وب سرور چگونه کار میکند

وب سرور چیست ، نقش کلیدی در نمایش وب سایت شما به بازدیدکنندگان دارند. اینها برای بازدیدکنندگان برای دسترسی به محتوای وب سایت شما ضروری است. وب سرور چگونه کار میکند ، وجود وب سرورها برای تعیین سرعت تحویل وب سایت شما ضروری است. در این وبلاگ به طور مفصل بحث خواهیم کرد که وب سرور چیست؟

طراحی سایت اقساطی ، یکی از جدید ترین امکاناتی هست که در مدیارست اضافه شده است . برای اطلاع از شرایط و درخواست طراحی سایت اقساطی روش کلمه کلیک کنید .

به طور کلی، بسیاری از مردم وقتی به وب سرورها فکر می کنند، آنها را رایانه های پرقدرت تصور می کنند، در حالی که این تا حدودی درست است، زیرا برخی از رایانه های پرقدرت تحت عنوان وب سرور نیز نامیده می شوند.

وب سرور چیست

اما این رایانه ها با هدف از میزبانی وب در میزبانی وب، سرورهای وب، ارائه دهندگان میزبانی را قادر می سازند تا چندین دامنه (یا چندین وب سایت) را روی یک سرور واحد مدیریت کنند . وب سرور چیست ،  اما، به طور معمول، زمانی که شخصی به یک وب سرور مراجعه می کند، به معنای نرم افزاری است که می توان آن را در سیستم کامپیوتری دانلود کرد.

حتما بخوانید : ومپ سرور چیست

وب سرور چیست ( web server )

وب سرور چگونه کار میکند

وب سرور چگونه کار میکند ، محتوای یک وب سایت با کمک یک وب سرور ذخیره و تحویل می شود. تمام تصاویر، متون، ویدئوها، داده های برنامه و هر چیز دیگری که مورد نیاز کاربر است، با کمک یک وب سرور تحویل داده می شود. هر زمان که کاربر روی پیوندی کلیک می کند یا دانلود را شروع می کند، وب سرور داده ها را از وب سایت فرا می خواند. برای کمک به درک بهتر آن، اجازه دهید نگاهی به تعریف وب سرور بیندازیم.

تعریف وب سرور

این شامل سخت افزار و نرم افزاری است که با استفاده از پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) و پروتکل های دیگر، مسئول پاسخگویی به درخواست ها در شبکه جهانی وب است. این درخواست ها توسط مشتریان انجام می شود.

اصلی ترین چیزی که بر عهده آن است، نمایش محتوای یک وب سایت به هر کاربری است که آن را درخواست می کند. وب سرور چیست ، ئاین فرآیند شامل ذخیره سازی، پردازش و تحویل داده ها است. تبادل داده بین دستگاه ها توسط سخت افزار وب سرور تسهیل می شود.

web server چیست

جزء نرم افزاری یک وب سرور، دسترسی کاربران به فایل های میزبانی شده را کنترل می کند. تمامی سیستم هایی که میزبان وب سایت ها هستند باید نرم افزار وب سرور را داشته باشند.

توابع یک وب سرور

برای درک تمام جنبه های یک وب سرور، مهم است که با درک عملکردهای مختلف آن شروع کنید.

  • وب سرورها به طور کلی دارای عملکردهای زیر هستند:
  • وب سرورها تمام داده های وب سایت را ذخیره و پیکربندی می کنند.
  • این کار برای محافظت از داده ها از کاربران غیرمجاز انجام می شود.
  • سرورهای وب مسئولیت اصلی فعال کردن دسترسی به وب سایت های میزبانی شده را دارند.
  • این شامل در دسترس بودن خدمات سرور پایگاه داده پشتیبان و موارد دیگر است.
  • هنگامی که مشتریان بالقوه در سراسر جهان در تلاش برای دسترسی به وب سایت شما هستند، وب سرور وب سایت شما مطابق با آنها به آنها خدمات ارائه می دهد.
  • چنین مشتریان و بازدیدکنندگان بالقوه ای به عنوان کاربران نهایی و درخواست های دسترسی آنها به عنوان درخواست های کاربر نهایی شناخته می شوند.
  • وب سرورها در کنترل پهنای باند کمک می کنند.
  • آنها برای به حداقل رساندن ترافیک اضافی شبکه مجهز هستند، بنابراین ترافیک کلی در شبکه را تنظیم می کنند.
  • این ویژگی وب سرورها تا حد زیادی از خرابی جلوگیری می کند. خرابی معمولاً به دلیل ترافیک وب مازاد ایجاد می شود.
  • وجود یک وب سرور امکان ایجاد صفحات وب پویا در زبان های برنامه نویسی محبوب مانند Perl، Ruby، Python و غیره را فراهم می کند.

وب سرور چگونه کار می کند؟

یک مرورگر وب از HTTP برای درخواست فایل میزبانی شده بر روی سرور وب استفاده می کند. سرور HTTP این درخواست را می پذیرد، فایل را پیدا می کند و سپس آن را با استفاده از HTTP به مرورگر می فرستد. وب سرور چیست ،بیایید نگاهی به تمام مراحل درگیر در این فرآیند بیندازیم:

  • یک کاربر URL مورد نظر خود را در نوار آدرس مشخص می کند.
  • مرورگر آدرس IP نام دامنه را واکشی می کند. این کار مرورگر وب را به سرور وب می برد.
  • مرورگر فایل را از سرور وب با استفاده از HTTP درخواست می کند.
  • وب سرور فایل درخواستی را از طریق HTTP پس می فرستد. در صورت عدم وجود فایل، پیغام خطا ارسال می شود.
  • مرورگر صفحه وب را نمایش می دهد.

وب سرور در مقابل سرور برنامه

S. No.وب سروربرنامه ی سرور
1.وب سرورها فقط به کانتینرهای وب محدود می شوندوب سرورها فقط به کانتینرهای وب محدود می شوند
2.وب سرورها برای محتوای استاتیک مناسب ترین هستندوب سرورها برای محتوای استاتیک مناسب ترین هستند
3.وب سرورها از منابع زیادی استفاده نمی کنندوب سرورها از منابع زیادی استفاده نمی کنند
4.وب سرورها مسئول تنظیم محیط اجرا برای برنامه های وب هستندوب سرورها مسئول تنظیم محیط اجرا برای برنامه های وب هستند
5.Multithreading در وب سرورها پشتیبانی نمی شودMultithreading در وب سرورها پشتیبانی نمی شود
6.ظرفیت یک وب سرور کمتر از یک سرور کاربردی استظرفیت یک وب سرور کمتر از یک سرور کاربردی است
7.پروتکل های مورد استفاده در وب سرورها HTTP و HTML هستندThe protocols used in web servers are HTTP and HTML

نمونه هایی از استفاده از وب سرور

وب سرورها جزء یک بسته اینترنت و اینترانت بزرگتر هستند. از آنها می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • ارسال و دریافت ایمیل
  • دانلود درخواست برای فایل های پروتکل انتقال فایل (FTP).
  • ساخت و انتشار صفحات وب

وب سرور چگونه کار میکند ، برنامه نویسی سمت سرور نیز در بسیاری از سرورهای وب پشتیبانی می شود. این برنامه از اسکریپت ها در یک وب سرور استفاده می کند و می تواند به شخصی سازی پاسخ برای مشتریان کمک کند. ماشین سرور برای اجرای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می شود.

این فرآیند از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی مانند پیش‌پردازشگر فرامتن (PHP)، صفحات سرور فعال (ASP) و غیره استفاده می‌کند. اسناد HTML را می‌توان با استفاده از همان فرآیند به صورت پویا ایجاد کرد.

انواع وب سرور

انواع مختلف web server

در اینجا چند نوع وب سرور را مشاهده خواهید کرد.

Apache

وب سرور آپاچی که در سال 1996 راه اندازی شد و در حال حاضر توسط بنیاد آپاچی نگهداری می شود، یکی از محبوب ترین وب سرورهای امروزی در جهان است. این یک نرم افزار رایگان است. این یکی از نمونه های برتر وب سرور است که با سیستم عامل هایی مانند لینوکس، ویندوز، مک و غیره سازگار است.

IIS

خدمات اینترنت اطلاعات (IIS) که به طور گسترده با مخفف آن شناخته می شود، یک وب سرور است که متعلق به مایکروسافت است. IIS با سیستم عامل ویندوز سرور ارائه می شود و می توان آن را از طریق یک رابط گرافیکی پیکربندی کرد.

NGINX

NGINX در سال 2002 توسط ایگور سیسویف توسعه یافت. این یک وب سرور است که به عنوان یک سرور پروکسی نیز کار می کند. این بدان معناست که درست مانند آپاچی، می تواند همراه با وب سرور دیگری کار کند. وظیفه اصلی آن مدیریت صدها اتصال همزمان است.

Apache Tomcat

Apache Tomcat یک وب سرور رایگان است که در Java Servlets تخصص دارد. آپاچی تامکت به عنوان یک کانتینر جاوا شناخته می شود. این می تواند تحت پورت 8080 کار کند و از PHP، ASP.net، Perl، Python و غیره پشتیبانی می کند.

lighttpd

lighttpd در سال 2003 توسعه یافت. این وب سرور به حافظه کم و CPU و فضای دیسک نیاز دارد. دوربین های وب، روترهای اینترنتی و سایر موارد مشابه از lighttpd به عنوان وب سرور خود استفاده می کنند.

وب سرور استاتیک در مقابل وب سرور پویا

وب سرورها می توانند محتوای ثابت و پویا را ارائه دهند. محتوای استاتیک همانطور که هست نشان داده می شود، در حالی که محتوای پویا مدام در حال تغییر است.

وب سرور چگونه کار میکند ، یک وب سرور استاتیک دارای یک کامپیوتر به همراه یک نرم افزار HTTP است. زمانی که سرور فایل های میزبانی شده را به مرورگر می فرستد، بدون هیچ تغییری ارسال می شوند.

از طرف دیگر، یک وب سرور پویا دارای یک کامپیوتر و نرم افزارهای دیگر مانند پایگاه داده و یک سرور کاربردی است. سرور برنامه می تواند فایل های میزبانی شده را در هر زمانی قبل از ارسال به مرورگر به روز کند. این وب سرور همچنین می تواند هر زمان که از پایگاه داده درخواست شود محتوا تولید کند. این انعطاف پذیری را فراهم می کند، اما فرآیند را پیچیده تر می کند.

معماری web server

معماری وب سرور، وب سرور چگونه کار میکند ، چیدمان یک وب سرور است. اینها بر اساس معماری وب سرور توسعه، طراحی و مستقر شده اند. تمام اجزای ضروری یک وب سرور، که برای ارائه عملیات و خدمات مبتنی بر وب سرور مورد نیاز است، در طرح معماری تعریف شده است.

پارامترهای خاصی در معماری وب سرور تعریف شده اند، از جمله:

  • ظرفیت فیزیکی سرور این شامل ذخیره سازی، حافظه و قدرت محاسباتی است.
  • کیفیت سرور و عملکرد آن این شامل توان عملیاتی، تأخیر و استفاده کم حافظه است.
  • لایه های برنامه این شامل انواع مختلفی از برنامه های کاربردی است که بر روی سرور مستقر می شوند.
  • پلتفرمی که پشتیبانی می شود.
  • سیستم عامل.
  • شبکه یا اتصال به اینترنت

امنیت web server

بسیار مهم است که سرور وب خود را ایمن نگه دارید. با عدم وجود امنیت وب سرور، وب سرور شما در برابر حملات مختلف مانند حملات DoS، حملات SSoS، تزریق SQL، نرم افزار بدون اصلاح، اسکریپت بین سایتی و موارد دیگر آسیب پذیر است.

شما می توانید وب سرور خود را به روش های زیر محافظت کنید:

وب سرور چگونه کار میکند ، فقط خدمات مورد نیاز را روی سرور خود نگه دارید. داشتن خدمات بیش از حد در وب سرور شما می تواند پورتال ها را باز کند. این می تواند فعالیت های هک را در طولانی مدت فعال کند. یکی دیگر از مزایای حذف خدمات غیر ضروری این است که عملکرد کلی وب سایت را بهبود می بخشد.


با داشتن محیط های جداگانه برای توسعه، آزمایش و تولید، می توانید خطر نقض را کاهش دهید. ترجیحاً محیط های جداگانه باید خصوصی نگه داشته شوند.


پشتیبان گیری خودکار و نصب فایروال. فایروال حتی اگر تمام سیستم های امنیتی شما به خطر بیفتد مفید خواهد بود. با خودکار کردن پشتیبان گیری روزانه، می توانید داده ها را برای طولانی مدت حفظ کنید. این حتی زمانی که سیستم شما بدون تعمیر به خطر بیفتد مفید خواهد بود.

نتیجه گیری مقاله وب سرور چیست

یک وب سرور برای وب سایت کسب و کار شما مهم است. سلامت کلی این امر کیفیت وب سایت شما را تا حد زیادی تعیین می کند.

وب سرور چیست ، سلامت وب سرور شما بر حریم خصوصی داده ها و موارد دیگر تأثیر می گذارد. مطمئن شوید که سیستم های امنیتی وب سرور را برای بهترین استفاده از وب سرور خود پیاده سازی کنید. وب سرور چگونه کار میکند ، وب سرور چگونه کار میکنددر این وبلاگ توضیح داده ایم که وب سرور چیست؟ این نوع، معماری و غیره است.

منبع خارجی techtarge

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *