فریم ورک react چیست

فریم ورک react چیست ، اگر به دنبال شغلی در توسعه وب هستید، احتمالاً قبلاً شنیده اید که افراد زیادی در مورد اهمیت یادگیری React بحث می کنند. به عنوان محبوب ترین کتابخانه کدنویسی در جهان، تقاضا برای تخصص React مطمئناً بسیار زیاد است. اما React دقیقا چیست؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

فریم ورک react چیست

فریم ورک React چیست؟

react چیست

React یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که برای ساخت اجزای رابط کاربری (UI) روی برنامه های کاربردی تک صفحه ای استفاده می شود. فریم ورک react چیست ، در اصل توسط یک مهندس نرم افزار در فیس بوک برای ساده سازی برنامه شرکت، بهبود عملکرد و ساده سازی نگهداری کد ایجاد شد. 

فریم ورک react چیست ،  اولین بار در سال 2011 در فید خبری فیس بوک مورد استفاده قرار گرفت و پس از اینکه فیس بوک این برنامه را در سال 2012 خریداری کرد به اینستاگرام اضافه شد. تنها یک سال بعد در سال 2013 تحت یک مجوز منبع باز برای عموم منتشر شد و از آن زمان تاکنون به طور پیوسته محبوبیت پیدا کرده است. 

React در حال حاضر پرکاربردترین کتابخانه کد در میان توسعه دهندگان وب است که بیش از 40 درصد از کسانی که توسط Stack Overflow مورد بررسی قرار گرفتند، استفاده گسترده ای را در سال گذشته گزارش کردند.

چرا React اینقدر محبوب است؟

اگر از یک توسعه‌دهنده وب بپرسید که چرا از React استفاده می‌کنند، احتمالاً لیست طولانی دلایلی را در ازای دریافت خواهید کرد – خیلی زیاد است که نمی‌توان همه آنها را در اینجا توضیح داد. برای کمک به درک بهتر عواملی که باعث محبوبیت React می شود، در اینجا برخی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای آن آورده شده است.

چه چیزایی react را میسازد

کامپوننت ها بلوک های اصلی سازنده React هستند. رابط کاربری هر برنامه ای که با React ساخته شده است را می توان به قطعات جداگانه ای به نام مؤلفه های مستقل از یکدیگر تقسیم کرد

فریم ورک react

هر یک از این مؤلفه‌ها منطق خاص خود را دارند و می‌توان آنها را قبل از ادغام با یکدیگر در رابط کاربری نهایی، فریم ورک react چیست ،  جداگانه ویرایش کرد، که کار ایجاد رابط کاربری یک برنامه را ساده‌تر و مدیریت آن آسان‌تر می‌کند. کامپوننت ها همچنین می توانند در صفحات و برنامه های دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرند، که باعث صرفه جویی در زمان قابل توجهی در کدنویسی می شود.

DOM مجازی

DOM (مدل شیء سند) یک مدل درخت مانند است که نحوه سازماندهی اشیاء رابط کاربری (UI) در یک وب سایت را نشان می دهد. قبل از React، هر بار که تغییری در رابط کاربری برنامه ایجاد می‌شد، DOM باید دوباره رندر می‌شد که مانع از پاسخ‌گویی سایت می‌شد. 

یکی از مفیدترین ویژگی های React توانایی آن در تغییر اجزای یک وب سایت بدون نیاز به به روز رسانی کل DOM است. این کار از طریق DOM مجازی، که یک نمایش مجازی یا کپی از DOM است، انجام می شود. 

هر زمان که کاربر اقدامی انجام دهد، مانند کلیک کردن روی یک دکمه، React DOM مجازی را به‌روزرسانی می‌کند، به‌روزرسانی را با نسخه قبلی مقایسه می‌کند، تفاوت‌ها را تشخیص می‌دهد، سپس به جای تازه کردن کل DOM، فقط اشیاء آسیب‌دیده را به‌روزرسانی می‌کند. این باعث می شود سایت سریعتر، پاسخگوتر باشد و عملکرد آن را بهبود بخشد. 

JSX

JSX که مخفف JavaScript XML است، یک پسوند نحوی از جاوا اسکریپت است که به برنامه نویسان اجازه می دهد تا اجزای سازنده را با استفاده از زبانی مشابه HTML تعبیه شده در کد جاوا اسکریپت ساختار دهند. 

JSX معمولاً برای توصیف اینکه رابط کاربری یک سایت چگونه باید باشد استفاده می شود که React سپس به عناصر DOM تبدیل می شود. در حالی که JSX برای ایجاد برنامه های React مورد نیاز نیست، اما با ساده کردن زبان برنامه نویسی سرعت برنامه نویسی را افزایش می دهد.

اتصال داده های یک طرفه

react فریم ورک چیست

React شامل یک معماری جاوا اسکریپت به نام Flux است که از یک توزیع کننده متمرکز برای هدایت داده ها در یک جهت هر زمان که یک رویداد UI رخ می دهد استفاده می کند. این اتصال داده یک طرفه نامیده می شود

مزیت اصلی اتصال یک طرفه داده، توانایی آن در همگام سازی داده ها و تغییر سریع و آسان یک برنامه است، به ویژه زمانی که با فرآیند اتصال دو طرفه داده که معمولاً در چارچوب هایی مانند Angular.js وجود دارد مقایسه می شود. این روش مخصوصاً در برنامه های پیچیده مفید است و اشکال زدایی، نگهداری و رشد آنها را در طول زمان آسان تر می کند.

دلایل اضافی برای محبوبیت React

فریم ورک react چیست ، محبوبیت React بیشتر به دلیل توانایی آن در ساده سازی ایجاد و مدیریت رابط کاربری یک برنامه و بهبود عملکرد کلی سایت است، اما عوامل دیگری نیز در رشد آن نقش داشته اند. 

React را نیز می توان تا حد زیادی به خالق آن نسبت داد: فیس بوک. React فقط از روی ضرورت طراحی شده است تا به ساده‌سازی رابط کاربری فیسبوک کمک کند و مدیریت برنامه را با رشد آسان‌تر کند

فریم ورک react

هنگامی که React منبع باز شد، به دلیل موقعیت فیس بوک به عنوان بزرگترین پلت فرم رسانه اجتماعی در جهان، مخاطبان فوری داشت.  پس از انتشار عمومی React، چندین سال طول کشید تا محبوبیت این کتابخانه افزایش یابد. خوشبختانه، توسعه‌دهندگان به زودی دریافتند که یادگیری و پیاده‌سازی React در مقایسه با جایگزین‌ها آسان‌تر است و شروع به استفاده مداوم از آن کردند. 

یک جامعه پر رونق به سرعت ایجاد شد که به گسترش React کمک کرده است. جامعه توسعه دهندگان به ارائه پشتیبانی ارزشمند از طریق سایت هایی مانند Stack Overflow و Github ادامه می دهند و به یکدیگر کمک می کنند تا مشکلات مربوط به React را حل کنند.

فریم ورک react چیست ، با قدرت فیس بوک پشت آن و جامعه ای پر رونق که از آن حمایت می کند، React به زودی چشم برخی از بازیکنان بسیار بزرگ را به خود جلب کرد. توسعه‌دهندگان جلویی در Airbnb، Netflix، Shopify، Salesforce، Walmart و Amazon شروع به استفاده از React برای ایجاد رابط کاربری در برنامه‌های شرکت‌های خود کردند، که تنها باعث افزایش محبوبیت کتابخانه شد. 

React اکنون با بیش از 40٪ از توسعه دهندگان به طور منظم از React از محبوبیت jQuery فراتر رفته است.

چگونه React را یاد بگیریم

روش های مختلفی برای یادگیری React وجود دارد. در حالی که برخی ممکن است ترجیح دهند با کشف کردن آن برای خود یاد بگیرند، برخی دیگر از ساختار و بازخورد ارائه شده توسط کلاس های آنلاین یا حضوری لذت می برند. هیچ انتخاب درستی وجود ندارد؛ این به سادگی این است که بفهمید کدام روش برای شما بهترین کار را دارد.

پیش نیازهای یادگیری واکنش

قبل از اینکه قدرت خود را در یادگیری React امتحان کنید، مهم است که اصول توسعه وب از جمله زبان های اساسی مانند HTML ، CSS و جاوا اسکریپت را درک کنید. فریم ورک react چیست ،  تلاش برای یادگیری React بدون کسب این مهارت ها در ابتدا بی معنی خواهد بود. شما فقط گیج و ناامید می شوید. همچنین باید نحوه استفاده از ابزارهای توسعه front end ضروری مانند Git و Node Package Manager (npm) را بدانید. 

منابع آموزشی فریم ورک React

اگر یک جستجوی سریع برای آموزش های React انجام دهید، به زودی خواهید دید که تعداد زیادی منابع رایگان آنلاین در دسترس هستند. این یک گزینه عالی برای کسانی است که دوست دارند کارها را به تنهایی و بدون هیچ راهنمایی خارجی از طرف دیگران انجام دهند. 

اگر این روش یادگیری ترجیحی شما به نظر می رسد، بهترین مکان برای شروع وب سایت رسمی React است. در آنجا می‌توانید اسناد رسمی به همراه آموزش‌های React متعدد را بیابید تا به شما کمک کند تا تمام نکات و نکات کتابخانه را بیاموزید. اگر متوجه شدید که گیر کرده اید، کافی است به Stack Overflow بروید، جایی که می توانید پاسخ برخی از متداول ترین سؤالات درباره React را بیابید.

کلاس های آموزشی فریم ورک react

در حالی که ممکن است بتوان مهارت‌های React را از طریق آموزش خودراهبری به دست آورد، اکثر افراد در یک محیط آموزشی ساختاریافته که در آن بازخورد فوری ارائه می‌شود، بهتر یاد می‌گیرند. برای این افراد، بهترین راه برای یادگیری React از طریق بوت کمپ های React است. بوت کمپ ها دوره های متمرکزی هستند که برای ارائه آموزش کامل در مدت زمان نسبتاً کوتاهی طراحی شده اند. 

فریم ورک react چیست ، البته، قبل از ثبت نام در بوت کمپ React باید HTML، CSS و JavaScript را بدانید. شما می توانید با گذراندن چند کلاس اصلی توسعه وب ، این مهارت ها را به دست آورید . بسته به جایی که زندگی می کنید، باید بتوانید چندین گزینه برای دوره های توسعه وب در منطقه خود پیدا کنید . با این حال، گاهی اوقات گزینه های یادگیری حضوری می تواند محدود باشد. خوشبختانه، تعداد زیادی کلاس توسعه وب آنلاین زنده برای انتخاب وجود دارد.

منبع خارجی nobledesktop

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *