بازاریابی مویرگی چیست

بازاریابی مویگری چیست

بازاریابی مویرگی چیست ، امروزه، مشتری به روش‌های مختلفی با یک برند در تعامل است: در یک وب‌سایت، از طریق یک برنامه تلفن همراه، در یک فروشگاه فیزیکی، از طریق دستیاران صوتی، در رسانه‌های اجتماعی و غیره. دیدگاه مشتری این یک نهاد واحد است که با آن در تعامل است .

برای اینکه از رقبا جلوتر بمانند و تجارت خود را توسعه دهند، برندها باید یک تجربه مشتری واحد، متصل و یکپارچه ایجاد کنند. پشتیبانی سایت ،  بازاریابی مویرگی چیست ، این شامل تراز کردن پیام‌ها، محتوا، اهداف و طراحی در کانال‌ها و دستگاه‌های متعدد برای ارائه یک تجربه یکپارچه است.

حتما بخوانید : طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

بازاریابی مویرگی چیست ، و چرا مهم هست

بازاریابی مویگری

طبق یک گزارش، کسب‌وکارهایی که استراتژی‌های همه‌کاناله را اتخاذ می‌کنند، در مقایسه با کسب‌وکارهایی که این کار را انجام نمی‌دهند، 91 درصد نرخ حفظ مشتری را در سال به سال افزایش می‌دهند.

در سال‌های آینده، بازاریابی مویرگی چیست ، با تکامل IoT و AI، انتظار می‌رود کانال‌های تجاری و تعاملی افزایش پیدا کند. به سفارش غذا از یخچال یا صفحه نمایش ماشین لباسشویی فکر کنید یا از جستجوی صوتی در تلفن هوشمند خود برای تعامل با تیم پشتیبانی استفاده کنید. وقتی این اتفاق می‌افتد، اطمینان از تجربه مشتری ثابت و مرتبط برای برندها ضروری‌تر می‌شود.

علاوه بر این، در اینجا برخی از روندهای آتی وجود دارد که تجارت Omnichannel را در سال 2020 و بعد از آن شکل خواهد داد:

عصر تجارت موبایل

بازاریابی مویرگی چیست ، تجارت تلفن همراه در حال حاضر نقش مهمی در سفر همه کاناله مشتری ایفا می کند. در واقع، تا سال 2021، انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند 54 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را به خود اختصاص دهند و 659 میلیارد دلار فروش داشته باشند. 

حتما بخوانید : طراحی سایت فروش بلیط هواپیما

برای استفاده از این فرصت عظیم، برندها باید با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اول موبایل مانند PWA برای بهبود زمان بارگذاری، کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل، روی افزایش تجربه کاربر اصلی سرمایه‌گذاری کنند.

کلیک کنید/جمع آوری و تحویل/هرجا برگردید

تعداد زیادی از برندها در ایجاد یک سفر خرید متقاطع که از بهترین دنیای آنلاین و آفلاین استفاده می کند، سود می برند. مدل‌های «بازاریابی مویرگی چیست»، و «هرجا خرید کنید» و «هرجا» برگردید نشان داده‌اند که تبدیل‌ها را بسیار بهبود می‌بخشند، از دست دادن فروش را به حداقل می‌رسانند و فروش کلی را افزایش می‌دهند.

 این را می توان بیشتر به توانایی مدل در حذف برخی اصطکاک های مربوط به خرید آنلاین، مانند فقدان “لمس و احساس” نسبت داد. کلید فعال کردن تجربه یکپارچه “کلیک و جمع آوری” یک سیستم مدیریت سفارش توزیع شده هوشمند است که می تواند موجودی یکپارچه را در چندین انبار، مراکز توزیع و فروشگاه ها حفظ کند.

مویگری بازاریابی چیست

دیجیتال سازی فروشگاه های سنتی و قدیمی

اگرچه تجارت الکترونیک با جهش و مرز رشد کرده است، فروشگاه های سنتی احتمالاً برای مدت طولانی به عنوان یک کانال خرده فروشی غالب باقی خواهند ماند. دلیل آن نسبتاً ساده است: چندین خرده‌فروش سنتی بهترین شیوه‌ها و فناوری‌های دیجیتال را از حوزه تجارت الکترونیک قرض می‌گیرند تا تجربه‌ای درخشان به مشتری ارائه دهند. 

برخی از نمونه‌ها عبارتند از پلتفرم‌های بازاریابی مویرگی ، مبتنی بر تبلت، کیوسک‌های درون فروشگاهی، پیشخوان‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، برنامه‌های وفاداری مبتنی بر بینایی رایانه، علائم دیجیتال تعاملی، واقعیت افزوده و مجازی.

ظهور تجارت بیش از حد محلی

فعال کردن تجارت ابرمحلی برتر یک چالش است و حتی غول‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون و فلیپ‌کارت با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. در نتیجه آن را به مرز بزرگ بعدی برای اکثر برندها تبدیل می کند. 

انتظار می رود تجارت هایپرمحلی در استراتژی همه کانالی برندها نقش حیاتی ایفا کند، زیرا آنها را قادر می سازد شکاف آنلاین/آفلاین را با تطبیق تقاضا با نزدیک ترین عرضه موجود به سریع ترین و بهینه ترین روش پر کنند. کلید شکست فرصت تجارت هایپرمحلی، بازاریابی مویرگی ، اطمینان از محدوده محصول، تبلیغات و قیمت گذاری شخصی و بومی سازی شده برای هر مشتری بر اساس موقعیت مکانی او است. 

در سمت تحویل، برندها باید از فناوری برخوردار باشند که آنها را قادر می سازد کوتاه ترین و مقرون به صرفه ترین راه را برای انجام یک سفارش ترسیم کنند.

تجربیات شخصی شده با بازاریابی مویرگی

در حالی که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک می‌توانستند توصیه‌ها و محتوای بسیار شخصی‌سازی شده محصول را ایجاد کنند، این مورد در فروشگاه‌های فیزیکی صادق نبود. با این حال، از آنجایی که مشتریان بیشتری انتظار تجربه‌های شخصی‌شده .

ثابت را در کانال‌های دیجیتال و فیزیکی داشتند، چندین خرده‌فروش سنتی اکنون روی فناوری‌های بینایی کامپیوتری و موتورهای تبلیغاتی مبتنی بر قوانین عمیق سرمایه‌گذاری می‌کنند تا شکاف آفلاین/آنلاین را پر کنند و محصولات مناسب را توصیه کنند. در نقطه مناسب در سفر خرید همه کانالی مشتری

مزایای بازاریابی مویرگی

Capillary’s Anywhere Commerce یک پلتفرم تجارت همه‌کاناله است که برای کمک به برندها برای تطبیق و آماده ماندن برای تجارت آینده طراحی شده است. راه حل تجارت الکترونیک به برندها این امکان را می دهد که تجربیات سریع، آسان و متصل را در هر کانال آفلاین/آنلاین در هر زمان ارائه دهند!

 نرم‌افزار تجارت الکترونیک مبتنی بر هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد تجارب بی‌وقفه و شخصی‌سازی شده در تجارت تلفن همراه را با PWA، سفارش دهید/هرجا تحویل بگیرید/هرجا را تحویل دهید/برگردانید با یک سیستم مدیریت موجودی یکپارچه، و نرخ تبدیل در فروشگاه را با راه‌حل پیشرفته راهروی بی‌پایان بهبود بخشید.

مدیریت پلت فرم تجارت الکترونیک به لطف کتابخانه های عمودی آماده برای استفاده، معماری ماژولار و سفارشی سازی ویترین فروشگاه با کشیدن/ رها کردن، کار آسانی است. معماری مبتنی بر API این پلتفرم، ادغام آسان با هر شرکای POS، تدارکات، پرداخت و ERP را تضمین می کند. 

این پلتفرم که بر روی پلتفرم بازاریابی مویرگی ، میزبانی می‌شود، 99.9% زمان به‌روز دارد و از مقیاس‌پذیری در سطح سازمانی پشتیبانی می‌کند. برندهای پیشرو مانند KFC، TUMI، Levis، Asics، Pizza Hut و Samsung به Anywhere Commerce اعتماد دارند تا تجربه‌های همه‌کاناله واقعاً در سطح جهانی را ارائه دهند.

بازاریابی مویرگی چگونه چین را موفق کرد

همانطور که به خوبی شناخته شده است، چین دارای چشم انداز منحصر به فرد بازار اینترنتی است. از آنجایی که دنیای آنلاین تحت تسلط غول‌های محلی مانند بایدو، علی‌بابا و تنسنت (BAT) است، برخی از شرکت‌های بزرگ خارجی در ماجراجویی‌های خود در چین به‌شدت شکست خورده‌اند.

گفته می شود، برخی از مشاغل نوآور موفق شده اند راه خود را در بازار چین پیدا کنند. از جمله آنها می توان به فناوری های مویرگی مستقر در هند اشاره کرد که در طی سه سال 200 درصد رشد درآمد چین را به دست آورد. منطق پشت موفقیت پر روند آن چیست؟ Shameen Prashantham، دانشیار تجارت بین‌الملل و استراتژی در CEIBS، پاسخ‌ها را ارائه می‌دهد.

در سال 2008، هندی‌ها آنیش ردی و کریشنا مهرا شغل خود را رها کردند و قصد داشتند یک تجارت راه اندازی کنند. ایده اولیه آنها ساده بود: ایجاد یک شرکت “باحال”.

دلایل استفاده چین از سبک بازاریابی مویرگی

زمانی که شروع به کار کردیم، ایده یک میلیون دلاری نداشتیم. ما دو بخش را انتخاب کردیم که عملکرد خوبی داشتند و روی چیزی در بین آنها کار کردیم. ردی توضیح داد که موارد واضح خرده فروشی و موبایل بودند.

این دو بنیانگذار تحقیقاتی در مورد بخش خرده فروشی هند انجام دادند. آنها کمبود نرم افزار CRM خرده فروشی (مدیریت ارتباط با مشتری) مبتنی بر مجوز و محلی مستقر در بازار را دریافتند. خرده‌فروشان آفلاین از کاهش فروش و نرخ خرید مجدد پایین رنج می‌بردند، زیرا نمی‌توانستند بینش کاملی نسبت به مشتریان داشته باشند و همچنین نمی‌توانستند به طور مؤثر با مشتریان فعلی تعامل داشته باشند.

برای رفع این مشکل، ردی و مهرا تصمیم گرفتند یک سرویس نرم‌افزاری بازاریابی مویرگی ، خرده‌فروشی مقرون‌به‌صرفه و ساده ارائه کنند تا به خرده‌فروشان کمک کند تا اطلاعات مربوط به هر مشتری را جمع‌آوری کنند.

بازاریابی مویرگی ، به یک فلسفه مدیریتی اشاره دارد که هدف آن ایجاد، توسعه و ارتقای روابط با مشتری برای به حداکثر رساندن ارزش مشتری، سودآوری شرکت و در نهایت ارزش سهامداران بود. هنگامی که مردم در مورد CRM صحبت می کردند، معمولاً به نرم افزار CRM که برای مدیریت تعاملات سازمانی با مشتریان استفاده می شود، مراجعه می کردند. 

معایب بازاریابی مویرگی چیست

مویرگی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک موتور تحلیلی بک‌اند، بینش‌های عملی به دست آورند، فرصت‌های جدیدی را با تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده بیابند، عملیات را ساده‌سازی کنند و خدمات مشتری را بر اساس تاریخچه تعامل مشتری شخصی‌سازی کنند.

بر اساس برآوردهای گارتنر، تا سال 2022، 70 درصد از تعاملات با مشتری شامل نوعی از فناوری های نوظهور مانند یادگیری ماشینی، اینترنت اشیا، خدمات مبتنی بر مکان و پیام های تلفن همراه خواهد بود. این میزان از 15 درصد در سال 2018 افزایش یافته بود.

بازاریابی مویرگی چیست ، با این حال، اکثر شرکت ها قادر به مقابله با این فناوری های پیشرفته یا توسعه یک سیستم مویرگی بالغ به تنهایی نبودند. بنابراین، تقاضا برای راه حل های CRM حرفه ای منفجر شد.

منبع خارجی این مقاله ceibs.edu

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *