مزایا و معایب تبلیغات

مزایا و معایب تبلیغات ، آیا تبلیغات خوب است یا بد؟ مزایا و معایب اشکال مختلف تبلیغات چیست؟ تحقیق در مورد تبلیغات ،  استراتژی های بازاریابی در دهه گذشته برای استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم تبلیغاتی اولیه تغییر کرده است. با این تغییرات و استراتژی‌های کمپین تهاجمی، تبلیغات راه خود را به زندگی دیجیتالی ما باز کرده است – شرکت‌های فناوری بزرگ هر حرکت ما را دنبال می‌کنند و ما را در هر گوشه بمباران می‌کنند.

اما حتی تبلیغات “موفق” نیز معایبی دارد. مزایا و معایب تبلیغات ، بنابراین، مهم است که نگاهی به پیامدهای بازاریابی محصول یا خدمات و نحوه تأثیر آنها بر مخاطب بیندازیم. من برخی از انتقادات رایج در رابطه با مضرات تبلیغات را در زیر ارائه کرده ام.

مزایا و معایب تبلیغات

مزایا و معایب تبلیغات

مزایامعایب

محصولات جدید را معرفی می کند

عدم رضایت مصرف کننده را ایجاد می کند

بازار را گسترش می دهد

کنترل انحصاری را تشویق می کند

فروش را افزایش می دهد

هزینه تبلیغات ممکن است از فروش بیشتر شود

با رقابت مبارزه می کند

کسب و کارهای کوچک را کنار می زند

به مصرف کنندگان آموزش می دهد

مصرف کنندگان را گمراه می کند

“فرد وسط” را حذف می کند

“فرد وسط” را حذف می کند

محصولات با کیفیت بالاتر

هزینه محصولات و خدمات را افزایش می دهد

از مهارت فروش پشتیبانی می کند

فرصت هایی برای گمراه کردن ایجاد می کند

فرصت های شغلی ایجاد می کند

اشتغال مشاغل کوچک را کاهش می دهد

تبلیغات روزنامه و مجلات را کاهش می دهد

ایجاد رویکردهای تبلیغاتی پرخطر و مخاطره آمیز (بیلبورد)

استاندارد زندگی بالاتری ایجاد می کند

مردم را دستکاری می کند تا خارج از کمک هزینه خرید خود خرج کنند

مفهوم تبلیغات

تبلیغات وسیله ای برای ایجاد آگاهی و ترویج یک محصول یا خدمات در بازار است. این نوعی ارتباط پولی برای اطلاع رسانی به مردم در مورد یک ایده، کالا یا خدمات است. تبلیغات یک ارتباط بازاری است که هدف آن تأثیرگذاری بر اعمال افراد و ترغیب آنها به خرید یا امتحان محصول است.

مفهوم تبلیغات

این یکی از ابزارهای تبلیغاتی مؤثر یک سازمان برای تبلیغ محصول خود در بین مخاطبان هدف است. پیام تبلیغاتی حاوی جزئیات کامل محصول را در بین مشتریان پخش می کند. تبلیغات یک ارتباط یک طرفه است که از طریق آن سازمان ها با پرداخت هزینه به یک شرکت تبلیغاتی با مردم ارتباط برقرار می کنند.

مزایا و معایب تبلیغات ، تبلیغات بسته به نوع رسانه ای که برای ارتباط استفاده می شود انواع مختلفی دارد مانند تبلیغات چاپی، تبلیغات اجتماعی، تبلیغات بیرونی، پخش تبلیغات و غیره. و هر از چند گاهی پیام و چشم انداز برند را به مشتریان یادآوری می کند.

حتما بخوانید : تبلیغات سوشال مدیا

مزایای تبلیغات

محصول را معرفی می کند

تبلیغات رسانه ای است که شرکت ها از طریق آن محصولات خود را در بازار معرفی و آگاهی می دهند. ویژگی ها و کاربردهای محصولات جدید را برای مشتریان توضیح می دهد.

افزایش فروش

تبلیغات به کسب و کار کمک می کند تا حجم فروش خود را افزایش دهد. افراد بیشتری را به سمت محصولات این شرکت جذب می کند و آنها را برای خرید آن ترغیب می کند.

بازار را گسترش می دهد

کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا بازارهای جدید را کشف کنند و با تعداد زیادی از مردم ارتباط برقرار کنند. تبلیغات باعث ایجاد آگاهی گسترده در مورد محصولات برند در بین عموم می شود.

مسابقه مبارزات

تبلیغات ابزاری موثر برای رویارویی مشاغل با نیروهای رقابتی در بازار است. اطلاعات دقیقی در مورد محصولات ارائه می دهد که به تمایز آن از محصولات رقیب و کسب مزیت رقابتی کمک می کند.

واسطه ها را حذف می کند

این به عنوان رابط مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان عمل می کند. تبلیغات نقش همه واسطه ها بین تولیدکننده و مشتریان را حذف می کند که حاشیه سود تولیدکنندگان را افزایش می دهد و هزینه کلی برای مشتریان را کاهش می دهد.

حجم فروش را تثبیت می کند

تبلیغات به تثبیت حجم فروش برای تجارت کمک می کند. به حفظ مشتریان بیشتر و بیشتر برای مدت زمان طولانی‌تر کمک می‌کند و مشتریان وفادار بیشتری ایجاد می‌کند.

به مصرف کنندگان آموزش می دهد

مزایا و معایب تبلیغات ، این به عنوان وسیله ای عمل می کند که از طریق آن شرکت ها تمام جزئیات مربوط به محصولات خود را بین مشتریان به اشتراک می گذارند. تبلیغات مشتریان را در مورد موارد استفاده و کاربرد محصول آگاه می کند. 

 

معایب تبلیغات

هزینه را افزایش می دهد

تبلیغات هزینه محصولات ارائه شده توسط کسب و کار را برای فروش در بازار افزایش می دهد. این کسب‌وکار هزینه‌های هنگفتی را برای فعالیت‌های تبلیغاتی متحمل می‌شود که با اعمال قیمت‌های بالا برای محصولات خود آن را جبران می‌کنند.

مردم را گمراه کنید

تبلیغات اغلب با ارائه حقایق نادرست در مورد کالا منجر به گمراه کردن و کلاهبرداری مشتریان می شود. بسیاری از اوقات در مورد محصولات ادعاهای اغراق آمیز و غیرمنصفانه می کند. 

غیر شخصی

برنامه های تبلیغاتی برای به دست آوردن محبوبیت و حسن نیت در بازار به سرمایه های هنگفت نیاز دارند. این فراتر از حوزه کسب و کارهای کوچک است، زیرا آنها نمی توانند مانند شرکت های بزرگ تبلیغات بزرگ را بپردازند.

کسب و کارهای کوچک را منع می کند

شرکت های بزرگ از طریق برنامه های تبلیغاتی گسترده انحصار خود را در بازار ایجاد می کنند. آنها می توانند جایگاهی دائمی برای آنها در بین مشتریان ایجاد کنند و ورود رقبای جدید را محدود کنند.

تحقیق در مورد تبلیغات

تحقیق در مورد تبلیغات ، تبلیغات به ابزاری اجتناب ناپذیر برای شرکت های جدید و همچنین شرکت های موجود تبدیل شده است. این تنها قوی ترین عنصر ترکیب تبلیغاتی است و می تواند از بخش عمده ای از بودجه تبلیغاتی برخوردار شود. 

معایب تبلیغات

بدیهی است که این یک سلاح قدرتمند است که می تواند منافع شرکت را حفظ و افزایش دهد. این بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اقتصادی و اجتماعی و یک تکنیک قدرتمند برای ترویج فروش محصول است.

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد. می توان محصولات خود را مانند تبلیغات نمایشی در روزنامه ها، تحقیق در مورد تبلیغات ،  اعم از فیزیکی و دیجیتالی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، روزنامه ها، مجلات، مزایا و معایب تبلیغات ، تبلیغات در فضای باز، رادیو، پادکست، بازاریابی رویداد، بازاریابی ایمیلی و غیره تبلیغ کرد.

در این عصر دنیای دیجیتال تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، پینترست، فیس بوک، واتس اپ و … که تبلیغات نسبتاً ارزانی هستند.

تبلیغات از طریق روزنامه ها و مجلات سنتی است، اما همچنان یک روش تبلیغاتی مفید است. بسیاری از مردم حتی به سراغ روزنامه صبح می روند یا عاشق خواندن مجلات هستند. اما بیشتر رسانه های مکتوب امروزی حضور دیجیتالی خاص خود را دارند. تبلیغ شفاهی نیز یکی از موثرترین راه های تبلیغ محصول شما با تکرار پیام در رادیو و پادکست است. اما روشی که بیشتر مصرف کننده را درگیر می کند، ایجاد یک ویدیو و ارسال آن در شبکه های اجتماعی یا پرداخت آن برای اجرا در سایت هایی مانند یوتیوب است.

منبع خارجی economicsdiscussion

 

مزایا یا مزایای تبلیغات برای کسب و کار

  • دیدار با رقابت: از آنجایی که امروزه تعدادی از محصولات با همان نیاز مصرف کنندگان در بازار موجود است، بدیهی است که اگر مصرف کنندگان به تغییر برند خود ادامه دهند، هیچ شرکتی نمی تواند برای مدت طولانی سود کند. از این رو، تبلیغات، مشتریان را به سمت یک محصول خاص جذب می کند و آنها را ترغیب می کند که به آن برند پایبند باشند.
  • تقاضای ثابت: محصولات خاصی وجود دارند که فقط تقاضای فصلی دارند. به عنوان مثال، چتر فقط در فصل بارندگی قابل استفاده است، اما تبلیغات از ما می خواهد که در تابستان از آن استفاده کنیم تا از تابش مستقیم خورشید جلوگیری کنیم. از این رو، شرکت نیازی به تعطیلی خود در خارج از فصل ندارد.
  • حجم فروش بیشتر: تبلیغات به تولیدکنندگان کمک می کند تا به سرعت به سمت مصرف کنندگان بروند و فروش خود را بهبود بخشند. اگر ما تحت تأثیر محصولات جانبی باشیم، محصولاتی را خریداری می کنیم که در آن لحظه به آنها نیازی نداریم. بدیهی است که ما نیز تحت تأثیر پیشنهادهای به موقعی هستیم که تولیدکنندگان تبلیغ می کنند. اگر پیشنهادات فقط برای مدت معینی باقی بماند، عجله خود را برای خرید آن محصول در اسرع وقت نشان می دهیم.
  • معرفی محصولات جدید: تولیدکنندگان به راحتی می توانند از طریق تبلیغات، انتشار محصولات جدید را به صورت بسیار کارآمد و مقرون به صرفه به مصرف کنندگان منتقل کنند. کار یک فروشنده را ساده می کند و همچنین به مشتریان اجازه می دهد به محصولات دیگر دسترسی پیدا کنند.

مزایا و معایب تبلیغات ، تبلیغات لینک یا شماره تماس محصول یا خدمات را ارائه می دهد تا مصرف کنندگان بتوانند شکایات خود را از استفاده از برخی محصولات گزارش کنند تا کیفیت بهتری داشته باشد. تحقیق در مورد تبلیغات ،  از این رو مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را به یکدیگر نزدیکتر می کند.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *