influencer marketing

what is influencer marketing


اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، در دهه گذشته همراه با ظهور رسانه های اجتماعی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران هنگامی که به درستی انجام شود، این شکل از بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به طور باورنکردنی در بهبود آگاهی از برند، دیده شدن، و در ایجاد صدای و هویت برند موثر باشد.

اما اینفلوئنسر مارکتینگ دقیقا چیست؟ چگونه کسب و کارها می توانند از طریق اینفلوئنسرها از رسانه های اجتماعی استفاده کنند؟ 

حتما بخوانید : گزارش سئو سایت چیست

ویدئو کامل معرفی اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

ما اصول اینفلوئنسر مارکتینگ را با مثال‌هایی پوشش می‌دهیم و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، ایده‌هایی برای پیاده‌سازی این استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکارتان ارائه می‌کنیم. 

حتما بخوانید ، روش افزایش لایک واقعی در اینستاگرام

حتما ببینید

اینفلوئنسر کیست ؟

اینفلوئنسر کیست ، برای کسانی که کمتر در رسانه های اجتماعی باهوش هستند، ممکن است متوجه شوید که «اینفلوئنسر» به چه معناست. 

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران ، اینفلوئنسرها کاربران محبوب رسانه های اجتماعی هستند که در حوزه خودشان به نوعی مشهور هستند. برخی از اینفلوئنسرها ممکن است افراد مشهور واقعی باشند. برای اینکه به عنوان یک تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی در نظر گرفته شوید، به تعداد زیادی فالوور نیاز دارید که با محتوای شما درگیر باشند. 

فقط داشتن تعداد فالوور بالا کافی نیست – این فالوورها باید حساب شما را از نزدیک دنبال کنند و با محتوای شما تعامل داشته باشند. اینفلوئنسر کسی است که بر فالوورهای خود تأثیر می گذارد، خواه لباس پوشیدن به شیوه ای خاص، پیروی از روندهای خاص یا خرید محصولات خاص باشد. 

بسیاری از اینفلوئنسرها جایگاه خاصی دارند، چه مد، تناسب اندام، مسافرت یا موارد دیگر. 

چه چیزی یک اینفلوئنسر را می سازد؟

ممکن است در اینستاگرام فالوورهای تا حدودی قابل توجهی داشته باشید. چه چیزی شما را از کسانی که سرگرمی و حتی زندگی خود را به عنوان یک تأثیرگذار می سازند جدا می کند؟

برای شروع، اینفلوئنسرها محتوایی را منتشر می کنند که افراد را وادار می کند بخواهند آنها را دنبال کنند و همه چیز را در مورد زندگی خود یاد بگیرند. با این حال، اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران ، اینفلوئنسرها نمی توانند همه چیز برای همه باشند و شرکت ها این را می دانند. بنابراین، اینفلوئنسرها بر اساس پلتفرم و پیام خود در دسته‌ها یا ژانرهای مختلفی قرار می‌گیرند.

برای مثال، تأثیرگذاران زیادی در سبک زندگی وجود دارند، و این افراد اغلب عکس‌ها، ویدیوها و وبلاگ‌هایی را درباره زندگی خود به صورت مکرر، گاهی اوقات چندین بار در روز ارسال می‌کنند. بنابراین فالوورهای آن‌ها در معرض محتوایی قرار می‌گیرند که نشان می‌دهد اینفلوئنسر چه چیزی را به دست می‌آورد، می‌خرد، استفاده می‌کند و اغلب می‌خورد و می‌نوشد.

در اصل، ایده این است که سبک زندگی خاصی را به تصویر بکشیم که مردم می‌خواهند درباره آن بیشتر بدانند و امیدواریم خودشان آن را خریداری کنند. 

ویژگی هایی که یک اینفلوئنسر باید داشته باشد

  • شخصیتی سرزنده و جذاب نشان می دهد
  • مخاطب هدف خود را درک می کند
  • در برقراری ارتباط با فالوورها یا مشترکین خود ماهر است
  • محتوای با کیفیت بالا را با پیامی منسجم که منطقی، منسجم و دسترسی آسان است، پست می کند

اینفلوئنسر برای چه کارهایی می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟

ویژگی های  اینفلوئنسر مارکتینگ

یک اینفلوئنسر می تواند مسئول محتوا در زمینه های متعدد باشد.  

رسانه ها

اینفلوئنسر مسئول تولید مقالات، پست‌ها، داستان‌ها یا ویدیوهای خلاقانه است و سپس آنها را از طریق پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود توزیع می‌کند.

با این حال، اینفلوئنسر مارکتینگ چیست یک اینفلوئنسر هیچ گونه حمایت رسانه‌ای خارجی مانند هیئت تحریریه یا سردبیر دریافت نمی‌کند و بنابراین باید سخت تلاش کند تا با محتوای خود سازگاری و اعتبار ایجاد کند.

بررسی ها

اینفلوئنسر اغلب هم محصولات و هم خدمات را برای انبوه دنبال کنندگان خود بررسی می کند و دوست داشتنی بودن و جذابیت چنین چیزهایی را نشان می دهد. او اغلب می‌تواند نقش یک مفسر برای رویدادهای مختلف را به عهده بگیرد و بارها برای جذب مخاطب جوان‌تر.

کنش‌گری و ارسال نظرات در مورد مسائل و رویدادهای اجتماعی نیز اشکالی از این امر است و به عنوان یک قاعده کلی این تأثیرگذار است که تعیین می‌کند چه دیدگاه یا موضعی در مورد یک موضوع داشته باشد. این اغلب باعث تحریک و جرقه بحث و مشارکت در رویدادهای خبری مرتبط و به موقع می شود.

تجربه

اینفلوئنسر همچنین می‌تواند به‌عنوان یک خوکچه هندی در سفر به مقاصد مختلف تعطیلات عمل کند و مزایا و معایب مکان‌های دنیوی را که ممکن است دنبال‌کنندگانش بخواهند از آن‌ها بازدید کنند، نشان می‌دهد. به این ترتیب، اینفلوئنسر تجربه خود را به مخاطبان خود نشان می دهد که به نوبه خود شاید گردشگری را به آن مقصد سوق دهد.

فالوورها وقتی می بینند که شخص دیگری درگیر همین چیزها با نتایج مثبت است، به احتمال زیاد تجربیات خود را ایجاد می کنند.

اینفلوئنسر یوتیوب

اینفلوئنسر اغلب توسط شرکت‌ها یا سازمان‌های خاصی حمایت می‌شود تا ویدیویی را در YouTube منتشر کند که محصول یا پیام خود را تبلیغ می‌کند. اینها اساساً سریع، پرانرژی و دسترسی آسان به اطلاعات تجاری برای اطلاع رسانی، آموزش و ترویج دسترسی بیشتر برای این شرکت ها هستند.

با این حال، همه اینفلوئنسرها ویدیوهای حمایت شده ارسال نمی کنند و اغلب محتوای خود را با محصولات یا خدماتی که انتخاب می کنند ایجاد می کنند. این می‌تواند به نفع اینفلوئنسرها باشد، زیرا بازاریابی رایگان برای هر آنچه که در ابتدا تبلیغ می‌کنند، است و شرکت‌ها ممکن است به راحتی متوجه اینفلوئنسر شوند و آنها را به طور رسمی استخدام کنند و از تلاش‌هایشان درآمدزایی کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران ، یک جنبه بسیار سودمند در رابطه با همکاری بین اینفلوئنسر و یک شرکت این است که به نفع هر دو طرف است.

بیایید فرض کنیم که یک شرکت علاوه بر برخی از محصولات خود، برای تبلیغ در پلتفرم اینفلوئنسر، اینفلوئنسر مارکتینگ چیست یک پرداخت اینفلوئنسر ارائه می‌کند. این به عنوان یک پست حمایت شده شناخته می شود (مهم است توجه داشته باشید که این پست ها باید به وضوح بیان کنند که واقعاً توسط یک شرکت یا برند به دلایل قانونی حمایت می شوند).

  1. اینفلوئنسر تبلیغات زیادی در مورد محصول در پلتفرم خود برای مخاطبان زیادی از دنبال کنندگان خود فراهم می کند.
  2. این فالوورها نظرات مطلوبی در مورد محصول ایجاد می کنند که به طور ایده آل آنها را برای خرید محصول تحریک می کند.

به این ترتیب، اینفلوئنسر علاوه بر دریافت برخی محصولات فوق العاده به صورت رایگان، از تلاش های خود نیز درآمدزایی کرده است و این شرکت با به دست آوردن مشتریان بالقوه و تبلیغات مثبت سود برده است.

بسیاری از شرکت ها با استفاده از اینفلوئنسرها به طور فزاینده ای از پتانسیل فروش و قرار گرفتن در معرض عظیم بازاریابی رسانه های اجتماعی آگاه می شوند.

زندگی ما به شدت در رسانه های اجتماعی متمرکز شده است و ما از بسیاری از چیزهایی که دائماً در این سیستم عامل های محبوب در معرض آنها هستیم انگیزه و الهام می گیریم. بنابراین زمانی که شرکت‌ها برای تبلیغ پیشنهادات خود به اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند، سود بسیار زیادی برای شرکت‌ها دارد.

انواع اینفلوئنسرها 

همانطور که در بالا ذکر شد، اینفلوئنسرها برای هر صنعت به صورت آنلاین وجود دارد. اینفلوئنسرها نیز اغلب بر اساس تعداد فالوورهایشان دسته بندی می شوند. 

اینفلوئنسرهای مگا هر فردی با بیش از یک میلیون فالوور در نظر گرفته می شود، در حالی که اینفلوئنسرهای میکرو ممکن است بین 10000 تا 50000 فالوور داشته باشند. اینفلوئنسرهای دیگری نیز در این بین وجود دارند.

تعداد فالوورهای مورد نیاز برای اینفلوئنسر نیز می تواند بسته به صنعت شما تغییر کند. اینفلوئنسرهای مد احتمالاً به دنبال کنندگان بیشتری نیاز دارند تا در مقایسه با یک جایگاه کوچکتر مانند اینفلوئنسرهای CBD در نظر گرفته شوند. 

باز هم، داشتن فالوورهای زیاد برای تأثیرگذار بودن کافی نیست. اینفلوئنسرها همچنین باید نرخ تعامل بالایی داشته باشند تا ثابت کنند که مخاطبان آنها فعالانه با محتوای آنها درگیر هستند. 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ 

why influencer marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، یک استراتژی بازاریابی است که از محبوبیت اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی استفاده می کند. شرکت ها با اینفلوئنسرها مشارکت یا حمایت مالی ایجاد می کنند تا محصولات خود را تبلیغ کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند یا شرکت خود را تأیید کنند. 

از آنجایی که اینفلوئنسرها در حال حاضر مخاطبان بزرگ و اختصاصی دارند، کسب و کارها می توانند از اینفلوئنسرها برای دستیابی به آن مخاطبان بزرگ نیز استفاده کنند. از آنجایی که فالوورها، در تئوری، اینفلوئنسرهایی را که دنبال می‌کنند دوست دارند و به آن‌ها اعتماد دارند، احتمالاً به توصیه‌های محصول آنها گوش می‌دهند. 

اینفلوئنسر مارکتینگ اساساً به عنوان نوعی اثبات اجتماعی برای برند شما عمل می‌کند – اگر اینفلوئنسر مورد علاقه شخصی از یک محصول زیبایی خاص استفاده کند، احتمالاً خودش آن محصول را خریداری می‌کند. 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند؟ 

هنگام کار با اینفلوئنسرها، استراتژی های مختلفی وجود دارد که باید دنبال کنید. برخی از شرکت ها به ازای هر پست پرداخت می کنند، در حالی که برخی دیگر شراکت های بلندمدت ایجاد می کنند.

شرکت‌ها ممکن است از اینفلوئنسرها بخواهند که محصول خود را ذکر کنند، یک بررسی کامل از محصول انجام دهند، یا حتی فقط محصول خود را در یک پست قرار دهند و آن را تگ کنند. 

مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ کار کند، باید معتبر به نظر برسد. یافتن اینفلوئنسرهایی که با هویت و ارزش‌های برند شما همسو باشند، حیاتی است تا تلاش‌های بازاریابی تأثیرگذار شما مانند یک تبلیغ آشکار به نظر نرسد. شما اینفلوئنسر مد را نمی خواهید که هیچ محتوای ورزشی برای تبلیغ تجهیزات ورزشی پست نمی کند. 

نظر کاربران نسبت به اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

کاربران رسانه‌های اجتماعی اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند زیرا از محتوای آن‌ها لذت می‌برند یا حتی آن‌ها را تحسین می‌کنند، بنابراین یک کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خوب باعث می‌شود این کاربران احساس کنند که اینفلوئنسر مارکتینگ مورد علاقه‌شان واقعاً یک محصول خاص را دوست دارد و بنابراین باید آن محصول را نیز بخرند. 

با توجه به آنچه گفته شد، افشای مشارکت ها به عنوان یک تأثیرگذار مهم است تا دنبال کنندگان بفهمند که برای تأیید آنها پول می گیرند. FTC قوانین سختگیرانه‌ای در مورد افشای حمایت‌ها دارد که می‌گوید اینفلوئنسرها باید هر گونه روابط مالی را با شرکت‌هایی که تبلیغ می‌کنند افشا کنند. 

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، یک استراتژی اثبات شده است، اگر درست انجام شود. مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ بسیاری از برندها از طریق اینفلوئنسرها موفقیت بزرگی را تجربه کرده اند. یک نظرسنجی نشان داد که 89٪ از بازاریابان با بازاریابی تأثیرگذار در مقایسه با سایر تکنیک های بازاریابی، بازگشت سرمایه قابل مقایسه یا بهتری داشتند. 

  • افزایش آگاهی و شناخت برند
  • اعتماد و اعتبار بهبود یافته است
  • به مخاطبان هدف خود دسترسی داشته باشید 
  • تبلیغات طبیعی بیشتر در مقایسه با تبلیغات سنتی
  • ارزشی را در قالب بررسی محصول به مصرف کنندگان ارائه می دهد
  • به مخاطبان بیشتر کمک می کند
  • استراتژی محتوای شما را بالا می برد
  • سرنخ و فروش ایجاد می کند 
مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

چگونه یک استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر ایجاد کنیم ؟

اکنون که اصول اینفلوئنسر مارکتینگ را می دانید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می توانید آن را در تلاش های بازاریابی خود پیاده سازی کنید. مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، قبل از شروع کار با اینفلوئنسرها، زمانی را برای در نظر گرفتن بهترین استراتژی برای صنعت، تجارت و محصول خاص خود اختصاص دهید. هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود از این نکات استفاده کنید: 

یک بودجه تنظیم کنید

قبل از هر چیز، مشخص کنید که چقدر می توانید برای این استراتژی جدید هزینه کنید. اگر از قبل بودجه بازاریابی مشخصی دارید، ممکن است بتوانید از آنجا بودجه اختصاص دهید. مشخص کنید که چقدر مایل به سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ هستید تا بتوانید به اینفلوئنسرهای مناسب معامله ای منصفانه و متناسب با قیمت آنها ارائه دهید. 

بودجه شما به شدت به جایگاه، مخاطبان هدف و موارد دیگر بستگی دارد. اگر می‌خواهید با مگا اینفلوئنسرهایی مانند کندال جنر یا جیمز چارلز کار کنید، باید بودجه بیشتری در نظر بگیرید. با این حال، برای کار با اینفلوئنسرهای میکرو، نیازی به هزینه زیادی ندارید. 

اهداف و پیام های برند را تعریف کنید

قبل از شروع هر کمپین بازاریابی، باید بدانید که برای چه چیزی تلاش می کنید. امیدوارید با همکاری با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی به چه چیزی برسید؟ چگونه می توانید آن اهداف را اندازه گیری کنید؟ 

مهم این است که از همان ابتدا اهداف را مشخص کنید تا بتوانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. شما همچنین باید بفهمید که بازاریابی تأثیرگذار برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد و برندینگ و پیام های برند را دریابید. 

به عنوان مثال، اگر صاحب یک برند لباس ورزشی هستید، اهداف شما ممکن است شامل بهبود آگاهی از برند، تولید سرنخ و افزایش فروش باشد. اهداف دیگر نیز ممکن است شامل دنبال‌کنندگان بیشتر در رسانه‌های اجتماعی ، ذکر بیشتر در رسانه‌های اجتماعی و افزایش ترافیک وب‌سایت باشد.

در مورد برندینگ و پیام برند، مخاطبان هدف خود و همچنین ارزش های برند خود را که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، در نظر بگیرید. اینفلوئنسر مارکتینگ ، با استفاده از همین مثال، یک برند تناسب اندام ممکن است به مخاطبان و ارزش های مختلف پاسخ دهد، که بر پیام شما تأثیر می گذارد. 

اگر می‌خواهید به‌عنوان لباس‌های ورزشی با عملکرد بالا شناخته شوید، مخاطبان هدف شما ممکن است ورزشکاران و علاقه‌مندان به تناسب اندام باشند، اینفلوئنسر مارکتینگ چیست با پیام‌هایی که بر ورزش ورزشی متمرکز هستند. اگر بیشتر بر روی برندسازی فراگیر برای همه اندازه ها و سطوح تناسب اندام تمرکز کرده اید، مخاطبان و پیام های مورد نظر شما ممکن است حول فراگیر بودن و مثبت بودن بدن متمرکز شوند. 

شما بهتر از هر کس دیگری کسب و کار خود را می شناسید، بنابراین مطمئن شوید که اهداف و اهدافی را بر اساس برند خود و آنچه می خواهید با کار با اینفلوئنسرها به دست آورید، تعیین کنید.

اینفلوئنسرهای مربوط به کسب و کارتان را پیدا کنید  

هنگامی که اهداف تصویر بزرگی را برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود تعیین کردید، می توانید به دنبال اینفلوئنسرهای مناسب برای تبلیغ برند خود باشید. هنگام تحقیق در مورد تأثیرگذاران برای همکاری، بودجه و اهداف خود را در ذهن داشته باشید. 

در نظر بگیرید که می خواهید روی چه پلتفرم یا پلتفرمی تمرکز کنید. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است، اما TikTok نیز محبوبیت خود را افزایش داده است، به خصوص برای مخاطبان جوان‌تر. یوتیوب نیز یک گزینه سودآور است.

برای یافتن اینفلوئنسرهایی که با برند شما مطابقت دارند، باید در مورد جایگاه و صنعت خود تحقیق کنید. به دنبال اینفلوئنسرهای برتر یا میکرو اینفلوئنسرها در صنعت خود بگردید یا از ابزارهای شنیداری اجتماعی برای یافتن اینفلوئنسرها در جایگاه خود استفاده کنید. 

چندین اینفلوئنسر را لیست کنید

هنگامی که اینفلوئنسرهایی را پیدا کردید که فکر می کنید برای برند شما مناسب هستند، باید دریابید که آیا آنها علاقه مند هستند یا خیر! 

می‌توانید مستقیماً از طریق پلتفرم رسانه اجتماعی مورد نظرشان، مثلاً از طریق DM اینستاگرام، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، اینفلوئنسر مارکتینگ یا ببینید آیا نمایه یا وب‌سایت آن‌ها اطلاعات تماس برای سؤالات را دارد یا خیر. اینفلوئنسرهای بزرگتر ممکن است آدرس ایمیل یا نماینده خاصی داشته باشند تا برای فرصت ها با آنها تماس بگیرند. 

آماده مذاکره برای مشارکتی باشید که با اهداف و بودجه شما کار می کند. از قبل بدانید که آیا به دنبال یک پست تبلیغاتی واحد، یک مشارکت طولانی مدت یا هر چیزی در این بین هستید. 

ببینید کدام اینفلوئنسر با قوانین شما سازگار تر هستند

اگر با اینفلوئنسرها شراکت ایجاد کرده اید، مطمئن شوید که نقش، انتظارات و دستورالعمل های آنها شفاف است. انتظارات را از نظر پیام برند، نوع پست و فرکانس و شرایط پرداخت تعیین کنید. 

وقتی با اینفلوئنسرها کار می کنید، از آزادی خلاقانه خود چشم پوشی می کنید – نمی توانید دقیقاً آنچه را که آنها پست می کنند کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دستورالعمل دقیق به وضوح توضیح داده شده و درک شده است، اما اجازه دهید تا مقداری خلاقیت از سوی سازنده محتوا وجود داشته باشد. 

به عنوان یک تأثیرگذار محبوب در رسانه های اجتماعی، آنها همچنان بر محتوای خود کنترل دارند و به احتمال زیاد می دانند که چه کاری انجام می دهند! اینفلوئنسرها در حال حاضر مخاطبان خود را افزایش داده اند، بنابراین سعی کنید تا حدی اعتماد ایجاد کنید که به طور موثر محصول شما را بازاریابی کنند. 

پیگیری پیشرفت و اندازه گیری عملکرد

همانطور که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما پیشرفت می کند، مطمئن شوید که عملکرد و اثربخشی تلاش های خود را پیگیری می کنید. اگر اهداف قابل اندازه گیری تعیین می کنید، پیگیری پیشرفت شما باید آسان باشد. 

ابزارهای رسانه های اجتماعی و سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل فروش و وب برای ردیابی اینکه چگونه این تلاش بازاریابی جدید بر کسب و کار شما تأثیر گذاشته است، وجود دارد  .

سوالات متداول اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

نتیجه گیری مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ، یک برداشت مدرن از بازاریابی دهان به دهان است. این استراتژی باقی می ماند، زیرا برندهای بیشتری با تأثیرگذاران همکاری می کنند ، اینفلوئنسر مارکتینگ تا حضور خود در رسانه های اجتماعی و آگاهی از برند خود را بهبود بخشند. اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران اینفلوئنسرهای فعال را در استراتژی بازاریابی کلی خود در نظر بگیرید تا از مخاطبان آنلاین عظیمی بهره ببرید.

منبع خارجی sproutsocia

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *