بهترین زبان برنامه نویسی در ایران

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، امروزه بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات از کارکنان خود می خواهند که درک کاملی از زبان های برنامه نویسی برتر داشته باشند – asp.net core چیست ، بله، بیش از یک زبان. حقوق برنامه نویس 1401 ، اگر شما فردی هستید که به دنبال پیشرفت در حرفه خود هستید و به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری هستید، این راهنمای مناسب برای شما خواهد بود. 

حتما بخوانید : طراحی سایت آرایشی و بهداشتی

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران

حقوق برنامه نویس 1401، شما باید چندین جنبه مانند تمایل به یادگیری، سطح دشواری، دانش موجود، دلیل شما برای یادگیری زبان های برنامه نویسی برتر و موارد دیگر را در نظر بگیرید .

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، چه بخواهید  دریافت کنید و چه یاد بگیرید که چگونه برنامه های کاربردی موبایل را توسعه دهید، نیاز به یادگیری بهترین زبان برنامه نویسی وجود دارد. از طریق این وبلاگ، در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2022،  و پیچیدگی آن صحبت خواهیم کرد.

 

حتما بخوانید : 

طراحی سامانه 

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی مارکت پلیس

طراحی سایت اقساطی

از نظر ما بهترین زبان برنامه نویسی ای که وجود دارد زبان asp.net هست . که پیشنهاد میکنیم حتما اگر قصد دارید که برنامه نویسی یاد بگیرید حتما این زبان رو یاد بگیرید . در مدیارست ما بهترین و با کیفیت ترین سایت هارو با asp میسازیم

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران چیست

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، برای تازه کارها و فارغ التحصیلانی که به دنبال ورود به دنیای  ، انتخاب  مناسب می تواند یک تصمیم گیری یا شکست باشد. این راهنمای زبان‌های برنامه‌نویسی و کاربرد آن‌ها به افزایش دانش دانش‌آموزان در مورد زبان‌های مرتبط با علم داده کمک می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشند.

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران

10 زبان برنامه نویسی برتر برای یادگیری در سال 2022

  1. پایتون
  2. جاوا
  3. کاتلین
  4. سریع
  5. سی شارپ
  6. C و C++
  7. برو
  8. PHP
  9. MatLab
  10. asp.net

1 – پایتون

یکی از رایج ترین زبان های برنامه نویسی که امروزه استفاده می شود، پایتون به سرعت تبدیل به زبان انتخابی برای اکثر مبتدیان شده است. 

این به دلیل سهولت در خوانایی آن است. بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، پایتون یک زبان برنامه نویسی رایگان و متن باز است و فرآیندهای یکپارچه سازی آسانی دارد. کاربر پسند است و دارای برنامه های دسکتاپ مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است.

 Python را می توان در برنامه های مختلف مانند تصویربرداری دو بعدی و سه بعدی و بسته های انیمیشن مانند Autodesk، Inkscape و Blender استفاده کرد. بازی های ویدیویی مانند Vegas Trike و Civilization IV نیز با کمک برنامه نویسی پایتون ساخته می شوند.

بهترین زبان برنامه نویسی ایران

 می تواند برای فرآیندهای کاربردی علمی و محاسباتی و همچنین سایت های محبوبی مانند یوتیوب، اینستاگرام، پینترست و غیره مفید باشد. حقوق سالانه طبق گفته های glassdoor نزدیک به 72500 دلار است. 

2 – جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی چند ساله است که سال ها در صنعت نرم افزار استفاده می شود. این یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که شی گرا است و بدون توجه به پلتفرم قابل استفاده است. (به عنوان مثال، اندروید، iOS، ویندوز، مک و غیره). 

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، این به دلیل قابلیت Write Once, Run Anywhere (WORA) است. به همین دلیل، جاوا بر روی قابلیت های پلت فرم متقابل کار می کند. در حال حاضر 3 میلیارد دستگاه وجود دارد که برنامه هایی را اجرا می کنند که با جاوا ساخته شده اند.

 جاوا به طور گسترده در برنامه‌نویسی و توسعه وب استفاده می‌شود، همچنین در داده‌های بزرگ و در پشتیبان سایت‌های محبوب مانند توییتر، گوگل، آمازون و یوتیوب استفاده می‌شود. فریمورک های جدید جاوا مانند . این فریم ورک ها همچنین در بین حرفه ای هایی که مایل به یادگیری زبان های برنامه نویسی هستند محبوب شده اند.

 در مقایسه با پایتون، یادگیری جاوا کمی پیچیده‌تر است، اما افراد حرفه‌ای که با این زبان با تجربه هستند، تقاضای زیادی دارند. طبق گفته glassdoor، به‌عنوان یک توسعه‌دهنده جاوا، می‌توانید هر سال تا 79000 دلار درآمد کسب کنید. 

زبان برنامه نویسی در ایران

3 – کاتلین

یکی دیگر از زبان های همه منظوره، Kotlin در ابتدا توسط JetBrains در سال 2011 توسعه یافت. با این حال، اولین نسخه از Kotlin در سال 2016 منتشر شد و با زبان های برنامه نویسی کاربردی و جاوا سازگار است. 

Kotlin دارای چندین برنامه کاربردی است و می تواند برای برنامه های دسکتاپ، برنامه های ، برنامه های کاربردی اندروید و توسعه برنامه های سمت سرور نیز استفاده شود. چندین برنامه توسط گوگل مبتنی بر Kotlin هستند و شرکت هایی مانند PostMates و Coursera از Kotlin به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند. 

طبق گفته ziprecruiter، به عنوان یک توسعه دهنده Kotlin، می توانید میانگین حقوق 136000 دلار در سال دریافت کنید و تا 171500 دلار نیز افزایش پیدا کنید. 

4 – سویفت

سوئیفت در سال 2014 توسط اپل برای برنامه های  و مک توسعه یافت.  یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که در مقایسه با برخی از زبان های برنامه نویسی دیگر به Swift را می توان با IBM Swift Sandbox و IBM Bluemix استفاده کرد .

همچنین در مناطق محبوب مانند WordPress، Firefox، Mozilla و SoundCloud استفاده می شود. طبق گفته glassdoor، افراد حرفه ای با دانش برنامه نویسی در سوئیفت میانگین حقوق سالانه 96000 دلار دریافت می کنند. 

5 – سی شارپ

سی شارپ توسط مایکروسافت توسعه داده شد و در دهه 2000 به شهرت رسید و یک زبان برنامه نویسی شی گرا است.  حقوق برنامه نویس 1401 ، خالق سی شارپ، اندرس هیلسبرگ، گفت که این زبان در مقایسه با جاوا بسیار شبیه C++ است.

 این یکی از قدرتمندترین زبان ها برای فریم ورک دات نت است و برای اندروید، iOS و ویندوز بهترین گزینه است زیرا از محصولات IDE، Microsoft Visual C++ کمک می گیرد. وب سایت های معروفی مانند دل، بینگ و  نیز از سی شارپ در باطن خود استفاده می کنند. طبق گفته های glassdoor، یک به طور متوسط ​​68500 دلار در سال درآمد دارد.

6 – C و C++

ریشه زبان های برنامه نویسی مانند سی شارپ، جاوا و جاوا اسکریپت ، سی یکی از قدیمی ترین زبان هایی است که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، اگر به دنبال بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری هستید، حتماً باید C را یاد بگیرید زیرا پایه ای برای توسعه C++ نیز فراهم می کند. در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی از C و C++ به طور گسترده استفاده می شود. 

C و C++ هر دو به عنوان زبان‌هایی با کارایی بالا در نظر گرفته می‌شوند و به طور گسترده در مناطقی که عملکرد بسیار مهم است، مانند محصولات تجاری (Adobe)، برنامه‌های کلاینت/سرور، و بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شوند. طبق گفته Glassdoor، برنامه نویس AC و C++ هر سال به طور متوسط ​​76500 دلار حقوق می گیرد. 

7 – go

Go که در سال 2007 توسط گوگل برای API ها و برنامه های کاربردی وب توسعه داده شد، اخیراً شروع به تبدیل شدن به یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی کرده است. Go به دلیل سادگی بسیار محبوب است. 

می تواند سیستم های چند هسته ای و پایگاه های کد عظیم را مدیریت کند. Go با نام Golang نیز شناخته می شود و به دلیل آشنایی با نحو و سادگی استفاده در بین شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات محبوبیت دارد. Twitch، Dropbox و Uber برخی از شرکت هایی هستند که از Go به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند.

 Go به دلیل عملکرد و چابکی خود در بین دانشمندان داده محبوبیت پیدا کرده است. یک توسعه دهنده Go می تواند به طور متوسط ​​سالانه 92000 دلار دستمزد دریافت کند و مطابق با glassdoor تا 134000 دلار درآمد کسب کند. 

8 – php

PHP در سال 1990 ایجاد شد، این یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که بسیاری از توسعه دهندگان وب برای یادگیری آن ضروری می دانند، زیرا این زبان برای ساخت بیش از 80٪ وب سایت ها استفاده می شود. 

فیس بوک و یاهو از جمله شرکت هایی هستند که از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند. توسعه دهندگان همچنین از این زبان برای نوشتن اسکریپت های خط فرمان، اسکریپت های سمت سرور و برنامه های دسکتاپ استفاده می کنند. برای مبتدیان، PHP یک زبان نسبتا آسان برای یادگیری در نظر گرفته می شود.

 برنامه نویسان پی اچ پی به طور متوسط ​​سالانه 81500 دلار حقوق دریافت می کنند. 

9 – Matlab

Matlab ابتدا در اواسط دهه 1980 منتشر شد و یک زبان برنامه نویسی اختصاصی متعلق به MathWorks است. Matlab برای استفاده توسط مهندسان و دانشمندان ساخته شده است و برای ساخت برنامه های یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق استفاده می شود. بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، همچنین برای ایجاد الگوریتم ها، تأیید تحقیق، پردازش تصاویر و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. 

وب سایت MathWorks دارای بخش گسترده ای است که به شما امکان می دهد در مورد Matlab اطلاعات بیشتری کسب کنید. به گفته ZipRecruiter، یک توسعه دهنده Matlab به طور متوسط ​​سالانه 101000 دلار حقوق می گیرد. 

10 – asp.net

ASP.NET Core یک چارچوب وب مدرن برای دات نت است و شامل همه چیزهایی است که برای ایجاد رابط های وب زیبا و خدمات بک اند قدرتمند نیاز دارید. برخلاف دیگر پلتفرم‌های توسعه که از شما می‌خواهند یک برنامه وب را از فریم‌ورک‌های متعدد کنار هم قرار دهید، ASP.NET Core یک راه‌حل توسعه وب کامل و منسجم را ارائه می‌دهد .

 با ASP.NET Core، می‌توانید رابط‌های پویا رندر شده توسط سرور را با استفاده از MVC یا Razor Pages بسازید. می‌توانید ASP.NET Core را با فریم‌ورک‌های محبوب جاوا اسکریپت ادغام کنید یا می‌توانید رابط‌های کاربری وب کلاینت تعاملی غنی را با استفاده از Blazor به طور کامل در دات نت بسازید.

نتیجه گیری بهترین زبان برنامه نویسی ایران

این ما را به پایان وبلاگ در مورد بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری در سال 2022 می رساند. امروزه صدها زبان برنامه نویسی در دسترس هستند، با این حال، اینها فقط 10 زبان برتر هستند که باید انتخاب کنید و محبوب ترین یا گسترده ترین آنها هستند

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، زبان های مورد استفاده در اکثر شرکت ها در سراسر جهان. اگر می‌خواهید شغل خود را تغییر دهید یا در نقش فعلی خود از نردبان بالا بروید، مهم است که زبان‌های برنامه‌نویسی را که تقاضای بالایی دارند، ارتقا دهید و به یادگیری آن ادامه دهید .

programming salary 1401

لینک خارجی codemag

حقوق برنامه نویس 1401 چقدر هست ؟

شاید شما همیشه علاقه مند به تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر بوده اید و اکنون می خواهید بدانید که این فرآیند چگونه به نظر می رسد.  حقوق برنامه نویس 1401 یا، شاید به این دلیل که می خواهید زندگی خود را به جلو ببرید، به تغییر فکر می کنید. خوشبختانه، حرفه در فناوری راه بسیار خوبی برای انجام این کار است.

مردم به دلایل مختلف تصمیم می گیرند که یک برنامه نویس کامپیوتر حرفه ای شوند. دلیل شما هر چه باشد، طبیعی است که تعجب کنید که این سفر چگونه خواهد بود و زمانی که برنامه نویسان کامپیوتر بالاخره وارد این عرصه شدند چقدر سود می برند. 

پاسخ به این سوالات به دلایل زیادی مهم است. بسیاری از افرادی که وارد بوت کمپ های کدنویسی می شوند زندگی، خانواده، وام مسکن و مسئولیت هایی دارند. شانس گرفتن برای ناشناخته ها در 19 سالگی یک چیز است و در 31 سالگی چیز دیگری است. 

چگونه برنامه نویس شویم ؟ 

روش‌های تقریباً نامحدودی وجود دارد که مردم شروع به کدنویسی می‌کنند، از سرهم‌کردن کد منبع بازی در سال‌های اولیه زندگی تا تکمیل دکترای رسمی در علوم کامپیوتر. 

اما به طور کلی، آن‌ها معمولاً در دسته‌های گسترده یادگیری کدنویسی به تنهایی، رفتن به دانشگاه برای یادگیری کدنویسی یا شرکت در یک برنامه تسریع‌شده مانند یک بوت کمپ برنامه‌نویسی قرار می‌گیرند. تعیین اینکه کدام یک برای شما مناسب است بستگی زیادی به پیشینه، سبک یادگیری و موقعیت زندگی شما دارد.

حقوق برنامه نویس 1401

برنامه نویسان کامپیوتر چقدر حقوق برنامه نویس سال 1401 دارند ؟

در مواجهه با دورنمای تحصیل هاردکور و تغییر شغلی شدید، احتمالاً کنجکاو هستید که حقوق برنامه نویسی کامپیوتر چقدر خواهد بود. در حالی که برنامه نویسی به اندازه موسیقی، حقوق برنامه نویس 1401 یادگیری زبان های خارجی یا شطرنج از نظر فکری محرک است، اکثر مردم مایل نیستند خود را به یادگیری خود بیندازند مگر اینکه به چشم انداز اقتصادی بهتری منجر شود. پس برنامه نویسان کامپیوتر چه می سازند؟

پاسخ بسیار کوتاه این است که کدنویس ها معمولاً دستمزد خوبی دریافت می کنند، اما پتانسیل درآمد نهایی آنها تحت تأثیر عوامل مختلفی است. 

همانند آجرکاری و سبد بافی، شما تمایل دارید که در کدنویسی بهتر دستمزد شغل کدنویسی دریافت کنید و بهترین راه برای بهتر شدن این است که برای مدت طولانی در آن کار کنید. 

یکی دیگر از تأثیرات روی دستمزد یک برنامه نویس کامپیوتر، تعداد زبان های برنامه نویسی است که آنها می دانند. بهترین زبان برنامه نویسی در ایران ، متوسط ​​حقوق یک توسعه دهنده با کمتر از یک سال تجربه کمی بیش از 50000 دلار در سال در ایالات متحده است. این ثروت نیست، اما در مقایسه با اکثر موقعیت های سطح ابتدایی دیگر بسیار خوب است. 

حقوق برنامه نویس 1401 ، به سختی می توان گفت که توسعه دهندگان باتجربه چه چیزی می سازند، زیرا می تواند بسیار متفاوت باشد، با افرادی که چارچوب هایی مانند Ruby on Rails می سازند، میلیون ها دلار کاهش می دهند. اما به طور متوسط، یک توسعه‌دهنده با سال‌ها تجربه می‌تواند انتظار کسب درآمد ۸۵۰۰۰ دلاری را داشته باشد که بیش از حد کافی برای زندگی راحت است. 

سوالات متداول

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *