وردپرس چیست؟

وقتی نوبت ، برند سازی چیست ، به فناوری اینترنت می رسد، ابزار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا ابزار می تواند باعث صرفه جویی در وقت، تلاش و هزینه بسیاری شود. وردپرس یکی از این ابزارهای فوق العاده است و مهمترین و موثرترین در بین ابزار ها است و کاملاً رایگان است، علاوه بر این هر کسی می تواند با وردپرس بدون مشکل یا نیاز به مهارت های خاص سر و کار داشته باشد.


در این مقاله، بهترین شرکت طراحی سایت در ایران ، ما به پاسخ سوال “وردپرس چیست؟” در یک تعریف ساده، ما به مهمترین و برجسته ترین نکات وردپرس خواهیم پرداخت که به شما امکان می دهد، نحوه کار، اهمیت آن و مهمترین جنبه های آن را درک کنید.
هدف ما این است که این مبحث را به یک راهنمای جامع برای درک وردپرس تبدیل کنیم.

طراحی سایت با وردپرس طوری نیست که دست شما را برای انجام هرکاری در قالب یا پایگاه داده باز گذاشته باشد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک برنامه منبع باز است که هرکسی می تواند به صورت کاملا رایگان، برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ یا حتی برای ایجاد یک برنامه کاربردی تلفن هوشمند (همانطور که توسط سایت وردپرس در صفحه اصلی تعریف شده است) از آن استفاده کند.
وردپرس برنامه ای است که می توانید از طریق میزبانی وب خود بارگیری و پیکربندی کنید و سپس به شما یک کنترل پنل می دهد که از طریق آن می توانید همه عناصر موجود در سایت خود را کنترل کنید. وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ است.
32٪ از کل وب سایت ها از طریق وردپرس ایجاد شده اند و همین امر آن را به پرکاربردترین ابزار و روش ایجاد وب سایت در اینترنت تبدیل می کند.
وردپرس در ماه مه 2003 توسط مت مولن وگ و مایک لیتل راه اندازی شد و هم اکنون توسط گروه بزرگی از توسعه دهندگان داوطلب در حال توسعه است. وردپرس بر روی PHP و MY SQL ساخته شده است.
وردپرس یک سیستم منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند آن را بارگیری کند، اصلاح کند، دوباره منتشر کند و حتی در توسعه آن مشارکت کند. این بدان معناست که متعلق به شخص یا موسسه خاصی نیست که همیشه رایگان بودن آن را تضمین می کند.
وردپرس سیستم مدیریت محتوا را به شما ارائه می دهد که “CMS” نامیده می شود. به کاربر و توسعه دهنده یک کنترل پنل می دهد که به وی امکان ویرایش و افزودن محتوای سایت یا وبلاگ، بدون نیاز به دانش زبان برنامه نویسی را میدهد اما فکر نکنید با کنترل پنل وردپرس قادر به هر نوع ویرایش در صفحه را هستید در بعضی از موارد دانش برنامه نویسی لازم است.
مجوز وردپرس تحت “GPL V2.0 ″ مجوز عمومی کار می کند.


حتما بخوانید: خرید سایت آماده شرکتی


تکامل وردپرس

چندین سال پیش، وردپرس اساساً ابزاری برای ایجاد فقط وبلاگهای شخصی بود، اما امروزه و پس از توسعه “کد اصلی” و همچنین سیستم جامع پلاگین ها، “تم ها” و “رابط های کاربری” شما می تواند هر نوع وب سایتی ایجاد کند.
در سال 2004، “پلاگین ها” به وردپرس اضافه شد. در سال 2015، “تم” در دسترس توسعه دهندگان و کاربران قرار گرفت. تغییر “رابط کاربری” در سال 2007 مجاز بود.
وردپرس فقط به ایجاد سایت ها و وبلاگ های سنتی محدود نمی شود، بلکه از طریق آن می توانید هر نوع سایتی را نیز ایجاد کنید و ما نگاهی گذرا به مهم ترین مواردی که می توان از آن ایجاد کرد می اندازیم:

وب سایت های تجاری
فروشگاه های تجارت الکترونیکی ( فروشگاه های الکترونیکی )
وبلاگ ها
نمونه کارها
رزومه
انجمن ها
شبکه های رسانه های اجتماعی
سایت های عضویت
چکیده هر چیزی یا هر نوع وب سایتی که رویای ایجاد آن را دارید، می توانید آن را در وردپرس ایجاد کنید.

وردپرس چگونه کار می کند

در اوایل اینترنت، ایجاد وب سایت برای افراد بدون دانش برنامه نویسی و توسعه دهندگان علاقه مندان امری بسیار پیچیده بود، بنابراین لازم بود که سایت را به چندین زبان از جمله “HTML” و “PHP” نوشت و از “CSS” استفاده کرد. برای قالب بندی متن ها و ایجاد طرح بندی سایت باید کد هایی را با زبان هایی که گفتیم نوشت، سپس مرورگر این کدها را می خواند و ترجمه می کند تا محتوا را به صورت متن، تصویر و جدول به کاربر نمایش دهد.
امروز، شما می توانید وردپرس را فقط در مدت 5 دقیقه روی یک برنامه میزبانی وب نصب کنید، و پس از نصب، با مرورگر وب خود وارد سایت خود می شوید، سپس از یک ویرایشگر ساده برای ایجاد صفحات وب استفاده می کنید.

انواع وردپرس

وردپرس به دو قسمت تقسیم می شود، قسمت اول wordpress.com و قسمت دوم wordpress.org است .

wordpress.com

این یک سرویس یکپارچه برای ایجاد و میزبانی وب سایت ها بدون نیاز به میزبانی خارجی یا نام دامنه است، این سرویس به طور کامل Automattic مدیریت می شود. با مشترک شدن در این سرویس همه آنچه را که برای ایجاد و مدیریت وب سایت در یک مکان لازم دارید بدست خواهید آورد. این بسیار شبیه به سرویس Blogger ارائه شده توسط Google است.
این سرویس به صورت رایگان در دسترس است، اما نسخه های پولی وجود دارد که دارای ویژگی های پیشرفته تر برای کسانی است که یک سایت حرفه ای می خواهند. این طرح رایگان به شما یک زیر دامنه می دهد تا سایت خود را مانند “sitename.wordpress.com” بسازید، و برنامه های پرداخت شده به شما امکان می دهد نام دامنه دات کام خود را بدست آورید.
برنامه های پرداختی نیز از نظر قیمت و ویژگی های ارائه شده با یکدیگر متفاوت هستند.

wordpress.org

از طریق این سایت می توانید یک نسخه رایگان وردپرس قابل ویرایش دریافت کنید، برای استفاده از آن باید سایت هایی را پشتیبانی کنید که از وردپرس پشتیبانی می کنند و همچنین به یک نام دامنه نیاز دارید .
در اینجا کاربر دارای انعطاف پذیری بیشتری در مدیریت محتوا است و کاربر می تواند اختیار انتخاب شرکت میزبانی مورد نظر خود را داشته و فضاهای ذخیره سازی متناسب با خود را انتخاب کند و همچنین بدون محدودیت موارد مورد نیاز خود را از میان الگوها یا اضافات انتخاب کند.
شایان ذکر است که میزبانی وب سایت زیادی وجود دارد که می توانید با آنها فقط با یک کلیک وردپرس را تنظیم کنید و بسیاری از آنها برنامه های سفارشی را برای سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند ارائه می دهند.

مزایای استفاده از وردپرس

1- سیستم منبع باز (OPEN SOURCE)
این بدان معنی است که هزاران توسعه دهنده در سراسر جهان وجود دارند که به طور مداوم در تلاشند تا عملکرد وردپرس را بهبود بخشند.
تجمع تجربیات و فرصت مشارکت همه در حل مسئله و توسعه، باعث می شود وردپرس همیشه بین cms ها بهترین باشد.

2- به طور مداوم به روز کنید
به ترتیب نکته قبلی، و به دلیل اینکه بسیاری از توسعه دهندگان برجسته پشت وردپرس قرار دارند، بنابراین شما همیشه گاه به گاه برای حل مشکلات موجود یا برای بهبود رابط کاربری، به روزرسانی های جدیدی را در وردپرس پیدا خواهید کرد، همچنین به روزرسانی هایی برای افزودن موارد عالی دیگر ویژگی ها وجود دارد.

3- انعطاف پذیری در استفاده
هزاران افزونه و طرح زمینه وجود دارد که به شما امکان می دهد ظاهر سایت خود را به راحتی تغییر دهید.
شما می توانید بسیاری از ویژگی ها مانند لیست نامه های پستی، گالری عکس و فروشگاهی برای نمایش و فروش محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، در سایت یا وبلاگ خود اضافه کنید و همچنین می توانید کد های نوشته شده را متناسب با نیازهای خاص خود اصلاح کنید.

4-سهولت استفاده
هر زمان که بخواهید در سایت یا وبلاگ خود اصلاحیه ایجاد کنید، به “طراح وب” یا “توسعه دهنده وب” نیازی نخواهید داشت، زیرا می توانید به راحتی محتوای مورد نظر خود را ایجاد، توسعه و اضافه کنید.
حتی اگر می خواهید سایت خود را به تنهایی ایجاد کنید، با کمی تلاش می توانید این کار را انجام دهید و همچنین موضوع به سادگی مجموعه ای از دکمه ها است که هر کدام از آنها دارای عملکردی هستند و شما نیازی به دانستن عملکرد هر دکمه ندارید و از طریق آن تنظیمات مناسب را انجام می دهید.

5-مشورت و کمک با افراد متخصص
اگر در سایت یا وبلاگ خود با مشکلی روبرو شوید، همیشه شخصی را پیدا می کنید که به شما کمک کند. هزاران نفر از توسعه دهندگان و صاحبان وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند، از جمله بسیاری از گروه ها هستند که می توانید آنها را پیدا کنید. درصورتی که راه حلی برای مشکل خود پیدا نکردید، همیشه می توانید به خدمات پشتیبانی مراجعه کرده و راهنمایی خواهید یافت.

6-راحتی موتورهای جستجو
وردپرس دوست خوبی برای بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) است. وردپرس تمام راه حل ها و راه حل های خلاقانه را برای بهبود سطح محتوای شما در موتورهای جستجو انجام داده است.

سایت های معروف وردپرسی

وردپرس از یک گروه بزرگ و مشهور در سراسر دنیا استفاده می کند و ما با یک نگاه سریع به 8 سایت معروف جهانی که از وردپرس استفاده می کنند را معرفی کنیم:

کاخ سفید
وب سایت رسمی کاخ سفید معروف است که محل اقامت رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

مرسدس بنز
غول اتومبیل لوکس.

BBC America
کانال معروف “BBC America” ​​است که در اخبار و ارائه خدمات فوری خبری تخصص دارد.

PlayStation Blog
PlayStation مشهورترین تولید کننده بازی ها و دستگاه های الکترونیکی برای بازی در جهان است.

شرکت والت دیزنی
والت دیزنی والت دیزنی مشهورترین تهیه کننده فیلم های انیمیشن در طول تاریخ است و تعدادی پارک موضوعی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

Facebook Newsroom
یک اتاق خبر فیس بوک برای ارائه اخبار فوری به کاربران فیس بوک و اطلاع رسانی آنها از آخرین به روزرسانی هایی که فیس بوک قصد راه اندازی آن را دارد.

رویترز بلاگ ها رویترز
مشهورترین آژانس خبری در جهان است و با حضور خبرنگاران خود در سراسر جهان، همیشه در مرکز اخبار جهانی قرار دارد.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *