بوم مدل کسب و کار چیست

بوم مدل کسب و کار چیست ، (BMC) یک ابزار مدیریت استراتژیک برای تعریف سریع و آسان یک ایده یا مفهوم تجاری است.

بوم مدل کسب و کار ، این یک سند یک صفحه ای است که از طریق عناصر اساسی یک تجارت یا محصول کار می کند و یک ایده را به روشی منسجم ساختار می دهد.

بوم مدل کسب و کار چیست

سمت راست BMC بر روی مشتری (خارجی) تمرکز می کند، بوم مدل کسب و کار چیست  در حالی که، سمت چپ بوم بر روی تجارت (داخلی) تمرکز می کند. هم عوامل خارجی و هم عوامل داخلی حول ارزش پیشنهادی، که مبادله ارزش بین کسب و کار شما و مشتری/مشتریان شما است، با یکدیگر برخورد می کنند.

چرا از بوم کسب و کار استفاده میکنیم

  • برای ترسیم سریع تصویری از آنچه این ایده مستلزم آن است.
  • این به ما امکان می دهد تا درک درستی از کسب و کار شما داشته باشیم و فرآیند ایجاد ارتباط بین ایده شما و نحوه تبدیل آن به یک تجارت را طی کنیم.
  • به بررسی انواع تصمیمات مشتری بر استفاده از سیستم شما می پردازد.
  • این به همه اجازه می دهد تا ایده روشنی از آنچه احتمالاً کسب و کار خواهد بود داشته باشند.

چه سوالاتی با بوم کسب و کار پاسخ میدهیم

  • مشکلی که دارم حل می کنم چیست؟
  • چرا کسی می خواهد این مشکل را حل کند؟
  • محرک اصلی این مشکل چیست؟
بوم مدل کسب و کار

یک راه خوب برای نزدیک شدن به این موضوع برای کاربران/مشتریان این است که به بخش های مشتریان خود نگاه کنید و بر اساس سلسله مراتب نیازهای مزلو، بوم مدل کسب و کار چیست ،  مشخص کنید که محصول/خدمت شما کجا مشکل را برای مشتری حل می کند .

اگر محصول یا خدمات خود را به کسب‌وکار دیگری می‌فروشید، شریک کلیدی آن‌ها در دستیابی به ارزش پیشنهادی خود برای مشتریان خود هستید.

بوم مدل کسب و کار ، مهم است که زمینه‌ای در اطراف اهدافی که شرکت در تلاش است برای بخش‌های مشتری خود به دست آورد و جایی که کسب‌وکار/محصول/خدمت شما در زنجیره ارزش قرار می‌گیرد وجود دارد.

سوالات مشتریان ما بوم کسب و کار

  • برای چه کسی مشکل را حل می کنیم؟
  • چه کسانی برای پیشنهاد ارزش من ارزش قائل می شوند؟
  • آیا آنها تجارت دیگری هستند؟
  • اگر چنین است، ویژگی های آن مشاغل چیست؟
  • یا، آیا آنها افراد دیگری هستند؟
  • آیا پیشنهاد ارزشی من برای مردان/زنان جذاب است یا هر دو؟
  • آیا برای بزرگسالان جوان 20 تا 30 ساله یا نوجوانان جذاب است؟
  • افرادی که به دنبال پیشنهاد ارزش من هستند چه ویژگی هایی دارند؟

چیز دیگری که باید اندازه گیری و درک کرد اندازه بازار شما و تعداد افراد در بخش مشتری است. این به شما کمک می کند تا بازار خود را از منظر خرد و کلان درک کنید. یک مکان عالی برای شروع درک مشتری، ایجاد شخصیت های مشتری برای هر یک از بخش های مشتری است.

ارتباط با مشتری چگونه هست

بوم کسب و کار

خوب، پس ما ارزش پیشنهادی خود را می دانیم و Personas را برای درک بهتر بخش های مشتری یا «مشتریان» خود توسعه داده ایم، بوم مدل کسب و کار اما رابطه ما با مشتریانمان چیست؟

روابط با مشتری به عنوان نحوه تعامل یک تجارت با مشتریان خود تعریف می شود.

بنابراین، آیا شما حضوری با آنها ملاقات می کنید؟ یا تلفنی؟ یا اینکه کسب و کار شما عمدتاً به صورت آنلاین اداره می شود، بنابراین رابطه نیز آنلاین خواهد بود؟

  • حضوری (یک به یک)
  • پیمانکاران شخص ثالث
  • برخط
  • رویدادها (یک به چند)
  • تلفن

یک گام واقعا مفید این است که یک نقشه سفر کاربر از مشتریان خود هنگام تعامل با تجارت شما ایجاد کنید. این کمک می کند تا نقاط تعامل بین شما و مشتری و حالت های استفاده شده برای ارتباط با مشتریان شما روشن شود.

این همچنین به شما کمک می کند تا عملیات خود را به عنوان یک تجارت تعریف کنید و همچنین به شما در شناسایی فرصت های اتوماسیون کمک می کند.

از کجا مشتریان مان را در بوم کسب و کار پیدا کنیم

کانال ها به عنوان راه هایی تعریف می شوند که از طریق آنها مشتری شما با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کند و بخشی از چرخه فروش شما می شود.

این به طور کلی تحت برنامه بازاریابی برای کسب و کار شما پوشش داده می شود.

مدل بوم کسب و کار

از چه کانال هایی مشتریانمان را پیدا کنیم

  • رسانه های اجتماعی
  • سخنرانی عمومی
  • پست الکترونیکی (ایمیل مارکتینگ)
  • شبکه سازی
  • SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)
  • سئو (بهینه سازی موتور جستجو)
  • مهندسی به عنوان بازاریابی
  • بازاریابی ویروسی
  • هدف گذاری وبلاگ ها
  • فروش و تبلیغات برای کمیسیون
  • وابسته ها
  • پلتفرم های موجود
  • روابط عمومی
  • روابط عمومی غیر متعارف
  • تبلیغات اجتماعی
  • نمایشگاه های تجاری
  • بازاریابی محتوا
  • جامعه سازی
  • تبلیغات آفلاین (بیلبورد، تلویزیون، رادیو)

فعالیت های کلیدی کسب و کار ما چیست

کسب و کار مدل بوم

فعالیت های کلیدی کسب و کار/محصول شما اقداماتی هستند که کسب و کار شما برای دستیابی به ارزش پیشنهادی برای مشتریان خود انجام می دهد.

چه سوالاتی مطرح هست

  • کسب و کار چه فعالیت هایی را برای دستیابی به ارزش پیشنهادی برای مشتری انجام می دهد؟
  • منبع مورد استفاده چیست؟
  • زمان؟
  • تجربه و تخصص؟
  • توزیع محصول؟
  • توسعه فنی؟
  • استراتژی؟
  • پیشنهاد منابع (انسانی/فیزیکی)؟
  • برای دستیابی به تبادل ارزش چه اقداماتی از شما و/یا کارکنانتان انجام می شود؟

شرکای کلیدی مدل بوم کسب و کار ما کیستن

شرکای کلیدی لیستی از سایر شرکت ها/تامین کنندگان/احزاب خارجی هستند که ممکن است برای دستیابی به فعالیت های کلیدی خود و ارائه ارزش به مشتری به آنها نیاز داشته باشید.

این به حوزه “اگر کسب و کار من نتواند به تنهایی به ارزش پیشنهادی دست یابد، برای انجام آن به چه کسی دیگری نیاز دارم؟” حرکت می کند.

شرکای بوم کسب و کار

بوم مدل کسب و کار چیست نمونه ای از این موارد این است که «اگر من مواد غذایی را به مشتریان بفروشم، ممکن است به یک نانوای محلی برای عرضه نان تازه به فروشگاهم نیاز داشته باشم».

آنها شریک کلیدی برای رسیدن به ارزشی هستند که کسب و کار من به مشتری وعده می دهد.

ساختارهای هزینه یک بوم کسب و کار

  • دستیابی به فعالیت های کلیدی کسب و کار من چقدر هزینه دارد؟
  • هزینه منابع کلیدی و مشارکت های کلیدی من چقدر است؟
  • دستیابی به ارزش پیشنهادی برای مشتریان/کاربران من چقدر هزینه دارد؟
  • آیا هزینه های اضافی برای راه اندازی یک کسب و کار وجود دارد؟
  • مجاز؟
  • بیمه؟
  • هزینه کسب و کار من چقدر است؟
  • همچنین مهم است که برای زمان خود به عنوان هزینه ارزش پولی قائل شوید.
  • استخدام شما چقدر هزینه دارد؟
  • هزینه فرصت راه اندازی کسب و کار شما چقدر است؟

جریان های درآمدی چگونه هست

جریان درآمد به عنوان روشی تعریف می شود که از طریق آن کسب و کار شما ارزش پیشنهادی یا راه حل مشکل مشتری را به سود مالی تبدیل می کند.

همچنین مهم است بوم مدل کسب و کار ، که قیمت گذاری کسب و کار خود را بر اساس درد خرید در ازای درد حل مشکل برای مشتری خود درک کنید.

  • پرداخت به ازای هر محصول (پرداخت برای هر بازدید)
  • هزینه برای خدمات
  • نرخ ثابت
  • اشتراک، ابونمان
  • سود سهام
  • فیدهای ارجاعی
  • فریمیوم
  • سود سهام

مثال یک بوم کسب و کار چیست موفق

بوم مدل کسب و کار Redfin حول محور خدمات دلالی املاک و مستغلات است. Redfin در حال حاضر یکی از محبوب ترین پلت فرم های املاک و مستغلات در آمریکا است. طبق گفته این شرکت، ماهانه بیش از 40 میلیون کاربر دارد.

بنابراین، چه چیزی این شرکت را در دنیای تجارت متمایز می کند؟ بیایید با تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار در Redfin دریابیم. 

 
بوم کسب و کار موفق

تاریخچه مختصری از Redfin

تاریچه بوم کسب و کار

Redfin در سال 2004 توسط دیوید ایراکر، مایکل دوگرتی و دیوید سلینگر تاسیس شد. دیوید ایکر برای ایجاد Redfin با امید به ایجاد اختلال در تجارت مرسوم کارگزاری املاک الهام گرفت.

دیوید ایراکر از دانشگاه واشنگتن از حرفه طراحی نرم افزار انصراف داد و مایکل دوگرتی یک مهندس برق از دانشگاه ییل بود. آنها با هم ایده ای نوآورانه برای نمایش خانه های فروش بر روی یک نقشه تعاملی ارائه کردند. 

Redfin از این سیستم املاک مبتنی بر نقشه برای نمایش خانه های موجود در یک منطقه خاص استفاده کرد. این امر با جفت کردن نقشه های ماهواره ای با اطلاعات املاک و مستغلات به منظور ارائه تجربه بهتر خرید خانه به مصرف کنندگان به دست آمد. 

این فناوری به Redfin کمک کرد تا بر محدودیت های سیستم های جستجوی آنلاین املاک و مستغلات موجود در آن زمان غلبه کند. Redfin صنعت املاک و مستغلات را مختل کرد و برخی از رقبا را از تجارت بیرون راند.

ردفین اساساً فروش و خرید خانه را کارآمدتر از کارگزاری‌های سنتی کرد. دیوید سلینگر بعداً به عنوان سومین موسس به شرکت ملحق شد و به ساخت موتور تحلیل داده های نقشه برداری و املاک در Redfin کمک کرد. 

پس از دریافت 1 میلیون دلار سرمایه اولیه از Madrona Venture Group، در می 2006، ردفین 8 میلیون دلار از سرمایه گذاری سری B به رهبری Vulcan Inc جمع آوری کرد. بعداً، در سال 2007، این شرکت دور دیگری از بودجه را از Greylock و Draper Fisher Jurvetson دریافت کرد.

بودجه بعدی 50 میلیون دلار را در دوری به رهبری تی رو پرایس و تایگر گلوبال مدیریت جمع آوری کرد و مجموع بودجه آن را به حدود 96 میلیون دلار رساند.

چگونه ردفین پول در می آورد

بوم مدل کسب و کار چیست ، ردفین از لیست هزینه‌هایی که برای خانه‌هایی که از طریق پلتفرم خود فروخته می‌شوند، درآمد کسب می‌کند. علاوه بر این، این شرکت از طریق برنامه خرید فوری خود (Redfin Now) املاک را خریداری می کند و آنها را برای سود می فروشد. آنها همچنین با ارجاع مشتریان به شرکت های وابسته یا شرکای خود درآمد کسب می کنند

این شرکت برای خرید و فروش در پلتفرم خود، 1 تا 1.5 درصد کارمزد فهرست را دریافت می کند. ردفین بیشتر درآمد خود را از طریق این کمیسیون ها به دست می آورد. 

این شرکت همچنین از فروش خانه ها درآمد کسب می کند که دومین جریان درآمد بزرگ آن است. Redfin املاک را از صاحبان خانه خریداری می کند و آنها را برای سود می فروشد.

Redfin با شرکا و نمایندگان دیگر برای فروش املاک همکاری می کند. این شرکت در ازای دریافت هزینه ارجاع، ارجاعات مشتری را برای شرکای خود ارسال می کند.

نتیجه گیری مقاله بوم کسب و کار چیست

بوم مدل کسب و کار ، خرید و فروش خانه در چند سال گذشته به دلیل ظهور شرکت های املاک آنلاین، در دسترس تر شده است. مدل کسب‌وکار Redfin مبتنی بر کمک به مشتریان خود برای یافتن خانه با خدماتی مانند دلالی، خرید فوری (Redfin Now)، اجاره، بیمه وام و نوسازی املاک است.

این شرکت به دلیل داشتن یک درصد کارمزد و ارائه پیشنهادات نقدی برای خرید خانه از مشتریان خود مشهور است. بوم مدل کسب و کار چیست ، به گفته این شرکت، بیش از یک میلیارد در کمیسیون املاک و مستغلات مصرف کنندگان صرفه جویی کرده است.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *