what is hyperlink

هایپرلینک چیست ، که شاید بیشتر به آن «پیوند» گفته می‌شود، یکی از عملکردهای اصلی اینترنت است که ما هر روز از آن استفاده می‌کنیم، حتی اگر اصطلاحات آن را ندانیم. بنابراین، یک هایپرلینک چیست؟ چگونه هایپرلینک بسازیم ، به عبارت ساده، آنها رابط هستند و همانطور که از اصطلاح نشان می دهد، پیوند بین دو صفحه وب در شبکه جهانی وب هستند.

برای ما آنقدر طبیعی است که روی یک دکمه، هایپر لینک چیست ، تکه متن یا تصویری در یک صفحه وب حرکت کنیم تا از صفحه ای به صفحه دیگر برویم که حتی به آن فکر هم نمی کنیم. با این حال، هر بار که روی چیزی کلیک می کنیم و خود را در یک صفحه فرود جدید می یابیم، فقط از یک لینک استفاده کرده ایم.

حتما بخوانید : طراحی سایت نیازمندی ها

چگونه هایپر لینک بسازیم

چگونه هایپرلینک بسازیم ، پیوندها چندین ویژگی مفید مختلف دارند. از نظر عملی، آنها به عنوان یک راه مناسب برای ارسال کاربران به آنچه که به دنبال آن هستند، مانند یک پست وبلاگ با اطلاعات بیشتر، یا یک فروشگاه الکترونیکی عمل می کنند.

هایپرلینک چیست

حتما بخوانید : بهترین شرکت طراحی سایت در ایران

هایپرلینک ها از نظر سئو نیز هدف فوق العاده ای دارند. یک پیوند در واقع دروازه ای از یک وب سایت به وب سایت دیگر است، اما متن لنگر به طور خاص برای پیاده سازی کلمات کلیدی سئو برای نشان دادن اینکه محتوا در مورد چیست، بسیار مهم است.

جستجو هستید، بررسی لغات پیوندهای خود و نوشتن متفکرانه آنها بسیار مهم است. هنگامی که یک هایپرلینک ایجاد می کنید، باید از یک متن لنگر استفاده کنید که به گوگل کمک می کند بهتر بفهمد صفحه وب که پیوند به آن اشاره می کند، درباره چیست.


هایپرلینک ها چگونه کار می کنند؟

لنگر مقصد معمولاً یک URL وب سایت است، جایی که کاربر با کلیک کردن به آن هدایت می شود. گاهی اوقات یک برگه یا پنجره جداگانه دیگر برای محتوای لینک باز می شود تا کاربر همچنان به صفحه اصلی که در حال مرور است دسترسی داشته باشد. با این حال، لینک‌ها همچنین می‌توانند کاربران را به اسناد PDF، ایمیل شخصی و سایر برنامه‌های رایانه‌ها و دستگاه‌هایشان هدایت کنند.

هایپر لینک چیست

هایپرلینک ها با ایجاد اتصالات آنلاین در دو نقطه مختلف کار می کنند و به آنها لنگر مبدأ و لنگر مقصد می گویند. لنگر منبع مکانی است که هایپرلینک در آن قرار دارد، در حالی که لنگر مقصد جایی است که هایپرلینک شما را می فرستد.

د HTML برای اتصال صفحات وب به یکدیگر استفاده می کنند و شبکه ای از صفحات را در وب سایت شما ایجاد می کنند. این قطعه از HTML همچنین به عنوان “href” شناخته می شود – زبان کدی که به لینک جدید متصل می شود.

نحوه ایجاد هایپرلینک

ایجاد هایپرلینک ساده است.  چگونه هایپرلینک بسازیم ، برای ایجاد یک پیوند در یک سند یا صفحه وب سایت، ابتدا تصمیم بگیرید که به چه URL پیوند می دهید. شما باید برنامه ریزی کنید که از سند فعلی خود به یک صفحه جدید، یا در وب سایت خود، یا یک صفحه خارجی برای لینک های خروجی، پیوند دهید.

هنگامی که می دانید هایپرلینک شما کاربران را به کجا هدایت می کند، در نظر بگیرید . از چه کلمات، تصویر یا سایر عناصر وب سایت پیوند می دهید تا زمینه پیوند خود را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد سئو هستید، ممکن است بخواهید به مقاله دیگری که در مورد نوشتن محتوای SEO بحث می کند، هایپرلینک دهید . از صفحه فعلی خود به سند دیگری در مورد نوشتن محتوا با استفاده از فرامتن مانند «ایجاد محتوا» یا «جستجوی محتوای بهینه شده» پیوند دهید. زمینه ایجاد کنید تا یک مرورگر وب به طور طبیعی بتواند از صفحه ای به صفحه دیگر را دنبال کند.

برای ایجاد فیزیکی لینک، متن لنگر انتخابی خود را هایلایت کرده و روی دکمه هایپرلینک کلیک کنید. در اکثر وب سایت ها و اسناد، می توانید یک دکمه هایپرلینک را پیدا کنید که شبیه دو پیوند زنجیره ای است. روی این کلیک کنید، سپس آدرسی را که می‌خواهید به آن پیوند دهید قرار دهید تا هایپرلینک خود را ایجاد کنید.

انواع مختلف لینک در وب سایت ها

هایپرلینک چیست ، یک هایپرلینک می تواند به روش های مختلف ظاهر شود و در عناصر مختلف وب سایت شما اعمال شود. پیوندها اغلب به عنوان یک متن ظاهر می شوند، اما می توانند به شکل یک دکمه، نماد، تصویر یا حتی یک ویدیو نیز باشند.

هنگامی که لینک ها در متن درج می شوند، فقط در موارد نادر URL واقعی قابل مشاهده است. اغلب، پیوند در بخشی از یک جمله یا عبارت پنهان می شود که به آن لنگر متن می گویند. نمونه هایی از متن لنگر می تواند “اینجا کلیک کنید” یا “کفش مردانه ارزان” باشد.

هنگامی که روی متن کلیک می کنید، هایپرلینک فعال می شود و برخی از پیوندها در همان برگه یا پنجره باز می شوند، در حالی که برخی دیگر به طور کلی در یک برگه دیگر باز می شوند و صفحه قبلی شما را برای دسترسی آسان باز نگه می دارد.

انواع هایپرلینک

hyperlink what

هایپرلینک ها را می توان به سه دسته لینک های ورودی، خروجی و داخلی تقسیم کرد. هر سه مورد از این موارد برای اهداف سئو مهم هستند، اما به طور خاص این لینک های ورودی هستند که به آنها بک لینک نیز گفته می شود، که در محاسبات موتورهای جستجو سنگینی می کنند.

متأسفانه، کنترل لینک های ورودی از نظر ترافیک نیز سخت ترین است. بنابراین، اگر به دنبال رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو هستید، باید پیوندهای خود را ساختاردهی کنید و آنها را با رعایت هر سه دسته ایجاد کنید.

لینک های ورودی

لینک های ورودی لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر یافت می شوند و به سمت وب سایت شما می آیند. هنگامی که وب سایت های دیگر یک لینک به محتوای شما ایجاد می کنند، ترافیک را به URL شما هدایت می کند. از آنجایی که آنها به عنوان یک “توصیه” عمل می کنند، به افزایش اعتبار و اعتبار به صفحه وب سایت شما کمک می کنند، به خصوص اگر پیوند از یک سایت قوی و محبوب باشد.

با این حال، تأثیرگذاری بر این پیوندهای ورودی ممکن است دشوار باشد، زیرا شما نمی توانید آنها را خودتان ایجاد کنید و در عوض به ایجاد و قرار دادن آنها توسط دیگران وابسته هستید. کار به دست آوردن هایپرلینک های ورودی “لینک سازی” نامیده می شود که برای خود موضوع دیگری است.

لینک های خروجی

پیوندهای خروجی یا پیوندهای خارجی از وب سایت شما به سایرین موکول می شود. هایپر لینک چیست ، این ها زمانی شکل می گیرند که یک لینک در وب سایت خود ایجاد می کنید که به اطلاعات یک صفحه وب دیگر اشاره می کند.

ممکن است تمایلی برای قرار دادن لینک های خروجی در وب سایت ها وجود نداشته باشد، زیرا کاربر را از سایت شما دور می کند و ترافیک و توجه او را به جای دیگری هدایت می کند.

با این حال، لینک های خروجی از نظر نتایج موتورهای جستجو بسیار محبوب هستند. چگونه هایپرلینک بسازیم ، پیوندهای خارجی نشان می دهد که شما تجربه کاربران را در درجه اول قرار می دهید و آنها را به سمت چیزی که به دنبال آن هستند هدایت می کنید، حتی اگر در صفحه شخصی شما نباشد.

اگر بهترین اطلاعات در وب سایت یا سند دیگری در وب یافت می شود، برای خوانندگان مفید است که آنها را به سمت آن محتوا راهنمایی کنند. مرورگرهای وب مانند گوگل بر پیوندهای خارجی تأکید دارند زیرا نشان می دهد که تجربه کاربری را در اولویت قرار می دهید.

hyperlink

در این راستا، لینک های خروجی می تواند ایده خوبی باشد به شرطی که اطمینان حاصل کنید که به سایت هایی که در رقابت مستقیم با سایت شما هستند، لینک نمی دهید. یک لینک به صفحات وب ایجاد کنید که اطلاعات و اسناد مرتبط و مکمل را ارائه می دهند.

لینک های داخلی

هایپرلینک ها همچنین به منظور کمک به ساخت شبکه اینترنت و دادن ساختار به آن عمل می کنند، و همین امر در سایت شما نیز صادق است. پیوندهای داخلی خوانندگان را از یک صفحه فرود به صفحه دیگر هدایت می کند ، به عنوان مثال از صفحه اصلی به یک صفحه فرعی.

این هایپرلینک ها کمک زیادی به ساختار بخشیدن به سایت شما می کنند، هایپرلینک چیست ، زیرا بازدیدکنندگان را به مکان های مناسب و جایی که می خواهید باشند هدایت می کنند. همچنین داشتن یک ساختار لینک داخلی قوی در رابطه با موتورهای جستجو مفید است، زیرا این شانس ایندکس شدن همه صفحات فرعی شما را افزایش می دهد.

هنگامی که یک لینک از یک صفحه در سایت خود به یک صفحه جدید ایجاد می کنید، به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کنید تا محتوای مرتبط را پیدا کنند و در عین حال آنها را برای مدت طولانی تری در وب سایت خود نگه دارید. 

هرچه صفحات وب بیشتری در سایت شما بازدید کنند، برای اهداف سئو بهتر است. این به موتورهای جستجو مانند گوگل نشان می دهد که محتوای شما جالب، جذاب است و به سوالات خوانندگان پاسخ می دهد

هایپرلینک ها معمولاً در طرح بندی یک صفحه وب مشهود هستند و اغلب به رنگ های متفاوتی هستند، معمولاً آبی (به طور کلی پس از کلیک روی لینک، رنگ به بنفش تغییر می کند). آنها همچنین می توانند به صورت مورب، خط دار یا با فونت متفاوت باشند.

هشدار در مورد هایپرلینک ها

گاهی اوقات نمایش متن لنگر زمانی که مکان نما بر روی لینک اسکرول می شود تغییر می کند. این می تواند تغییر در ظاهر پیکان پیمایشی، هایپرلینک چیست ، رنگ صفحه یا بخشی از محتوای وب باشد که خود را گسترش می دهد. برنامه نویسان وب معمولا همیشه می خواهند لینک های آنها آشکار باشد تا کاربران کنجکاو شده و روی آنها کلیک کنند.

هایپرلینک ها برای انتشار راحت تر و موثرتر اطلاعات در اینترنت ایجاد شده اند، اما مانند هر شکل دیگری از فناوری، عملکرد لینک ها نیز مورد سوء استفاده قرار گرفته است. بسیاری از کسب و کارهایی که کالاها یا عضویت ها را می فروشند، می توانند با ارائه لینک های گمراه کننده، کاربران را به راحتی فریب دهند تا به وب سایت خود مراجعه کنند.

برخی از طراحان وب سعی می کنند رتبه بندی جستجوی خود را با پر کردن اینترنت با لینک های سایت خود بهبود بخشند. یک تاکتیک معروف این است که لینک‌های نامرئی در وب‌سایت‌هایی ایجاد کنید که همرنگ پس‌زمینه هستند، به طوری که دیده نشوند و کاربر ناخواسته روی آن‌ها کلیک می‌کند که در حال پیمایش صفحه وب هستند.

چندین پرونده حقوقی نقض حق چاپ با متهم کردن کسانی که از استفاده از هایپرلینک ها سوء استفاده کرده اند تشکیل شده است، و این موضوع همچنان یک منطقه خاکستری قانونی است.

فقط لینک هایی ایجاد کنید که برای خوانندگان مفید باشد و برای جلوگیری از هر گونه خطری به وب سایت های امن و قابل اعتماد پیوند دهید.

جمع بندی مقاله هایپرلینک چیست

هایپرلینک چیست ، ها بخش ضروری هر وب سایتی هستند. چگونه هایپرلینک بسازیم ، اگر برای بهبود عملکرد وب سایت خود تلاش می کنید، حتماً پیوندهای مرتبط را برای راهنمایی کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر اضافه کنید.

منبع خارجی hyperlink

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *