فریم ورک چیست؟

به عنوان یک برنامه‌نویس مجبور نیستید که از اول شروع کنید زمانی که ابزار فریم ورک برای کمک به شما در پروژه‌ها طراحی شده اند.فریم ورک ها نرم‌افزاری هستند که توسعه داده می‌شوند و توسط توسعه دهندگان برای ساخت برنامه‌ها استفاده می‌شوند.

از آنجایی که آن‌ها اغلب توسط چندین مهندس نرم‌افزار و برنامه نویس نرم‌افزار طراحی و بهینه می‌شوند , قالب‌های نرم‌افزاری , متنوع , قوی و کارآمد دارند. استفاده از یک چارچوب نرم‌افزاری برای توسعه کاربردها به شما اجازه می‌دهد تا بر کارکرد سطح بالای برنامه تمرکز کنید زیرا که هر کارکرد سطح پایین توسط خود چارچوب نگهداری می‌شود .

چرا از فریم ورک ها استفاده میکنیم؟

توسعه نرم‌افزار یک فرآیند پیچیده است و مستلزم مجموعه‌ای از وظایف، از جمله کد گذاری ، طراحی و آزمایش است . برای بخش کدینگ ، برنامه نویسان باید از نحوه اعلامیه‌ها، جمع‌آوری زباله ، بیانیه‌ها، استثناها و موارد دیگر مراقبت کنند . چارچوب‌های نرم‌افزار ، با اجازه دادن به کنترل کل و یا بخش اعظم فرآیند توسعه نرم‌افزار ، زندگی را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌سازند.

انواع فریم ورک

انواع زیادی از چارچوب‌های نرم‌افزاری وجود دارند که توسعه برنامه‌های کاربردی برای طیف وسیعی از حوزه‌ها کاربرد را آسان‌تر می‌کنند . اجازه دهید به برخی از قالب‌های نرم‌افزاری که امروزه متداول هستند بپردازیم.

1.فریم ورک وب اپلیکیشن

  • انگولار

  • لاراول 

 2.فریم ورک علم داده

  • آپاچی اسپارک

  • پایتورچ

  • تنسورفلو 

3. فریم ورک توسعه موبایل 

  • آیونیک 

  • زامارین 

  • فلاتر

4.فریم ورک تحت وب 

  • دات نت 

  • وردپرس

این یک ایده خوب برای یادگیری و توسعه مهارت‌های کدگذاری از طریق یادگیری نکات دقیق یک زبان برنامه‌نویسی قبل از استفاده از چارچوب‌ها برای توسعه کاربرد است . اگر این کار را نکنید , ممکن است تجربه ارزشمندی را با تکنولوژی زیربنایی که در یک چارچوب وجود دارد، از دست بدهید .

اگر شما برنامه‌نویس متخصص نیستید ، آن وقت لازم است که کد آن را درک کنید . این دانش، هنگامی که شما به چالش‌های پیچیده وارد می‌شوید، از شما یک توسعه دهنده ماهر می‌سازد و این دانش را ساده‌تر می‌کند .

بسیاری از توسعه دهندگان ، برای پشتیبانی از کل جامعه توسعه دهندگان به چارچوب‌های منبع باز کمک می‌کنند. به عنوان مثال ، سازندگان گوگل پلی آنگولار و پلی مر را می‌سازند که هر دو به راحتی برای توسعه دهندگان طرف مقابل موجود هستند .

بسیاری از توسعه دهندگان از طریق کمک به کتابخانه‌های منبع باز،
از جامعه رو به جلو پشتیبانی می‌کنند .

بررسی دات نت 

دات نت یک پلت فرم تجاری آزاد , پلت فرم توسعه دهنده باز, برای ساخت بسیاری از انواع برنامه‌های کاربردی است .

در دات نت می‌توانید از چندین زبان ، ویراستاران و کتابخانه‌ها استفاده کنید تا برای وب ، موبایل ، سکتاپ ، جمز و اینترنت بسازید .

 

شما میتوانید زبان برنامه نویسی دات نت را به شکل های مختلفی بنویسید.

#c زبان برنامه نویسی ساده،مدرن و شی گرا است.

#ّF زبان برنامه نویسی که به راحتی موجز و قوی است.

یک API ثابت

NET یک مجموعه پایه از APIs است که برای همه رایج است .

هر پیاده‌سازی همچنین می‌تواند API های اضافی که مختص سیستم‌های عامل هستند را در معرض نمایش قرار دهد . برای مثال ، چارچوب دات نت یک چارچوب ویندوز است . اجرای دات نت که شامل API های مختلف است، برای دسترسی به اداره ثبت ویندوز می‌باشد . برای توسعه عملکرد ، مایکروسافت و دیگران یک اکوسیستم سالم را حفظ می‌کنند .

NuGet یک مدیر بسته است که به طور خاص برای آن ساخته شده‌است . دات نتی که بیش از ۹۰،۰۰۰ بسته را شامل می‌شود.

همواره فعال

دات نت یک منبع باز و تحت نظر نت فاندیشن است.دات نت فاندیشن، یک سازمان مستقل برای ترویج توسعه سایت آزاد و همکاری وبسایتی است.از انجایی که دات نت یک منبع باز است شما میتوانید به هزاران توسعه دهنده و شرکت هایی که در حال حاضر سهام دار هستند،بپیوندید و پاسخ سوالاتتان را از یک جامعه فعال توسعه دهنده دریافت کنید.

چرا باید از دات نت استفاده کنیم؟

شما به وسیله دات نت متوجه میشوید که چرا مشتریان سرتاسر جهان از دات نت استفاده میکنند و همچنین میتوانید با ان ها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *