تعریف کلمه کلیدی در سئو

کلماتی که شما در موتورهای جستجو تایپ می کنید، کلمات کلیدی می باشند. در سئو اولین قدم، شناسایی کلمات کلیدی می باشد. اگر می خواهید وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو در گوگل قرار بگیرد، اگر می خواهید وب سایت شما دیده شود، بهتر است وب سایت خود را با کلمات کلیدی با ارزش شروع کنید.


مقاله مرتبط: سئو چیست؟موتور های جستجو چطور کار میکنند


انواع کلمات کلیدی

دو نوع کلمه کلیدی وجود دارد که به شرح زیر است:

کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی کوتاه کلماتی هستند که از یک تا 3 کلمه تشکیل شده اند و کلمات کلی هستند و میزان جستجوهای ماهانه در آنها بسیار زیاد است و رقابت برای این کلمات نیز دشوار است و همیشه سایت های بسیار بزرگی پیشرو هستند و اولین نتایج را به خود اختصاص می دهند، به عنوان مثال می توانید کلمه “پخت و پز” را جستجو کنید.

کلمات کلیدی بلند یا طولانی

کلمات کلیدی طولانی کلمات تخصصی تری هستند و شامل بیش از 3 کلمه هستند و متوسط ​​جستجوی ماهانه این کلمات کمتر از کلمات کوتاه است، اما رقابت در آنها بسیار ساده تر از کلمات کوتاه است. برای شروع رقابت برای کلمات کلیدی ابتدا، برای افزایش شانس خود برای رقابت برای کلمات کوتاه در آینده، از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید.

انواع دیگری نیز وجود دارد، اما در مورد آنها توافق و اجماع وجود ندارد و بنابراین می توان گفت که آنها متفرقه هستند، اما دو نوع از کلمات کلیدی گفته شده اصلی هستند.

چهار اصل مهم در انتخاب کلمه کلیدی در سئو

• توصیه می شود ابتدا لیستی از کلماتی که مرتبط با وب سایت و محتوای شما می باشد تهیه کنید. قطعا لیست کلمات کلیدی که تهیه کرده اید بسیار زیاد است، در انتخاب کلمه کلیدی در سئو شما باید به شکل های مختلف یک کلمه فکر کنید. کلماتی که با کلمه اصلی هم خانواده هستند، کلماتی که با کلمه اصلی ترکیب شده اند، کلماتی که توصیفی می باشند و دیگر کلمات. با اولویت بندی کلمات، کلمات مهم را مورد ارزیابی قرار دهید. این ارزیابی باید از نظر ترافیک، میزان رقابت و میزان سودآوری کلمات باشند.
• میزان کوتاهی و بلندی کلمه کلیدی در سئو در تعیین ترافیک آن نیز بسیار موثر می باشد. شما می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در یک نرم افزار بررسی کنید تا ترافیک آنها مشخص شود. ترافیک کلمات کلیدی بدین معنا می باشد که در یک روز چندین بار کلمه کلیدی مورد نظر شما از سوی کاربران مورد جستجو قرار گرفته است. اگر کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید مورد توجه کاربران بوده و مورد جستجو قرار گرفته است، یک گام به جلو رفته اید. البته باید به این موضوع دقت کنید که کلماتی که یک کلمه ای و کوتاه می باشند از نظر جستجو ممکن است در صفحات اول جستجو قرار بگیرند اما در عین حال ممکن است خواسته کاربران را برطرف نکنند. اگر کلمات کلیدی بلندتر باشند و به یک یا چند ویژگی نیز اشاره کنند، کاربر می تواند راحت تر به مطالبی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند. شما باید در وب سایت خود از کلماتی که مرتبط با کلمات کلیدی هستند نیز استفاده کنید تا بتوانید به ترافیک بالایی دست پیدا کنید. همچنین، جستجوها بر اساس زمان و مکان تغییر می کنند و این موضوع می تواند در ترافیک وب سایت شما تاثیرگذار باشد.

• شما می توانید از طریق برخی از نرم افزارها از میزان رقابت کلمه کلیدی مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید. اگر میزان رقابت در انتخاب کلمه مورد نظر زیاد باشد کار شما سخت تر می شود. پس دقت کنید کلمه ای را به عنوان کلمه کلیدی در سئو انتخاب کنید که میزان رقابت در آن پایین است. اگر کلمه کلیدی شما از نظر ترافیک در سطح قابل قبولی قرار دارد، اگر از نظر رقابت در حدود عدد بیست و پنج می باشد، میزان سودآوری مطلوبی نیز خواهید داشت.
• پس از تایید کلمه کلیدی، شما باید در قسمت های مهم وب سایت از جمله: عنوان صفحه، آدرس صفحه، فایل های تصاویر، ابتدا، میانه و انتهای متن کلمات کلیدی را قرار دهید. دقت داشته باشید تکرار کلمات کلیدی در یک متن باید اصولی و استاندارد باشد.

ابزار های مورد استفاده برای پیدا کردن کلمه کلیدی

با استفاده از ابزار Google Adwords Keyword Planner علاوه بر میانگین جستجوی ماهانه برای هر کلمه، به شما در پیدا کردن کلمات جدید نیز کمک می کند.

با استفاده از ابزار مدیر Google Search Console، از طریق زبانه عملکرد، کلماتی را که بازدیدکنندگان شما در جستجوهای Google استفاده می کنند و سایت شما از طریق آنها در نتایج جستجو ظاهر می شود، پیدا خواهید کرد و بسیاری از کلمات و ایده های جدید را پیدا خواهید کرد که می توانید مقالات جدید را ایجاد کنید.

از ریلیتد ها موتورهای جستجو استفاده کنید که لیستی از پیشنهادهایی است که هنگام تایپ در کادر جستجو برای شما نمایش داده می شود و این کلمات اغلب توسط کاربران این موتورهای جستجو استفاده می شوند یا هنگام جستجوی هر کلمه در گوگل، به پایین صفحه بروید و یک لیست کوچک با عنوان “جستجوهای مربوط به” پیدا خواهید کرد و تعدادی کلمه و عبارت مربوط به آنچه را جستجو کردید پیدا می کنید، همچنین کلمات و عباراتی که کاربران به جستجوی آنها می پردازند.

این نکات جمع آوری شده برای قرار دادن شما در مسیر پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب سایت شما کافی است.

اگر تخصصی و تجربه ای راجع به سئو ندارید یا مبتدی هستید از افراد خبره در این زمینه جهت مشاوره سئو اقدام کنید.

تعریف کلمه کلیدی در سئو

در مورد کلمه کلیدی بهتر است بدانید:

• شما با انتخاب کلمه کلیدی مناسب هدف و مسیر وب سایت خود را مشخص کرده اید. تولید محتوای قوی و اجتناب از کلمات کلیدی ضعیف دو راهبرد مهم در تهیه وب سایت موفق می باشد.
• دقت کنید تمام جوانب و تمام فاکتورها را در انتخاب کلمه کلیدی در سئو به خاطر داشته باشید. از جمله، کلمات کلیدی باید با آنچه که خواسته کاربران است مطابقت داشته باشند.
• زمانی که شما قصد گسترش محتوای سایت خود را دارید یا قصد دارید محصولات و خدمات وب سایت را ارتقاء دهید، کلمات کلیدی نیز گسترش پیدا خواهند کرد، پس باید کلماتی را انتخاب کنید که با گذران زمان با مشکل مواجه نشوید.
• شما می توانید کلمات کلیدی را با ذکر محل، منطقه یا شهر محدود کنید، در نتیجه کاربران خاص خود را پیدا کرده و می توانید تعاملات بیشتری داشته باشید.
• سعی کنید برای مناسبت ها از قبل برنامه ریزی کنید و با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، محتواهای خود را تولید، آماده و در زمان مناسب آن را در معرض عموم قرار دهید.

Mediarestمشاهده نوشته ها

Avatar for mediarest

ما در مدیارست متخصصان برنامه نویسی زیادی را از سراسر ایران جمع کردیم و از بین آنها بهترین هاشو جدا کردیم تا توانسته ایم تبدیل بشیم به بهترین و بزرگترین شرکت طراحی سایت در ایران . ما تمام تلاشمون و هدفمون این هست که تمام کسب و کارها بتوانند سریع به درامد برسند .

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *