چگونه محتوای سئو شده بنویسیم

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم


تکنیک های سئو محتوا چیست

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، محتوا پادشاه دنیای دیجیتال مارکتینگ است. محتوا برای بهبود تلاش های سئوی شما ، آوردن ترافیک به وب سایت و تازه نگه داشتن وب سایت شما حیاتی است . با این حال، تکنیک های سئو محتوا ، نوشتن آن محتوای سئو ممکن است دشوار باشد.

حتما بخوانید : بهترین شرکت سئو در جهان

استراتژی های اثبات شده ای برای استفاده در هنگام نوشتن برای سئو وجود دارد که ما آنها را برای شما شرح می دهیم. با این حال، چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، اگر چیزی را از این مقاله حذف کنید، باید این باشد: بهترین راه برای نوشتن برای سئو، تولید محتوای خوب، آموزنده و مرتبط است.

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ؟

طراحی سایت و سئو در مدیارست

چرا نوشتن محتوای سئو شده مهم است؟ به طور خلاصه، محتوا با پاسخ دادن به سوالات مرتبط با برند شما، افزایش ترافیک و تازه نگه داشتن وب سایت شما، بازدیدکنندگان جدیدی را به وب سایت شما می آورد.

حتما بخوانید : سوشال سیگنال چیست

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های سئو محتوا چرا به محتوا نیاز دارید، پست وبلاگ ما را در مورد کنید .

محتوا نویسی در مقابل کپی رایتینگ

تکنیک های سئو محتوا ، مردم اغلب نوشتن محتوا را با کپی رایتینگ اشتباه می گیرند – این دو مشابه هستند، اما نباید به جای یکدیگر استفاده شوند.

کپی رایتینگ همه چیز در مورد بازاریابی است – کپی آگهی باید بینندگان را به خرید محصولات یا خدمات شما ترغیب کند. این نوع نوشتار به شدت از فراخوان‌ها برای اقدام و سایر زبان‌های کاربردی استفاده می‌کند تا خوانندگان را به خرید وادار کند و تبدیل‌ها را بهبود بخشد .

از سوی دیگر، محتوا نویسی آموزنده تر است و به سوالات مربوط به برند یا صنعت شما پاسخ می دهد. هدف از محتوا این است که وب سایت شما را کامل کند و اطلاعات مفیدی را ارائه دهد تا بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت شما بمانند یا برای مطالعه بیشتر بازگردند.

استراتژی نوشتن محتوا سئو شده چیست ؟

استراتژی نوشتن محتوا سئو شده ، هنگام نوشتن برای اهداف سئو، استراتژی هایی وجود دارد که می توانید پیاده سازی کنید. البته هدف از نوشتن سئو ارائه محتوای مفید و آموزنده است، اما شما همچنین می خواهید که مردم واقعاً آن محتوا را بخوانند. 

برای اینکه خوانندگان از صفحه شما بازدید کنند، استراتژی نوشتن محتوا سئو شده ، هدف این است که در بین اولین نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدفمند در موتورهای جستجو مانند Google قرار بگیرید.

اینجا جایی است که محتوای سئو مشکل می شود – بخش سئو. محتوای شما باید طوری بهینه شود که برای عبارات جستجوی مرتبط در گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر شود.

 برای رسیدن به این هدف، به درک اولیه ای از نحوه کار موتورهای جستجو نیاز دارید تا بتوانید نوشته های خود را مطابق با آنچه که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی SERP به دنبال آن هستند، تنظیم کنید.

ما مراحل کلیدی را برای نوشتن برای سئو ارائه کرده ایم. چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، با این حال، به خاطر داشته باشید که سئو به زمان و تلاش نیاز دارد .

تکنیک های سئو محتوا ، چیست

تکنیک های مخصوص سئو کردن محتوا

تکنیک های سئو محتوا ، مقالات شما بلافاصله در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر نمی شوند. روی ایجاد محتوای عالی تمرکز کنید، و احتمالاً ترافیک در زمان مناسب خواهد آمد.

موضوعات مرتبط را بیابید

محتوای شما باید همیشه با برند شما مرتبط باشد. نوشتن محتوای مرتبط با محصولات یا خدمات شما، بازدیدکنندگانی را به وب سایت شما می آورد که ممکن است به آنچه ارائه می دهید علاقه مند باشند. 

اشتراک‌گذاری محتوای نامربوط بی‌معنی است، زیرا ممکن است ترافیک دریافت کنید، اما بازدیدکنندگان احتمالاً به چیزی که می‌فروشید علاقه‌ای نخواهند داشت. همچنین به تلاش های سئوی وب سایت شما برای رتبه بندی عبارات جستجویی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارند کمکی نمی کند.

موفق ترین محتوا به سوالات پاسخ می دهد یا یک مشکل را حل می کند . اینها چیزهایی هستند که معمولاً جستجو می شوند – به آن فکر کنید: اگر نیاز به دانستن چیزی دارید، احتمالاً آن را در گوگل جستجو می کنید.

برای یافتن موضوعات مرتبط برای نوشتن، مخاطبان یا شخصیت های مشتری خود را در نظر بگیرید. مخاطب را در درجه اول قرار دهید ، زیرا محتوای شما باید مورد توجه آنها باشد. 

به این فکر کنید که مشتریان شما چه سوالاتی ممکن است داشته باشند، چه در مورد محصولات یا خدمات شما یا به طور کلی در مورد صنعت شما. به عنوان مثال، وبلاگ ما بر روی موضوعات مرتبط با بازاریابی دیجیتال و سئو تمرکز دارد.

اگر گیر کرده اید، وب سایت های رقیب را بررسی کنید تا ببینید در مورد چه چیزی می نویسند. شما همچنین می توانید از تحقیقات کلمات کلیدی خود برای یافتن موضوعات مرتبط استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

چگونه محتوای سئو شده باید بنویسیم

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین عناصر برای نوشتن محتوای سئو است که در واقع باعث افزایش ترافیک می شود. ابزار های بررسی رتبه سایت در گوگل ،  بسیار مهم است که بدانید از چه کلمات کلیدی مرتبط با برند شما یا پست خاص استفاده کنید و کدام یک بیشتر از دیگران جستجو می شوند.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی از آنها استفاده کنید – برخی رایگان و برخی که اگر در نوشتن محتوا جدی هستید باید هزینه پرداخت کنید.

گوگل خود حجم مناسبی از اطلاعات را از طریق برگه های Google Trends، “People also ask” و “Searches related to” ارائه می کند.

کلمه کلیدی هدف اصلی خود را در روندهای Google جستجو کنید تا اطلاعاتی در مورد علاقه به موضوع در طول زمان، بر اساس منطقه و جستجوهای مرتبط پیدا کنید. تکنیک های سئو محتوا ، کادر جستجوهای مرتبط به ویژه مفید است زیرا اطلاعات حجم جستجو برای کلمات کلیدی را ارائه می دهد، که به شما می گوید چند بار در ماه آن کلمه یا عبارت خاص در گوگل جستجو می شود.

نوشتن محتوای سئو شده بنویسیم

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم برگه‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند» و «جستجوهای مرتبط با» نیز می‌توانند به شما ایده خوبی درباره سؤالات یا عبارات جستجوی دیگر افراد در Google ارائه دهند.

استراتژی نوشتن محتوا سئو شده

ابزارهای پولی تحقیق کلمات کلیدی می توانند فوق العاده مفید باشند، زیرا می توانید هزاران کلمه کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید. ابزارهایی مانند SEMRush و AHRefs همچنین اطلاعات عمیقی مانند حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، هزینه به ازای هر کلیک برای کمپین های تبلیغاتی PPC و موارد دیگر را ارائه می دهند.

چه روش‌های جستجوی رایگان کلمه کلیدی را انتخاب کنید یا از ابزارهای پولی استفاده کنید، مطمئن شوید که به دنبال تغییرات طولانی مدت هستید، که کمتر رایج است اما رتبه‌بندی آسان‌تر برای کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه اصلی است.

محل قرار دادن کلمات کلیدی

بنابراین شما مرتبط ترین و با جستجوی زیاد کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود را پیدا کرده اید. حالا چی؟

دانستن محل قرار دادن کلمات کلیدی می تواند تلاش های سئوی شما را به شدت بهبود بخشد. از آنجایی که موتورهای جستجو اطلاعات کلیدی را در یک صفحه وب خزیده و فهرست بندی می کنند، قرار دادن کلمات کلیدی در جایی که احتمال بیشتری برای انتخاب آنها وجود دارد، می تواند به شما در رتبه بندی بالاتر کمک کند.

کلمات کلیدی شما باید در سرتاسر محتوای شما پراکنده شوند. تراکم کلمات کلیدی (هر چند وقت یکبار کلمه کلیدی شما در محتوای شما ظاهر می شود)

یکی از محورهای اصلی سئو بوده است. چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، این تمرکز بر تراکم کلمات کلیدی منجر به پر کردن کلمات کلیدی شد – یک تاکتیک سئو کلاه سیاه که کلمات کلیدی را بیش از آنچه که در محتوا معنا می کرد، مجبور به ورود به صفحه کرد.

پر کردن کلمات کلیدی دیگر به تلاش‌های سئوی شما کمکی نمی‌کند، زیرا گوگل به محتوای باکیفیت نسبت به محتوای نامرتب و غیرطبیعی با کلمات کلیدی متراکم پاداش می‌دهد. با این حال، مهم است که مطمئن شوید محتوای شما سرشار از کلمات کلیدی است. 

فقط آنها را به طور طبیعی بدون تلاش برای اجبار درج کنید – اگر در مورد آن موضوع می نویسید، کلمه کلیدی به طور ارگانیک به اندازه کافی مکرر استفاده می شود.

چند مکان وجود دارد که باید کلمات کلیدی را قرار دهید :

  • عنوان شما
  • URL
  • سرصفحه ها و زیر سرفصل ها
  • توضیحات متا
  • عنوان تصویر و متن جایگزین
  • در کل مطالب شما

خزنده های موتورهای جستجو به کل یک محتوا نگاه می کنند، اما ارزش بالاتری برای عناوین، سرصفحه ها و سایر عناصر ذکر شده در بالا قرار می گیرد.

این بدان معنا نیست که شما باید کلمه کلیدی هدف خود را دقیقاً در همه آن مکان ها قرار دهید – تصور کنید اگر هر سرفصل در این پست “محتوای SEO” باشد – چگونه محتوای سئو شده بنویسیم غیرطبیعی به نظر می رسد. از تنوع کلمات کلیدی برای ارائه وضوح، برچسب گذاری دقیق بخش های یک پست و برای مشاهده تغییرات طولانی کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.

از تگ های H1 , H2 , H3 , … استفاده کنید

استفاده از تگ ها در محتوا بسیار موثر هست و از تگ ها جهت دسته بندی محتوای خود استفاده کنید. همچنین گوگل تگ ها را می خواند و در نتایج جستجو نشان می دهد.

در محتوی ویدئویی و صوتی از نوشته استفاده کنید

در صورتی که از محتوی ویدئویی استفاده می کنید حتما آن را سئو کنید. سئوی محتوی ویدئویی به این شکل است که باید به آن نوشته هایی اضافه شود. این نوشته ها می توانند توضیحات خلاصه و کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد. همچنین هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی می تواند در این محتوی گنجانده شود. این امر هم از نظر سئو محتوایی ارزشمند است و هم اینکه محتوای ارزشمندی تولید می کند.

محتوای خود را ویرایش کنید

حتی بهترین نویسندگان نیز باید آثار خود را ویرایش کنند. مطمئن شوید که مطالب خود را برای تصحیح اشتباهات تایپی، رفع هرگونه خطای نحوی و شفافیت بخشیدن به جملات گیج کننده مطالعه کرده اید.

سعی کنید محتوایی بنویسید که به طور طبیعی جریان داشته باشد و خواندن آن آسان باشد . ممکن است متوجه شوید که می‌خواهید بخش‌های یک پست را مجدداً ساختار دهید، یا شاید به جزئیات دیگری فکر کنید که در آن گنجانده شود. سعی کنید از منظر شخصی بدون آگاهی در مورد موضوع مورد نظر بخوانید تا بررسی کنید نوشته شما چقدر واضح است.

رتبه بندی خود را دنبال کنید

هنگامی که محتوای شما تحقیق، نوشته و منتشر شد، پیشرفت آن را از طریق Google Analytics دنبال کنید. می‌توانید رتبه‌بندی آن را برای کلمات کلیدی خاص ببینید، همچنین اطلاعات دیگری مانند کل بازدیدهای صفحه، نرخ پرش، CTR و موارد دیگر را مشاهده کنید.

طول

محتوای شما چقدر باید باشد؟ چگونه محتوای سئو شده بنویسیم پاسخ مشخصی وجود ندارد، اما محتوای طولانی بهتر است. ببینید نتایج برتر موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی شما چقدر طول دارند و سعی کنید به همان طول بنویسید. اگر بتوانید یک پست طولانی تر با اطلاعات مفید و مرتبط بنویسید، ممکن است بتوانید در رتبه بندی ارتقا پیدا کنید.

ربط دادن

لینک دادن برای سئو ضروری است. پست خود را به صفحات دیگر در وب سایت خود پیوند دهید تا آب پیوند را به اشتراک بگذارید و ترافیک را به بخش های دیگر سایت خود هدایت کنید، خواه این صفحه فروش باشد یا محتوای دیگری. همچنین باید از پیوندهای خارجی استفاده کنید .

پیوندهایی که به وب سایت های دیگر می روند. پیوند دادن به یک وب سایت معتبر به محتوای شما اعتبار می بخشد. بک لینک، زمانی که وب سایت دیگری به صفحه شما لینک می دهد، سئو را نیز بهبود می بخشد.

تکنیک های سئو محتوا ، همچنین باید به منبع اطلاعاتی که متعلق به شما نیست پیوند دهید. اگر تصویری، آماری یا نقل قولی را قرض می‌گیرید، به وب‌سایتی که آن را پیدا کرده‌اید پیوند دهید تا اعتبار ببخشید.

مطالب خود را جدا کنید

هیچ کس خواندن پاراگراف های طولانی و پرکلام را، به خصوص آنلاین، چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، دوست ندارد. مطالب خود را جدا کنید ایجاد فضا در صفحه خواندن را آسانتر می کند و جریان مقاله شما را بهبود می بخشد. همچنین می‌توانید با گنجاندن تصاویر، گرافیک یا ویدیوهای مرتبط، محتوا را تجزیه کنید.

نوشتن محتوای بلند

مطالعات زیادی نشان می دهند که محتوای بلند عملکرد بهتری از خود در نتایج جستجو و شبکه های اجتماعی بر جای می گذارند. اما به این نکته نیز توجه کنید که صرفا بلند بودن مطالب کافی نیست و محتوی شما باید معنا دار بوده و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کند.

در واقع کیفیت محتوا همیشه بر کمیت آن اولویت دارد و اگر محتوای شما قابلیت جذب اشتراک گذاری و لایک بیشتری دارد، مطمئنا می تواند رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند.

دادن لینک های داخلی و خارجی به سایر سایت ها

حتما در محتوای سایت خود لینک هایی به سایر صفحات مرتبط داده تا کاربران اطلاعات بیشتری از موضوعات مشابه بیابند. همچنین بهتر است که به سایر مطالب با کیفیت اما در خارج از سایت نیز لینک دهید. این موضوع به کاربران کمک می کند تا اطلاعات بیشتری از موضوع مورد نظرشان کسب کنند.


توجه کنید که مطلبتان خوانا باشد


محتوای صفحات سایت می بایست خوانایی زیادی داشته باشند. برای انجام این کار از پارگراف های کوتاه استفاده کنید. چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، همچنین تمام سعی خود را کنید تا جملاتی که می نویسید کوتاه باشند و از یک فونت خوانا و نسبتا درشت برای خوانایی هر چه بهتر محتوا استفاده کنید.

هنگام نوشتن پاراگراف ها و فاصله گذاری بین آن ها توجه کنید که فضاهای خالی کافی بین پارگراف ها مناسب باشند و تا حد امکان به این فاصله بیافزایید. برای اشاره ی بیشتر به بخش های مهم محتوا از فونت های ضخیم و کج بهره ببرید.


حتما بخوانید : محتوای همیشه سبز چیست


بخش های غیر متنی را بهینه سازی کنید

محتوا تنها به شکل متن نیست و اشکال مختلفی می تواند داشته باشد. در هنگام اضافه کردن محتوای غیر متنی به صفحات از بهینه سازی آنها غافل نشوید.

رایج ترین محتوای غیر متنی تصاویر هستند. برای بهینه سازی و یا سئو سازی تصاویر باید چند کار را انجام دهید. در ابتدا نام عکس را سئو کنید به این صورت که در قسمت نام تصویر باید کلمات کلیدی تایپ شوند. همچنین عنوانی که برای تصویر انتخاب می شود باید مرتبط با عکس باشند.

محتوی دست اول و جدید بنویسید

گوگل به محتوای جدید و دست اول کاملا حساس است بنابراین همیشه سعی کنید محتوایی که برای سایتتان آماده می کنید همیشه دست اول و یونیک باشد.

تاثیر محتوای سئو شده در گوگل چیست ؟

نوشتن محتوای سئو شده بنویسیم

چگونه محتوای سئو شده بنویسیم ، برای ارائه شواهدی مبنی بر اینکه چگونه محتوا می‌تواند ترافیک را افزایش دهد و سئو را بهبود بخشد، به رشد وب‌سایت ما، Social Buddy مراجعه کنید. ما در ژانویه شروع به انتشار محتوای منظم و بهینه شده با کلمات کلیدی کردیم. در نتیجه مستقیم، ترافیک ماهانه ما تنها در چهار ماه از کمتر از 10000 به بیش از 50000 افزایش یافته است.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *