چگونه از طریق استوری گذاشتن در اینستاگرام فالور بیشتری جذب کنیم؟

زمان برای کارشناسان محتوا که هر روز زمان زیادی را صرف مطالعه و تحقیق در مورد استراتژی های اینستاگرام، هشتگ ها و برنامه ریزی های محتوایی میکنند، به سرعت سپری میشود. تقریبا هر ماه ویژگی جدیدی به این اپ اضافه میشود و تشخیص ترندهای روز مسئله چالش برانگیزی است. همگام شدن با گزینه هایی مانند ریلیز، تب خرید و … ممکن است باعث سردرگمی شما شود. با این حال همچنان استوری به عنوان یکی از پایه های ثابت در اینستاگرام هنوز دچار تغییر نشده.

از سال 2016 تاکنون استوری یکی از محبوبترین ویژگی های اینستاگرام است. روزانه نیم میلیارد نفر از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند که از این میان مشاغل و کسب و کارها بیش از یک سوم از استوری های پربازدید را به خود اختصاص می‌دهند. طبیعتا نباید همه توجه‌تان را فقط صرف استوری گذاشتن کنید اما باید بخش عمده‌ایی از استراتژی اینستاگرام‌تان را به آن اختصاص دهید. به عبارت دیگر، نباید قدرت استوری رو نادیده بگیرید.

در سال 2021 چه محتوایی برای استوری اینستاگرام پست کنیم؟!

این ایده های تازه را درنظر بگیرید و چاشنی کار خود کنید و تا هنوز به ذهن رقبایتان نرسیده، از آن استفاده کنید.

1. هایلایت کردن استوری‌ها برای بالا بردن ترافیک

زمانی که کاربران جدید وارد صفحه پروفایل شما می‌شوند ممکن است هنوز هیچ شناختی نسبت به شما نداشته باشند. مطمئنا صدها بار در مورد اهمیت نوشتن یک بیو خوب و ویژگی های آن شنیده‌اید به طوری که بتوانید اولین تاثیر مثبت را روی مخاطب بگذارید.

با وجود بخش هایلایت دیگر بیو تنها جایی نیست که میتوانید برای مخاطب در مورد برندتان توضیح دهید. هایتلایت ها را به عنوان یک پیش پرده تبلیغاتی کوتاه برای تجارت خود در نظر بگیرید چرا که این فرصتی مناسب برای نشان دادن برند شماست. با نمایش دقیق و معرفی محصولات یا خدمات به مخاطبان، باعث بالا بردن ترافیک با ایجاد یک لندینگ پیج در قسمت فروش وبسایت‌تان شوید.

2. درخواست به اشتراک گذاشتن استوری

همکاری با اینفلوئنسرها یکی از عوامل رشد در اینستاگرام محسوب می‌شود. بسیاری از برندها با پرداخت هزینه به عنوان اسپانسر به اینفلوئنسرها برای گذاشتن یک یا چند پست به جذب فالوور جدید هستند.

این موضوع که این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ مانند گذشته مرسوم نیست اتفاق ناخوشایندی است. درخواست به اشتراک گذاشتن استوری توسط کاربران پر مخاطب مزایای زیادی دارد مانند: جذب مستقیم دنبال کنندگان، تولید محتوای اختصاصی برای برند، اعتماد کاربران به اینفلوئسر و …

اگر متوجه شدید که رقبایتان از فکر همکاری با اینفلوئنسرها بیرون آمده اند بهترین فرصت برای شماست تا عکس آن‌ها عمل کنید.

3. استفاده از ابزار نظرسنجی در استوری اینستاگرام

در حالی که نظرسنجی ها ابزاری عالی برای بالا بردن تعامل هستند، شما می‌توانید از آنها برای تحقیق در مورد مخاطبان استفاده کنید. از طریق نظرسنجی دریابید که دنبال کنندگان شما دوست دارند چه نوع محتوایی را درصفحه شما ببینند.

از نظرسنجی های اینستاگرام برای ایجاد محتوای بهتر استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر در حوزه گردشگری و سفر فعالیت میکنید از مقاصدی که مخاطبانتان می‌خواهند ببیند سوال کنید. پاسخ های آنها ممکن است شما را متعجب کند. اما به هر ترتیب، خواهید آموخت که باید در مورد آن مقاصد محتوای بیشتری به اشتراک بگذارید.

4. منشن کردن یا ذکر نام رقبا در استوری ها

“کدوم رقبا؟!! تو اینستاگرام همه باهم دوست‌ان”

اینستاگرام با عبارت ” همه چیز در مورد جامعه”،  اهمیت برقراری ارتباط برای رشد و پیشرفت سریع را بیان کرد. با این حال به ندرت کاربران اینستاگرام به یکدیگر کمک می‌کردند و برندها به ازای هر بار منشن یا مطرح شدن باید هزینه پرداخت کنند.

دقیقاً به همین دلیل است که کمک به یکدیگر می تواند تغییر فکری مفیدی باشد (از رقبا به دوستان).

منشن کردن نام رقبا در استوری ها و تشویق دیگران به فالو کردن آنها شاید شبیه به خودکشی باشد اما در واقع با این کار روابط در شبکه های اجتماعی گسترده تر می‌شوند. زمانی که شما حساب کاربری خاصی را در استوری مطرح میکنید این احتمال وجود دارد که او هم در جواب این کار نام شما را منشن کند. به علاوه با این کار محتوایی برای استوری خود آماده کرده اید. تنها کافیست تعدادی عکس از آن صفحه کاربری تهیه کنید و چند کلمه در مورداش بنویسید

5. ویدئوهای کوتاه

یکی از قابلیت های محبوب اینستاگرام در این روزها،  استفاده از ویدئوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای است که میتوانید با صدا، متن، جلوه‌های ویژه و برچسب‌ها  آن را ویرایش کنید. ریلز می‌تواند در اکسپلور و استوری به اشتراک گذاشته شود.

ترند دیگری که امسال نمی توان از آن غافل شد که البته بیشتر برای رقابت با تیک‌تاک ارائه شده است.

6. داشتن الگوی منحصر به فرد

از یک الگوی پرسشنامه یا طرح سوال در استوری استفاده کنید. چنین الگویی باعث می شود بین سایر کاربران مطرح شوید و ضمن ایجاد تعامل، مخاطبان بیشتری جذب کنید. شما میتوانید یک الگوی پرسشی ایجاد کنید و به کاربران اجازه دهید برای پاسخ به سوالات از استوری شما عکس بگیرند.

داستانهای اینستاگرام را بگویید

همانطور که اینستاگرام الگوریتم خود را مرتباً تغییر میدهد، افزایش فالوور همچنان یک چالش برای برندهای مطرح و مبتدیان این پلتفرم است. اگر می خواهید دامنه خود را گسترش دهید و مخاطبان بیشتری جذب کنید، استوری یک ضرورت مطلق است چرا که اینستاگرام قصد ندارد آنها را رها کند.

منبع:

https://contentmarketinginstitute.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *