زمان بازاریابی چیست

زمان بازاریابی چیست


زمان بازاریابی چیست مدت زمانی است که تولیدکنندگان محصول برای بازگرداندن محصول از تولید به پیشخوان فروش در دسترس هستند.

این زمان می تواند توسط سازندگان برای ایجاد بهبودهای خاصی در محصول استفاده شود که می تواند آن را ایجاد کند. قابل فروش تر زمان بازاریابی می‌تواند روی بسیاری از محصولات تأثیر بگذارد، ممکن است از راه‌های خوب یا بد باشد.

بسیاری از صنایع از این مرحله به عنوان مرحله توسعه استفاده می کنند زیرا می توانند در مورد محصولات و تقاضای آن در بازار ایده بگیرند و در برخی از صنایع زمانی که تایید کامل محصول حاصل شود، محصولات در مرحله توسعه هستند.

زمان بازاریابی

اندازه گیری زمان بازاریابی

هیچ فرمول خاصی برای اندازه گیری یا محاسبه زمان بازاریابی نمی تواند وجود داشته باشد.

 مدت زمان عرضه به بازار برای صنایع مختلف متفاوت است و از این رو نمی توان هیچ فرمول پیشنهادی برای همان محصولات وجود داشت. 

همچنین این یک واقعیت است که زمان بازاریابی مدت زمانی است که پدیده مهمی برای درک بازارپسندی محصول است. برای بازاریابی محصول هم به صورت جداگانه اندازه گیری می شود.

 زمان بازاریابی همچنین مدت زمان عرضه محصول به بازار را پیش بینی می کند. بنابراین برای محاسبه مدت زمان، شرکت باید زمان مورد نیاز برای عرضه محصول به بازار پس از انجام کار ساخت را مشخص کند.

نمونه ای از زمان بازاریابی

آقای Singhania در حال کار بر روی یک محصول است. او تمامی هماهنگی های جلسه با هیات مدیره شرکت و افراد فنی برای تایید محصول را انجام داده است.

 نمونه های کمی از محصولات ساخته شده است و تایید هیئت مدیره برای ساخت لات لازم است. در حال حاضر جلسه در تاریخ 5 اکتبر 2020 برگزار شد .

در این جلسه به چند نکته توجه شد و به مسئولین فنی وظیفه داده شد تا محصولات را طبق بحث هیئت مدیره بهبود بخشند. بنابراین نسخه بهبود یافته محصول در 21 اکتبر 2020 عرضه شد. پس از تشریفات دیگر، محصول در 4t نوامبر 2020 در بازار عرضه شد.

بنابراین با درک زمان صرف شده محصول برای آماده شدن برای فروش می توان گفت که زمان بازاریابی برای محصول خاص 30 روز است. بنابراین، برای محصولات مختلف متفاوت است و بنابراین نمی توان گفت که زمان عرضه به بازار است. برای همه نوع محصول یکسان است

انواع زمان بازاریابی…

انواع آن در زیر آورده شده است :

  • انعطاف پذیری: زمان تا دوره بازار ماهیت انعطاف پذیری دارد. بازار گاهی اوقات می تواند بسیار انعطاف پذیر باشد و محصولات ممکن است زمان بیشتری را برای دستیابی به مشتریان مورد نظر خود ببرد.
  • سرعت بخشیدن به تولید: با نگاه به تقاضای بازار و عرضه زمان به بازار می توان به تولیدکنندگان محصول کمک کرد تا بر اساس تقاضا سرعت تولید محصول را افزایش دهند.

راه هایی برای تسریع زمان ورود به بازار

  • زمان بازاریابی را می توان با بهبود گردش کار در کارخانه یا واحد تولیدی سرعت بخشید.
  • روند اصلی بازار را می توان به راحتی تحلیل کرد.
  • زمان عرضه به بازار می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا تلاش‌های بیشتری برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان انجام دهند زیرا در این مرحله تولیدکنندگان می‌توانند جایی که محصول ایستاده است را پیدا کنند.

چرا زمان بازاریابی مهم است؟

  • زمان عرضه به بازار مهم است زیرا می تواند موقعیت محصول را به روشی بهتر پیش بینی کند.
  • زمان بازاریابی ابزار مهمی است که می تواند به تولیدکنندگان در تصمیم گیری برای استفاده بهینه از منابع در تولید محصولات کمک کند.
  • زمان عرضه به بازار مانند راهنمای تولیدکنندگان است تا ترتیبات مناسبی را برای بازارپسندی محصول انجام دهند.
  • اگر زمان بازاریابی کاملاً مدیریت شود، محصولات را می توان به راحتی در بازار قرار داد.

مزایای بهبود زمان ورود به بازار

برخی از مزایا زمان بازریابی چیست در زیر آورده شده است:

  • مزایای بهبود زمان ورود به بازار می تواند بسیار قابل توجه باشد.
  • زمان عرضه به بازار می تواند به تولیدکنندگان در ایجاد تغییرات مربوطه در زمان بازار کمک کند تا بازاریابی محصول به راحتی انجام شود.
  • زمان عرضه به بازار همچنین می‌تواند به سازنده کمک کند تا سوراخ‌های حلقه در تولید را شناسایی کند و همچنین به آن‌ها زمان می‌دهد تا بهبود پیدا کنند.
  • زمان عرضه به بازار می تواند به مشتریان در درک تقاضای خود و در نتیجه عرضه در بازار کمک کند.
  • زمان بازاریابی چیست برای تحلیل مناسب بازار و محصولات آن بسیار مفید است.
چرا بازاریابی زمانش مهمه

نکاتی برای بهبود زمان ورود به بازار

  • حذف اتلاف می تواند به بهبود زمان عرضه به بازار کمک کند.
  • همچنین می توان از جلسات غیرضروری برای تایید محصولات و سایر جلسات نیز اجتناب کرد تا از زمان بازاریابی بیشترین استفاده را کرد.
  • زمان بندی صحیح و استفاده مناسب از مهارت های بازاریابی می تواند به بهبود زمان بازاریابی با سرعت مناسب کمک کند.
  • زمان عرضه به بازار یک ابزار بسیار حیاتی برای تجزیه و تحلیل بهبود در دسترس بودن و کیفیت محصول است.

چرا زمان بازاریابی کار می کند؟


در طول سال‌ها، بازاریابی اینترنتی از یک ایده جدید که شرکت‌ها به تازگی شروع به درک آن کرده‌اند، تکامل یافته است تا جایی که تعداد زیادی استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای شکل‌دهی برنامه خود از آنها استفاده کنید. 

در حالی که این امکان را برای بازاریابان فراهم می کند که عمیقاً در سازمان خود غوطه ور شوند و رویکردهای مناسبی را پیدا کنند که بهترین نتایج را به ارمغان می آورد، همچنین می تواند بازاریابان را در مورد اینکه کدام راه را انتخاب کنند سردرگم کند. 

  • در حالی که برخی از استراتژی‌ها برای برنامه‌های سالانه یا فصلی شما مناسب نیستند، زمان بازاریابی هم نمونه‌ای از استراتژی‌هایی است که همه برندها باید از آن آگاه باشند، زیرا پیاده‌سازی آن در یک استراتژی بازاریابی بلندمدت سخت است اما می‌تواند نتایج عالی به همراه داشته باشد.
  • اما زمان بازاریابی چیست؟
  • اگر نمی توانید از قبل برنامه ریزی کنید چگونه می توانید آن را اجرا کنید؟ 
  • و چند نمونه از برندهای بزرگی که با بازاریابی بلادرنگ موفق شده اند چیست؟

این مقاله به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهد داد.

  • چرا بازاریابی بلادرنگ کار می کند؟
  • 4 نکته برای موفقیت با یک استراتژی بازاریابی در زمان واقعی
  • نمونه های بازاریابی در زمان واقعی
  • جمع بندی: بازاریابی در زمان واقعی یک استراتژی عالی برای برندها است

بازاریابی چیست؟

همانطور که ممکن است از نامش بتوانید حدس بزنید، یک رویکرد بازاریابی است که از واکنش به رویدادها، روندها یا بازخوردهای فعلی در زمان واقعی یا تقریباً واقعی، تقریباً همیشه در رسانه های اجتماعی ناشی می شود.

بازاریابی در زمان واقعی به شدت به سوشال لیسنینگ وابسته است، زیرا از طریق دنبال کردن روندهای اجتماعی، هشتگ ها و مکالمات است که برندها می توانند رویدادهای زمان واقعی مناسب را برای پیوستن و تعامل پیدا کنند. 

این بدان معنی است که این یک استراتژی نیست که بتوان آن را در تقویم محتوای شما گنجاند ، همانطور که در لحظه اتفاق می افتد. 

از آنجایی که زمان بازاریابی نمی‌تواند از قبل برنامه‌ریزی شود، بسیاری از برندها از این ایده صرف نظر می‌کنند که زمان زیادی را صرف آن کنند، مگر اینکه یک تیم رسانه اجتماعی تمام وقت داشته باشند. 

با این حال، موفقیت بازاریابی بلادرنگ به این معنی است که هر بازاریاب باید از آن آگاه باشد در صورتی که فرصتی به دامان او بیفتد.

چرا زمان بازاریابی چیست و چگونه کار می کند؟

چند دلیل مختلف برای بررسی آن وجود دارد:

➤ اولین دلیل به غریزه مصرف کننده برای خرید آنی مربوط می شود. 

طبق یک مقاله سفید در مورد تجارت الکترونیک از مهندسی رابط کاربری ، حدود 40٪ از هزینه های مشتری بر اساس انگیزه است. 

هنگامی که یک برند می تواند روی یک روند اجتماعی بپرد یا در مورد یک رویداد فعلی در حال وقوع اظهار نظر کند، می توانید درست زمانی به یک مصرف کننده دسترسی پیدا کنید که او بیشترین احتمال را دارد که از یک برند استقبال کند و یک خرید فوری انجام دهد. 

ایجاد یک تأثیر خوب با بازاریابی در زمان واقعی می تواند بیش از خریدهای فوری تأثیر بگذارد. 

➤ یکی دیگر از مزایای زمان بازاریابی چیست ، کارهای بزرگی است که می تواند برای آگاهی از برند شما انجام دهد . 

برخی از بهترین نمونه‌های زمان بازاریابی، شوخ طبعی موقعیت‌ها را به نمایش می‌گذارند و می‌توانند به بهبود شهرت برند شما در بین مخاطبان جوان‌تر کمک کنند. 

➤ همچنین می توانید حضور خود را در رسانه های اجتماعی با بازاریابی در زمان واقعی به خوبی انجام دهید. 

اگر پلتفرم‌های اجتماعی شما به‌خاطر طنز یا پاسخ‌های شوخ‌آمیز به رویدادهای جاری شناخته می‌شوند، می‌توانید دنبال‌کنندگان قوی‌تری برای کمپین‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌شده خود به دست آورید.

اهمیت زمان بازاریابی

جمع بندی مقاله زمان بازاریابی چیست ؟

زمان به بازار یک پدیده ضروری امروزه است. زمان بازاریابی می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا تجزیه و تحلیل مناسبی از محصولات مورد تقاضا انجام دهند.

 و در اخر زمان بازاریابی چیست ، محصولات همچنین می توانند در این دوره ابعاد مناسبی پیدا کنند تا تولید کنندگان و مصرف کنندگان هر دو بتوانند ایده خوبی داشته باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *