11 اصل اساسی برای یک سایت موفق

اصولی وجود دارد که همه سایت ها آن را رعایت میکنند و لازمه پیشرفت آن ها فراموش نکردن این قواعد است.همچنین وبسایت شما باید طوری باشد که مشخصه کسب و کارتان باشد و مشتریان جدید را نیز به سمت سایت هل بدهد.

1)هدف هایتان را مشخص کنید.

در زمان ساخت وبسایت باید هم نیازهای خودتان و هم نیاز مشتری یا کاربر را در نظر بگیرید.یک سایت خوب دارای ترافیک بالا، درآمد و انتشار زیاد دارد،پس سایت شما باید آن قدر واضح و قابل دسترسی باشد که کاربر دست خالی از آن بیرون نرود.

2)بودجه خود و مشتری را در نظر بگیرید.

باید بدانید که مشتری شما قرار است چقدر خرج کند.مبلغ کم باعث شک او به اعتبار و حرفه ای بودن سایت شما و مبلغ بالا باعث فراری شدنش میشود.

3)اعتماد مخاطبتان را به دست بیاورید.

نقطه قوت خودتان و چیزی که به مشتری انگیزه میدهد را بیابید.برخی از وبسایت ها به دلیل ضعف سرعت و یا عدم دادن حس مناسب با فضای سرد و خشک سایت مخاطبین را فراری میدهند.اگر در سایتتان از عکس،فیلم،گیف،مقاله و یا موسیقی استفاده نمیکنید،سایت شما از بقیه سایت ها بسیار عقب تر است.

4)متفاوت از دیگران باشید.

وقتی شروع به تعریف داستان وسبک خودتان برای دیگران کنید، اینکه از کجا شروع کردید، چرا شروع کردید و هدف خاص شما که متمایز از دیگران است، چیست،همین امر سبب اعتماد مخاطبین شما میشود.

5)روی تجربه کاربر تمرکز کنید.

ببینید کاربر شما دقیقا به چه چیزی نیاز دارد.شما از مکالمه و یا کامنتهای مخاطبان خود به سلیقه و تجربه آن ها دست پیدا میکنید.اینکه دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و چه عواملی سبب دلسردی آن ها در وبسایت های مختلف شده است.

6)پایه های سئو را حفظ کنید.

این مطلب بسیار واضح است که باید از نظر فنی به سئو توجه کنید تا سایت شما در رتبه های بالای گوگل قرار گیرد.

7) پیج لندینگتان را بهینه کنید.

لندینگ شما شامل پی پی سی ادز،ارتقا ایمیل و … میشود.بنابراین اگر در حال مارکتینگ هستید باید به لندینگ پیج توجه کنید.

8)از انالیتیک استفاده کنید.

هیت مپ و آن پیج از منابع معتبرآنالیز وبسایت هستند.

سعی کنید در کمترین حالت هفته ای یکبار روند سایت خود را آنالیز کنید.

9)از فعال بودن وبسایت خود مطمئن شوید.

چک کنید که سایت شما همیشه کار کند.کوچکترین وقفه ای در سرعت و یا فعالیت سایت باعث میشود تا مشتریان در  سری های بعدی در صورت مشاهده نام سایت شما دیگر وارد آن نشوند.همچنین تجربه نشان داده است که فقط تعداد انگشت شماری از افراد هنگامیکه باگ در سایت شما ببینند،با شما تماس میگیرند و بقیه افراد فقط سایت را ترک میکنند.

10)همواره شنوا باشید.

سایت های بی نظیر همواره نسبت به تقاضای مشتری شنوا هستند.شما میتوانید بخشی به نام انتقادات و پیشنهادات داشته باشید.مهم نیست اگر به تمامی تقاضاها گوش ندهید اما این موضوع سایت شما را مشتری مدارتر نشان میدهد.

در اینجا ممکن است موارد بسیار مهم تری در یک سایت برای بی نقص بودن آن باشد اما ما به ده مورد اشاره کردیم.فراموش نکنید که شما میتوانید با همین ده قدم،ده پله از جایی که هستید بالاتر بروید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *