دلیل شکست کسب و کار ها

دلیل شکست کسب و کار ها ، اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، ممکن است تعجب کنید که چه تعداد از کسب و کارها در کوتاه مدت یا بلند مدت شکست می خورند. متأسفانه، شکست کسب و کار رایج است: حدود 20 درصد از کسب و کارهای کوچک در سال اول شکست می خورند و 96 درصد از کسب و کارها در یک دوره زمانی 10 ساله با شکست مواجه می شوند . 

دلایل شکست کسب و کار ها

در مورد 4% باقی مانده لزوماً به این معنی نیست که موفق می شوند – به این معنی است که آنها زنده مانده اند.  

حتما بخوانید : پشتیبانی سایت 

14 تا از دلیل شکست کسب و کار ها

دلایل شکست کسب و کار ها

پس چرا کسب و کارها شکست می خورند ؟ دلیل شکست کسب و کار ها ، چه چیزی باعث می شود یک کارآفرین موفق شود در حالی که دیگری شکست تجاری را تجربه می کند ؟ این به ترکیبی از آمادگی، استراتژی ها و دانش می رسد. 

حتما بخوانید : کسب و کار محلی

1. نداشتن یک طرح تجاری موثر

اگر یک طرح تجاری موثر نداشته باشید، نمی توانید دیدگاه خود را به درستی به تیم خود منتقل کنید. تونی رابینز نه تنها از داشتن یک طرح تجاری، بلکه از داشتن یک نقشه تجاری برای کارآفرینان برای ارتقای کسب و کارهای کوچک خود به سطح بعدی حمایت می کند. نقشه کسب و کار شما به شما کمک می کند تا بر مراحل حیاتی چرخه تجاری، مانند مقیاس بندی، تسلط پیدا کنید.

دلیل شکست کسب و کار ها ، رشد انفجاری می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما عدم مقیاس‌بندی به شیوه‌ای آگاهانه یکی از بزرگترین دلایل شکست کسب‌وکارها است – شما باید تعادل مناسبی بین رشد و زیرساخت ایجاد کنید.

2. در اولویت قرار ندادن مشتری

یکی از مهمترین دلایل شکست کسب و کارها این است که آنها به جای مشتری، عاشق محصول خود می شوند. برای دور زدن شکست تجاری ، عاشق مشتری خود شوید و هر راهی را که می توانید نیازهای او را برآورده کنید، بیابید. آنچه را که آنها می خواهند، نیاز دارند و در صورت امکان، آنچه را که ممکن است ندانند هنوز نیاز دارند را پیش بینی کنید. مشتری خود را به یک طرفدار پرخاشگر تبدیل کنید .

کسی که در مورد محصول یا خدمات یا شرکت شما به همه بگوید. هنگامی که درک کردید که زندگی مشتری شما زندگی کسب و کار شماست ، می توانید واقعاً تصور کنید که چگونه می توانید موفق شوید.

3. عدم استخدام افراد مناسب

دلیل شکست کسب و کار ها چیست

استخدام افراد مناسب تقریباً در هر زمینه ای از تجارت شما تأثیر زیادی دارد. یکی از بارزترین مثال ها فروش است: اگر فروش کافی نداشته باشید، نمی توانید به تیم یا خودتان پول بدهید و نمی توانید رشد کنید. فروشندگان مطمئن کلید افزایش فروش هستند. همچنین شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل سوء مدیریت موجودی شکست می‌خورند. 

استخدام فردی که در مدیریت موجودی یا استفاده از یک نرم افزار مدیریت موجودی خوب مهارت دارد، راهی آسان برای حل این مشکل است.

4. همه کارها را خودتان انجام دهید

بله، شما یک کارآفرین هستید، اما این بدان معنا نیست که باید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. یک کسب و کار فقط به اندازه روانشناسی رهبرش قوی است – و توانایی رها کردن و اعتماد به دیگران یک ویژگی اساسی رهبری است.

 اگر نیاز به کنترل همه چیز دارید، به احتمال زیاد در دراز مدت موفق نخواهید شد . تفویض اختیار یک مهارت برتر برای مدیریت موثر یک کسب و کار است : به شما کمک می کند زمان خود را مدیریت کنید، انرژی خود را بر روی آنچه مهمتر است متمرکز کنید و رهبران بالقوه آینده و آینده را در شرکت خود شناسایی کنید.

5. عدم انعطاف پذیری

بلاک باستر را به یاد دارید؟ رادیو کلبه؟ رکوردهای برج؟ این غول های صنایع خود همگی قربانی یک دلیل شکست تجاری شدند ناتوانی در سازگاری با بازار در حال تغییر . کارآفرینانی که عاشق یک خدمت یا محصول می شوند و از تغییر جهت خودداری می کنند در صورت تقاضای بازار، احتمالاً شکست خواهند خورد. کلید موفقیت بلندمدت – در تجارت و زندگی – انعطاف پذیری و تمایل به چرخش در مواقع ضروری است.

6. فقدان نوآوری

پیتر دراکر و جی آبراهام، از بزرگ‌ترین ذهن‌های تجاری زمان ما، معتقدند که شکست کسب‌وکار – و موفقیت – همه با دو عامل کلیدی شروع می‌شوند: نوآوری و بازاریابی . نوآوری به معنای یافتن راه بهتری برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود نسبت به دیگران است.

 هر کسی می تواند برای مدتی پول دربیاورد. اما اگر می‌خواهید موفق شوید و این موفقیت را در طول سال‌ها و دهه‌ها حفظ کنید – اگر می‌خواهید یک برند بسازید – باید راهی برای اضافه کردن ارزش بیشتر از هر کس دیگری در بازی پیدا کنید. و این ناشی از نوآوری مداوم است.

7. درک نکردن صنعت شما

دلیل شکست کسب و کار چیست

این یکی از عوامل محرکی است که باعث می شود کسب و کارها در نوآوری شکست بخورند. برخی از صنایع به نوآوری بیشتری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است چرخه عمر محصول متفاوتی داشته باشند. صنعت فناوری را در نظر بگیرید. چرخه عمر یک محصول متوسط ​​حدود شش ماه است. و در برخی از بخش ها، مانند کسب و کار اپلیکیشن، فقط یک ماه است. مردم انتظار نوآوری و بهبود مستمر دارند ، و اگر شما آن را به آنها تحویل ندهید، شخص دیگری این کار را خواهد کرد.

 این دنیای متفاوتی است که ما امروز در آن زندگی می کنیم، جایی که تنها ثابت آن تغییر است. و اگر جلوتر نمانید، عقب افتاده اید.

8. ترس از شکست کسب و کار

شکست کسب‌وکار یکی از اصلی‌ترین و شاید بزرگ‌ترین ترس‌های هر صاحب کسب‌وکار است. اگر این ترس نبود، ما حتی نمی‌پرسیدیم: « چرا کسب‌وکارها شکست می‌خورند ؟» با این حال، همانطور که مهارت های کارآفرینی و مدیریتی خود را توسعه می دهید، متوجه خواهید شد که یکی از بزرگترین دارایی های شما در راه اندازی یک کسب و کار موفق ، غلبه بر ترس شما از شکست کسب و کار است . 

بدون به حداقل رساندن اعتبار ترس های خود، دلیل شکست کسب و کار ها ،  باید بیاموزید که شکست کسب و کار را به عنوان یک فرصت یادگیری به جای یک مانع غیرقابل عبور نگاه کنید. به یاد داشته باشید، زندگی برای شما اتفاق می افتد ، نه برای شما .

9. طرز فکر اشتباه

یکی از فلسفه های اصلی تونی رابینز این است که ذهنیت ما واقعیت های ما را ایجاد می کند . آنچه ما باور داریم بر آنچه می توانیم به دست آوریم تأثیر می گذارد. به عنوان کارآفرین، زمانی که استراتژی‌هایی را برای تبدیل شکست کسب‌وکار به موفقیت می‌پذیریم، ذهنیت خود را از ذهنیت شکست به توانمندسازی تبدیل می‌کنیم. 

و هنگامی که ما قدرت می گیریم، یک کسب و کار شکست خورده فصل پایانی داستان ما نیست. این تنها آغاز است اجازه ندهید باورهای محدود کننده شما را ناامید کند. در عوض، در جستجوی موفقیت گرسنه بمانید . گرسنگی شما الهام بخش شما خواهد شد و در نهایت نتیجه خواهد داد دلیل شکست کسب و کار ها .

10. کمبود بینایی

جی آبراهام، مرشد بازاریابی، این سوال را درک می کند که چرا کسب و کارها شکست می خورند. این یک طرز فکر با سرعت بالا و اهرم بالا است که صاحبان مشاغل را برای حرکت در دریاهای همیشه در حال تغییر تجارت آماده می کند. 

به جای تطبیق رویاهای خود با اقتصاد، باید اهداف خود را مستقل از شرایط تعیین کنید و به آنها برسید. چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ با درک این موضوع که موفقیت تجاری به وفاداری به یک چشم انداز بستگی دارد .

11. نداشتن اشتیاق

شکست کسب و کار ها

دلیل شکست کسب و کار ها ، یک طرز فکر مبتنی بر اشتیاق به شما امکان می دهد در حفظ اخلاق و اعتقادات خود پافشاری کنید و در عین حال از همه دلایل شکست کسب و کارها درس بگیرید. با پایبندی به علایق خود، می توانید شرایط خود را به وضوح ببینید – نقاط مثبت و منفی. با این سطح تمرکز، انگیزه ای غیرقابل توقف برای دستیابی به اهداف خود ایجاد می کنید.

 این تمرکز به شما امکان می‌دهد ریسک کنید و اذعان کنید که احساس شکست و شکست نه از شرایط بلکه از احساس گیرکردن در وضعیت موجود ناشی می‌شود. گیر نکنید – ادامه دهید.

12. استراتژی های بازاریابی ناکارآمد

چه شرکت شما بزرگ باشد یا کوچک، بازاریابی گام مهم بعدی است. چرا کسب و کارها در عملیات خود شکست می خورند؟

 اگر نمی توانید راهی برای بازاریابی محصول یا خدمات خود بیابید، در آن صورت کسب و کار شما به سختی شروع خواهد شد. زیرا حقیقت این است که شما می‌توانید نوآورانه‌ترین محصول یا خدمات را داشته باشید، اما بهترین محصول همیشه برنده نمی‌شود. آیا فکر می کنید مک دونالد بهترین برگر را دارد؟ احتمالا نه. اما استراتژی های بازاریابی آنها درجه یک است.

13. عدم درک فاکتور X شما

برای بازاریابی موثر و جلوگیری از شکست کسب و کار ، باید بدانید که «ایکس فاکتور» شما چیست . برای ارائه چه چیزی اینجا هستید و چگونه می توانید زندگی مشتریان خود را بهبود ببخشید؟ به عنوان مثال فرد اسمیت بنیانگذار فدکس را در نظر بگیرید. 

حتی در مراحل اولیه فدرال اکسپرس، زمانی که سود ناچیز بود، اسمیت در سه مطالعه بازار برای آزمایش ارزش حمل و نقل سریع به محصولش سرمایه گذاری کرد. تحقیقات اسمیت نتیجه داد: او فاکتور X خود را کشف کرد و FedEx اکنون نامی شناخته شده است، تا حد زیادی به دلیل گوشه و کنار آن در بازار از طریق حمل و نقل سریع.

14. پرسیدن سوالات اشتباه

برای کمک به کشف ارزش واقعی شما به عنوان یک کسب و کار، یک قدم جلوتر بروید و سوالات درست را از خود بپرسید . این شامل سوالات اصلی مانند: بازار به چه چیزی نیاز دارد؟ مشتری من کیست؟ چه کاری می توانم انجام دهم تا شرکتم به شکلی قابل صحبت متفاوت باشد ؟ و شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که می توانید از خود بپرسید این است که “من واقعاً در چه شغلی هستم؟” بیایید به مثالی از یک شرکت بسیار موفق نگاه کنیم که باید همین سوال را از خود بپرسد: اپل.

چگونه اپل از شکست تجاری بازگشت

دلیل شکست کسب و کار ها ، امروزه همه نام اپل را شنیده اند. این یکی از با ارزش ترین شرکت های زمان ما است، با ارزش بازار نزدیک به 2 تریلیون دلار و سهامی که بالاتر از رقبای خود افزایش می یابد. اما همیشه اینطور نبود. اپل در واقع نمونه عالی برای بررسی علت شکست کسب و کارها است .

 

کسب وکار ها

استیو جابز، بنیانگذار اپل در سال 1985 از این شرکت اخراج شد. قبل از استخدام مجدد جابز در سال 1997، کسب و کار در حال شکست با زیان کار می کرد و به سمت ورشکستگی می رفت. در واقع، مایکل دل به تصمیم گیرندگان توصیه می کرد که اپل را تعطیل کنند و به سهامدارانش پول خود را پس دهند. اما اپل پافشاری کرد و استیو جابز یکی از حیاتی‌ترین سؤالات دوران زندگی‌اش را از خود پرسید: «واقعاً در چه شغلی هستیم؟»

بازگشت از ، دلیل شکست کسب و کار ها چگونه است

در ابتدا، پاسخ واضح به نظر می رسید – اپل در تجارت کامپیوتر بود. اما وقتی 97 درصد از رایانه‌های سراسر ایالات متحده توسط مایکروسافت اداره می‌شد، چگونه می‌توانستند مشتریان خود را به دست آورند؟

آنجا بود که آنها متوجه شدند که مهم نیست محصولشان چقدر خوب است، مایکروسافت در میان توده ها جاسازی و جا افتاده است. به هر حال، این یکی از دلایل اصلی ورشکستگی اپل بود.

بنابراین جابز پرسید: “ما باید در چه شغلی باشیم؟” و اپل تصمیم گرفت که باید در کسب و کار ارتباط مردم با علایقشان – به عکس‌ها، موسیقی‌شان، با یکدیگر باشد. هنگامی که او این کار را انجام داد، از یکی از مهمترین دلایل شکست کسب و کارها اجتناب کرد : عدم انعطاف.

پاسخ به این سوال یکی از تغییر دهنده ترین تغییرات را برای اپل ایجاد کرد. این شرکت به ساخت فناوری پایه و جالبی روی آورد که مردم را به آنچه دوست دارند متصل می کند. دلیل شکست کسب و کار ها ،  پس از استخدام مجدد جابز، این شرکت با مایکروسافت شراکتی را ترتیب داد که نشان دهنده چرخش شرکت بود. هنگامی که اپل تنها یک سال بعد iMac را راه اندازی کرد، این شرکت به سودآوری بازگشت و نشان خود را نشان داد. خیلی زود آیپاد و آیتونز و سپس آیفون آمدند. فروش خالص آنها افزایش یافت. از آن زمان، اپل هرگز دست از نوآوری برنداشته است، و کمپین های بازاریابی آن ، این شرکت را به قلمروی کاملاً جدید سوق داده است . اگر جابز اخراج خود را تلفات شغلی (و شرکت) خود می دانست، شرکت هرگز احیای خود را تجربه نمی کرد.

 

نتیجه گیری مقاله دلایل شکست کسب و کار ها

امروزه آیا اپل واقعاً در تجارت کامپیوتر است؟ تنها 10.4 درصد از تجارت آنها کامپیوتر است، یعنی تقریبا 90 درصد  اینطور نیست – اکثریت قریب به اتفاق فروش آیفون ، آی پد و اپل واچ را تشکیل می دهند. صادقانه در پاسخ به این سوال که چرا کسب و کارها شکست می خورند؟ تغییر مسیر و سوددهی برای اپل حیاتی بود.

دلیل شکست کسب و کار ها ، اگر موفقیت در مورد نوآوری و بازاریابی است، پس باید تصمیم بگیرید که مشتری شما چه کسی است، به چه چیزی نیاز دارد، در چه کسب و کاری هستید و واقعاً باید در چه کسب و کاری باشید. پاسخ به این سوالات می تواند کل کسب و کار شما را تغییر دهد، زیرا پاسخ ها باعث خواهد شد در نهایت به شما اجازه می دهد پیشنهاد خود را تغییر دهید. همانطور که می گوییم، پیشنهاد خود را تغییر دهید، کسب و کار خود را تغییر دهید – و تجارت خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *