مراحل ساخت موشن گرافیک

انیمیشن به عنوان روند ایجاد توهم حرکت تعریف می شود ، با نمایش سریع توالی خاصی از تصاویر یا نقاشی ها ، دوبیتی ها یا سه گانه ها ، که اندکی با یکدیگر متفاوت هستند و سپس به تدریج افزایش می یابند ، و برخی از اصوات ، موسیقی پس زمینه و جلوه ها معمولاً به آنها اضافه شده است. از انیمیشن در رسانه ها استفاده می شود ، زیرا قدرت تأثیر گذاری و بازاریابی را دارد ، همچنین برای ساخت فیلم های سرگرمی ، برنامه های شبیه سازی آموزشی و آزمایش های علمی که قبل از اجرا باید آزمایش شوند ، مورد استفاده قرار می گیرد.
تولید موشن گرافیک توسط هنرمندان متخصص و افرادی که تجربه بالایی در استفاده از فن آوری های مدرن دارند تولید میگردد از جمله ابزار مورد نیاز برای تولید انیمیشن میتوان از دوربین های دیجیتال ، کامپیوتر و … استفاده کرد.

ساخت موشن گرافیک

روند ساخت موشن گرافیک (انیمیشن) سه مرحله اصلی را طی می کند: پیش تولید ، تولید و پس از تولید. هر مرحله دارای مجموعه ای از مراحل است که ممکن است بسته به هدف مورد نظر
انیمیشن متفاوت باشد.

مرحله پیش تولید

مرحله پیش تولید بیشتر به طوفان فکری و برنامه ریزی ساخت انیمیشن بستگی دارد و شامل موارد زیر است:

  • هدف فیلم اصلی و پیامی را که می خواهد از طریق آن منتقل کند تنظیم کنید.
  • نوع و سن مخاطب هدف ویدیو را تعیین کنید.
  • عناوین و ایده های اصلی را برای ارائه در ویدیو قرار دهید.
  • انتخاب روشهای اتخاذ شده برای ساخت ویدئو و سبکی که در ویدیو دنبال می شود ، مانند تعیین کیفیت تصاویر یا نقاشی ها ، لحن گفتگو ، موسیقی و رنگ ها.

مرحله تولید

در اینجا مرحله تولید به کار مستقیم و وابسته زیادی به ایده ها و اهدافی نیاز دارد که در مرحله پیش تولید نوشته شده اند. در این مرحله ، سناریو باید آماده شود ، صحنه های مبتنی بر سناریو مشخص شود ، با شخصیت هایی که نقش های اصلی را در ویدئو نشان می دهند ، نقشه هایی باید کشیده شود یا مکان هایی که این شخصیت ها را در آغوش می گیرند ، سپس منتقل شده ، و
صداها باید در آهنگ های مختلف ضبط شوند.

سناریو

متن در اینجا به اهداف و ایده های اصلی بستگی دارد و می توان نکاتی را برای نوشتن آن دنبال کرد ، از جمله:

  • هرچه حرکت گفتگو و گفتار در ویدیو کمتر باشد ، مخاطب بیشتر می شود.
  • انتخاب زبان ، کیفیت و روش ارائه سناریو ، بسته به نوع و سن مخاطب مورد نظر.
  • روش مخاطب مستقیم با مخاطب را دنبال کنید یا روش روایی را دنبال کنید.
  • اینکه ویدیو با پیام قوی ویدیو شروع می شود تا بیننده را برای تکمیل آن جذب کند.

بیننده

منظور او از صحنه ها آن صحنه های تصویری است که شامل توالی های ویدئویی است. این یک گروه از نقاشی ها است که هر کدام یک پاراگراف از سناریوی نوشته شده را ارائه می دهند.
این مرحله با ساخت جعبه به سهولت روند تولید کمک می کند و هر جعبه حاوی صحنه ای شامل یک گفتگوی خاص است.

گرافیک

نقاشی ها روح ویدئو و روشن ترین و هنری ترین روش برای انتقال سناریوی هدفمند از طریق آن در نظر گرفته می شوند. این نقاشی ها ممکن است واقعی یا خیالی باشند و می توانند با نقاشی، طراحی یا عکاسی نشان داده شوند. مشخصه این گرافیک ها مجموعه ای از عناصر است که در مرحله پیش تولید انتخاب شده اند و از جمله مراحلی که می تواند به تولید گرافیک سازگار با ویدیوی تولیدی کمک کند عبارتند از:

  • از بین رنگهایی که با هم هماهنگ هستند یک تم خاص را انتخاب کنید.
  • برای نشان دادن نقاشی ها در اندازه ای که کیفیت بالایی دارد ، ابعادی را که باید اتخاذ شود مشخص کنید.
  • به سبک کلی خاصی از نقاشی ها پایبند باشید و بسیاری از سبک های متناقض نباید قرار داده شوند.
  • نقشه های کاغذی توسط یکی از طراحان خبره در این برنامه ها می توانند به نقاشی های دیجیتالی تبدیل شوند.

صدا

صداها از عناصر مهم ویدئو هستند ، از جمله صداهای شخصیت ، صداهای پس زمینه و جلوه های صوتی مختلف. برای دریافت صدای با کیفیت بالا می توان از مجموعه ای از نکات استفاده کرد ، از جمله:

  • لحنی را متناسب با گرافیکی که روی آن قرار خواهید گرفت انتخاب کنید.
  • از اصوات آهسته که ممکن است بیننده را خسته کند ، خودداری کنید.
  • پس از ضبط ، اطمینان حاصل کنید که صداها پاک و بدون سر و صدا هستند.
  • همه انواع اصوات باید در یک سطح صدا باشند ، به طوری که هیچکدام از آنها بلند و صدای دیگر کم نباشد و اطمینان حاصل شود که هیچکدام از آنها با هم همپوشانی ندارند.

تدوین

آخرین مرحله تولید ، مرحله تدوین انیمیشن است که همان مرحله ای است که شامل تمام گرافیک ها ، اصوات و صحنه ها با هم است و آنها را زنده می کند. برنامه های زیادی وجود دارد که
ممکن است به روند انیمیشن کمک کند و مراحل زیر چندین مرحله برای متحرک سازی فیلم است:
صحنه ها را براساس سناریو ترتیب دهید.
ضبط های صوتی را با صحنه های ترتیب داده شده پیوند دهید.
برای هر صحنه به طور جداگانه انیمیشن اعمال کنید.
پرونده های موسیقی پس زمینه را به خروجی نهایی اضافه کنید.
فیلم نهایی را مشاهده کنید و ویرایش های نهایی را انجام دهید.

پس تولید

هدف اصلی صنعت انیمیشن انتقال ایده یا پیامی به مخاطب هدف است ، بنابراین مرحله مرحله پس از تولید با اطمینان از رسیدن ویدئو به هدفی که برای آن ساخته شده است ، خلاصه می شود
، با دانستن میزان پاسخ دهی مردم به آن ، و گرفتن هر گونه نظر یا انتقاد که ممکن است به بهبود کار در بعضی مواقع کمک کند. این نتایج را می توان با ارسال ویدئو در شبکه های اجتماعی
مختلف یا محاسبه درآمد حاصل از آن بدست آورد.

تکنیک های انیمیشن

انیمیشن انقلابی از تحولات را پشت سر گذاشته است ، بسیاری از تکنیک های مورد استفاده توسط انیماتورها در سنین مختلف و از جمله مهمترین تکنیک های انیمیشن که در گذشته استفاده می
شد یا اخیراً توسعه یافته است ، ایجاد شده است:
روش سنتی: (به انگلیسی: Traditional animation) یا روش سلول ها (به انگلیسی: cel animation) و این روش در قرن بیستم استفاده شد و
توسط گروهی از نقشه های کاغذی نشان داده شده است ، و برای رسیدن به توهم حرکت ، اختلافات بین هر صفحه و صفحه دیگر ایجاد می شود ، یک تفاوت جزئی ، به طوری که آن را روی
ورق های شفاف به نام سلول (به انگلیسی: Cell) بکشید ، و در جهت مخالف ، فضاها را با رنگ پر کنید ، سپس شفافیت را اعمال کنید یک پس زمینه ثابت این روش به روشی پیشرفته در
رایانه ها گرفته شده و به کار گرفته شده است به طوری که نقاشی و رنگ آمیزی مستقیماً روی دستگاه انجام می شود ، اما از همان روش لایه بندی استفاده می شود.

نحوه استاپ موشن انیمیشن

(انگلیسی: Stop motion animation) ، روشی است که متکی به جابجایی مدلهای واقعی است و فیلمبرداری از آنها را در قاب یک فیلم کامل انجام می دهد ، روشی کهارزان تر و سریعتر از روش تولید رایانه است.

روش رایانه ای: جایی که فیلم با استفاده از تکنیک های رایانه ای تولید می شود ، تعداد زیادی از تکنیک های قابل استفاده را فراهم می کند و آنها دو نوع هستند:
گرافیک دو بعدی: با جابجایی گرافیک دو بعدی با استفاده از گرافیک شطرنجی نشان داده می شود ، جایی که روی کامپیوتر ترسیم و متحرک می شوند و معروف ترین برنامه هایی که می توان برای ایجاد این نوع گرافیک ها استفاده کرد Flash است و پاورپوینت .
گرافیک سه بعدی: این فیلم ها با ترسیم یک چند ضلعی سه بعدی ساخته می شوند که با تکنیک های رایانه ای و برنامه های مختلف متحرک می شوند و سپس چند ضلعی جزئیاتی را می دهد تا در تصویر بصری برای نمایش نشان داده شود. این مدل ها با استفاده از برنامه های سه بعدی متحرک هستند که حرکات واقع بینانه را شبیه سازی می کنند.

برنامه ساخت موشن گرافیک

برای تولید انیمیشن شما را با چند برنامه ساخت موشن گرفیک آشنا می کنیم تا در صورت تهیه پکیج های اینترنتی و فراگیری آموزش موشن گرافیک رایگان بتوانید خودتان با چالش های این صنعت روبرو شوید. نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک به شرح زیر هستند:

  • ادوبی افتر افکت (Adobe After Effects)
  • ادوبی پریمایر (Adobe Premiere Pro)
  • ادوبی انیمیت (Adobe Animate)
  • یلاستریتور (Illustrator)
  • فوتوشاپ (Photoshop)
  • داوینچی ریزالو (​DaVinci Resolve)
  • سینما 4 بعدی (Cinema 4D)
  • مایا (Maya)

تاریخچه صنعت انیمیشن

تاریخ انیمیشن قبل از قرن نوزدهم آغاز شد و دوربین برای عکسبرداری از تصاویر متحرک اختراع نشده بود ، بنابراین عکاس ادوارد مویبریج مجموعه ای از تصاویر متوالی را ساخت که نمایانگر حرکت حیوانات و انسان ها است. سپس ماشین های مکانیکی اختراع شدند که در آن تصاویر متحرک توسط فلاش های سریع و متوالی تصاویر ثابت نمایش داده می شوند. در سال 1892 ، اولین فیلم کارتونی انیمیشن ، طراحی شده توسط فرانسوی ها ، امیل رینود ، به نمایش درآمد و در آغاز قرن بیستم ، انیمیشن کاملاً به گرافیک وابسته شد. در سال 1914 ، برادران فلیشر اولین استودیوی صنعت انیمیشن را در نیویورک افتتاح کردند ، سپس چندین استودیو در کالیفرنیا افتتاح کردند و والت دیزنی در سال 1923 ظاهر شد و بر دنیای انیمیشن تسلط یافت.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *