گوگل متوجه می شود که تغییرات در حال انجام است. گاهی اوقات وقتی گوگل روش های سئو را تشخیص می دهد، به طور موقت تأثیر منفی بر وب سایت شما می گذارد و آن را در رتبه پایین تری قرار می دهد.

در پتنت الگوریتم گوگل، به وضوح بیان می‌کند که گوگل دنس چیست  « رتبه یک سند ممکن است در ابتدا در پاسخ به تغییر مثبت در اطلاعات مبتنی بر پیوند کاهش یابد. پس از مدتی، رتبه سند ممکن است به مقدار جدید حالت پایدار (هدف) خود برسد.

گوگل تشخیص می دهد که یک تغییر مثبت لزوماً منجر به افزایش سریع رتبه نمی شود و در واقع ممکن است برعکس عمل کند. نمودار ارائه شده نشان می دهد که چگونه لینک سازی مثبت می تواند باعث افت رتبه گوگل و به دنبال آن افزایش مداوم شود.

نکته کلیدی در اینجا صبر است: اگر به آن زمان بدهید، رقص گوگل چیست ، Google به آهستگی به اقدامات خوب سئو کلاه سفید پاداش می دهد. 

اگر به یک جهش منفی در نتایج موتور جستجوی Google خود بیش از حد واکنش نشان دهید، Google ممکن است فعالیت شما را علامت گذاری کند زیرا تشخیص می دهد که در حال فریب دادن سیستم برای رسیدن به صفحه یک هستید.

رابطه گوگل دنس باسئو

تاریخچه گوگل دنس چیست؟

قبل از گوگل دنس امروز گوگل دنس قدیمی وجود داشت، چند روز پس از بروزرسانی الگوریتم جدید که گوگل به صورت دوره ای انجام میداد این اتفاق افتاد. این روز ها بروزرسانی های الگوریتم همانطور که گوگل بیان میکند در زمان واقعی اتفاق می افتد

Google Dance را نمیتوان متوقف کرد یا از آن جلوگیری کرد، زیرا این به گوگل بستگی دارد نه صفحه شما با این حال حتی اگر ابن  یک دوره آشفتگی برای صفحه شما به نظر میرسد باید به یاد داشته باشید که رقص گوگل یک چیز عالی برای صفحه شما می باشد و وضعیت در نقطه ای تثبیت خواهد شد.

گوگل دنس چیست ، سئوی خوب زمان میبرد اجازه ندهید رقص گوگل استراتژی های سئوی شما را تضعیف کند نوسانات را کم کم بگیرید و به اجرای شیوه های سئوی با کیفیت ادامه دهید و رتبه گوگل شما را به آرامی بالا میبرد.

ترجمه شده از اینجا

 

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *