الگوریتم موبایل فرست ایندکس

الگوریتم موبایل فرست ایندکس


موبایل فرست ایندکس

الگوریتم موبایل فرست ایندکس ، اخیراً گوگل تغییری در نحوه فهرست بندی سایت ها در موتور جستجوی خود ایجاد کرده است. این در واقع یک سوئیچ نسبتا بزرگ است که هر کسی که یک وب سایت دارد باید درباره آن بداند. 

حتما بخوانید : گزارش سئو سایت چیست

آن‌ها آن را Indexing اول موبایل می‌نامند، الگوریتم موبایل فرست ایندکس و این می‌تواند تأثیر زیادی بر روی اینکه آیا برای کمک به نتایج جستجوی Google نیاز به ایجاد تغییراتی در سایت خود دارید یا خیر .

الگوریتم موبایل فرست ایندکس چیست؟

حتما بخوانید : بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

موبایل فرست ایندکس تا به حال، گوگل اطلاعات را از وب سایت ها بر اساس نسخه دسکتاپ آن وب سایت جمع آوری می کرد. با این حال، برای بسیاری از وب سایت ها، اطلاعات نسخه دسکتاپ آن وب سایت و اطلاعات نسخه موبایل آن سایت بسیار متفاوت بود. اکنون به جای دریافت اطلاعات از نسخه دسکتاپ، گوگل به نسخه موبایلی روی آورده است.

چرا الگوریتم موبایل فرست ایندکس ایجاد شد؟

الگوریتم mobile first indexing

دلیل اصلی اینکه گوگل این تغییر را به سمت نمایه سازی موبایل اول انجام می دهد این است که افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی دارند.

 چندی پیش بود که بیشتر استفاده از اینترنت از طریق رایانه های رومیزی انجام می شد، اما دیگر اینطور نیست. در نتیجه، الگوریتم موبایل فرست ایندکس برای ارائه بهترین نتایج به کاربران خود، گوگل تصمیم گرفت محتوا را بر اساس نسخه موبایلی وب سایت ها جمع آوری کند، زیرا این نسخه ای است که مردم بیشتر آن را می بینند.

تاثیر الگوریتم موبایل فرست ایندکس در سایت چیست ؟

بنابراین این برای شما و وب سایت شما چه معنایی دارد؟ این بدان معناست که باید توجه بیشتری به نحوه نمایش وب سایت خود در دستگاه های تلفن همراه داشته باشید. 

اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول بکشد، یا اگر در صفحه نمایش های کوچکتر عالی به نظر نمی رسد، رتبه شما ممکن است کاهش یابد. باید کمی وقت بگذارید و وب سایت خود را از دستگاه های تلفن همراه مختلف . موبایل فرست ایندکس تلفن های اندروید، آیفون، تبلت و غیره – امتحان کنید و مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می رسد.

همچنین باید مطمئن شوید که محتوای موجود در نسخه موبایل وب‌سایت شما هم تراز است و با نسخه دسکتاپ مطابقت دارد.

تعقییرات وبسایت ما در mobile first indexing چیست

اگر در طول این فرآیند متوجه شدید که وب سایت موبایل شما می تواند کمی بهتر باشد، بهتر است زودتر تغییراتی را اعمال کنید. 

نحوه انجام این کار به نحوه راه اندازی وب سایت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک سایت وردپرسی را اجرا می‌کنید، ممکن است به یک موضوع سازگارتر برای موبایل تغییر دهید . دیگران برای ایجاد تغییرات شدیدتر باید با توسعه دهنده وب خود کار کنند .

دو چیز که باید روی آن تمرکز کنید ظاهر و سرعت است. سایت شما باید از نوعی

 طراحی وب ریسپانسیو استفاده کند که به آن امکان می دهد بر اساس صفحه ای که در حال مشاهده آن است، سازگار شود. همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت به سرعت بارگیری می شود -. موبایل فرست ایندکس یا با انتخاب یک طراحی وب باریک تر یا شاید تغییر به سرور سریعتر.

آیا باید از الگوریتم mobile first indexing بترسیم ؟

mobile first indexing

شاید در حین خواندن این مقاله فکر کردید: «اوه نه! سایت من از گوگل ناپدید می شود زیرا نسخه موبایل من آنقدرها عالی نیست. الگوریتم موبایل فرست ایندکس اگر چنین است، هنوز نگران نباشید. گوگل گفته است که تغییر به استراتژی ایندکس اول موبایل تاثیری بر رتبه بندی آن نخواهد داشت. 

تفاوت اصلی محتوایی است که گوگل از وب سایت شما نمایش می دهد – که اکنون از نسخه تلفن همراه می آید.

با این حال، از آنجایی که استفاده از دستگاه های تلفن همراه همچنان در حال افزایش است، ایده خوبی است که از هم اکنون به این موضوع فکر کنید. 

در حالی که تغییر استراتژی نمایه‌سازی گوگل ممکن است بر رتبه‌بندی شما تأثیری نداشته باشد، کار برای سازگاری بیشتر سایت شما با موبایل مطمئنا می‌تواند به آنها کمک کند.

نتیجه گیری نهایی مقاله الگوریتم موبایل فرست ایندکس چیست

الگوریتم موبایل فرست ایندکس ، اگر می‌خواهید درباره نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط Google یا تأثیر ایندکس اول موبایل بر شما اطلاعات بیشتری کسب کنید، لطفاً   در هر زمان با ما تماس بگیرید . ما خوشحال می شویم که به سؤالات شما پاسخ دهیم یا در مورد وب سایت خود مشاوره ارائه دهیم.

منبع خارجی این مقاله سایت سمراش میباشد که بسیار خوب و جامع درباره این الگوریتم بسیار مهم توضیحات داه که میتونید وارد سایت بشید و استفاده کنید – semrush

ترجمه شده : mozcom

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *